Auteur Topic: Survivor 13: Cook Islands  (gelezen 45209 keer)

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Survivor 13: Cook Islands
« Gepost op: 30-08-2006, 17:17:05 »
« Laatst bewerkt op: 15-12-2009, 19:23:24 door Goyathlay »
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Survivor Cook Islands
« Reactie #1 Gepost op: 30-08-2006, 17:17:46 »
African-American Tribe

Rebecca Borman



----------------------------------------------------------------

Sekou Bunch



----------------------------------------------------------------

Stephannie Favor



----------------------------------------------------------------

Nathan Gonzalez



----------------------------------------------------------------

Sundra Oakley



----------------------------------------------------------------

Asian-American Tribe

Anh-Tuan "Cao Boi" Bui



----------------------------------------------------------------

Jenny Guzon-Bae



----------------------------------------------------------------

Yul Kwon



----------------------------------------------------------------

Becky Lee



----------------------------------------------------------------

Brad Virata



----------------------------------------------------------------

Hispanic Tribe

J.P. Calderon



----------------------------------------------------------------

Cristina Coria



----------------------------------------------------------------

Billy Garcia



----------------------------------------------------------------

Oscar "Ozzy" Lusth



----------------------------------------------------------------

Cecilia Mansilla



----------------------------------------------------------------

Caucasian Tribe

Adam Gentry



----------------------------------------------------------------

Jonathan Penner



----------------------------------------------------------------

Parvati Shallow



----------------------------------------------------------------

Jessica Smith



----------------------------------------------------------------

Candice Woodcock


"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Ibung

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • zurkeltrutte?.
Re: Survivor Cook Islands
« Reactie #2 Gepost op: 30-08-2006, 18:26:56 »
goh, waar mensen zich toch over kunnen opwinden. is het nu ineens not done om tot een bepaald ras te horen? moeten we nu gaan doen alsof dat niet bestaat?

zijn het trouwens altijd van die uiterlijk knappe mensen die geselecteerd worden voor survivor? opvallend verschil met "onze" gewone deelnemers.
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Survivor Cook Islands
« Reactie #3 Gepost op: 30-08-2006, 19:32:57 »
zijn het trouwens altijd van die uiterlijk knappe mensen die geselecteerd worden voor survivor? opvallend verschil met "onze" gewone deelnemers.

Er worden bij Survivor verhoudingsgewijs veel mensen gerekruteerd (ze hebben zich niet zelf opgegeven maar worden gevraagd door CBS). Dit seizoen is dat volgens sommige bronnen zelfs voor Survivor een wel heel erg groot aantal. Zolang dit niet elk seizoen het geval is heb ik er geen problemen mee. Het gaat mij er voornamelijk om dat het spel tot het uiterste gespeeld wordt, en daar zorgen de hoge geldprijzen meestal wel voor.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Survivor Cook Islands
« Reactie #4 Gepost op: 30-08-2006, 19:47:49 »
Op welke zender is Survivor trouwens te zien?  ???

Ik zie hier vaak dat best veel mensen Survivor kijken, maar ik heb het nog nooit ergens gezien.  ???
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Survivor Cook Islands
« Reactie #5 Gepost op: 30-08-2006, 19:52:43 »
Op welke zender is Survivor trouwens te zien?  ???

Ik zie hier vaak dat best veel mensen Survivor kijken, maar ik heb het nog nooit ergens gezien.  ???
Volgens mij is Survivor alleen in de US te zien. Of klopt dat niet?


Ik vind zo'n rassenindeling wel leuk bedacht eigenlijk. En discriminatie is het niet want niemand word voorgetrokken of genaaid.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Survivor Cook Islands
« Reactie #6 Gepost op: 30-08-2006, 20:00:44 »
Maar hoe zien jullie het dan?  ???


Over die verdeling: die hebben we hier in feite al die tijd al. Hoewel Belgen en Nederlanders geen aparte rassen zijn, vnd ik dat dat geen enkel verschil maakt. Net zo goed als dat er ook onderscheid op geslacht gemaakt wordt.

