Auteur Topic: Survivor 11: Guatemala  (gelezen 127546 keer)

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Survivor Guatemala
« Reactie #180 Gepost op: 9-12-2005, 20:08:49 »
Cindy eruit gooien was imo niet de beste optie voor Steph/Rafe en Lydia, toch zie ik veel liever haar vertrekken dan bijvoorbeeld Danni :P Lydia wordt gewoon meegenomen omdat ze een non-challenge threat is en makkelijk te gebruiken is (geen eigen initiatief, ze waait met de meerderheid mee). De car-curse blijft gelukkig weer een seizoen intact :P Of je er nu wel of niet in geloofd, het winnen van een auto zo laat in het spel (plus de daarmee gewonnen reward) is imo gewoon geen goede zet. Het is altijd een potentiële reden om iemand weg te stemmen. Wat dat betreft is het wel extra zuur dat ze nu de optie kreeg om vier anderen een auto te geven, het was natuurlijk te verwachten dat er mogelijk mensen teleurgesteld werden. Rewards-challenges en de daarmee gepaard gaande besluiten hebben al zo vaak mensen de kop gekost.
« Laatst bewerkt op: 9-12-2005, 20:16:30 door Goyathlay »
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Survivor Guatemala
« Reactie #181 Gepost op: 9-12-2005, 20:09:46 »
Even terzijde maar is er bij survivor nu ook een geldprjs voor de runner-up?

Sixteenth $2,500
Fifteenth $3,500
Fourteenth $4,500
Thirteenth $5,500
Twelfth $7,500
Eleventh $10,000
Tenth $15,000
Ninth $20,000
Eighth $27,500
Seventh $35,000
Sixth $45,000
Fifth $55,000
Fourth $70,000
Third $85,000
Runner-up $100,000
Winner $1,000,000
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Survivor Guatemala
« Reactie #182 Gepost op: 9-12-2005, 20:10:51 »
Btw in All-stars werden al deze prijzen (behalve de million-dollar) verdubbeld.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Art

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor Guatemala
« Reactie #183 Gepost op: 9-12-2005, 20:27:06 »
Ik heb nog niet alle replies hier gelezen, dus sorry als ik iets dubbel vertel.

Ik snap dat gehamer op die car-curse niet helemaal. Het klopt dat iemand die de auto won nog nooit Survivor heeft gewonnen (het is volgens mij zelfs zo dat diegene die de auto won altijd bij de volgende eilandsraad werd weggestemd, behalve als diegene immuniteit had), maar Amber heeft ook een auto gekregen en zij won wel Survivor.

Dat Rafe zo moeilijk begon te doen over die auto viel me wat tegen. Het kwam bij mij meer over alsof hij ontzettend jaloers was op Cindy (ik geloof niet in dat 'ik ben te goed voor dit spel'-gezeur, dat zegt hij iets te vaak). Wat ik ook niet snap is dat hij naar Steph is gegaan om te zeggen dat hij, Danni en Lydia op Cindy gaan stemmen. Je hebt drie stemmen, waarom ga je dan nog iemand informeren die de plannen eventueel in de war kan schoppen? ??? Rafe vind ik niet sterk spelen, die hoeft van mij niet te winnen.

Ik was ook verbaasd dat Steph immuniteit won. :D Ik had verwacht dat ze dat groots neer zouden zetten: het jankerige meisje dat toch zo sterk is en dan nu eindelijk eens immuniteit wint nadat ze dat het vorige seizoen zo graag wilde (zo graag dat ze opgaf voor pizza). Er werd, voor mijn gevoel, erg weinig aandacht aan besteed.

Leuk dat Lydia er nog inzit. Ik ben fan van haar sinds ze de eliminaties van Morgan en Brianna wist te overleven. Jammer dat ze daarna nauwelijks in beeld is geweest. Winnen gaat ze niet. Ik zie haar nog wel tweede worden.

Voorspellinkje voor zondag:
Rafe ligt er als eerste uit, nadat hij een tie-break van Steph verliest. Daarna wordt Danni weggestemd door Steph, waardoor Steph en Lydia de F2 zijn en Steph heel nipt wint.
Nog even niks.

