Auteur Topic: Fantasy Tennis Tour 2026  (gelezen 1085 keer)

Offline MoleBuster

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: Fantasy Tennis Tour 2026
« Reactie #40 Gepost op: 24-01-2026, 23:50:38 »
Wawrinka eruit :(

Na ja het zat toch niet in mijn team, ging niet binnen mijn concept :-X

Krijgen we nog een teamoverzicht binnenkort?

Geweldige carričre gehad Wawrinka, als je 3 Slams weet te winnen in het tijdperk Federer, Nadal, Djokovic ben je een hele grote.  ::bravo::

Ik zit echt te genieten van Botic - Djoko. Heerlijke partij  ::bravo::

Zeker, met name de 3e set was goed van Botic, jammer van die schouderblessure en dan hij geen set kon winnen.

Botic en Wawrinka hoop ik nog live in actie te kunnen zien op de kwartfinaledag in Ahoy over een kleine drie weken.
Winnaar Klassiekers Pool 2023, Winnaar Realitynet F1 Manager 2025

Offline MollenvangR

• Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Actief Lid
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
« Reactie #41 Gepost op: 25-01-2026, 00:00:56 »
Geweldige carričre gehad Wawrinka, als je 3 Slams weet te winnen in het tijdperk Federer, Nadal, Djokovic ben je een hele grote.  ::bravo::

Zeker, met name de 3e set was goed van Botic, jammer van die schouderblessure en dan hij geen set kon winnen.

Botic en Wawrinka hoop ik nog live in actie te kunnen zien op de kwartfinaledag in Ahoy over een kleine drie weken.
Ja zeker! Hij had die set ook echt kunnen pakken. Dat ene punt dat ze zo kort aan het net speelden en dat hij die nog had  ::love::

Super leuk! Veel plezier vast daar  ::bravo::
Winnaar Medeforummersquiz 2023 & 2024. Winnaar RN Toto 2023

Offline MollenvangR

• Actief Lid
« Reactie #42 Gepost op: 25-01-2026, 00:40:18 »
In de berichten #4 en #5 op de eerste pagina, staan nu ook de deelnemende teams!  ::bravo::

Update: er zijn 6 Challenger toernooien (175/125) aan de toernooilijst toegevoegd voor de periode maart - mei 2026!
« Laatst bewerkt op: 25-01-2026, 10:41:02 door MollenvangR »

Offline Starlight

• Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #43 Gepost op: 25-01-2026, 17:05:48 »
Zes jaar geleden alweer deed ik mee met een team gebaseerd op woordgrappen. Dus ik dacht, dat doen we nog eens dunnetjes over ::hypocriet::

Ace in Space: The Return
02. Jannik Sinner – Sinner is een Winner!
03. Alexander Zverev – Ik zveer het je, die wint.
07. Alex de Minaur – Deze combinatie van een centaur en minotaurus kan ook deze keer niet ontbreken.
13. Daniil Medvedev – Med vedev in je team zit je wel goed.
18. Jiri Lehecka – Die gaat wel le-hecka.
28. Learner Tien – Hij krijgt een tien voor tennis leren.
31. Valentin Vacherot – Hij is een oude rot in het vach.
42. Zizou Bergs – Ziezo, berg je maar als hij je tegenstander is.
45. Sebastian Baez – Wat een baez is dat 8)
59. Tomas Martin Etcheverry – Hij is echt verry good.
70. Ethan Quinn – Hij heet niet voor niets ‘k win!
77. Botic van de Zandschulp – Bot, ik? Ik kruip gewoon uit mijn schulp als chauvinist!
83. Jan-Lennard Struff (verdubbelaar) – Hopelijk gaat het niet zo struff, want met z’n dubbele voornaam is hij de verdubbelaar!
96. Hugo Gaston – No one’s quick as Gaston, no one hits like Gaston…
102. Ignacio Buse – Hij is heel busy met naar de top 100 klimmen.
Kluns: 55. Marton Fucsovics – F*ck, zo, wat een kluns!
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline hulpdakdekker

• Forumlid
  • Babbelt maar wat
« Reactie #44 Gepost op: 25-01-2026, 18:29:32 »
Sinner & de Algemene Relativiteit

Mensen klampen me wel eens op straat aan met de vraag hoe ik zulke verschroeiend goede tennisteams elke keer weet samen te stellen. Meestal benoem ik de meerwaarde van het kiezen van goede spelers, waarbij ik placht wijselijk te kijken. Vervolgens geef ik ze hun baby terug, die nu wel genoeg gezegend is, met een smoesje dat ik onderweg ben naar mijn benoeming tot Ridder van de Nederlandse Leeuw & Diens Sleutelhanger.