Latino's en 'mensen met hun roots in de Kaukasus'  ??? zijn overigens ook helemaal geen aparte rassen.

Als ze echt spraakmakend willen zijn moeten ze Survivor: Iraq doen, Amerikanen tegen Irakezen, of Survivor: US, met westerse Amerikanen tegen Native Americans.

Waarom zijn die Native Americans eigenlijk niet vertegenwoordigd in deze 'rassenstrijd'?
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Survivor Cook Islands
« Reactie #7 Gepost op: 30-08-2006, 20:07:02 »
Maar hoe zien jullie het dan?  ???


Over die verdeling: die hebben we hier in feite al die tijd al. Hoewel Belgen en Nederlanders geen aparte rassen zijn, vnd ik dat dat geen enkel verschil maakt. Net zo goed als dat er ook onderscheid op geslacht gemaakt wordt.

Latino's en 'mensen met hun roots in de Kaukasus'  ??? zijn overigens ook helemaal geen aparte rassen.

Als ze echt spraakmakend willen zijn moeten ze Survivor: Iraq doen, Amerikanen tegen Irakezen, of Survivor: US, met westerse Amerikanen tegen Native Americans.

Waarom zijn die Native Americans eigenlijk niet vertegenwoordigd in deze 'rassenstrijd'?
Omdat dat ongeveer de Amerikanen van tegenwoordig zijn...

Madine

  • Gast
Re: Survivor Cook Islands
« Reactie #8 Gepost op: 30-08-2006, 21:11:59 »
African-American, Irish-American, Asian-American.. typisch Amerikaans, debiele hokjescultuur. Stel je toch eens voor dat wij dat in Nederland hadden?

"Hallo, ik ben een authentieke Nederlander, wat ben jij?"
"Ik ben een Aziatische Nederlander, want mijn overgrootouders komen uit Japan, Korea of China ofzo, aangenaam kennis te maken"
"Ik ben Ethiopisch Nederlander en daar zeer trots op"

Ballenzooi! Voor de wet zijn we sowieso allemaal gelijk, of je nu Nederlander bent door geboorte (Jus sanguinis) of door naturalisatie. Daarom hebben ze in de VS zulke enorme discriminatieproblemen.. omdat ze elkaar als aparte volkeren zien en alleen naar de verschillen in plaats van de overeenkomsten kijken. "I am an African-American!" Bull!! De helft van de lui die zoiets zeggen weten niet eens dat Afrika een continent een geen land is. Ongelooflijk hoe de VS zich naar buiten toe enorm introvert, arrogant en egoďstisch weet te presenteren, terwijl ze binnen de landsgrezen elkaars kop inslaan omdat ze een ander kleurtje hebben.

Just my 2 cents.

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Survivor Cook Islands
« Reactie #9 Gepost op: 30-08-2006, 21:16:07 »
Het is eigenlijk geen strikte rassenverdeling, maar meer een verdeling naar etniciteit. Ik denk dat de native americans niet vertegenwoordigd zijn omdat er keuzes gemaakt moesten worden. De native americans (ook wel american indians genoemd) maken maar ongeveer 1% uit van de totale bevolking in de VS. De cijfers voor de Hispanics, African-Americans en Asian-Americans liggen hoger. Caucasian wordt in de VS gewoonlijk gebruikt om de mensen met een lichte/witte huidskleur aan te duiden (white americans).

In 2001 stond er trouwens een Survivor Arabia in de planning (in Jordanië). Na de aanslagen op 11 september ging dit niet meer door. De startdatum mocht echter niet worden verschoven, Mark Burnett moest toen in een paar dagen tijd een nieuwe locatie kiezen (Marquesas Islands).

