Auteur Topic: Survivor 14: Fiji  (gelezen 44907 keer)

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor: Fiji
« Reactie #20 Gepost op: 25-08-2009, 01:23:29 »
Vandaag ook deze reeks uitgezien.

In het totaal wel een leuk seizoen
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Maar geen van de final 3 heeft het echt verdiend vind ik
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
« Laatst bewerkt op: 25-08-2009, 01:29:33 door reaver »

Offline Sarita

  • Forumlid
Re: Survivor: Fiji
« Reactie #21 Gepost op: 17-09-2009, 17:58:49 »
Ik heb ook net voor het eerst deze serie gezien, was ook mijn eerste Survivor.

Het werd pas interesant na het eerste mixen van de teams daarvoor was de ongelijkheid tussen de teams een te grote invloed. Op het eind was de keuze tussen de laatste 3 voor mij moeilijk, ik gunde het eigenlijk geen van drieen.
Vooral Cassandra hoorde niet in de finale thuis. Uiteindelijk wel tevreden met de winaar.

Die Boo was trouwens ook een extremistische christen opeens in de vragenronde. Ik zou weleens willen weten wat hij had gedaan als het erop aangekomen was.

Offline Jann

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Derde plaats Dixit 2020
Re: Survivor: Fiji
« Reactie #22 Gepost op: 15-05-2012, 16:43:06 »
Michelle werd er op een wat oneerlijke manier uitgestemd, vond ik. De tien in de merge werden voor een spel in 2 groepen verdeeld, waarbij de verliezers naar Tribal Council moesten.
Als je goede contacten hebt opgebouwd in het spel, heb je daar helemaal niks aan als je ineens terecht komt bij vier mensen met wie je niks hebt, en zonder nog te kunnen spreken met elkaar moet stemmen.
Hier kan uw boodschap komen te staan. Geïnteresseerd? Neem dan snel contact op en bereik een miljoenenpubliek (5 cent per pm)

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Survivor: Fiji
« Reactie #23 Gepost op: 14-01-2013, 16:18:43 »
Net dit seizoen gezien. Ik vond het wel een leuk seizoen. Vooral de fase direct na de samensmelting, met twee sterke allianties en een paar swingvotes, was erg spannend.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Dit is het derde seizoen dat ik heb gekeken (de andere twee zijn 13 Cook Islands en 24 One World) en ik vond deze keer vragenronde van de jury echt een beetje vervelend. Bij de andere twee seizoenen was ik positief verrast over de sportiviteit van de meeste afvallers, over het feit dat ze de tactiek van de finalisten wel konden waarderen, ook al waren ze daar zelf de dupe van. Deze keer zaten er echt een paar zwaar gefrustreerde types bij.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Mooier vind ik het als de afvallers het de finalisten weliswaar lastig maken met kritische vragen, maar ook tegen hun verlies kunnen.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Survivor: Fiji
« Reactie #24 Gepost op: 28-06-2014, 01:57:13 »
Ik heb nu vijf afleveringen gezien en het is echt slaapverwekkend pff ::slaap::.

Hoop dat er snel iets gebeurt, anders dan ga ik het einde van het seizoen niet halen.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Survivor: Fiji
« Reactie #25 Gepost op: 28-06-2014, 19:51:50 »
Thank god, tribe switch :P. Lisi ::kots:: ::kots::

Favorieten op dit moment: Yau-man en Michelle
Voor de rest is het nog steeds een beetje bleh
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Lexxan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Just call me a SURVIVOR -- Helena Paparizou
Re: Survivor: Fiji
« Reactie #26 Gepost op: 29-06-2014, 21:20:33 »
Ik heb nu vijf afleveringen gezien en het is echt slaapverwekkend pff ::slaap::.

De eerste zes afleveringen van Fiji zijn zowat de slechtste in de geschiedenis van Survivor (nb: lichte overdrijving. Het gedeelte na de samensmelting in Redemption Island is de, ahem, Marianotrog van Survivor), dus je hebt de minst-goede momenten achter de rug.