Offline kaketoe

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor Guatemala
« Reactie #184 Gepost op: 9-12-2005, 20:41:26 »
Sixteenth $2,500
Fifteenth $3,500
Fourteenth $4,500
Thirteenth $5,500
Twelfth $7,500
Eleventh $10,000
Tenth $15,000
Ninth $20,000
Eighth $27,500
Seventh $35,000
Sixth $45,000
Fifth $55,000
Fourth $70,000
Third $85,000
Runner-up $100,000
Winner $1,000,000


HAd ik het toch goed begrepen van die ton. Alleen wist niet dat het zover doorliep. Kijk in Nedeland krijgen ze volgens mij een vergoeding voor de tijd. Als je bij de amazing race kijkt is er ook een hoofdprijs van een miljoen maar de laatste seizoenen ook elke aflevering zowat een behoorlijke prijs. Daarin blijft Survivor wel wat achter al hoeft het voor mij niet en zijn de bedragen toch al hoog vergeleken met Nederland. De presentator verdient elk jaar natuulijk nog veel meer. ::oink::
at your service

Re: Survivor Guatemala
« Reactie #185 Gepost op: 10-12-2005, 20:54:23 »
Wat is die Cindy toch zielig  ::niet-ok::
Ze kon het totaal niet vinden met Gary omdat hij één keer op haar gestemd had. De opmerking van Gary, dat Cindy niet één van de sterkste spelers was (daar had hij totaal gelijk in!), vond Cindy verschrikkelijk. Ze had al zo lang gedroomd van Survivor en had er zo naar uitgekeken en nu zei stoute Gary dat Cindy en Lydia het niet verdienden om te winnen, verschrikkelijk!

Verder dacht ze dat ze er evengoed uitgestemd zou worden, als ze de anderen een auto zou hebben gegeven (no way!).

Maar oh boy, wat een verschrikkelijke teleurgestelde, slechte verliezer is Cindy zeg. Ze speelde gewoon niet slim, zeker niet met die auto. Om dan te zeggen dat ze er sowieso uitgestemd zou worden, bullshit natuurlijk!

Ten slotte, volgens Cindy is Steph de boodschapper van Rafe, misschien is hij slimmer dan wij allemaal denken.

Offline kaketoe

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor Guatemala
« Reactie #186 Gepost op: 10-12-2005, 21:38:01 »
Hoe smaken kunnen verschillen. Steph en CIndy waren en zijn mijn favourieten.

Je kunt haar het moeilijk kwalijk nemen dat ze de pik op Gary heeft. Hij probeerde doelbewust al heel lang haar buiten de alliantie te zetten omdat voor hem zij waarschijnlijk de zwakste schakel leek. Oftewel het minst zeker van de plek en dus het makkelijkste eruit te krijgen en zich bij Rafe Lydia en Steph er weer in te likken. Gary en cindy hebben pas na de samensmelting voor het eerst bij elkaar in een kamp gezeten en als je denkt iemand niet nodig tehebben maak jje gewoon geen of nauwelijks contact met die persoon.Bovendien weten wij niet wat er gebeurt in het kamp. In Amerika is het helemaal van proef naar proef en tribalcouncil. Van de 3 dagen wordt buiten de proeven om misschien een kwartier uitgezonden.

En wat betreft Survivor Live. Ze slaan daar om van het ene uiterste naar het andere uiterste wat betreft Stephenie en Rafe. Vorige week werd er met geen woord gerept over Rafe terwijl het zo dik erboven op lag dat hij de eerste aanzet was tot het wegstemmen van Judd en niet Steph maar daar ging het de hele uitzending over. Nu is Rafe het brein maar speelt hij het zo slim dat Steph de schuld krijgt als boodschapper zijnde. Ja voor degene die niet door hebben hoe Rafe het speelt.

Tina Cousins had wel wel een goede analyse. Geef die auto's toch weg. Je moet er nog belasting op betalen als je terug in Amerika bent, je maakt een goede beurt en al raak je maar 1 ronde verder je verdient dan weer 15000 dollar extra aan prijzengeld en kans op meer. Aan de andere kant als CIndy immuniteit had gewonnen had ze beiden en het is echt waar zo een auto zijn ze naar een paar dagen al weer vergeten en je wordt er gewoon uitgestemd. Tenminste als mensen het spel goed spelen is er geen plaats voor dit soort overwegingen. Het gaat tenslotte over 1 miljoen dollar en daarbij is geen plaats voor sentimenten als deze een bedreiging vormen voor je overwinning. Feit is wel dat er 2 zitten die dit zogenaamd wel zouden doen. OOk een goede camouflage, vraag me af of in werkelijkheid Danni en Rafe niet gewoon de 2 grootste egoïsten zijn van het stel omdat ze hierover niet eerlijk willen zijn of zouden ze echt niks faken en alles behalve het gladde jongetje en meisje spelen.
at your service