Zo ging dat althans jarenlang, tot deze comeback, waar ik vanuit het niets allerlei nieuwe hyperintelligente keuzes zou moeten maken. Nu had ik echter ditmaal het nadeel dat (los van Alcaraz en Sinner) eigenlijk alle andere spelers ter wereld relatief slecht waren. Het was nauwelijks mogelijk om iemand te analyseren zonder tot hoofdschudden over te gaan over diens relatieve onvermogen. Dat stelde mij tot zorgen, en daartoe wendde ik mij tot mijn hoofdman Sinner, en vroeg hem als expert waarom iedereen zo algemeen relatief matig was. Hieropvolgend begon Jannik een meerdaags betoog over de algemene relativiteitstheorie van Einstein. Ik weet niet hoeveel meerwaarde zijn college had over het geheel, maar het was absoluut niet relatief. Ik dank Sinner, en zijn doctoraat in de theoretische natuurkunde.

02. Jannik Sinner, the one, the only, the sinnerman! Bekend vanuit dat nummer van Nina Simone en de hitserie Lucifer, waar vast iets plottechnisch belangrijks was, maar wat ik niet zal beschrijven vanwege spoilers en omdat ik het ben vergeten.

03. Alexander Zverev. Wist je dat als je Zverev kloont, en vervolgens een Zverev in een raket stopt, die vervolgens 10 jaar met bijna de snelheid van het licht rondreist, dat dan de reizende Zverev minder oud is dan de aardse Zverev, maar dat ze allebei nog steeds geen enkele Grand Slam hebben gewonnen?

08. Lorenzo Musetti. Wist je dat als je Musetti in een zwart gat gooit, dat hij dan verticaal wordt uitgerekt, wat spaghettificatie heet? De resulterende Musetti-spaghetti smaakt vooral naar bloed en ingewanden, en parmezaan maskeert deze smaak niet geweldig.

13. Daniil Medvedev. Wist je dat Medvedev de enige persoon in de geschiedenis is die het is gelukt om terug in de tijd te reizen? Hij heeft deze theoretische onmogelijkheid gebruikt om na een carričre als premier van Rusland te genieten van een tweede jeugd als tennisspeler.

19. Jakub Mensik. Wist je dat als je Jakub Mensik op vele lichtjaren ver weg zet, en je ergens halverwege een sterrenstelsel plaatst, dat het sterrenstelsel het licht van Jakub om zich heen buigt, wat een zwaartekrachtlens heet, omdat de ruimte wordt gebogen, en dat daarnaast Jakub tegen die tijd allang al dood is in het koude interstellaire vacuüm?

24. Joao Fonseca. Wist je dat als je Fonseca aan de andere kant van een wormhole plaatst, dat hij daar niet beter van gaat tennissen?

28. Learner Tien. Wist je dat zwaartekracht in feite de vervorming van de vierdimensionale ruimtetijd is? Learner Tien gebruikt dit tijdens zijn wedstrijden om de ruimtetijd aan het uiteinde van de baan te vervormen, zodat zijn geslagen ballen altijd binnenvallen. Dit is formeel niet tegen de regels van het tennis.

36. Stefanos Tsitsipas. Wist je dat Tsitsipas ooit relatief goed is geweest? Hij weet het zelf helaas niet meer, aangezien hij al zijn vrije tijd tegenwoordig spendeert aan het oefenen van danspassen van zijn zelfbedachte dans, de Tsi-tsi. De algehele consensus is dat hij hiermee geen Nobelprijs voor de Natuurkunde zal winnen.

39. Arthur Fils. Wist je dat Fils momenteel geblesseerd is? Volgens het onzekerheidsprincipe gepopulariseerd door Schrödinger was hij zowel wél geblesseerd als niet geblesseerd totdat iemand besloot om het aan Fils te vragen. We leren hieruit dat sociale interesse in anderen moet worden vermeden.

