Auteur Topic: Survivor 28: Cagayan  (gelezen 153332 keer)

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Survivor 28: Cagayan
« Reactie #80 Gepost op: 20-03-2014, 21:24:55 »
Lastig, deze zet van Tony kan zowel positief als negatief uitpakken. Ik ben op dit moment ook geneigd om meer nadelen dan voordelen te zien. Cliff functioneerde als een héél groot schild voor de andere bedreigingen. Door hem zo vroeg in het spel uit te schakelen loop je het risico een precedent te scheppen met als gevolg dat de aandacht volledig uitgaat naar de allergrootste bedreigingen. Hetgeen natuurlijk gunstig uitpakt voor de kandidaten die de kunst van het onder de radar kruipen beheersen maar Tony heeft zichzelf met deze stemronde juist op de radar van iedereen neergezet. Het vertrouwen terugwinnen van Lindsey en Woo zal moeilijk zo niet onmogelijk zijn, daardoor wordt Tony in wezen gedwongen om samen te werken met voormalig team Beauty. De vraag is echter in hoeverre LJ überhaupt voor de lange termijn wil samenwerken met Tony én welke machtsverschuivingen er gaan plaatsvinden in het andere team. Als Morgan de slag gaat winnen dan is het waarschijnlijk snel gedaan met Jeremiah en Alexis. Aan de andere kant hebben we ook vaak genoeg gezien dat kandidaten de grootste bedreigingen te lang vrij hebben laten rondlopen waardoor vervolgens het naderende tij alle kansen wegspoelde. Als Tony de schade kan beperken, het vertrouwen van LJ kan winnen en de ontwikkelingen in het andere team meezitten dan spreken we over een paar afleveringen zeker niet over een stommiteit. Er zijn op dit moment dan ook gewoonweg nog te veel vraagtekens om te kunnen beoordelen of Tony hier verstandig aan gedaan heeft. Hij is in ieder geval bereid om risico’s te nemen en dat kan ik vanuit het kijkersperspectief wel waarderen. Zelf zou ik waarschijnlijk langer hebben gewacht vanwege de veelheid aan onzekerheden.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline planetwave

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 28: Cagayan
« Reactie #81 Gepost op: 22-03-2014, 15:50:19 »
Volgens hoe ik het bekijk liet Trish Tony geen keuze. De brawns waren toch al verdeeld in Tony-Sarah-Trish vs Cliff-Woo-Lindsey en zo is hij gewoon zijn alliance trouw gebleven, al zit Sarah aan de andere kant. 
Stel dat LJ moest vertrekken dan was de kans groot dat de beauty's en de brains noodgedwongen samen gaan werken en Sarah bij de eerstvolgende kans wegstemmen om de brawns na een merge niet de kans te geven op nog een extra nummer. Nu lijkt het alsof er verdeeldheid is bij de brawns en krijgt ze wel nog wat tijd om zich in te werken bij de brains om er een beauty uit te gooien.
Opvallend nog: Sarah is als enige brawn in theorie de swing vote maar werd toch niet in beeld gebracht.

Offline TheeZakje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 28: Cagayan
« Reactie #82 Gepost op: 27-03-2014, 17:05:54 »
Ugh.. wat een reden om het spel te verlaten..

Ik weet niet zo goed voor wie ik ben eigenlijk. Heb niet echt een ultieme favoriet zoals ik die vaak wel heb. Ik neig naar Spencer. Tony is ook wel OK, maar die man doet soms echt rare en onnozele dingen.

Ben bang dat Sarah toch weer overloopt naar haar police-buddy.. Al heeft ze al genoeg redenen gehad om hem niet te vertrouwen. Het belletje rinkelde eindelijk, maar misschien is dat belletje alweer uit in de volgende aflevering.
« Laatst bewerkt op: 27-03-2014, 17:08:08 door TheeZakje »

Offline planetwave

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 28: Cagayan
« Reactie #83 Gepost op: 27-03-2014, 19:08:30 »
Ben bang dat Sarah toch weer overloopt naar haar police-buddy.. Al heeft ze al genoeg redenen gehad om hem niet te vertrouwen.

Gezien hoe close de brains zijn heeft ze denk ik niet veel keuze. Ik bedoel dat ze daar met zekerheid nr4 is en keert ze terug bij de brawns kan ze zich nog opwerken tot top3 denk ik.