Ik kan echter die trien-annex-lichtekooi Michelle amper luchten, maar Yau-Man vind ik geweldig <3 Wat een vindingrijke, passief-aggressieve ouwe knar <3

Lisi is mijn favoriete, maar ik begrijp volkomen waarom je haar een onappetijtelijk mens vindt. Cassandra verdiende dat pestgedrag niet.  ::ohno::  Zodra je je echter overheen het feit zet dat Lisi een slecht mens is en beseft dat ze tegelijkertijd compleet incompetent is in al wat ze ook doet of probeert, kan je haar niet langer au sérieux nemen en wordt ze een flink stuk grappiger. Ze is een echte versie van een slechterik uit een kinderfilm, zoals 'n Yzma of 'n Wile E. Coyote.
« Laatst bewerkt op: 29-06-2014, 21:28:48 door Lexxan »
HOEZO, HYENA'S??? DIE ETEN JE ZO ALS EEN BORRELNOOT OP!!! *nom nom nom*

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Survivor: Fiji
« Reactie #27 Gepost op: 30-06-2014, 01:04:09 »
Top 4 tribal was het spannendste moment van de serie en het leek even erop dat de serie voor mij nog iets hoger in de ranking zou gaan. Maar de laatste tribal council verpest het echt. Rocky die nog steeds bloed irritant is zoals altijd, Lisi die zichzelf nog belachelijker maakt dan ze al is ( kom op zeg, ze heeft opgegeven! walgelijk mens), Boo die opeens het christelijke geloof naar het spel haalt ??? en de allerergste van de avond Alex, hij speelde het spel zelf ook erg vuil en dat deed ie goed, maar hij kon niets relativeren en was gewoon onbeschoft, slechte verliezer ::niet-ok::.


And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Lexxan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Just call me a SURVIVOR -- Helena Paparizou
Re: Survivor: Fiji
« Reactie #28 Gepost op: 30-06-2014, 08:58:11 »
De jury speech van Alex is de allerergste in de geschiedenis van het programma. Erger dan die van Lex, bijvoorbeeld.

Lisi is zo idioot dat ik er om moet lachen:

L: "DREAMZ, HOW MANY ZEROES ARE THERE IN A MILLION??"
D: "ZERO  ::)
L: "Oh.... very good   :-\\"

en dan gaat ze Cassandra een hele thesis psychologie voordragen over hoe dat Cassandra's goedkope schoenen haar hebzuchtige aard verraden.  ::rofl::

HOEZO, HYENA'S??? DIE ETEN JE ZO ALS EEN BORRELNOOT OP!!! *nom nom nom*

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Survivor: Fiji
« Reactie #29 Gepost op: 28-08-2014, 00:28:16 »
Verschrikkelijk seizoen.

Dat is mijn analyse.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Survivor: Fiji
« Reactie #30 Gepost op: 27-12-2014, 17:48:51 »
Seizoen af. Ik ben het wel eens met de meesten van jullie. Het begin was gewoonweg belachelijk met de oneerlijke verdeling tussen de twee kampen en dan team Moto maar trots zijn en stoer doen dat ze maar bleven winnen.  ::) Na de mix-up werd het idd beter. Na de samensmelting werd het veel beter.

Hoogtepunten van dit seizoen:
-  Blindside van Edguardo. Een van de betere blindsides, vooral omdat de idol gespeeld werd. En dan dat gezicht van Edguardo.  ::rofl::
- YaoMan: wat een held.  ::bravo::

Verder is dit seizoen, wrs het seizoen met de grootste verzameling onsympathieke arrogante, gestoorde mensen ooit:
- Rocky, die is volgens mij gewoon gestoord, hoewel hij nog redelijk normaal deed bij de jury.
- Lisi: Ik wil eruit, ik wil blijven, ik wil eruit, ik wil blijven. En dan boos worden dat je eruit wordt gestemd.  ::) En tijdens de jury liet ze ook maar eens even zien gewoon gestoord te zijn. Dat gezeur over die schoenen  ::) En dan niet snappen dat je vooral jezelf voor gek zet op nationale televisie  ::)
- Mookie: geleuter over rats and snakes, vertelt over de immunity idol van Yaoman en hoe hij wist dat Yaoman er eentje had. Jeff: Speaking of rats and snakes  ::rofl::
- Alex: Stacey told me she wanted to be friends afterwards, like I care. En dan tijdens de jury, maar zeuren over dat die anderen disrespectvol en weet ik wat zijn. Tuurlijk jongen, jij bent de reden waarom advocaten een slechte naam hebben (in Amerika).


