Auteur Topic: Survivor 1: Borneo  (gelezen 81066 keer)

Offline Art

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 1: Borneo
« Reactie #40 Gepost op: 18-06-2009, 14:23:02 »
Ik ga ooit als ik de tijd heb ook de Survivors van Zuid-Afrika (die zijn ook in't Engels) kijken. UK en Australië waren saai (naar mijn mening). Denk er zelfs aan om een Franse en Duitse versie ook te kijken, al was het maar meer om m'n talen bij te houden.  ;D

Zuid-Afrika is leuk. Tenminste, de tweede editie. De eerste vond ik nogal zwak. De tweede heeft mevrouw Mostert uit Middelburg, die Afrikaans spreekt, wat erg leuk klinkt.  ::love::
Nog even niks.

Offline Art

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 1: Borneo
« Reactie #41 Gepost op: 18-06-2009, 14:26:50 »
In Nederland levert dit nog steeds erg veel problemen op, zoals we vorig jaar hebben kunnen zien met Hans & Yin. Dit heeft misschien ook te maken met de subjectiviteit van de montage. Ik heb het idee dat dergelijke spelers in ER veel sneller worden afgeschilderd als 'stoute mensen'.  :)

Ik snap de Nederlandse montage daarom niet helemaal. De eerste winnaars, Karin, Richard, Derek, Jutta en Frank hebben allemaal met complotten en stemafspraken gewonnen. Pas nadat Marnix in seizoen 6 won zonder afspraken (wat in zijn geval niet echt nodig was vanwege het winnaarseiland) en Carl als de grote slechterik werd afgeschilderd omdat hij met het spel bezig was, is het veranderd. In de Strijd der Titanen waren de afspraken, gelukkig, weer terug en in seizoen 8 en later mochten ze weer niet meer.
Nog even niks.

Offline TheeZakje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 1: Borneo
« Reactie #42 Gepost op: 18-06-2009, 15:23:32 »
Ja, misschien moet ik maar naar zo'n afkickkliniek  ::rofl::

En meedoen aan Survivor lijkt me echt veel leuker dan meedoen aan Expeditie Robinson  ;) Verhuizen dan maar ja  ::hypocriet::

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Survivor 1: Borneo
« Reactie #43 Gepost op: 18-06-2009, 23:08:26 »
ja idd ik doe ook liever mee aan survivor. Je zou je gewoon moeten inschrijven. en dat elk jaar doen. mss dat ze dan wel een international survivor doen :P. Zou leuk zijn.

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Survivor 1: Borneo
« Reactie #44 Gepost op: 19-06-2009, 18:48:43 »
Er is natuurlijk wel een groot verschil tussen de alliance van Tagi en de potentiële alliantie van Pagong. Waar Pagong enkel redeneerde dat als zij in de meerderheid waren, ze de leden van Tagi één voor één konden gaan wegstemmen, heeft Richard een alliance binnen Tagi zelf gemaakt. Op een gegeven moment zegt hij ook dat de tribale scheidslijn tussen Tagi en Pagong voor hem helemaal niet belangrijk is. De alliance bestond uitsluitend uit Kelly, Sue, Richard en Rudy. Het is vrij bijzonder dat Richard deze strategie gelijk in het allereerste seizoen introduceerde & het daarmee een vrij snel geaccepteerde spelmethode is geworden. In Nederland levert dit nog steeds erg veel problemen op, zoals we vorig jaar hebben kunnen zien met Hans & Yin. Dit heeft misschien ook te maken met de subjectiviteit van de montage. Ik heb het idee dat dergelijke spelers in ER veel sneller worden afgeschilderd als 'stoute mensen'.  :)

Inderdaad, Richard heeft wat dat betreft het spel 'uitgevonden' en is een ontzettende goede ambassadeur geweest voor Survivor. De Nederlandse editing heb ik trouwens nog nooit goed begrepen. Het lijkt wel alsof er elk jaar weer andere editors worden ingehuurd die vervolgens besluiten niet voort te bouwen op eerder opgedane kennis. Dat uit zich onder andere in subjectiviteit. Met name in de latere seizoenen zijn enkele fanatieke kandidaten daarvan de dupe geweest (Carl, Mick, Luc & Hans). Daarnaast worden allianties nog altijd weergegeven als kwaadaardige spelfenomenen. Toch blijft Expeditie Robinson wel enige charme behouden, misschien juist wel doordat de naïviteit soms de overhand heeft.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Survivor 1: Borneo
« Reactie #45 Gepost op: 19-06-2009, 19:03:07 »
De vraag is dan natuurlijk waarom Burnett dat gezegd zou hebben. Ik kan me goed voorstellen dat hij bang was dat Rudy eruit ging en dat het programma daarmee een mooi karakter zou verliezen & daarom op deze manier een klein beetje invloed heeft proberen uit te oefenen, met daarbij wel steeds de mededeling dat de uiteindelijke stemming in handen is van de kandidaten.

Burnett zag in Rudy de perfecte winnaar van Survivor. Een gepensioneerde Amerikaanse Navy SEAL die de overwinning binnensleept genereert ontzettend veel aandacht in het patriottistische Amerika. Het moment dat Rudy de paal losliet bij de laatste immuniteitsuitdaging moet Burnett een hartverzakking hebben gegeven! Jeff Probst durfde het op dat moment dan ook niet aan om direct een beslissing te nemen, de opnames werden nauwkeurig bekeken alvorens Rudy te horen kreeg dat hij het verprutst had.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Survivor 1: Borneo
« Reactie #46 Gepost op: 19-06-2009, 19:06:46 »
Ik ga ooit als ik de tijd heb ook de Survivors van Zuid-Afrika (die zijn ook in't Engels) kijken. UK en Australië waren saai (naar mijn mening).

