Auteur Topic: Survivor 11: Guatemala  (gelezen 128126 keer)

Offline Art

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor Guatemala
« Reactie #120 Gepost op: 9-11-2005, 17:45:41 »
Ze hadden het oa. over Andrew Savage van Pearl Islands.  ::niet-ok::

Nog even niks.

Re: Survivor Guatemala
« Reactie #121 Gepost op: 9-11-2005, 19:06:17 »
Als we toch bij serie 7 blijven, waarom geen Jonny Fairplay  ;D

Re: Survivor Guatemala
« Reactie #122 Gepost op: 11-11-2005, 14:02:13 »
Weer een nieuwe aflevering, waarbij er ogenschijnlijk geen verrassingen waren (dat BJ weg moest, was verwacht), maar de manier waarop was dat wel.
Als Gary de idol niet gevonden had, had BJ er nog ingezeten, nu was Gary de slimste.

Stijgers:
1. Cindy (ondanks tegenstem lijkt ze zo door te gaan richting final four)
2. Lydia (ondanks voorstukje volgende week, zie ik haar ook zo richting final four)
3. Rafe (weer hetzelfde verhaal)

Dalers:
1. Gary (als enige mannelijke overblijver van Yaxha is hij de next to go)
2. Danni
3. Stephenie (voor het eerst lijkt er aan haar positie getornd te worden)

Offline Art

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor Guatemala
« Reactie #123 Gepost op: 11-11-2005, 18:18:39 »
Ik ben het eens met je lijstje Dzjenghis over wie er goed voor staan, maar ik denk niet dat Cindy, Rafe & Lydia de final-3 gaan halen. Judd, Jamie, Lydia & Stephenie lijkt me logischer, hoewel ik dat ook niet echt zie gebeuren. Er gaat de komende tijd nog wel wat veranderen lijkt me.
Nog even niks.

Re: Survivor Guatemala
« Reactie #124 Gepost op: 11-11-2005, 18:33:55 »
Ik ben het eens met je lijstje Dzjenghis over wie er goed voor staan, maar ik denk niet dat Cindy, Rafe & Lydia de final-3 gaan halen. Judd, Jamie, Lydia & Stephenie lijkt me logischer, hoewel ik dat ook niet echt zie gebeuren. Er gaat de komende tijd nog wel wat veranderen lijkt me.
Dat denk ik ook. Alleen, op dit moment zie ik voor volgende week wie er het best voor staat.

Zelf zie ik Lydia, Rafe, Steph en Judd in final four komen. Maar van Danni verwacht ik ook nog het een en ander, want hoewel Steph tot nu toe de lakens uitdeeld, vind ik haar de beste speler van het spel. Zowel fysiek als strategisch is ze erg sterk.

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Survivor Guatemala
« Reactie #125 Gepost op: 11-11-2005, 22:39:06 »
Gary  ::joehoe:: Geweldig moment toen hij de immunity-idol te voorschijn haalde. Ik hoop echt dat hij er nog een tijdje in blijft, maar zijn vooruitzichten zijn idd erg slecht.

Het wordt tijd dat de rest zich zorgen gaat maken om de sterke positie van Steph, want het ziet er echt naar uit dat zij op dit moment alle touwtjes in handen heeft. Zoals Bobby-John al aangaf, Steph zal Judd of Jamie direct weg stemmen als het nodig is.

Die duik van Rafe in het water was trouwens hilarisch :)


"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Re: Survivor Guatemala
« Reactie #126 Gepost op: 12-11-2005, 16:13:03 »
Ja, maar de taktiek van Lydia, Rafe en Cindy vindt ik ook erg irritant: Ik ga in een hoekje staan en hoop dat ze me niet zien...

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Survivor Guatemala
« Reactie #127 Gepost op: 12-11-2005, 22:35:17 »
Ja, maar de taktiek van Lydia, Rafe en Cindy vindt ik ook erg irritant: Ik ga in een hoekje staan en hoop dat ze me niet zien...

Mee eens. Maar ik  moet zeggen dat ik vind dat Rafe iets minder aan deze omschrijving voldoet dan Lydia en Cindy.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline kaketoe

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor Guatemala
« Reactie #128 Gepost op: 12-11-2005, 23:10:45 »
Weer een nieuwe aflevering, waarbij er ogenschijnlijk geen verrassingen waren (dat BJ weg moest, was verwacht), maar de manier waarop was dat wel.
Als Gary de idol niet gevonden had, had BJ er nog ingezeten, nu was Gary de slimste.

