Poll

Veel plezier met de ontknoping!

::boogie::
4 (50%)
::wijn::
4 (50%)

Totaal aantal stemmen: 8

Auteur Topic: [poll] Qui est la Taupe?  (gelezen 83767 keer)

Offline Cosmic Fool

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Qui est la Taupe? [POLL NA AFL. 5]
« Reactie #100 Gepost op: 29-07-2015, 23:45:55 »
Echt een ramp dit jaar voor mij. Iedereen die ik verdenk vliegt er uit. :-[ Nochtans had ik eerder deze week gedroomd over de ontknoping en bleek het Laura te zijn. Dromen blijven bedrog dus. :-\\

Laurent, Ornella en Muriël zie ik nog steeds niet als Mol. Dan blijven enkel Kevin en Morad over. Ze zijn allebei soms heel fanatiek en maken tegelijkertijd soms vreemde keuzes die de groep niet ten goede komen. Gevoelsmatig neig ik dan toch meer naar Kevin. Bij deze is de afvaller van volgende week reeds bekend. ::rofl::

Offline FeniXXIV

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: [poll] Qui est la Taupe? [POLL NA AFL. 5]
« Reactie #101 Gepost op: 30-07-2015, 00:42:36 »
C'est quoi ce bordel!!! ::oink:: ::rofl:: ::schaam::

Zo ernaast zitten! Waauw! Zalig gevoel. Alsof de grond onder je voeten wegzakt!

Eerst Hélène en nu Laura!

Vrijwillig eruit! :o Bang van de finale ... Dit verzin je niet.

Bonjour monsieur FeniXV, tu as faux! Laura n'est pas la taupette!

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Allez, et voila ... mijn eerste bericht in QELT kan ook tellen. ::bloos:: ::dom:: ::trots::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [poll] Qui est la Taupe? [POLL NA AFL. 5]
« Reactie #102 Gepost op: 30-07-2015, 07:55:38 »
Zo zeg, ik moet nog steeds een beetje bekomen van de spectaculaire ontknoping van de aflevering van gisteren! Mijn twijfels waren weer helemaal weg nadat Laura eerst zonder zender het veld inrende en zich daarna liet afschieten. En dan 10.000 euro uit de pot halen en daarmee dus juist niet de Mol zijn: bizar!

De hele serie heb ik eigenlijk alleen ook Muriel verdacht, maar of zij het is? Ik ga de vijf afleveringen nog maar eens kijken voor woensdag de finale al is. Ik kijk er naar uit! :D

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Qui est la Taupe? [POLL NA AFL. 5]
« Reactie #103 Gepost op: 30-07-2015, 12:23:54 »
Kevin loog dat ie geraakt werd maar er was geen verf te spotten
Kevin gaf nauwelijks de aanwijzingen door aan Ornella

Maar Kevin stak ook zijn hand op na Laura. Is dat puur om te bluffen want la taupe c'est qui joué un double jeu en dus dubbelspel spelen en zijn kandidatenrol extra aandikken? Dacht het na Laura dus makkelijk te hebben maar nu weet ik het niet meer.  ::)

Morad/Ornella beide zijn te fanatiek. Laurent pakt gewoon driemaal een vrijstelling (en hoeveel mollen hebben we dat wel niet eenmalig zien doen, zou een mol driemaal zoiets weten toe te eigenen?) en is daarmee haast onwaarschijnlijk geworden. Houd je over Mumu  ::rofl:: dus Muriel met haar obvious streken. (stokje laten vallen in het ravijn, treuzelen bij obstable run, tijd rekken bij het vinden van Laurent/Morad maar dan wel het denkspelletje perfect oplossen als ook die jerrycanpuzzel) Genoeg acties die prima molacties zouden kunnen zijn, maar ze doet ook aardig wat goed waar ze makkelijk had kunnen kiezen dat niet te doen.

Bij gebrek aan beter toch stug bij Kévin blijven dan maar  :P
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: [poll] Qui est la Taupe? [POLL NA AFL. 4]
« Reactie #104 Gepost op: 30-07-2015, 12:57:10 »
Straks alweer de voorlaatste aflevering van deze hele leuke molreeks. Stem nog even snel in de poll als je dat nog niet gedaan had. :)

Huh? Zijn er maar zes afleveringen? ::oink::

Ik ga voor Muriel ::jaja::
2024: wie is de Mol?