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Survivor Guatemala
« Reactie #187 Gepost op: 10-12-2005, 21:46:30 »
ze moeten gewoon steeds ongeveer halveren ::jaja:: behalve van 1 naar 2

1e: 1.000.000
2e: 10.000
3e: 50.000
4e: 25.000
5e: 12.500
6e: 5.000
7e: 2.500
8e: 1.250
9e: 500
10e: 250
11e: 125
12e: 50
13e: 25
14e: 12.50
15e: 5
16e: Niks

 ::jaja::

Offline kaketoe

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor Guatemala
« Reactie #188 Gepost op: 10-12-2005, 22:09:52 »
ze moeten gewoon steeds ongeveer halveren ::jaja:: behalve van 1 naar 2

1e: 1.000.000
2e: 10.000
3e: 50.000
4e: 25.000
5e: 12.500
6e: 5.000
7e: 2.500
8e: 1.250
9e: 500
10e: 250
11e: 125
12e: 50
13e: 25
14e: 12.50
15e: 5
16e: Niks

 ::jaja::

Zo kan het ook

5.000.000
500.000
250.000
etc
Ze kunnen ook de auto's duurder maken.

Ik vind het veel geld maar ach als het succesvol is mogen de deelnemers best een graantje meepikken.
at your service

Re: Survivor Guatemala
« Reactie #189 Gepost op: 10-12-2005, 23:19:08 »
Hoe smaken kunnen verschillen. Steph en CIndy waren en zijn mijn favourieten.

Je kunt haar het moeilijk kwalijk nemen dat ze de pik op Gary heeft. Hij probeerde doelbewust al heel lang haar buiten de alliantie te zetten omdat voor hem zij waarschijnlijk de zwakste schakel leek. Oftewel het minst zeker van de plek en dus het makkelijkste eruit te krijgen en zich bij Rafe Lydia en Steph er weer in te likken. Gary en cindy hebben pas na de samensmelting voor het eerst bij elkaar in een kamp gezeten en als je denkt iemand niet nodig tehebben maak jje gewoon geen of nauwelijks contact met die persoon.Bovendien weten wij niet wat er gebeurt in het kamp. In Amerika is het helemaal van proef naar proef en tribalcouncil. Van de 3 dagen wordt buiten de proeven om misschien een kwartier uitgezonden.

Haar argumenten deugen niet: op de vraag waarom zij Gary niet mocht, zei zij: Hij begon, want hij stemde op mij toen BJ eruit gestemd werd (boeiend één stem, wat maakt dat nou uit?). Haar tweede argument was dat Gary gezegd zou hebben dat Cindy niet een van de sterkste spelers was.
Beide dingen horen nu eenmaal bij het spel, dat is toch niet de reden waarom je iemand wel of niet mag? Gary verbaasde zich er ook over dat Cindy hem niet mocht, hij zelf had geen persoonlijke problemen met Cindy zei hij in Survivor Live.

Mijn hypothese? Ik denk dat zij zo geschrokken is van het feit dat Gary op haar stemde bij TC, dat ze er meteen een complot achter zag en vervolgens al zijn daden negatief is gaan bekijken.

Offline kaketoe

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor Guatemala
« Reactie #190 Gepost op: 11-12-2005, 15:55:15 »
Een stem op iemand is een vrij duidelijk signaal dat het in ieder geval niet je bondgenoot is. Ik zou ook achter elke stem op mezelf wat gaan zoeken net zoals ik wat zou zoeken achter het feit dat iemand zegt dat ik een zwakke speler ben het niet verdien en dus er uit moet dat hoort nu eenmaal ook bij het spel en daar zou ik ook niet vrolijk van worden.
at your service

Re: Survivor Guatemala
« Reactie #191 Gepost op: 11-12-2005, 21:50:24 »
Ik zou ook achter elke stem die ik tegen zou krijgen iets zoeken. Iets anders is of dat meteen betekent dat je die persoon niet zou mogen.

Re: Survivor Guatemala
« Reactie #192 Gepost op: 12-12-2005, 15:34:32 »
Een niet geheel verrassende overwinning, maar wel een terechte winnaar. Danni speelde het spel vanaf het begin tot het einde sterk. Ze had het moeilijk na de merge, maar wist al snel over te schakelen toen ze erachter kwam wie er 'in control' was.