Ik vond Australia's Celebrity Survivor geweldig !  ::tandpastasmiley::
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 1: Borneo
« Reactie #47 Gepost op: 20-06-2009, 08:57:38 »
Die heb ik dan weer niet gezien, enkel de 1e reeks... en niet eens helemaal. Wie zit er in de die Celebrity Survivor?

Offline TheeZakje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 1: Borneo
« Reactie #48 Gepost op: 22-06-2009, 11:23:36 »
Ik vroeg me trouwens af, zijn er ook nog ergens fimpjes van Ponderosa van vorige seizoenen? Als het er toen al was natuurlijk  ;) Van Gabon en Tocantins vond ik ze namelijk erg leuk!

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Survivor 1: Borneo
« Reactie #49 Gepost op: 22-06-2009, 12:33:53 »
Ponderosa ??

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 1: Borneo
« Reactie #50 Gepost op: 22-06-2009, 13:21:23 »
Da's toch van waar de weggestemden die jurylid worden heen gaan, niet? Heb er eigenlijk nog nooit naar gekeken, zijn die leuk?

Offline TheeZakje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 1: Borneo
« Reactie #51 Gepost op: 22-06-2009, 13:27:28 »
Da's toch van waar de weggestemden die jurylid worden heen gaan, niet? Heb er eigenlijk nog nooit naar gekeken, zijn die leuk?

Ja die filmpjes! Ja ik vond ze altijd wel leuk  ;) Hoe relaxt ze dan zijn enzo, en ze doen leuke dingen. En bijvoorbeeld Coach was ook anders dan ie was toen hij nog in het spel zat. Wel leuk om te zien  :)

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Survivor 1: Borneo
« Reactie #52 Gepost op: 22-06-2009, 13:38:56 »
waar kun je dat vinden? Klinkt namelijk wel erg leuk om te zien :D

Offline TheeZakje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 1: Borneo
« Reactie #53 Gepost op: 22-06-2009, 14:18:31 »
Nou die van Gabon zag ik destijds gewoon op cbs.com
Maar bij Tocantins kon dat niet meer ofzo, en toen was er iemand die ging al die filmpjes uploaden, namelijk hier:

http://www.survivorsucks.com/topic/49735/t/Blistering--uploading-survivor-extra-clips.html?page=26

Je zal gewoon bij pagina 1 van dat topic moeten beginnen, en dan zie je wel filmpjes verschijnen van Life at Ponderosa.


Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Survivor 1: Borneo
« Reactie #54 Gepost op: 22-06-2009, 16:44:55 »
ty :D

Offline TheeZakje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 1: Borneo
« Reactie #55 Gepost op: 22-06-2009, 17:17:20 »

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Survivor 1: Borneo
« Reactie #56 Gepost op: 23-06-2009, 16:52:53 »
Die heb ik dan weer niet gezien, enkel de 1e reeks... en niet eens helemaal. Wie zit er in de die Celebrity Survivor?

- Kym Johnson (Dancing with the Stars professional)
- Ben Wynne (Refugee from Iraq)
- Fiona Horne (White Witch)
- Amber Petty (Entertaiment Reporter)
- Wayne Gardner (Former Grand Prix Motorcycle racer)
- Elton Flatley (Former Footballer)
- Gabrielle "Gaby" Richens (The Pleasure Machine)
- David Oldfield (Politician)
- Nicolle "Nic" Dickson (Actress)
- Imogen Bailey (Model)
- Justin Melvey (Actor)
- Guy Leech (Former Ironman champion)

Ik kende overigens alleen David Oldfield :P
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 1: Borneo
« Reactie #57 Gepost op: 23-06-2009, 18:43:07 »
Heb zojuist de eerst 2 afleveringen gekeken. op youtube.
Ik vind Ramona en Gretchen erg leuk, en die zwarte man en de docter. Weet alleen hun namen niet meer :P.

ik vond Gervace (de zwarte man) een grote luierik en profiteur, hij haalde het zelf aan en was er ook nog trots op  ::niet-ok:: beetje vergelijkbaar met Judge uit ER 2003

Gretchen en Greg waren qua survivor skills wel beter.  Maar die halen het zelden tot het einde.

BB vond ik heel erg irritant.

Rudy zijn quote over dat hij dirk z'n bijbel wel wilde gebruiken als toiletpapier vond ik ook best goddelijk  ;D

Offline langkousonline

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Survivor 1: Borneo
« Reactie #58 Gepost op: 23-06-2009, 23:21:37 »
Rudy zijn quote over dat hij dirk z'n bijbel wel wilde gebruiken als toiletpapier vond ik ook best goddelijk  ;D

 ::rofl::

Al vierkante oogjes Reaver? ;)
"Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor. Lijkt me logisch."

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 1: Borneo
« Reactie #59 Gepost op: 24-06-2009, 01:21:12 »
::rofl::

Al vierkante oogjes Reaver? ;)

heb nog maar 2 reeksen volledig gezien  ;) ik wacht ff af tot tot een dagje vrijaf heb en ook nog het slecht weer is zodat ik een seizoen in een stuk door (mits een paar breaks) kan kijken  ::ok::