Auteur Topic: Survivor 34: Game Changers (spoilers)  (gelezen 91140 keer)

Offline Lan

  • Forumlid
Re: Survivor 34: Game Changers (spoilers)
« Reactie #100 Gepost op: 7-04-2017, 18:58:18 »
Ik vind tot nu toe het seizoen leuk, hoewel dat vooral komt door de leuke mensen. Voor 'Gamechangers' vind ik het heel jammer dat tot nu toe eigenlijk alles bepaald lijkt te worden door twists en mensen die trouw blijven aan hun oorspronkelijke kamp. Ik ben bang dat er dadelijk nog maar een paar mensen zijn die het seizoen qua personages moeten dragen en dat het qua spel een saaie bedoeling blijft.

Oh, en ik vind het hilarisch dat nota bene Cirie op koers ligt de hele pre-merge niet naar tribal te hoeven. Challenge beast Cirie  ::love:: ::rofl::

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Survivor 34: Game Changers (spoilers)
« Reactie #101 Gepost op: 13-04-2017, 09:09:03 »
Yikes
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 34: Game Changers (spoilers)
« Reactie #102 Gepost op: 13-04-2017, 15:09:25 »
wow, ik ben echt sprakeloos.

Eerst de immunitychallenge: Hali, zeer knap gevonden. Misschien is zij niet de sterkste speler
maar wel één van de slimste (en knapste)

Brad, zeer lekker bezig. Ik hoop echt dat hij nog ver komt

Dan Tribal: het leek alsof Jeff echt aan het overtuigen was. Maar dan had hij beter op zijn tong gebeten.
Ik geloof echt dat hij geen slechte bedoelingen had, maar dit was er ver over (en hij weet het zelf ook wel)
De reacties waren heftig (als zelfs Tai wordt gecensureerd) maar samen maakten zij van een lelijk moment eigenlijk ook
een inspirerend moment.
klaar voor de strijd

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Survivor 34: Game Changers (spoilers)
« Reactie #103 Gepost op: 13-04-2017, 15:24:10 »
Ik was vantevoren gewaarschuwd dat het spel "ugly" zou kunnen worden deze aflevering. Ik denk dat het uiteindelijk op een redelijk goeie manier mee om is gegaan door de productie, probst en de kandidaten.

Natuurlijk wat Varner deed was ver over de lijn. Hij was zelf ook nog niet out toen hij Australian Outback speelde, je moet respecteren dat iemand daar zelf voor kiest. Door de heftige reacties van de anderen werd het inderdaad toch een inspirerend moment. Varner had ook echt duidelijk spijt en ik hoop vooral dat hij niet wordt afgemaakt door de media want dat gaat ook te ver. 
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Survivor 34: Game Changers (spoilers)
« Reactie #104 Gepost op: 13-04-2017, 20:54:08 »
So like a boat on the ocean I'll rock with the waves

Offline honeymaker

  • Forumlid
Re: Survivor 34: Game Changers (spoilers)
« Reactie #105 Gepost op: 13-04-2017, 21:37:34 »
Inderdaad een mooie column! Toch vind ik het perspectief van Varner in deze ook wel belangrijk. Uit zijn interview met EW bleek namelijk dat hij Zeke zag als een soort nieuwe Russell Hantz. De seizoenen waren achter elkaar opgenomen, waardoor geen enkele kandidaat precies wist wie Zeke was. Dit was ook zo bij Russell, die zich blijkbaar voordeed als een zeer religieus persoon, terwijl hij uiteindelijk een van de grootste villains uit de geschiedenis van Survivor bleek te zijn.

Varner had dus het beeld in zijn hoofd van een Zeke die op heel veel lagen anders in elkaar zou zitten dan hij zich voordeed, inclusief zijn gender-identiteit. Hij was er volledig vanuit gegaan dat heel de wereld al lang wist dat Zeke trans was vanuit het Millennials vs. Gen X-seizoen en dat CBS ook met hem als de eerste trans-survivorkandidaat reclame zou hebben gemaakt. Achteraf dom natuurlijk om dat allemaal te veronderstellen, maar ik vind het ook wel heel begrijpelijk dat je met die mindset in de hitte van het moment dan zo'n opmerking er ineens uitflapt.