50. Jenson Brooksby. Wist je dat het een van de grote open vragen van de natuurkunde is waarom de Tijd alleen maar vooruitgaat (de zogeheten arrow of time), terwijl alle natuurkundige wetten ook prima andersom werken? Er hebben veel slimme koppen ideeën bedacht, maar niemand weet het echt – behalve Jenson Brooksby. Jenson wil het alleen niet vertellen, want hij wil niet dat ‘iemand denkt dat [hij] praat met die nerds’, einde citaat.

62. Kamil Majchrzak. Wist je dat Majchrzak ooit hoogleraar natuurkunde is geworden door in het sollicitatiegesprek op elke vraag ‘Natuurlijk!’ te antwoorden? De commissie was erg onder de indruk.

72. Hubert Hurkacz (verdubbelaar). Wist je dat Hurkacz ooit hoogleraar vergelijkende literatuuranalyse is geworden door in het het sollicitatiegesprek op elke vraag ‘Dat is relatief!’ te antwoorden? Hij heeft het vakgebied decennia vooruitgeholpen.

81. Hamad Medjedovic. Wist je dat als Mochizuki (de Japanner uit Japan) een tennisbal zou serveren met 90% van de snelheid van het licht naar Medjodovic, dat Medjedovic de bal niet zou kunnen retourneren omdat hij Mochizuki de bal niet zou zien slaan, omdat die informatie grofweg tegelijk met de bal aankomt. Daarnaast moet je misschien sowieso niet van Medjedovic verwachten dat hij een service retourneert, 90% van de lichtsnelheid of niet. Daarnaast zou Medjedovic tot stof zijn vergaan, treurig. Zie voor meer informatie over dit scenario deze uitstekende blogpost van XKCD over honkbal: https://what-if.xkcd.com/1/

99. Shintaro Mochizuki. Wist je dat Mochizuki zijn sneaky service van 90% de snelheid van het licht zelf ook niet zou overleven. De toeschouwer en het stadion ook niet, net als de rest van de stad, die disintegreert en/of opgaat in een vuurstorm, afhankelijk van hoe ver je precies van het stadion af was. Dit komt doordat vrijwel alle massa van de tennisbal rechtstreeks wordt omgezet naar energie via de bekende formule e=mc^2, hetgeen een explosie geeft die met 850.000 kilo TNT ongeveer 50x zo sterk is als de atoombommen op Japan. Ik denk dat hier ergens een revenge-plotline bezig is. Het zou kunnen zijn dat hijzelf immuun is tegen gigantische explosies, maar navraag heeft nog geen antwoord opgeleverd, wat als bevestigend zou kunnen worden gezien. In ieder geval, als Mochizuki zijn nieuwe trickshot zou uitproberen in het ABN AMRO-toernooi in Ahoy Rotterdam, dan is de vernietiging als volgt: https://nuclearsecrecy.com/nukemap/?&hob_ft=9511&hob_opt=2&psi=20,5,1&ff=50&linked=1&kt=800&lat=51.8862459&lng=4.4868921&hob_psi=5&zm=10

253. Juncheng Shang. Wist je dat Juncheng Shang heeft geprobeerd om een atoombom te scoren om zijn tegenstanders uit te schakelen (omdat zijn service niet 90% van de lichtsnelheid is, en hijzelf liever niet aanwezig wil zijn daarvoor)? Hij bleek alleen onvoldoende zakgeld te hebben, en moet eerst nog enkele tennistoernooien winnen voor de bekostiging.

45. Sebastian Baez (kluns). Wist je dat Baez vorig jaar een van de zeer weinige spelers was die niet relatief was? Hij was namelijk absoluut dramatisch. Ironisch genoeg lijkt hij zijn goede spel voor dit jaar te hebben bewaard, zodat het inmiddels als discutabele keuze wordt gezien om hem als kluns te kiezen.
« Laatst bewerkt op: 25-01-2026, 18:31:24 door hulpdakdekker »
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline MollenvangR

• Actief Lid
« Reactie #45 Gepost op: 26-01-2026, 13:30:07 »
Kwartfinales

Carlos Alcaraz
Alex de Minaur

Alexander Zverev
Learner Tien

Lorenzo Musetti
Novak Djokovic

Ben Shelton
Jannik Sinner

Offline Daisy

• Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
« Reactie #46 Gepost op: 26-01-2026, 21:41:46 »
Mocht iemand zich afvragen waarop ik mijn teamindeling heb gebaseerd: kijk naar de teamnaam en dan wordt het vrij snel duidelijk. ::jaja::

Offline MollenvangR

• Actief Lid
« Reactie #47 Gepost op: 28-01-2026, 10:07:17 »
Djoko en zijn opmerkelijke Australian Open parcours

Novak Djokovic heeft de halve finales van de Australian Open bereikt, maar dat had volgens hemzelf niet zo moeten zijn. De Serviër stond twee sets achter en zat in grote moeilijkheden toen zijn tegenstander Lorenzo Musetti geblesseerd raakte en opgaf.