Natuurlijk word er benadrukt dat Danni het aan Rafe te danken had dat ze zover is gekomen, maar ik denk dat dat wel meevalt.

Laatst negen: BJ eruit, ik heb niemand gehoord over Danni
Laatste acht: Jamie eruit, (het ging tussen hem en Gary)
Laatste zeven: Gary eruit (ook logische keuze)
Laatste zes: Judd eruit (Hier heeft Danni de goede keuze gemaakt om koste wat het kost de aanwijzing te kopen, die haar immuniteit opleverde. Daarna nam Danni het initiatief om Judd eruit te stemmen.)
Laatste vijf: Geen immuniteit voor Danni en hoewel Cindy en Steph eigenlijk Danni eruit wilde halen, was Rafe ervan overtuigd dat Cindy een groter gevaar was. Natuurlijk hielp Rafe Danni hier, maar hij was er zelf ook van overtuigd dat Cindy een groter gevaar was (goed gesproken van Danni dus).
Laatste vier: Een onbegrijpelijke keuze, Lydia eruit. Danni had hier weer de hulp van Rafe nodig, die hier absoluut de verkeerde keuze maakte. Ik dacht zelf al dat hij het zou doen, maar deze beslissing kostte hem $920.000. Maar het meest vreemde is nog wel, dat Rafe en Steph hier dachten dat Lydia een groot gevaar voor hen zou zijn (huh??). Gewoon een ongelooflijke fout dus, die Danni vervolgens meteen afstrafte door Steph uit te nodigen voor final two, die ze zeer eenvoudig won.

Op de red carpet werd er door Dalton Ross en Jenna Morasca tegen Steph gezegd dat haar presentatie in TC zo goed was, beter dan Danni zelfs, maar daar ben ik het absoluut niet mee eens. Danni was erg eerlijk (Rafe zou ik het liefst hier niet willen hebben, hij stemt toch tegen me) terwijl Steph niemand van de jury eruit wilde hebben (terwijl ze erg goed wist dat zeker Judd tegen haar zou stemmen).

Kortom, een terechte winnaar waar ik erg tevreden mee ben, mijn favoriet (nadat Gary afviel) heeft gewonnen.

P.S. Hebben jullie de reunion show nog kunnen vinden? PM me anders, ik heb hem nog nergens gezien.

Offline kaketoe

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor Guatemala
« Reactie #193 Gepost op: 12-12-2005, 18:29:45 »
Alles behalve een terechte winnaar. ::tandpastasmiley::
En ja ik ben natuurlijk een Stephenie fan maar echt van een afstandje bekeken vond ik haar ook echt de terechte winnar wanneer uit deze 2 gekozen mocht worden.
Waarom?
Ze had de ervaring maar per saldo had ze ongetwijfeld een achterstand om deze 2e deelname succesvol door te komen.
Ze heeft gedomineerd en geheerst
Ze heeft nergens doekjes omgewonden en is wat dat betreft zo eerlijk en open in vergelijking tot bijvoorbeeld Danni en Rafe. Natuurlijk heeft ze de stukken eraf gelogen tijdens het spel maar dat hebben anderen ook gedaan. En of je er nu doekjes om wind of je doet het puur en recht voor zijn raap het resultaat is hetzelfde, maar je gedraagt je in ieder geval niet als een prinses en een wereldverbeteraar die je niet bent om maar goed over te komen. Rafe zijn  vraag aan Danni en haar antwoord typeerde het het meeste. Op die momenten moet je eerlijk zijn en zeggen dat je denkt dat je tegen Steph een betere kans hebt maar, nee weer doekjes er om winden. Echt ik kan daar niet tegen, tegen dat doorzichtige gedoe dat dan 3 kwart niet ziet en toch het gekrenkte gevoel laat overheersen. Zo zullen er nog vaak onterechte winnaars van Survivor komen zoals die er ook al velen geweest zijn. Tom vorig jaar was een welkome afwisseling maar toch.
Ook zo vaak dat het kamp in minderheid degene die zich het minste uitspreekt en afzijdig houdt en dus als laatste van die minderhied overblijft altijd een kans heeft om door te komen en om te winnen omdat het logisch is dat die de rest belazert. Het is ook logisch dat als je met 6 een alliantie hebt je anderen en minstens 4 dus moet belazeren want er mogen er maar 2 overblijven alleen is dan iedereen op zijn teentjes getrapt terwijl het hetzelfde is.