Daarom vind ik het eigenlijk ook enigszins aan de productie te wijten dat ze kandidaten niet beter voorlichten over zo'n onbekende kandidaat. Ik ben er eigenlijk van overtuigd dat als Varner had geweten dat Zeke's gender-achtergrond niet ter sprake was gekomen in het vorige seizoen, hij dit ook niet had gebruikt als 'tactiek' in het spel. Daarmee vind ik het eigenlijk ook te sterk om impliciet een vergelijking te trekken met conservatieve politici die transgenders aanvallen en te zeggen dat we nu weten wie Varner echt is, zoals Zeke in zijn column doet (hoe begrijpelijk dat vanuit zijn perspectief dan natuurlijk ook weer is).
« Laatst bewerkt op: 13-04-2017, 21:41:16 door honeymaker »

Offline spechteke

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 34: Game Changers (spoilers)
« Reactie #106 Gepost op: 14-04-2017, 00:08:30 »
wow, wat heftig.
Ik heb een paar intervieuws gezien waar varner zijn standpunt uitlegt en ik snap de verwarring wel. (zeer mooi uitgelegd hierboven). Aan de andere kant is het erg voor zeker, maar hij reageerde zo goed en zo slim. chapeau.

en niet te vergeten: hali ::bravo:: ::love:: ::love:: ::love::
poule widm '16: 56ste,  '17: 25ste.                  5de plaats in de mol online

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Survivor 34: Game Changers (spoilers)
« Reactie #107 Gepost op: 15-04-2017, 01:23:31 »
Ik ken de context, maar ook binnen die context vind ik het heel fout wat Varner heeft gedaan. Ik weet dat hij er nu spijt van heeft natuurlijk, maar het gaat me om dat moment.

Ten eerste was het niet een impulsieve uitspraak. Hij had van tevoren bedacht voor zichzelf wat hij dacht en hoopte dat er zou gebeuren als hij het vertelde en het was dus een berekende beslissing. Ik snap zijn gedachtegang, maar vind die gedachtegang compleet belachelijk. Zeker voor iemand die claimt een bondgenoot te zijn van transgenders. Zelfs als de hele wereld weet dat Zeke transgender is behalve de 19 mensen die Survivor met hem spelen, dan vind ik dat absoluut geen 'deception'. Als hij het meteen verteld had werd hij hoe dan ook altijd onbewust als de 'trans guy' gezien op het eiland, en had dat sowieso gevolgen gehad. Mensen zouden misschien niet openlijk vervelend of discrimenerd met hem omgaan, maar er is dan toch een zwaar getekend beeld van wie hij is. En nee, ik vind iemands genderhistorie niet per se een deel van iemands identiteit. Zeke identificeert zichzelf duidelijk als man, en dus is hij een man: dat is wie hij is, niet een transgender.

Verder snap ik dat Varner niets wist van Zekes eerste seizoen, maar als hij daarin wel out als transgender was zou het sowieso niet praktisch zijn om het dit seizoen te verbergen als Michaela er is. Of Varner moet gedacht hebben dat dit ook nog een vooropgezet plan was van die 2, maar dan nog was het geheel aan Zeke om te beslissen of hij wilde dat deze mensen het wisten. Als hij (eventueel zelfs samen met Michaela) echt een nieuwe Russell was dan had hij als argument moeten gebruiken dat ze niks over hem zeker weten, niet dat ze niet van hem weten dat hij transgender is. Zelfs al was het puur strategie en boeide het Zeke verder niks of mensen het wisten (wat een enorme aanname is van Jeff), dan nog had Jeff moeten weten wat een risico hij nam op persoonlijk vlak t.o.v. Zeke.

Dat gezegd hebbende vind ik het heel vervelend voor Varner wat hij nu moet doorstaan. Hij heeft duidelijk ontzettend spijt van wat hij gedaan heeft en met de tijd zal hij hopelijk door iedereen vergeven worden (al snap ik het ook als dit voor sommige mensen zodanig lastig is dat ze hem misschien niet kunnen vergeven). Ik vind het alleen ergerlijk dat zoveel mensen de uitleg van de context nu gebruiken om excuses te maken voor Jeff of zeggen dat het overdreven is en hij het niet slecht bedoelde. Tuurlijk wilde hij Zekes leven niet verpesten of iets dat er maar van in de buurt kwam, maar in mijn ogen maakt dat deze situatie niet minder erg, het zou het alleen nóg erger hebben gemaakt als het wel echt een bewuste kwaadaardige aanval was op Zekes persoonlijke leven. Ik vind de constante verantwoording voor Jeff van mensen ook niet bevorderlijk voor de emancipatie van en awareness tegenover transgenders. Als bondgenoot van transgenders (en eigenlijk ook gewoon ieder mens) zou je moeten weten dat je zoiets nooit op deze manier aan moet pakken.
Ik hoop dat het snel beter gaat met Jeff en ik hoop vooral ook dat het voor Zeke alleen maar positieve dingen brengt.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Survivor 34: Game Changers (spoilers)
« Reactie #108 Gepost op: 15-04-2017, 08:32:35 »
Helemaal eens met Hidm, perfect verwoord  ::ok::
So like a boat on the ocean I'll rock with the waves