- Boo (zet ik een beetje apart, want was tijdens de show was hij verder wel sympathiek vond ik), wat was dat voor rare enge speech zeg tijdens jury.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Survivor: Fiji
« Reactie #31 Gepost op: 27-12-2014, 22:14:44 »
Grappigste moment:



Michelle  ::love:: ::love:: ::love::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Survivor: Fiji
« Reactie #32 Gepost op: 27-12-2014, 22:38:16 »
 ::rofl:: Dat was mooi ja

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 14: Fiji
« Reactie #33 Gepost op: 3-05-2020, 12:25:10 »
Wat een ontzettend slecht seizoen  ;D

Vanaf de merge werd het pas een beetje interessant, maar ik begon het pas leuk te vinden bij de F4 en toen was het zo afgelopen. Zure jury! Alex spoort niet en Lisi al helemaal niet, ik ergerde me kapot aan dat mens het hele seizoenen. En dan dat verhaal over die schoenen  ::rofl::

Ik vond eigenlijk alleen Sylvia leuk, maar die lag er al na 3 afleveringen uit. Zij zorgde tenminste nog voor vuurwerk en vond haar ook wel echt een survivor (behalve op sociaal vlak dan  :P)

Michelle die van het platform valt  ::love::
Frankje Lapi

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 14: Fiji
« Reactie #34 Gepost op: 3-05-2020, 13:18:57 »
Dit seizoen zou normaal gezien dezelfde verdeling hebben gehad als Cook Island ( 4 kampen van 5, ingedeeld per afkomst). Maar omdat 1 persoon vlak voor de start toch nog afzei, hebben ze moeten improviseren.

Verder mist er een grote verhaallijn nl: op dag 1 waren er 2 grote allianties: degene die het eiland gingen verkennen én degene die de shelter zouden bouwen. Sylvia die mocht verdelen verdeelde het zo dat in elk kamp de bouwers (haar alliantie)de meerderheid zouden hebben.(wat zeer slim was).

Maar verder was de premerge echt slecht. Een groep die alles heeft en elke ronde wint was niet tof om naar te kijken. Daarbij komt ook dat Gary (degene die afgevoerd werd) de enige  was die echt zich ingeschreven had. Alle anderen waren gerecruteerd (Earl, de winnaar had zelfs nog nooit naar survivor gekeken).

Ik vond wel dat er echt weinig sympathieke mensen waren: Earl, Yau, Michelle en Boo vond ik de enige die ik echt tof vond.

Alleen heb ik Yau een zure nasmaak door het volgende: bij de truckopdracht had iedereen afgesproken om Dreamz de auto te geven omdat hij er als enige geen had.  Ik heb het altijd erg gevonden dat Yau er dan van probeert te profiteren (iets wat hij zelf ook toegeeft niet had te moeten doen, maar hij heeft er wel sportief op gereageerd).

Lisi (eigenlijk de hele tijd) en Stacey waren bij de start echt  ::niet-ok::.Stacey die weigert Dreamz uit te leggen hoe een koffiemachine werkt (de man was jarenlang dakloos geweest  en kende het echt niet::niet-ok::) maar beterde wel toen ze doorhad dat iedereen haar niet mocht. Alex en Edgardo mocht ik wel bij de start (Alex was in de premerge zeer menselijk naar mensen zoals Dreamz, Anthony,... maar zijn juryspeech  :o

Je zag ook wel dat dit het eerste seizoen was dat de idols er waren, want de manier waarop Jeff de stemmen voorlas bij de F6 was echt te raar, maar Stacey was helaas niet slim bezig daar (spreken van een splitvote waardoor Yau zijn idol speelde.)
Maar ik geef haar credit voor de edgardoplan (al die koppen daar bij het resultaat ) want dat was geniaal (Niemand had Cook Island gezien dus plan voodoo was nog niet bekend).

Ik vond de winaar eerst maar bwa, maar wanneer ik Fiji herbekeek zag ik pas hoe sterk hij was. Sociaal zeer goed, tactisch slim en allemaal gedaan zonder 1 aflevering gezien te hebben (Earl kon pas mee 2 dagen voor vertrek) en met een kapotte knie (gelezen ergens in een AMA). Daarbij kreeg hij alle jurystemmen  en zijn enige tegenstem was iemand die random stemde.

Cassandra werd gezien als een meeloper en zou opmerkingen gemaakt hebben over de latino's (vandaar Alex' verwijzing naar Edgardo in zijn speech om het in het Spaans te vertalen) en Dreamz werd gezien als een flipflopper die dom speelde(ik vind het stuk tussen de challenge en de TC waar Edgardo gaat hilarisch. Hoe vaak werd het plan veranderd en de idol doorgegeven? En nog dacht iedereen Dreamz te hebben in zijn groep).

Maar Fiji is zeker niet mijn favoriet seizoen, verre van zelfs.

BTW leuk weetje: Dreamz is een tijd samen geweest met een andere survivorspeelster: Na'onka
klaar voor de strijd