Rafe blijft toch een rare kwibus. Die heeft zich ook altijd veel mooier voor gedaan dat hij is. Die zet van hem, van voel geen verplichting mij mee te nemen was achteraf een domme maar het was pure tactiek om een wit voetje bij de jury te halen, daar ben ik heilig van overtuigt. Hij was ervan overtuigt dat Danni hem toch mee zou nemen en door het ook in aanwezigheid van de jury tijdens de tribal council nog eens te herhalen wou hij laten zien hoe een fijn en goed persoon het wel niet is. Jammer Rafe. Dat hij Danni niet heeft weggestemd toen hij telkens de sleutel was is onbegrijpelijk maar ja hij had een geagarandeerde plek in de final 2 via haar al verprutst hij die later zelf, een goede reden natuurlijk.

Jammer dat Lydia de laatste proef er niet meer bij was. Ik vond het geen goede proef op zo een belangrijk punt in de wedstrijd. Lange mensen hadden hier duidelijk voordeel en dus was het niet zo verrassend dat Dani won. Als Lydia erbij was geweest dan had echter echt gebleken hoe oneerlijk die proef eigenlijk was, bovendien had die volgens mij enorm staan stuntelen wat ook wel weer leuke TV had opgeleverd. Kijk er zijn wel meer proeven oneerlijk maar mensen kunnen er niks aan doen hoe lang ze zijn en soms speelt jebouw maar een beetje mee met de kans op succes maar hier was het te dominant. Dat doolhof was beter geweest als laatste proef.


Nee Djengis niet gezien. OP Mirc had ik hem vanmorgen geloof ik op mijn laptop alleen had die per ongeluk dichtgeklapt bij het weggaan dus nu even opnieuw opzoeken.
at your service

Re: Survivor Guatemala
« Reactie #194 Gepost op: 12-12-2005, 18:53:02 »
Alles behalve een terechte winnaar. ::tandpastasmiley::
En ja ik ben natuurlijk een Stephenie fan maar echt van een afstandje bekeken vond ik haar ook echt de terechte winnar wanneer uit deze 2 gekozen mocht worden.
Waarom?
Ze had de ervaring maar per saldo had ze ongetwijfeld een achterstand om deze 2e deelname succesvol door te komen.
Ze heeft gedomineerd en geheerst

Ik ben zo langzamerhand tot de conclusie gekomen dat Steph minder geheerst heeft als op het eerste oog lijkt.
Judd werd weggestemd op initiatief van Rafe en Danni, hier nam Steph niet het initiatief. Toen vervolgens Cindy weggestemd werd, was het weer Rafe die het initiatief nam, want Steph wilde (terecht) Danni weghebben.
Bij laatste vier wilde Rafe Lydia weghebben en Steph wilde niet het risico nemen op een tiebreak, en ging daarom maar mee.

Ze (Steph) heeft nergens doekjes omgewonden en is wat dat betreft zo eerlijk en open in vergelijking tot bijvoorbeeld Danni en Rafe. Natuurlijk heeft ze de stukken eraf gelogen tijdens het spel maar dat hebben anderen ook gedaan. En of je er nu doekjes om wind of je doet het puur en recht voor zijn raap het resultaat is hetzelfde, maar je gedraagt je in ieder geval niet als een prinses en een wereldverbeteraar die je niet bent om maar goed over te komen. Rafe zijn  vraag aan Danni en haar antwoord typeerde het het meeste. Op die momenten moet je eerlijk zijn en zeggen dat je denkt dat je tegen Steph een betere kans hebt maar, nee weer doekjes er om winden.

Voordat Danni haar keuze moest maken tussen Rafe en Steph gaf ze aan dat in het voordeel voor haar keuze voor Steph zou zijn, dat ze meer kans had, omdat Steph enkele mensen erg boos gemaakt had. Ik vond dit echt eerlijk. Ook haar reactie op de vraag van Cindy, wie van de jury ze het liefst niet had gezien, was ze eerlijk. Ze antwoordde dat ze Rafe liever niet in de jury had, omdat hij toch voor Steph zou stemmen (dit klopte). Op deze vraag antwoordde Steph dat ze niemand eruit zou willen hebben, nou ja, dan toch maar BJ, omdat hij het eerste jurylid was (?). Dit is dus een voorbeeld van een oneerlijk antwoord, ze had (net als Danni) kunnen zeggen dat ze bijvoorbeeld liever niet Judd in de jury had gehad, omdat hij zeker tegen haar zou stemmen.