KD: Survivor wordt niet aangeboden door de Nederlandse zenders, je zult het dus moeten downloaden. In de oudere Survivor topics (Survivor Panama, Survivor Guatemala, Survivor Palau enz) staat wel hoe je de oudere seizoenen het snelst kan bemachtigen. Dit seizoen begint op 14 september en zal de volgende dag op de grotere torrent sites verkrijgbaar
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Ibung

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • zurkeltrutte?.
Re: Survivor Cook Islands
« Reactie #10 Gepost op: 30-08-2006, 21:25:12 »
Citaat
Het is eigenlijk geen strikte rassenverdeling, maar meer een verdeling naar etniciteit.

wat is het verschil  ???
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor Cook Islands
« Reactie #11 Gepost op: 30-08-2006, 22:07:43 »
Er worden bij Survivor verhoudingsgewijs veel mensen gerekruteerd (ze hebben zich niet zelf opgegeven maar worden gevraagd door CBS). Dit seizoen is dat volgens sommige bronnen zelfs voor Survivor een wel heel erg groot aantal.
Hmm het lijken me er nog niet zo veel als tijdens Palau. Dat leek wel "Survivor: The Model Agency" met Ashlee, Bobby Jon, Gregg, Ibrehem, Janu, Jeff, Jennifer, Jonathan, Kim en Stephenie. Helft leek wel ingehuurd te zijn.

Dat overdreven gedoe trouwens over die rassenverdeling (om het zo maar even te noemen). Typisch Amerikaans weer. Maar ach Survivor krijgt gratis reclame.

(iemand overigens Treasure Hunters gevolgd. Dát was pas typisch Amerikaans. Patriotisme ten top... maar wel redelijk leuke show)

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Survivor Cook Islands
« Reactie #12 Gepost op: 30-08-2006, 22:08:38 »
wat is het verschil  ???

Een etnische groep onderscheidt zich op basis van culturele kenmerken (godsdienst, taal, geschiedenis), dit kan zo sterk zijn dat andere kenmerken niet perse aanwezig hoeven te zijn om te spreken van etniciteit. Een strikte rassenverdeling gaat alleen af op de uiterlijke of genetische kenmerken. In dit geval is dat eigenlijk niet mogelijk doordat we te maken hebben met gemengd bloed, waardoor er teveel onderverdelingen ontstaan. We spreken bijvoorbeeld wel van een blank ras of een zwart ras, maar als deze zich vermengen moeten er onderverdelingen worden gemaakt om nog te kunnen spreken van een ras.

De groep African-Americans zou bijvoorbeeld nog veel verder onderverdeeld kunnen worden als we een strikte rassenverdeling hanteren, toch beschouwen wij ze min of meer als een etnische groep.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Survivor Cook Islands
« Reactie #13 Gepost op: 30-08-2006, 22:18:36 »
Hmm het lijken me er nog niet zo veel als tijdens Palau. Dat leek wel "Survivor: The Model Agency" met Ashlee, Bobby Jon, Gregg, Ibrehem, Janu, Jeff, Jennifer, Jonathan, Kim en Stephenie. Helft leek wel ingehuurd te zijn.

Dat overdreven gedoe trouwens over die rassenverdeling (om het zo maar even te noemen). Typisch Amerikaans weer. Maar ach Survivor krijgt gratis reclame.

(iemand overigens Treasure Hunters gevolgd. Dát was pas typisch Amerikaans. Patriotisme ten top... maar wel redelijk leuke show)

Ja Palau was ook wel extreem (is trouwens net uit op DVD ;)). Dit seizoen zijn er echter ook wel erg veel kandidaten uit erg weinig plaatsten/gebieden gehaald, kijk voor de grap eens hoeveel er uit L.A. komen. Ik zie achter deze hele verdeling ook een beetje een reclame stunt, de ratings van Panama waren erg laag dus er moest weer wat unieks worden gedaan. Ik heb Treasure Hunters nog niet gekeken, staat al wel een tijdje in de planning.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Art

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor Cook Islands
« Reactie #14 Gepost op: 1-09-2006, 13:32:54 »
Hmm het lijken me er nog niet zo veel als tijdens Palau.

In The Early Show zou Probst gezegd hebben dat 85% van de kandidaten gerecruteerd was.  ::oink:: Dus slechts 3 van de 20 hebben zich 'gewoon' aangemeldt.  ::ohno::
Nog even niks.

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Survivor Cook Islands
« Reactie #15 Gepost op: 21-09-2006, 19:46:33 »
Citaat
Sekou Bunch knows he's black.