Offline honeymaker

  • Forumlid
Re: Survivor 34: Game Changers (spoilers)
« Reactie #109 Gepost op: 15-04-2017, 10:51:12 »
Ten eerste was het niet een impulsieve uitspraak. Hij had van tevoren bedacht voor zichzelf wat hij dacht en hoopte dat er zou gebeuren als hij het vertelde en het was dus een berekende beslissing.

Is dat zo? Als dat het geval is en het inderdaad een berekende beslissing is geweest, dan maakt dat het inderdaad wel een stuk verwerpelijker. Ik dacht namelijk dat het juist wel een impulsief opgekomen uitlating was. Verder kreeg ik de indruk dat er in het verhaal over 'deceit' ook stevig geknipt was, waardoor de uitspraken erger leken dan ze misschien zijn geweest. Maar goed, misschien zit ik er naast en ik doe nu ook maar aannames.

Verder snap ik dat Varner niets wist van Zekes eerste seizoen, maar als hij daarin wel out als transgender was zou het sowieso niet praktisch zijn om het dit seizoen te verbergen als Michaela er is. Of Varner moet gedacht hebben dat dit ook nog een vooropgezet plan was van die 2, maar dan nog was het geheel aan Zeke om te beslissen of hij wilde dat deze mensen het wisten.

Dat laatste heb je absoluut gelijk in, aan dat eerste had ik nog niet eens gedacht. Het is misschien ook wat gemakkelijker achter de computer te bedenken dan wanneer je stervend van de honger en volslagen paranoïde op een onbewoond eiland zit. In die zin vind ik de context waarin Varner zijn uitspraken heeft gedaan toch wel degelijk belangrijk. Je moet er ook rekening mee houden dat de kandidaten voortdurend worden gevolgd door een stel camera- en geluidsjongens. Waarschijnlijk (maar opnieuw een aanname) heeft Zeke dus op het eiland met Varner gepraat over zijn achtergrond, terwijl er 2/3 man op stonden te kijken. Als je zoiets echt privé wilt houden, doe je dat niet. Op die manier kan gemakkelijker het beeld in je hoofd ontstaan dat iemand een geheim verborgen houdt dat iedereen al lang weet. Je bevindt je in een onnatuurlijke spelsituatie die voortdurend wordt benadrukt en versterkt.

Dat betekent niet dat ik Varner's actie wil recht praten. Ik vind het echter wel belangrijk om die context te blijven benadrukken en enig begrip te hebben voor zijn perspectief in plaats van hem af te schilderen als een 'villain' die onbewust een conservatief (& enigszins kwaadaardig) mens is, zoals de column van Zeke misschien impliciet suggereert door aan te geven dat we nu weten wat voor iemand Varner werkelijk is. Ik denk dat dit (niet recht praten, wel begrip tonen) juist ook bevorderlijk is voor emancipatie van transgenders, omdat polarisatie altijd een slecht idee is. Door Varner niet af te branden, maar juist te kijken wat er gebeurd is en de pijnpunten ter discussie te stellen, kun je wellicht een stap verder komen. Een en ander is bij mij misschien ook ingegeven door het interview van Varner met EW waaruit bleek hoezeer hij door deze kwestie gebroken is en in de lappenmand zit. Dat vind ik eerlijk gezegd ook vrij moeilijk om te zien.
« Laatst bewerkt op: 15-04-2017, 11:01:44 door honeymaker »

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Survivor 34: Game Changers (spoilers)
« Reactie #110 Gepost op: 15-04-2017, 11:08:27 »
Is dat zo? Als dat het geval is en het inderdaad een berekende beslissing is geweest, dan maakt dat het inderdaad wel een stuk verwerpelijker. Ik dacht namelijk dat het juist wel een impulsief opgekomen uitlating was.