Ik geloof niet dat Danni nooit gelogen heeft, maar ze gaf wel eerlijke antwoorden en draaide er verbazingwekkend weinig omheen.

Jammer dat Lydia de laatste proef er niet meer bij was. Ik vond het geen goede proef op zo een belangrijk punt in de wedstrijd. Lange mensen hadden hier duidelijk voordeel en dus was het niet zo verrassend dat Dani won. Als Lydia erbij was geweest dan had echter echt gebleken hoe oneerlijk die proef eigenlijk was, bovendien had die volgens mij enorm staan stuntelen wat ook wel weer leuke TV had opgeleverd. Kijk er zijn wel meer proeven oneerlijk maar mensen kunnen er niks aan doen hoe lang ze zijn en soms speelt jebouw maar een beetje mee met de kans op succes maar hier was het te dominant. Dat doolhof was beter geweest als laatste proef.

Ik vind een enduranceproof als laatste altijd het beste. In dit specifieke geval denk ik dat er een inschattingsfout gemaakt is. De makers hadden vast gedacht dat het een evenwichtskwestie zou worden, in plaats van het met de rug tegen de houten paal aanzitten, wat de deelnemers uiteindelijk deden. Ik vond het wel logisch dat ze iets deden, wat niet super makkelijk is, zoals in Palau toen Tom en Ian 12,5 uur op die boei bleven staan (Toen Ian dit seizoen als gastpresentator bij Survivor Live aantrad, bekende hij dat hij nog steeds weinig gevoel heeft in zijn rechtervoet). Maar dat is mijn inschatting, want Danni had inderdaad door haar lengte een klein voordeel. Ze had overigens ook een nadeel, aangezien zij de meest magere van de drie was. Ze had minder 'vlees' om haar wervels zitten, deed dus meer pijn.

Met jouw opmerkingen over Rafe ben ik het over het algemeen wel eens. Alleen denk ik dat hij het er echt moeilijk mee had om mensen onder druk te zetten of zomaar mensen weg te stemmen, dit kan (samen met de strategische kwestie) leidden tot wat hij zei tegen Danni.

Offline kaketoe

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor Guatemala
« Reactie #195 Gepost op: 12-12-2005, 19:31:04 »
Steph heeft geheerst omdat ze daar is gekomen, dat ze samen met Rafe heeft geheerst is een ander verhaal. Het ging mij om haar antwoord tegenover Rafe waarbij ze het voor haar meest gewillige en best uitkomende antwoord koos. OOk bij Gary trouwens. Gary heeft zelfs aan haar gevraagd op hem te stemmen en naar Rafe te stappen. Gary's vraaag alswel als Danni's antwoord leek vooraf al doorgenomen want het sloeg ook echt nergens op met hetgeen wat eerder tussen hun 2 zich heeft afgespeeld. Het was allemaal zo gemaakt en onecht, zo heb ik het zeker ervaren. Niet eerlijk zijn is misschien wat anders als liegen.

De crux bij die laatste proef was gewoon onder welke hoek je je benen en lichaam kon plaatsen en dus hoeveel spanning er op je benen zou komen en hoe lang het vol te houden was. Danni en Rafe konden door hun lengte een veel groter deel of compleet hun rug plat tegen de paal leggen en daardoor waarschijnlijk heel lang daar staan en dat is een groot verschil, probeer zelf die houding maar eens met alleeneen stuk bovenrug of heelje jug in zithouding. Steph kon maar een klein gedeelte van haar rug gebruiken. Lydia denk ik alleen haar hoofd maar nogmaals jammer dat die eruit was.
« Laatst bewerkt op: 12-12-2005, 19:46:29 door kaketoe »
at your service

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Survivor Guatemala
« Reactie #196 Gepost op: 12-12-2005, 20:48:46 »
Terechte winnaar :P

Danni mag dan wel een beetje een low-profile game hebben gespeeld, maar dit wisselde ze wel af met goede tactische en strategische keuzes. Ze mag het dan wel makkelijker hebben gehad omdat ze bijna geen mensen in de rug hoefde aan te vallen, maar dit is gewoon een fout van de rest van de spelers waar zij van geprofiteerd heeft.