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [poll] Qui est la Taupe? [POLL NA AFL. 5]
« Reactie #105 Gepost op: 31-07-2015, 16:59:05 »
Ik ga voor diegene die het fotolijstje met LT erin met zich mee heeft. Echt een leuke mol!

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Qui est la Taupe? [POLL NA AFL. 5]
« Reactie #106 Gepost op: 2-08-2015, 15:01:38 »
Wil je de komende dagen genieten van het mooie weer ipv een nieuwe mol zoeken?  Kijk dan naar onderstaande korte uitleg over de aanwijzingen. Met dank aan Avogadro.

Als je het nog niet wil weten voor woensdag klik dan niet op de spoilertags.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Zou best kunnen, maar ik vind hem nog niet allesovertuigend.

Bovendien mol ik nog liever even door!
Tell me what your telescope says

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [poll] Qui est la Taupe? [POLL NA AFL. 5]
« Reactie #107 Gepost op: 2-08-2015, 16:42:44 »
In de poll is het een spannend molduel Kévin versus Muriel. Ik neig nu ook naar eerstgenoemde maar ik ben er absoluut nog niet uit. ::zweet::

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [poll] Qui est la Taupe? [POLL NA AFL. 5]
« Reactie #108 Gepost op: 2-08-2015, 18:54:57 »
In de poll is het een spannend molduel Kévin versus Muriel. Ik neig nu ook naar eerstgenoemde maar ik ben er absoluut nog niet uit.
Spoiler: opdracht 4.4 (klik om te tonen/verbergen)
Spoiler: hint 1 (klik om te tonen/verbergen)
Spoiler: hint 2 (klik om te tonen/verbergen)
« Laatst bewerkt op: 2-08-2015, 19:01:54 door Avogadro »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [poll] Qui est la Taupe? [POLL NA AFL. 5]
« Reactie #109 Gepost op: 2-08-2015, 20:10:17 »
Goede punten hoor, Avogadro. En de 2000 euro die Muriel met het oplossen van het gloeilampenraadsel verdiende is ook gewoon te veel voor een Mol. Ik hak de knoop door: Kévin is de Mol en krijgt mijn stem. ::joehoe:: (Hij speelt het wel écht goed!. Het telefoonnummer van zijn verdachte Hélène weten en zich aanbieden om te vertrekken voor 10.000 euro zijn bijvoorbeeld twee prachtige acties waarmee hij zich als kandidaat profileert. En de theorie "De onmogelijke Mol" is natuurlijk ook perfect van toepassing.)
« Laatst bewerkt op: 2-08-2015, 20:19:21 door Heinz »

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Qui est la Taupe? [POLL NA AFL. 5]
« Reactie #110 Gepost op: 2-08-2015, 21:24:27 »
Ik zat na het vertrek van Laura met hetzelfde dillemma: Muriel of Kévin. En ook ik heb mijn beslissing gemaakt.

Ik geloof niet in Kévin als mol. Ik zie in hem echt een oprechte kandidaat. Een mannelijke Zarayda.

de 2000 euro die Muriel met het oplossen van het gloeilampenraadsel verdiende is ook gewoon te veel voor een Mol.

Het te verdienen geld ligt in deze serie sowieso al veel hoger dan in de Nederlandse. 2000 euro is hier niet bijzonder veel voor een mol. Ik zie het daarom als 'Margriet-actie' : nu de finale nadert nog even geld binnenhalen want ze wordt toch wel erg verdacht.

zich aanbieden om te vertrekken voor 10.000 euro

Tja dit blijft een discussiepunt natuurlijk. Ik vind het in ieder geval erg gewaagd om zoiets als mol te doen. Stel dat Laura opeens zegt: Ok, neem jij het dan maar, ik ga toch liever door...

Kévin lijkt me een hele goeie en gave mol (hij was mijn schot-voor-de-boeg dus ergens hoop ik het ook wel :P) maar ik geloof het gewoon niet.
Ik ga voor Mumu ::helderziend::.