Offline planetwave

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 28: Cagayan
« Reactie #84 Gepost op: 27-03-2014, 20:13:44 »
Leuke aflevering vond ik, wel flauw van Lindsey om op te geven omwille van persoonlijke irritatie. Nice try van Tony om met die valse HII-clue Jeremiah tot target te maken (volgens mij om het vertrouwen van LJ te winnen) Alleen heeft het op alle vlakken een andere uitwerking gekregen. Alexis naar huis, zelf lijkt hij overmoedig geworden door plots vanalles toe te geven en LJ begint hem net in de gaten te krijgen. De 'top five' uitroep lijkt op eerste zicht dom maar wederom probeert hij hiermee volgens mij vertrouwen te winnen bij LJ en ook Sarah te beschermen. De indruk werd gewekt dat ze er niet meer bijhoort en dus geen gevaar meer is om te flippen, wat ze denk ik wel zal doen aangezien ze niet veel keuze heeft.

Offline Terloops

  • Forumlid
Re: Survivor 28: Cagayan
« Reactie #85 Gepost op: 27-03-2014, 21:14:29 »
Ze vertrok uit het spel omdat ze nogal erg onvolwassen is. Missen we denk ik niet veel aan.

De brains keken dwars door Alexis' pathetische pogingen om Jeremijah de zwarte piet toe te schuiven.

Ik vermoed dat Sarah nog wel mogelijkheden krijgt om zich weer te voegen bij de Tony groep, maar dat zou mijn idee van een final 3 met Kass en Spencer wel vies dwarsbomen.



Offline Lexxan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Just call me a SURVIVOR -- Helena Paparizou
Re: Survivor 28: Cagayan
« Reactie #86 Gepost op: 28-03-2014, 15:22:38 »
Ik heb al een tijd niet meer ingelogd, maar ik wip 'ns effe binnen om te zeggen dat Cagayan me totnogtoe zeer goed meevalt. Lovin' it!

Al hoop ik wel dat Sarah ervoor zorgt dat Tony volgende week naar huis gaat. Het is gewoon een TE poëtisch einde voor CopsRUs op dat te missen.
HOEZO, HYENA'S??? DIE ETEN JE ZO ALS EEN BORRELNOOT OP!!! *nom nom nom*

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 28: Cagayan
« Reactie #87 Gepost op: 29-03-2014, 15:56:54 »
Ik vind het ook een erg leuk seizoen tot nu toe  ::jaja::
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline TheeZakje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 28: Cagayan
« Reactie #88 Gepost op: 3-04-2014, 11:12:48 »
Mind = blown. Wat een heerlijke episode!  ::bravo::

Alleen jammer dat Kass flipte..

Toch had ik het wel verwacht. Het lag er zo dik bovenop dat Sarah er uit zou gaan. Hoe vaak moesten we wel niet horen van haar: "I am in the middle, I decide.."
Dat gebeurde net iets te vaak.. dan weet ik al genoeg  :)
« Laatst bewerkt op: 3-04-2014, 11:17:37 door TheeZakje »

Offline hillo

  • Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: Survivor 28: Cagayan
« Reactie #89 Gepost op: 3-04-2014, 13:43:56 »
Verrassing na verrassing op die tribal ::hyper::
Nieky grab a life vest!

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Survivor 28: Cagayan
« Reactie #90 Gepost op: 3-04-2014, 14:38:37 »
Spannende aflevering, Sarah leek door de nadrukkelijke editing inderdaad wel in een gevaarlijke positie te verkeren maar ik had niet verwacht dat Kass de dolkstoot zou toedienen. Aan de ene kant is het begrijpelijk dat ze haar lot niet in de handen van de wispelturige Sarah wilde leggen maar aan de andere kant had ze deze situatie kunnen voorkomen door zichzelf anders op te stellen ten aanzien van Sarah. Met het wegstemmen van Garrett in aflevering twee had Kass niettemin al een duidelijk statement gemaakt: ze schroomt niet om haar loyaliteit te verplaatsen als ze daar voldoende redenen toeziet. Spencer en Tasha waren zo gefocust op het geruststellen van Sarah dat ze vergaten om ook Kass binnenboord te houden. Winnen zal zoals Spencer al zei zeer moeilijk gaan worden voor Kass. Gezien de huidige samenstelling van de groep, haar eigengereidheid en enkele merkwaardige sociale interacties met anderen had ik Kass in het andere scenario echter ook niet veel kansen toegedicht. Sociale buitenstaanders moeten het vooral hebben van grootse tactische zetten of het veelvuldig toe-eigenen van immuniteit wanneer het gaat om het optimaliseren van winstkansen binnen Survivor. Volgende week maakt de belachelijk krachtige immuniteitsketting van Survivor Panama en Cook Islands helaas zijn herintrede. Ik hoop dat Morgan of Jefra de ketting kan bemachtigen zodat de invloed nog enigszins beperkt blijft maar vrees dat één van de mannen er nog machtiger door gaat worden (Terry Deitz/Yul Kwon stijl).
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline catshee