Daarnaast zag ik Danni ook liever winnen omdat ik nu eenmaal geen Steph fan ben, als ze dit seizoen wat minder nadrukkelijk aanwezig was, wat minder zou klagen en eens ophield met OH MY GOD! zou ik misschien wel anders naar haar kijken. Wat ze dit seizoen wel heeft bewezen: dat ze bij lange na niet de sterkste vrouwelijke concurrente is.

Ik was wel blij dat ze dit seizoen vooral tactisch beter uit de verf kwam. Haar strategie heeft echter gefaald: je kan het spel nog zo goed spelen maar als je uiteindelijk in de finale komt tegen iemand met veel schonere handen heb je weinig kans (vooral als je er vanuit kan gaan dat de jury bitter is). Nu waren de opties op het laatst schaars maar daar heeft ze zelf een hand in gehad (Judd en Jamie bijvoorbeeld waren denk ik minder geliefd dan Lydia/Danni).

Danni meenemen naar de laatste drie was gewoon een blunder, Rafe dacht dat Lydia moeilijker te verslaan was in de finale (zie RNO interview met Rafe). Ook dacht hij dat Lydia bij de laatste immunity challenge hen zou kunnen verslaan, want Lydia zou erg veel wilskracht hebben (daar hebben wij als kijkers dan niks van meegekregen). Rafe gaat echter wel voorbij aan het feit dat Lydia net als Steph en Rafe schuldig wordt bevonden aan het wegstemmen van iedereen die in de jury zit. Danni wordt daarentegen door Bobby-John en Gary totaal niet gezien als verantwoordelijk voor hun vertrek en ik denk door de andere juryleden (Jamie, Judd en Cindy) ook minder, waardoor ze gewoon een erg groot voordeel had. Kortom met Lydia als finale partner zouden er sowieso twee stemmen vrijkomen en wellicht nog meer.

btw ik vond de jury wel erg mild, ik had gehoopt op wat meer vuurwerk :)
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Re: Survivor Guatemala
« Reactie #197 Gepost op: 13-12-2005, 14:31:39 »
Ben het met je eens. De twee belangrijkste gebeurtenissen in deze serie (wat Danni betreft) was de veiling, waar ze in feite immuniteit kocht (voor een spotprijs) en het overhalen van Rafe bij final four, toen Lydia eruit gestemd werd.

Ik denk dat anders Rafe de winnaar was geweest.

Offline kaketoe

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor Guatemala
« Reactie #198 Gepost op: 13-12-2005, 14:58:18 »
Ik blijf er voor passen Danni een terechte winnaar te noemen. Liever gewoon winnaar. Dat bewezen heeft niet de sterkste vrouwelijke deelnemer te zijn vind ik een overtrokken conclusie.  Ik zou zeggen wie dan wel Danni? Ik vond Steph en cindy duidelijk sterk en het is ook niet alleen fysiek dat telt en wat hier totaal door de lokatie ook niet aan bod kwam, ik vond het van het jaar veel behendigheid en puzzelen maar ze hadden gewoon een zeer kleine lokatie waar ze de proeven konden doen plus dat ze alleen maar een vijver hadden door de krokodillen. Daarnaast Steph soul survior Ulong en Runner up Guatemala zoals tijdens de reünie nog eens aangehaald werd, ik moet nog iemand het na zie doen om 25 eilandraden te overwinnen zeker gezien de omstandigheden, geen bod van zwakte lijkt me.