Stijgers:
1. Cindy (ondanks tegenstem lijkt ze zo door te gaan richting final four)
2. Lydia (ondanks voorstukje volgende week, zie ik haar ook zo richting final four)
3. Rafe (weer hetzelfde verhaal)

Dalers:
1. Gary (als enige mannelijke overblijver van Yaxha is hij de next to go)
2. Danni
3. Stephenie (voor het eerst lijkt er aan haar positie getornd te worden)

Ik zou Lydia en Stephenie maar omwisselen in je lijstje. De enige die op Stephenie stemden waren Boby John, die er uit was en Danni. Wat dat betreft vond ik Gary het slimmer aanpakken door afwijkend te stemmen.
Stephenie blijft daarnaast een makkelijke push-over, ook voor later. Constant heeft men het over 2e keer niet eerlijk etc etc. in wezen is het gewoon moeilijker om die 2e keer de stemmen te ontwijken. Alle momenten kan iemand dat argument anhalen om haar eruit te stemmen. Als er bijvoorbeeld nog de laatste 4 zijn, maar ook bij de laatste 3 kan degene die immuniteit wint kiezen om de ander door te laten gaan. Ook moet de jury het iemand nog maar gunnen die het spel een 2 keer speelt want ook op die manier kan zij weer een handige loods naar de finale zijn en een makkelijke kandidaat om van te winnen.

Lydia zie je in de promo twijfelen over stemafspraken etc en dat is een zeer grote fout. Als je zegt ik weet het niet of ik weet het nog niet en beide kampen niet weten of ze op je kunnen rekenen dan slaan ze wellicht de handen in elkaar en gooien ze haar er als eerste uit, het is in het verleden al vaker gebeurt met twijfelaars omdat je simpelweg niet emer op die persoon kan rekenen.
at your service

Offline kaketoe

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor Guatemala
« Reactie #129 Gepost op: 12-11-2005, 23:23:23 »
Mee eens. Maar ik  moet zeggen dat ik vind dat Rafe iets minder aan deze omschrijving voldoet dan Lydia en Cindy.

Zoals ik het zie kun je de mensen die er nu zijn in 3 groepen indelen al wil dat niet zeggen dat ze in alles op elkaar lijken of dezelfde kansen hebben in tegendeel.
Maar je kunt wel zeggen Lydia rafe en Cindy, de 3 minste survivors wat betreft hun capaciteiten. Doen geen vlieg kwaad maar hebben ook geen mening en geen initiatief. Rafe nog het meeste maar tegen de camera telt natuurlijk niet echt.
Dan Stephenie Judd en Jamie, uitgesproken, duidelijke mening, doel initiatief nemend en zeer competitief. Stephenie duidelijk de meest diplomatieke en symphatiekste van de 3. De andere 2 zou ik bijna zeggen gewoon lomp, brute kracht en onvolwassen.

Gary en Danni. De Underdogs, Danni onderscheidt zich wat mij betreft alleen van Lydia en Cindy wat betreft haar fysieke capaciteiten en wat betreft speling van het lot maar voor de rest hoort ze eigenlijk bij hun. Ze houdt zich op de achtergrond geen mening en initiatief doel is simpel als langste overblijven van de oude Yaxha tribe en hopen op beter. Ik had haar als eerste er proberen uit te krijgen naar de samensmelting. Kijken of ze dan wel eens wat naar voren komt als gary volgende week weg zou moeten. Gary is wat dat betreft ook op de achtergond maar zo scherp als hij wat zegt of doet. Hij leek een zeer solide pact te hebben met Rafe en Stephenie maar toen kwam de herindeling, altijd gedacht dat hij weer aansluiting kon vinden. Blijkbaar was de amcht van Judd en Jamie toch te groot geworden. Bovendien snap ik Stephenie en rafe wel dat ze met zulke figuren naar het "einde" willen. Ze zijn niet populair alleen wel zeer sterk in de proeven. Echter Judd die lijkt helemaal voor Stephenie te gaan als zijn keuze finalist als hij mocht kiezen. Misschien wat vreemd en verandert hij nog wel maar nogmaals het is niet de allerslimste.

P.s er zijn nu 9 afleveringen geweest en nog 8 kandidaten over. Als er net zoveel afleveringen als vorig jaar zijn lijkt het mij dat er nog een keer 2 i.p.v. 1 kandidaat tegelijk weg moet.
at your service

Offline Art

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor Guatemala
« Reactie #130 Gepost op: 14-11-2005, 22:49:46 »
P.s er zijn nu 9 afleveringen geweest en nog 8 kandidaten over. Als er net zoveel afleveringen als vorig jaar zijn lijkt het mij dat er nog een keer 2 i.p.v. 1 kandidaat tegelijk weg moet.