"Hij was veel beter dan ik. Ik was onderweg naar huis. Ik voel me niet de winnaar", erkende Djokovic na afloop.

De 38-jarige Djokovic, tienvoudig winnaar in Melbourne, kent een opmerkelijk toernooi in Australië. In de derde ronde ontsnapte hij aan een diskwalificatie in zijn partij tegen Botic van de Zandschulp nadat hij uit frustratie een bal had weggeslagen en bijna een ballenmeisje raakte.

In de achtste finales had hij een walk-over omdat de geblesseerde Jakub Mensik niet kon spelen. En dus staat Djokovic, als nummer vier van de wereld, 'gewoon' in de halve finales.

Offline hulpdakdekker

• Forumlid
  • Babbelt maar wat
« Reactie #48 Gepost op: 28-01-2026, 12:37:42 »
Blugh, Musetti ging zo lekker.
En eerst Mensik al..

Mijn mannen hebben niet zo door dat ze Djokovic uit moeten schakelen ipv een vrije doortocht verlenen.
Anders had ik 3 van de 4 halve finalisten gehad, dat zou toch een mooi begin van het seizoen zijn geweest!
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline MollenvangR

• Actief Lid
« Reactie #49 Gepost op: 30-01-2026, 10:18:38 »
Alcaraz is de eerste finalist  ::bravo:: voor mezelf hoop ik op Djoko, maar voor het spel zou Sinner wel de leukste finalist zijn.

Offline MollenvangR

• Actief Lid
« Reactie #50 Gepost op: 30-01-2026, 16:54:39 »
Twee heerlijke halve finales  ::bravo:: finale Alcaraz - Djokovic.

Offline Daisy

• Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
« Reactie #51 Gepost op: 30-01-2026, 18:23:37 »
Twee heerlijke halve finales  ::bravo:: finale Alcaraz - Djokovic.

Even snel gekeken en volgens mij hebben alleen jij, MB en ik gegarandeerd de winnaar in ons team. ::jaja::

Offline MollenvangR

• Actief Lid
« Reactie #52 Gepost op: 30-01-2026, 21:20:40 »
Even snel gekeken en volgens mij hebben alleen jij, MB en ik gegarandeerd de winnaar in ons team. ::jaja::
Correct, ik vermoed dat wij ook de eerste top 3 gaan vormen  ::jaja::

Offline MollenvangR

• Actief Lid
« Reactie #53 Gepost op: 2-02-2026, 11:04:34 »

De eerste tussenstand na de Australian Open!
De Australian Open is afgelopen en dus is het tijd om te zien hoe onze spelers het gedaan hebben. Deze eerste Grand Slam van het jaar heeft meteen een flink gaat naar de top 2 (want gelijke stand) geslagen.

Komende week doen we even wat rustiger aan. Dan staan op het programma:

ATP 250 - Montpellier (FRA)                                                                                         ATP 125 Challenger Rosario (ARG)

En dan nog even een update van de Klunzen/verdubbelaars

Scores klunzen
43. Alexandre Muller    0
44. Grigor Dimitrov    0
45. Sebastian Baez   0
46. Daniel Altmaier    0
52. Riley Opelka   10
54. Fabian Marozsan    10
55. Marton Fucsovics    0
57. Valentin Royer    0
59. Tomas Martin Etcheverry    10
60. Aleksandar Kovacevic    0

Scores verdubbelaars
61. Matteo Arnaldi   0
68. Gael Monfils   0
70. Ethan Quinn    10
72. Hubert Hurkacz   0
81. Hamad Medjedovic    0
83. Jan-Lennard Struff    0
85. Raphael Collignon   0
89. Eliot Spizzirri    10
93. Pablo Carreno Busta   0

Wil je een speler wisselen? Dat kan vanaf nu!
« Laatst bewerkt op: 2-02-2026, 11:12:29 door MollenvangR »