So it didn't upset the Survivor: Cook Islands cast-off when the popular reality show decided to shine a light on that fact by splitting the tribes up by race.

"I was like, bring it on, let's go, this is cool because I came alone," says the 45-year-old jazz musician and actor from L.A.

"In real life, we are all born in our own tribe of ethnicity, for the most part, and we are taught how to live and survive in the world. I saw that to be pretty commonplace.

"What was different about (Survivor) was that you don't have the social and economical stigmas attached -- you are stripped of all of that."

Regardless of how the teams were divided, Bunch's elimination had nothing to do with race. He was simply booted off the show for being too outspoken and aggressive.

And while he knew it would be a better strategy to hang back, Bunch says he had no choice but to step up.

"What do you do when you go out there and ... people are afraid? I knew they didn't know what to do ... so being myself I just chose to be proactive and start getting into action.

"I guess they figured I was trying to take over and be in charge, but I was really only trying to help."

Bunch says he was upset about being voted off because he wanted to win the $1 million US prize and have the experience of a lifetime.

But, he admits, when he got a call from CBS asking him to try out for Survivor (apparently the network had to find contestants once they decided on the race theme), he initially only viewed it as another acting gig.

"I just got through shooting the movie Dreamgirls and ... I got this call. When they told me I had a one in 20 chance of making a million dollars, I thought, for seven weeks, it's not a bad deal," he says, adding he didn't really know what Survivor was.

"If American Idol wanted me to go on, I'd say, 'Wow, this is big," but I didn't realize (Survivor) was this big until the controversy came out. I was really stoked."

Bunch now hopes his 15 minutes of fame will boost his career. "I hope I get a larger audience to listen to my music -- I think that may have happened already -- and it will open me up to possible more film deals."
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Survivor Cook Islands
« Reactie #16 Gepost op: 11-10-2006, 22:41:46 »
De boot van JP zag ik niet echt aankomen voordat deze aflevering begon. Het maakt iedereen wel weer direct duidelijk dat je moet blijven vechten voor je positie.

Na deze eerste vier afleveringen moet ik zeggen dat er veel kandidaten inzitten die ik graag terugzie bij de samensmelting (bijna het hele Aziatisch-Amerikaanse team, Jonathan, Ozzy en Nathan).

Ik ben trouwens erg benieuwd of er nog een twist aankomt aangezien de samensmelting nog zes afleveringen zal duren. Tijd genoeg voor nog een twist lijkt mij!
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Survivor Cook Islands
« Reactie #17 Gepost op: 12-10-2006, 12:41:39 »

Offline Art

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor Cook Islands
« Reactie #18 Gepost op: 13-10-2006, 13:10:59 »
Ik ben trouwens erg benieuwd of er nog een twist aankomt aangezien de samensmelting nog zes afleveringen zal duren. Tijd genoeg voor nog een twist lijkt mij!

Een hele groep double-boots waarschijnlijk. :(

Jammer dat Stephennie eruit ligt, was één van de weinig positieve gezichten op Raro. Er blijven op deze manier voor mij niet veel mensen over om te supporteren. :P

Ben wel benieuwd wat de reactie gaat zijn, mocht een caucasian persoon winnen. Hun positie zien er op dit moment wel het beste uit. :)
Nog even niks.

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Survivor Cook Islands
« Reactie #19 Gepost op: 13-10-2006, 14:39:47 »
Een hele groep double-boots waarschijnlijk. :(

Dat begint er nu wel op te lijken inderdaad. Ik zie liever wat andere twists, twee tribal-councils houdt meestal in dat er weinig tijd voor andere zaken overblijft. Wat nog nooit gebeurd is bijvoorbeeld: een team dat na het verliezen van een immuniteitsproef twee kandidaten moet wegstemmen.

Of een immuniteitsproef die uit twee delen bestaat, voor elk deel kan een team immuniteit winnen voor een eilandraad. Verliest een team alle twee de delen dan moeten ze direct twee kandidaten wegstemmen. Dan is het ook mogelijk dat beide teams naar de eilandraad moeten, maar dat zou tenminste wel een nieuwe twist zijn :P
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."