Zoals Steph ook al tijdens de reünie en op de rode loper zei moest ze wel heel snel haar tactiek aanpassen en het dominant gaan spelen anders was ze in het begin al weggeweest. Het begon al op de eerste tribal council. Enige wat ze beter had moeten doen is uitleggen waarom iemand eruit moest of hoe vervelend ze dat wel niet vond maar dat vind ik dus om de pot heen draaien en doorzichtig je eigen inlikken zoals Judd ook tijdens een aflevering zei, men moet niet zeiken of liegen, iedereen is blij als er een ander vertrekt en ze dus zelf een ronde verder komen. Ik ben het daar mee eens, geef mij maar liever een irritante Oh my God tussendoor als dat hypocriete gedoe waar de meeste zich schuldig aan maken.
 Daarbij gaf Steph ook duidelijk aan dat het niet haar initiatief was om Jamie, Judd, Cindy en Lydia weg te stemmen. Ze ging er mee mee omdat dat op dat moment telkens de beste keus was maar ze heeft nooit het in gang gezet, zoals in de afleveringen trouwens ook gewoon te zien was, dat was telkens Rafe of samen met Lydia en natuurlijk Danni maar ja die kon niks anders als haar stem aanbieden. Steph wilde Gary eruit en daarna alle keren Danni alleen lukte dat 1 keer niet door dat ze eigenlijk toen gewoon immuniteit gekocht heeft, ipv gewonnen. Alleen Steph bood tegen Danni op maar al die anderen inclusief Judd weigerde dit te voorkomen. Maar je kunt Judd en Jamie ook niet houden. HEt leek me vrij dom dit te moeten doen. Pak Judd bijvoorbeeld, hij beschuldigd Steph van liegen tegen zijn vrouw. Grote Onzin natuurlijk op dat moment was het zo als het was. Een dag later komen Lydia Dani en Rafe terug en die hebben een alliantie gesmeed. Wat dan?
Het Voor Judd opnemen, 2 bondgenoten laten vallen en zelf dus de volgende of de daarop volgende afvaller worden?
Het op een gelijk spel aan laten komen en nog steeds hetzelfde risico lopen?
Of je bij die 3 aansluiten, er 4 van maken met alle kansen op de laatste 3 en 2. Je kunt dan ook die andere mensen vertellen dat je op ze stemt maar als anderen dat niet doen ben je de klikspaan en verzwak je je positie. JE kunt ook zeggen dat je liever Danni weg wil hebben maar dat je met de groep meegaat om sympathie bij de afvaller te kweken maar je moet ook met Danni binden want die blijft immers in het spel en door te zeggen dat je haar weg wil hebben kom je bij haar niet in een beter daglicht. Wat dat betreft had Danni natuurlijk een easy ride. Net als in sommige andere seizoenen neemt niemand het haar kwalijk dat ze mensen wegstemt omdat ze de underdog is en dat wel moet doen om verder te komen. Alle andere moeten dat ook om verder te komen maar die worden gewoon anders bekeken.

Bij All stars was het zo dat Amber van Rob won, waarmee ik Amber niet met Danni wil vergelijken maar Rob wel met Steph. Rob heeft het spel natuurlijk beheerst en het best gespeeld alleen mensen kunnen hun trots en emotie niet op zij zetten bij het uitbrengen van de stem. Of zoals Probst zei, laat je ze nu 6 maanden naar dato stemmen en je zult zeer waarschijnlijk een andere uitslag krijgen.

HEt is inderdaad eigenlijk Rafe's domme gedrag dat Danni de winnaar is en vooral hij niet. Met Cindy wilde Steph Danni weghebben, Rafe was de derde stem geweest. Met Lydia wilde Steph Danni weghebben en Lydia ook en Rafe was de 3e stem geweest maar telkens liet hij het liggen en op het laatste natuurlijk nog eens door zichzelf uit de final 2 te zetten door zijn opmerking van je bent me die afspraak niet verschuldigd. Later geeft hij ook toe dat hij eigenlijk toch wel verwacht had dat Danni hem toch nog gekozen had, niet dat zijn opvallende gedrag tactiek was maar dat was het volgens mij mede ook. Logischer dan die lulverhalen over sterke lydia. Hij had gewoon de afspraak final 2 met beide dames en met zijn dramatische woorden tegen Danni probeerde hij nog sympathieker over te komen ook richting de Jury,. Als hij geweten had dat Danni hem daardoor niet zou kiezen had hij het nooit gezegd.
« Laatst bewerkt op: 13-12-2005, 20:40:48 door kaketoe »
at your service

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Survivor Guatemala
« Reactie #199 Gepost op: 13-12-2005, 15:39:11 »
Ik blijf er voor passen Danni een terechte winnaar te noemen. Liever gewoon winnaar. Dat bewezen heeft niet de sterkste vrouwelijke deelnemer te zijn vind ik een overtrokken conclusie. 

Ik doelde niet specifiek op dit seizoen, meer in het algemeen. Probst zei bij haar terugkeer iets als de sterkste concurrente ooit, haar percentage verloren uitdagingen is waarschijnlijk het laagste ooit (onder voorbehoud ik heb geen zin om alles uit te gaan rekenen :P). Daarnaast heeft ze dit seizoen slechts een individuele proef gewonnen.....
Dat vind ik wel erg weinig voor de zogenoemde sterkste concurrente ooit.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."