Ja, want toen ze nog in het kamp waren zei Varner al dat hij iets wist over Zeke dat niemand anders wist. Hij wist dus heel goed wat hij zou gaan doen die avond.
So like a boat on the ocean I'll rock with the waves

Offline honeymaker

  • Forumlid
Re: Survivor 34: Game Changers (spoilers)
« Reactie #111 Gepost op: 15-04-2017, 11:22:09 »
Ja, want toen ze nog in het kamp waren zei Varner al dat hij iets wist over Zeke dat niemand anders wist. Hij wist dus heel goed wat hij zou gaan doen die avond.

Ah, okay. Dat maakt het inderdaad wel wat gecompliceerder. Blijkbaar zat ik deze aflevering voordat tribal council begon nog niet zo aandachtig te kijken. Of ik heb het op dat moment gewoon niet geregistreerd, denkende dat het om spelinformatie ging. Want wie verwacht er nu dat er ineens zoiets op tafel wordt gebracht?

Offline Wulsie

  • Forumlid
Re: Survivor 34: Game Changers (spoilers)
« Reactie #112 Gepost op: 17-04-2017, 18:32:03 »
https://www.reddit.com/r/survivor/comments/65snaz/update_on_how_jeff_varner_is_doing/
Update door Peih-Gee Law, voormalig Survivor en goede vriendin.

http://d.pr/v/lp0z
Uitleg van Jeff een dag later

Tuurlijk was het verwerpelijk, om op basis van je (onjuiste) assumpties en spelparanoia (plus de wanhoop om 3 uit 3 keer niet de jury te halen) deze aanval inplant om je medekandidaten het niveau van verleiding aan te tonen. Maar deze man wist vrij snel dat ie fout zat, en heeft hier bijzonder veel berouw van (10 maanden therapie, suicidaal). Hij handelde dus niet vanuit bekrompen transfobie, maar vanuit foutieve aannames.
Dat deze man vervolgens al die SJW's op zijn dak krijgt die hem verwensingen sturen, die ook nog eens zijn baas bellen, waardoor hij nu ontslagen is, maakt het vooral erg triest. Dat verdient Jeff niet

We vergeten nog dat in het conservatieve USA er nog een enorm stigma omtrent transgenders heerst. Hier hebben we dankzij mensen als Loiza Lamers en Valentijn de Hingh en die vele Arie-Boomsma-programma's al veel meer kennis over hen en wat transities inhouden, dat het uiteindelijk gewoon mensen zijn zoals jij en ik. Zij hebben daar eigenlijk enkel Caitlyn Jenner als rolmodel, tel uit je winst.

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Survivor 34: Game Changers (spoilers)
« Reactie #113 Gepost op: 19-04-2017, 17:03:31 »
Ik heb het seizoen niet gezien, maar ik kan me voorstellen dat Varner totaal geen verkeerde bedoelingen had. Hij was daar om een spel te spelen, en spel waarin je honger leid en elkaar misleid. Om dan te denken dat iemand expres voor het spel nog even geheim houd transgender te zijn (terwijl de wereld dit wel weet) is helemaal niet zo vreemd. Dit past prima in het plaatje van Survivor, en al helemaal van aftakelende breinfunctionaliteit die met te weinig eten komt.

Verder vind ik het heel bijzonder dat Surivor er dan wel voor kiest om dit uit te zenden. Ze maken heel graag gebruik van dit soort 'major' moments, ook als het tenkoste gaat van een ander. Varner maakt hier een grote fout in het spel, maar als dit niet was uitgezonden was Smith's 'geheim' niet uitgekomen voor de rest van de wereld. Ok, dit soort voor lastige editing van de tribal, maar toch vind ik het lastig dat Survivor er voor kiest dit allemaal dan maar zo te laten zien. Niet vanwege Varner, maar vooral voor Smith.

Offline RoyL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spelletje? It's a way of life!
Re: Survivor 34: Game Changers (spoilers)
« Reactie #114 Gepost op: 19-04-2017, 19:27:22 »
Ik heb het seizoen niet gezien, maar ik kan me voorstellen dat Varner totaal geen verkeerde bedoelingen had. Hij was daar om een spel te spelen, en spel waarin je honger leid en elkaar misleid. Om dan te denken dat iemand expres voor het spel nog even geheim houd transgender te zijn (terwijl de wereld dit wel weet) is helemaal niet zo vreemd. Dit past prima in het plaatje van Survivor, en al helemaal van aftakelende breinfunctionaliteit die met te weinig eten komt.