Ai, dat zou jammer zijn. :( Hopelijk krijgen we dan een extra aflevering. Of een finale met vijf mensen?
Nog even niks.

Re: Survivor Guatemala
« Reactie #131 Gepost op: 15-11-2005, 11:53:44 »
Ai, dat zou jammer zijn. :( Hopelijk krijgen we dan een extra aflevering. Of een finale met vijf mensen?
Ik denk eerder een extra aflevering. Alhoewel Survior 11 wel nieuwe dingen heeft gebracht, zoals de zware voettocht in aflevering 1, en de introducering van extra immunity idol. Als er nog meer veranderingen bij gaan komen, verliest het wel iets van de kern van het spel.

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Survivor Guatemala
« Reactie #132 Gepost op: 15-11-2005, 18:58:09 »
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Re: Survivor Guatemala
« Reactie #133 Gepost op: 17-11-2005, 11:45:40 »
De overige survivors kwamen ook niet meer bij van het lachen!  ::rofl::

Re: Survivor Guatemala
« Reactie #134 Gepost op: 18-11-2005, 01:28:24 »
Toch nog maar ff Survivor Live gekeken met Bobby Jon. Ik moet eerlijk zeggen dat ik BJ nog sympathieker ben gaan vinden.
Hij was erg relativerend en had geen scherpe uitspraken over andere personen.
Over Jamie: "Hij was gewoon zichzelf en ik ging uit van de goede bedoelingen van Jamie".
Ook over Judd en anderen was hij niet negatief: Het is een game en er worden goede en slechte dingen over mensen gezegd, that's the game.

Verder gaf aan dat Margareth en Judd weer goed met elkaar omgingen.

Verder wist hij ook te melden dat Gary van te voren zeker wist dat hij eruit zou gaan (wat niet gebeurde, dankzij immunity idol).
Het mooie aan BJ was dat hij iedereen credits gaf. Toen er geklaagd werd over Rafe, gaf hij aan dat iedereen een andere weg richting de million dollar had.

Zo, nu morgenochtend/middag weer kijken naar nieuwe aflevering, heb er zin in!

Offline Art

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor Guatemala
« Reactie #135 Gepost op: 18-11-2005, 22:23:47 »
Leuke aflevering vandaag, met eindelijk weer eens een verrassing. ::ok:: De proeven vond ik eigenlijk wat minder, Cindy&Lydia waren eigenlijk kansloos tegen Danni&StepheMe en bij de immuniteitsproef waren langere/brede mensen ook zwaar in het nadeel.
Nog even niks.

Re: Survivor Guatemala
« Reactie #136 Gepost op: 19-11-2005, 01:17:16 »
Een perfecte aflevering met inderdaad mooie wending. Toch vind ik Jamie niet onsympathiek, ik had toch wel iets met hem en ook met Judd. Typische rauwe Amerikanen, leuk om te zien. Beide slaan soms door, maar daar heb ik meer mee, dan het nietszeggende van een Lydia, Rafe of Cindy.

Dat gezegd hebbende, geeft ook aan dat ik deze drie zo snel mogelijk weg wil hebben. Jammer genoeg is er slechts één iemand die dat kan bewerkstellig (op dit moment althans) en dat is Stephenie. Het is bijna zielig om te zien dat Rafe tegen Lydia zegt, misschien moeten we Jamie wel weg doen. Lydia verschiet zowat van kleur en vraagt: "Heb je dit al met Stephenie besproken?". Ze schrok er echt van, hoe kon ze nou een beslissing nemen zonder dat Stephenie op de hoogte zou zijn. In plaats dat Rafe dan zegt: "Wij kunnen ook beslissingen nemen," loopt hij meteen naar Stephenie toe om toestemming te vragen.

Stephenie is dus degene die in control is, en ik denk dat zij een fout heeft begaan door Jamie weg te stemmen. Het begint een klein beetje te lijken op Vanuatu toen Amy toestond dat Eliza weggestemd zou worden. Steph had zo snel mogelijk Danni en Gary weg moeten stemmen en dan was zij met haar schoothondjes volledig in controle. Nu heeft ze een woedende Judd rondlopen samen met Danni en Gary die hun best doen om mensen over te halen Steph eruit te stemmen.
Ze is nog wel in controle, maar de risico's voor haar worden groter en ze moet nu zo snel mogelijk van Judd af (lijkt me).

Ondanks de fout van Steph, zie ik het er niet van komen dat ze niet bij de laatste vier komt. Cindy en vooral Rafe en Lydia zijn haar echte volgelingen en zullen tot de laatste vier wel bij haar blijven.

