Auteur Topic: The Traitors (US) 1  (gelezen 1339 keer)

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
The Traitors (US) 1
« Gepost op: 17-01-2023, 19:53:13 »
Bespreek hier het eerste seizoen van de Amerikaanse versie!

D*N en ik zijn aan de Amerikaanse versie van De Verraders begonnen, we hebben tot nu toe 1 van de 10 afleveringen gezien. Aantal bekende gezichten voor ons: Cirie en Stephenie kennen we van Survivor, Rachel en Cody van Big Brother US en Brandi en Ryan van Celebrity Big Brother US.

Na aflevering 1:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
« Laatst bewerkt op: 19-02-2024, 11:03:03 door Hadewychisdemol »
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: The Traitors US
« Reactie #1 Gepost op: 17-01-2023, 19:57:28 »
Vanaf volgende week komt dit seizoen op BBC1, dus ga ik het ook volgen (na de Britse en Australische versie).

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: The Traitors US
« Reactie #2 Gepost op: 17-01-2023, 21:56:25 »
Ik heb t/m aflevering 6 gezien:

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
I will follow my inner gold

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: The Traitors US
« Reactie #3 Gepost op: 17-01-2023, 22:31:23 »
Hoe goed is dit vergeleken met de UK-versie? Ik ga sowieso kijken natuurlijk  ::joehoe::

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: The Traitors US
« Reactie #4 Gepost op: 18-01-2023, 09:21:21 »
Geen idee, de UK-versie heb ik nog niet gezien
I will follow my inner gold

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: The Traitors US
« Reactie #5 Gepost op: 18-01-2023, 10:01:09 »


Geen idee, de UK-versie heb ik nog niet gezien

Maakt niet uit, sowieso heel veel zin in. Ik vind de host Alan heel leuk, maar of-ie kan presenteren weet ik niet. Las pas een iets minder lovende recensie over hem:

https://www.pajiba.com/tv_reviews/alan-cumming-is-the-least-interesting-part-of-the-intriguing-the-traitors.php

(oppassen voor eventuele spoilers in de reacties ...nu nog niet)

Ik denk dat ik hem anders inschat, maar ben benieuwd. Alan is i.i.g. heel enthousiast

https://www.kikvradio.com/alan-cumming-had-a-blast-on-peacocks-new-reality-show-the-traitors/

(geen spoilers)

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: The Traitors US
« Reactie #6 Gepost op: 18-01-2023, 10:09:33 »
Ik moest even wennen aan Alan, maar ik vind 'm inmiddels wel leuk!
I will follow my inner gold

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: The Traitors US
« Reactie #7 Gepost op: 19-01-2023, 00:16:00 »
Ik heb het hele seizoen gezien en ik vind het persoonlijk het minste seizoen van de verraders die ik al gezien heb, om verschillende redenen

1) De cast, 10 realitysterren en 10 onbekenden is een vreemde combo. Ik snap waarom ze realitysterren genomen hebben (peacock is niet de grootste streamingdienst en 100% onbekenden zou niet scoren) maar neem dan 100% bekenden. Nu heb je een groep waarin al vriendschappen bestaan, met daarnaast een groep die elkaar niet kent en dus geen voorafgaande afspraken hebben.

Er waren afspraken bij de realitysterren: Stephenie, Rachel en Cirie deden kort voor deze opnames mee aan 'snake in the grass' (een variant van de mol, het duurt 2 dagen  met 4 deelnemers en de deelnemers strijden voor tips. Als de opdracht slaagt, krijgen ze een tip naar de snake, als de opdracht faalt krijgen ze niets. Er zijn  2 opdrachten maar ze krijgen ook 2 gratis tips. Op het einde is er een stemming en als ze unaniem de snake aanduiden krijgen de deelnemers 10.000 dollar. Als dat niet lukt, krijgt de snake 10.000 dollar

Stephenie, Rachel en Cirie deden in dezelfde aflevering mee waarin
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
de snake was en die deed dat zo slecht dat het zeer duidelijk was dat ze niet kan liegen).  Zij hadden al een afspraak om nooit op elkaar te stemmen of elkaar zo lang mogelijk gerust te laten.

Het nadeel is dat iedereen hen al kan kennen, maar dit bleek niet het geval (de uitspraak dat Cody de enige was die kan liegen en manipuleren terwijl Cirie er ook zit  toont veel aan).

2) De verdeling. Ik had bij mezelf al gezegd dat Cirie of direct vermoord wordt of de verrader is. Zij is zo slim dat ze direct een target is of zelf een verrader is. Daarnaast is het logisch om 1 gewone deelnemer te nemen en Cody was de andere obvious one. De 2 bekendste zodat die er lang inzitten. (want stel dat Cody, Cirie en Rachel er direct uitgaan, zou dat een ramp zijn voor hen)

3) de deelnemers. Dit was echt een domme groep. Stemmen ronselen voor personen die ze niet mogen ipv. wie ze denken dat een verrader is. Maar vooral het einde: Ari geeft letterlijk weg dat er nog 1 verrader in het spel is (hij neemt afscheid met 'good luck' en niet met 'proficiat' vb.). Daarnaast dachten de 2 overblijvers dat er maar 2 originele verraders waren wat zeer raar zou zijn. (ik hoorde dat ze wisten dat er 2-5 verraders konden zijn, maar 2 is echt weinig. Daarbij zouden ze echt als ze maar 2 verraders hebben 2 blanke mannen nemen met de kans om hierop gepakt te worden ipv. verdeling qua geslacht en POC). Daarbij heeft 1 van de deelnemers  erin geslaagd om geen enkele keer een verrader te stemmen of ook maar aan te duiden in zijn redenering.

Veel van de onbekenden kwamen ook niet sterk over en degene die wel het spel snapten (zoals Kate en Brandi) vond ik heel onaangenaam. Brandi haar opmerkingen naar Michael toe toen ze eruit ging zouden voor mij genoeg zijn om op haar te stemmen. Dat vond ik te ver gaan.

4) De twists: de rechtbanktwist was zo bizar, dit sloeg op niets. Het had geen voordelen voor de verraders en sloeg op niets. Ik had het gesnapt als ze dit hadden gedaan om op te vangen dat er iemand moest vertrekken door omstandigheden, maar deze twist is ook gebruikt in de Britse versie.

Een extra verrader bij de laatste 8 is ook teveel. Als de verraders dit wat hadden uitgespeeld, hadden ze met 3 kunnen winnen.

De twist met het geld was ook raar, als de laatste missie zou slagen verdienden ze het hele bedrag dat ze konden winnen. Wat was dan het nut van alle vorige missies als ze nu toch alles konden verdienen? Of wat als ze alles hadden verdiend tot dan, zouden ze het verdubbelen.

Maar ik vond Cirie (en Cody in het begin) het echt goed spelen, ze heeft verdiend gewonnen.
klaar voor de strijd

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: The Traitors US
« Reactie #8 Gepost op: 30-01-2023, 21:21:29 »
Ik ben net begonnen aan the Traitors US. Ook al is de serie op dezelfde locatie opgenomen als de Engelse versie, ik mis de sfeer die de Engelse versie wel had. Misschien dat Amerikanen niet zo passen in een oud Schots kasteel (in de eerste aflevering vroeg een van de deelnemers al hoe duur het kasteel zou zijn, dat zegt genoeg). De presentatie vind ik ook best raar, maar misschien ga ik er nog aan wennen. Ik ben benieuwd hoe het seizoen zich verder ontwikkelt; de Australische versie kwam na een paar afleveringen ook op gang. Maar ik ben nog niet dolenthousiast (na aflevering 2).