Verder vind ik het heel bijzonder dat Surivor er dan wel voor kiest om dit uit te zenden. Ze maken heel graag gebruik van dit soort 'major' moments, ook als het tenkoste gaat van een ander. Varner maakt hier een grote fout in het spel, maar als dit niet was uitgezonden was Smith's 'geheim' niet uitgekomen voor de rest van de wereld. Ok, dit soort voor lastige editing van de tribal, maar toch vind ik het lastig dat Survivor er voor kiest dit allemaal dan maar zo te laten zien. Niet vanwege Varner, maar vooral voor Smith.

Zeke en Varner wilden allebei dat het uitgezonden zou worden.  ::jaja::

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Survivor 34: Game Changers (spoilers)
« Reactie #115 Gepost op: 19-04-2017, 20:25:37 »
Verder vind ik het heel bijzonder dat Surivor er dan wel voor kiest om dit uit te zenden. Ze maken heel graag gebruik van dit soort 'major' moments, ook als het tenkoste gaat van een ander. Varner maakt hier een grote fout in het spel, maar als dit niet was uitgezonden was Smith's 'geheim' niet uitgekomen voor de rest van de wereld. Ok, dit soort voor lastige editing van de tribal, maar toch vind ik het lastig dat Survivor er voor kiest dit allemaal dan maar zo te laten zien. Niet vanwege Varner, maar vooral voor Smith.

Ik vind het zelf bijzonder dat mensen denken dat Survivor 'ervoor kiest' om dit uit te zenden. Als Zeke niet had gewild dat dit werd uitgezonden, had hij dit echt wel aangegeven en dan zou dat zeker wel gerespecteerd zijn door de producers. En natuurlijk is het bij deze tribal lastig om te editen. Maar er zou echt wel iets op verzonnen zijn als Zeke niet wilde dat het uitgezonden werd.

Het is nu niet mijn bedoeling om een hele nieuwe discussie te starten oid, maar ik begrijp echt niet dat mensen denken dat Survivor dit gewoon maar zomaar zonder overleg heeft uitgezonden  ::ohno::
So like a boat on the ocean I'll rock with the waves

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Survivor 34: Game Changers (spoilers)
« Reactie #116 Gepost op: 19-04-2017, 20:32:15 »
Zeke en Varner wilden allebei dat het uitgezonden zou worden.  ::jaja::
Ah super. Dan geen probleem wat dat betreft uiteraard.

[knip] maar ik begrijp echt niet dat mensen denken dat Survivor dit gewoon maar zomaar zonder overleg heeft uitgezonden  ::ohno::
Technisch gezien kunnen ze het doen. De kandidaten tekenen waarschijnlijk een contract waarin staat dat ze niks kunnen tegenhouden. Misschien dat het in dit geval in overleg is gegaan, ik geloof niet in de heiligheid van zo'n programma en dat ze nooit zoiets zonder overleg zouden doen. Het is en blijft een business, en zij moeten ook hun geld verdienen.
En ik zeg niet dat het bij elke show gebeurd, of bij Survivor. Maar dit soort dingen gebeuren wel bij dit type shows en dus achte ik die kans hier best mogelijk. Vooral omdat dit me nou echt iets leek waarvan een van de twee had gezegd nee dit wil ik niet op tv hebben.

Offline spechteke

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 34: Game Changers (spoilers)
« Reactie #117 Gepost op: 19-04-2017, 20:57:53 »
@miek. Ik verbaasde mij hier ook over. Ook op de facebookpagina van survivor waren ze echt veel mensen aan het haten op CBS dat ze het uitgezonden hebben. Ik vond het dus ook vreemd
poule widm '16: 56ste,  '17: 25ste.                  5de plaats in de mol online

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 34: Game Changers (spoilers)
« Reactie #118 Gepost op: 19-04-2017, 21:07:13 »
Er is overleg gepleegd met Zeke over de aflevering. Heb ik ergens gelezen.
klaar voor de strijd

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Survivor 34: Game Changers (spoilers)
« Reactie #119 Gepost op: 19-04-2017, 21:27:39 »
Ik ben zó klaar voor de volgende twee afleveringen ;D
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.