Wie gaat er dan wel uit? Het houdt erom. Als het aan Steph ligt, zal Gary eruit gaan (ze ziet hem terecht als een groot gevaar), maar het is de vraag of Judd moeilijk gaat doen. Anders kan Judd er misschien zelf nog wel eens uitvliegen.

Mijn lijstje (nummer 1 is meest veilig voor nieuwe aflevering, dit is dus niet lijstje voor winnaar)
1. Cindy (niemand heeft door dat ze meedoet, maar wordt wel steeds 2de, 3de of 4de)
2. Rafe (ook voor hem zie ik geen gevaar, behalve als herhaling van Leanne/Amy verhaal in Survivor 9)
3. Lydia (Ik zie geen gevaar voor haar, maar haar positie lijkt me minder sterk dan bovenstaande mensen)
4. Danny (Ook zij lijkt me niet in gevaar, behalve als Gary immuniteit behaald, maar dan nog zie ik eerder Judd eruit vliegen)
5. Stephenie (juist omdat ze niet in gevaar lijkt, kan er vanuit onverwachte hoek gevaar komen. Ze is namelijk zo overduidelijk in controle)
6. Judd (Hij werd buiten de beslissing gehouden en kan gaan ontploffen. Onduidelijk is nog wat dat gaat betekenen in de groep.)
7. Gary (Als ik hem was zou ik maar immuniteit halen. Deze week is het net goed afgelopen, aan de krachtsverhoudingen in de groep is er echter weinig veranderd.)

Offline Art

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor Guatemala
« Reactie #137 Gepost op: 19-11-2005, 11:31:16 »
Lydia gaat derde worden, dat is zo'n beetje het enige wat ik zeker weet dit keer. :) Ze is als Jan en Scout. Iedereen heeft respect voor haar, ze werkt hard en is altijd vrolijk, maar tegelijk ook kansloos in alle proeven. Gary zei in de aflevering toch ook dat als Lydia de laatste twee bereikt, ze zeker zal winnen?

Mijn lijstje:
1. Rafe: Iedereen ziet hem een beetje als de 'geek', maar ondertussen heeft hij met iedereen goede banden (Jamie was toen hij weggestemd werd vooral boos op Lydia en niet op Rafe) en doet hij het goed in de proeven (twee van de vier immuniteiten gewonnen).
2. Cindy: Ook al vind ik dat ze het spel niet al te slim speelt, lijkt ze populair te zijn in het kamp en doet ze goed in de proeven. Ze kan overal tussendoor vliegen en plotseling heel hoog eindigen. Winnen zal ze niet.
3. StepheMe: Heeft duidelijk de touwtjes in handen dit keer en zal deze niet snel kwijtraken. Zoals al gezegd werd, Rafe & Lydia zullen onvoorwaardelijk met haar meestemmen en zo kan ze heel ver komen. Én ze wordt steeds sterker, bij elke rewardchallange heeft ze iets gewonnen (eten, videobanden, etc), ze moet alleen nog wachten op haar eerste immuniteit.
4. Gary: Een erg populaire deelnemer. Ze hadden gisteren dé perfecte kans om deze supersterke deelnemer weg te krijgen en toch mocht hij nog blijven. Ik zie hem nog wel wat proeven winnen.
5. Danni: Ik geloof niet dat iemand er wakker van zal liggen om haar weg te stemmen, ze lijkt met niemand echt een relatie te hebben.
6. Judd: Ligt buiten de groep nu en als hij een groot probleem maakt van het wegstemmen van Jamie (zoals we in de previews zien), denk ik dat hij snel weg zal zijn. Misschien wordt hij de Amber van Guatemala: iemand die wel in het grootste complot zit maar daarin zo weinig gerespecteerd wordt dat die eerder wordt weggestemd dan de tegenstanders.
7. Lydia: Komt heel ver, maar als deze mensen slim zijn vliegt ze er in de Final-3 uit.
Nog even niks.

Re: Survivor Guatemala
« Reactie #138 Gepost op: 19-11-2005, 11:47:21 »
Maar vinden jullie het een slimme move, om Jamie eruit te stemmen (vanuit het standpunt van Steph)? Of zijn jullie het met mij eens dat ze beter Gary en Danni eerst weg moesten stemmen?

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor Guatemala
« Reactie #139 Gepost op: 19-11-2005, 12:07:40 »
Ik volg het programma totaal NIET! Maar ik heb eens gekeken naar de fotos van de kandidaten en toen zag ik in Gary wel een mogelijke Survivor, zal misschien totaal niet mijn favoriet zijn, maar hij ziet er zo uit..  ::)
🜃