  • Forumlid
Re: Survivor 28: Cagayan
« Reactie #91 Gepost op: 3-04-2014, 15:32:16 »
Trish ::bravo::
Saves the day voor zogenaamd mastermind Tony ::rofl::

Ik vind haar echt geweldig en samen met Kass een van mijn favorieten.

Verder ben ik blij dat Kass is geflipt want zij is een van de enige die ik echt leuk vind van de Aparri six. Enige andere die leuk was, was Tasha. En Sarah vond ik irritant dus ben ook blij dat zij weg is.

Qua winnaar lijkt het me nu dat het LJ of Woo gaat worden, maar die idol gaat uiteraard een heel erg belangrijke rol spelen (helaas ::ohno::)

Offline planetwave

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 28: Cagayan
« Reactie #92 Gepost op: 4-04-2014, 10:34:20 »
Onverwacht verloop vond ik!  Uiteraard dat Kass zich niet laat doen door Sarah. De flik probeert de controle over de situatie in handen te krijgen  maar uiteindelijk  heeft de rechter (zoals altijd) het laatste woord. Geen idee hoe het nu verder moet voor Kass maar wat zou ik haar graag als rechter zijnde voor de jury haar pleidooi zien voeren! Aangezien Tony zich meer en meer belachelijk begint te maken ga ik maar terug naar mijn eerste gedacht van nog voor de eerste aflevering en dat was Trish.
« Laatst bewerkt op: 4-04-2014, 10:42:05 door planetwave »

Offline Jann

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Derde plaats Dixit 2020
Re: Survivor 28: Cagayan
« Reactie #93 Gepost op: 5-04-2014, 16:40:54 »
Even een inhaalslag gemaakt. Tot nu toe een erg interessant seizoen!
Voortaan alle volgende seizoenen met 3 teams beginnen. Werkt goed uit, omdat de kans veel groter is dat mensen van verschillende beginteams met elkaar gaan samenwerken.
Hier kan uw boodschap komen te staan. Geïnteresseerd? Neem dan snel contact op en bereik een miljoenenpubliek (5 cent per pm)

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 28: Cagayan
« Reactie #94 Gepost op: 5-04-2014, 18:12:39 »
Ik vind de 3 teams ook heel goed uitpakken ::jaja::
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline planetwave

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 28: Cagayan
« Reactie #95 Gepost op: 5-04-2014, 18:22:32 »
Idd, heel erg interessant seizoen! Meer dan 2 teams zorgt voor een volledig andere dynamiek.

Offline RoyL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spelletje? It's a way of life!
Re: Survivor 28: Cagayan
« Reactie #96 Gepost op: 6-04-2014, 14:48:52 »
Ik ben gisteren ook eens begonnen met het kijken van dit seizoen, ben nu helemaal bij en vind het echt geweldig. 3 teams zorgen echt voor veel verdeling in de groep. De laatste Council was echt spannend. Eerst Tony en LJ met hun idols en toen Kass die uiteindelijk toch nog op Sarah stemde. Ben benieuwd hoe dit verder uit gaat pakken en ben ook erg benieuwd naar dat speciale idol; ik denk dat de vinder iemand direct weg kan stemmen, of misschien iets met extra stemmen ofzo.

Offline TheeZakje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 28: Cagayan
« Reactie #97 Gepost op: 10-04-2014, 10:49:34 »
Hmm aardig voorspelbaar. Hopelijk volgende week wat meer actie!

Team Spencer trouwens  ::joehoe::

Offline Lexxan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Just call me a SURVIVOR -- Helena Paparizou
Re: Survivor 28: Cagayan
« Reactie #98 Gepost op: 16-04-2014, 18:10:00 »
Oh mijn god, ik hoop dat Woo of Trish wint.
HOEZO, HYENA'S??? DIE ETEN JE ZO ALS EEN BORRELNOOT OP!!! *nom nom nom*

Offline TheeZakje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 28: Cagayan
« Reactie #99 Gepost op: 17-04-2014, 09:52:48 »
Leuk dit  ;D