Edit: Nu ik dit opschrijf begin ik toch weer te twijfelen. Vooral door het feit dat Muriël in het begin zo verdacht is neergezet door de productie (dat stokje viel wel 10 keer door het beeld :P). Aaaaah dit spel is zo verschrikkelijk ingewikkeld.  :-\\
« Laatst bewerkt op: 2-08-2015, 22:27:39 door Mollenmania »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [poll] Qui est la Taupe? [POLL NA AFL. 5]
« Reactie #111 Gepost op: 5-08-2015, 16:27:29 »
Laatste kans om te stemmen! ::joehoe::

Qui... est la Taupe? ::vergroot::

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [poll] Qui est la Taupe? [POLL NA AFL. 5]
« Reactie #112 Gepost op: 5-08-2015, 19:52:23 »
Ik ga d'r voor: Kévin is de Mol!
« Laatst bewerkt op: 5-08-2015, 20:03:46 door Pac-Mol »
...óf niet!

Offline FeniXXIV

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: [poll] Qui est la Taupe? [POLL NA AFL. 5]
« Reactie #113 Gepost op: 5-08-2015, 20:21:18 »
Geen tijd gehad om ook maar een enkele aflevering terug te kijken.

Sorry
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
maar mijn stem gaat naar
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Muriel
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Kévin
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
De enige waar ik nog een kleine bedenking bij heb is
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

nee hier staak ik mijn betoog ...

Als de vraag straks luidt:

Qui est ... La Taupe?

Je sais que c'est toi ...

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
« Laatst bewerkt op: 5-08-2015, 20:30:30 door FeniXV »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [poll] Qui est la Taupe? [POLL NA AFL. 5]
« Reactie #114 Gepost op: 5-08-2015, 20:32:17 »
Dan is dit de eindstand van de laatste poll. Redden "we" alsnog de eer door in de laatste poll de Mol wel de meeste stemmen te geven of volgt er misschien een enorme verrassing? 8) (Laurent heeft in de polls nog geen enkele stem gekregen, ook niet in die voorafgaand aan de serie.)

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Qui est la Taupe? [POLL NA AFL. 5]
« Reactie #115 Gepost op: 5-08-2015, 20:47:02 »
Dan is dit de eindstand van de laatste poll. Redden "we" alsnog de eer door in de laatste poll de Mol wel de meeste stemmen te geven of volgt er misschien een enorme verrassing? 8) (Laurent heeft in de polls nog geen enkele stem gekregen, ook niet in die voorafgaand aan de serie.)

Haha, het zou mooi zijn als wij doorgewinterde, buiten-het-seizoen-om-molspeurende molloten er collectief faliekant naast zouden zitten.
Tell me what your telescope says

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [poll] Qui est la Taupe? [POLL NA AFL. 5]
« Reactie #116 Gepost op: 5-08-2015, 20:51:24 »
Haha, het zou mooi zijn als wij doorgewinterde, buiten-het-seizoen-om-molspeurende molloten er collectief faliekant naast zouden zitten.

Zoals vorige week bedoel je? ;D

Offline FeniXXIV

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: [poll] Qui est la Taupe?
« Reactie #117 Gepost op: 5-08-2015, 20:52:55 »
Redden "we" alsnog de eer door in de laatste poll de Mol wel de meeste stemmen te geven of volgt er misschien een enorme verrassing? 8) (Laurent heeft in de polls nog geen enkele stem gekregen, ook niet in die voorafgaand aan de serie.)

Als ik me niet vergis, na de eerste kennismaking kreeg Laurent van zijn medekandidaten wel meteen de stempel van Mol. Zou wel lollig zijn als hun eerste indruk juist was. :P En tegelijk ook een beetje zielig voor de Mol. ;D

Ik hoop stiekem op een nieuwe verrassing à la Laura. >:D

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Qui est la Taupe?
« Reactie #118 Gepost op: 5-08-2015, 23:45:26 »
Ha, ik hoorde bij de vijf die op Muriel hadden gestemd! (Tegen beter weten in, à la, maar toch gelijk gekregen!)
Tell me what your telescope says

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [poll] Qui est la Taupe?
« Reactie #119 Gepost op: 5-08-2015, 23:53:44 »
Ha, ik hoorde bij de vijf die op Muriel hadden gestemd! (Tegen beter weten in, à la, maar toch gelijk gekregen!)

Gefeliciteerd! ::bravo:: Ik ben uiteindelijk toch nog verrast door Mol Mumu terwijl ze lang hoog op mijn lijstje heeft gestaan. ::helderziend::