Auteur Topic: Joe Schmoe  (gelezen 53082 keer)

Online Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Joe Schmoe
« Gepost op: 9-01-2013, 18:55:46 »
Kent iemand de reeks Joe Schmoe? Een realityshow waar iedereen een acteur is, op één échte kandidaat na. Er gebeuren een hoop rare en dramatische dingen die allemaal gescript zijn en het is erg grappig om te zien hoe de échte kandidaat hier op reageert en of hij er achter komt dat het allemaal fake is of niet.

Eerst was er seizoen 1 waar Matt dacht aan het programma The Lap of Luxury mee te doen en daarna sezieon 2 met twee nietsvermoedende kandidaten die in een dating show mee deden, maar de rest waren ook allemaal acteurs. En vanaf vanavond komt in US seizoen 3 op tv! Hopelijk valt het ergens te downloaden.

Het is er soms heel erg over, maar wat ik het leukste er aan vond was om te zien hoe sommige acteurs soms uit hun rol vallen en de hele cast, producers en rest van de crew dan zijn adem inhoudt om te zien of de échte kandidaat het door heeft. Zoals in deze trailer op 1:09 waar de actrice die blijkbaar een doof meisje moet spelen,  de echte kandidaat ineens hoort! :|


Offline molsnol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Al 15 jaar molloot..
Re: Joe Schmoe
« Reactie #1 Gepost op: 1-02-2013, 13:01:01 »
Haha...ziet er echt hilarisch uit. Wel over the top Amerikaans natuurlijk, maar goed. Ik ga eens zoeken of ik dat ergens kan kijken...  ;D

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Joe Schmoe
« Reactie #2 Gepost op: 27-02-2013, 21:40:15 »
Dit klinkt echt helemaal geweldig. Dit moet ik zien gewoon!
Begrijp ik goed dat seizoen 1 al op tv is geweest? Ik durfde het verhaaltje niet helemaal te lezen want had het idee dat er spoilers in zaten :P.
Ik kan helemaal geen torrents vinden :(

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Joe Schmoe
« Reactie #3 Gepost op: 27-02-2013, 21:43:50 »
1 en 2 zijn al op tv geweest begrijp ik uit het verhaaltje van Robbie, waar overigens geen spoilers in staan ;)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Joe Schmoe
« Reactie #4 Gepost op: 27-02-2013, 21:45:15 »
Ok. ik zag een naam en toen 'raakte ik in paniek'. Ik heb seizoen 3 inmiddels gevonden en die ga ik eerst maar eens kijken. Iemand nog suggesties waar ik de andere seizoenen kan vinden?

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Joe Schmoe
« Reactie #5 Gepost op: 27-02-2013, 23:38:07 »
Heb zojuist aflevering 1 van seizoen 3 gezien en ik kan gewoon niet stoppen met lachen ::rofl::. Het is allemaal zo absurd!

Online Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Joe Schmoe
« Reactie #6 Gepost op: 28-02-2013, 19:04:51 »
Het is heel overdreven absurd ja. :)

Seizoen 1 en 2 zijn via mirc nog wel te vinden. Maar is wel veel werk om op te zetten de eerste keer. ;)

volgens mij vond ik die seizoenen wel beter so far. Het is vooral erg lachen!

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Joe Schmoe
« Reactie #7 Gepost op: 1-03-2013, 10:35:55 »
Het is heel overdreven absurd ja. :)

Seizoen 1 en 2 zijn via mirc nog wel te vinden. Maar is wel veel werk om op te zetten de eerste keer. ;)

volgens mij vond ik die seizoenen wel beter so far. Het is vooral erg lachen!
Ohja, dat via mirc had ik een keer geprobeerd maar toen lukte het niet. Maar dat was ook al weer jaren geleden, dus ik ga de uitdaging gewoon nog een keer aan :)

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Joe Schmoe
« Reactie #8 Gepost op: 14-06-2013, 00:31:54 »
Dit programma is zo geniaal. Ik ben nu seizoen 1 aan het kijken: het is echt zo'n idioot programma, met belachelijke opdrachten en nog idiotere kandidaten.

En dan de teksten van die presentator, vooral als er iemand wordt weggestemd:

'Ashes to ashes, dust to dust. [naam kandidaat]: you're DEAD to us'. En dan BAM het bord met hun foto erop aan diggelen. Echt genadeloos hard.  ;D ::rofl::

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Joe Schmoe
« Reactie #9 Gepost op: 14-06-2013, 11:05:04 »
Ja he ::rofl::
Het programma dat ze maken is te absurd voor woorden xD. Het is echt ongelooflijk om te zien hoe ver een echte kandidaat er in mee gaat.
En het is ook spannend :P. Hoe lang duurt het voor hij er achterkomt :P

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Joe Schmoe
« Reactie #10 Gepost op: 14-06-2013, 12:15:29 »
Ja, de opdrachten zijn eigenlijk ook zo belachelijk slecht. Hands on the Hooker, dat niveau.  ;D

Maar het wordt ook wel een beetje zielig, want het slachtoffer denkt echt dat hij voor het eerst in zijn leven vrienden heeft, terwijl het allemaal acteurs zijn... :-[
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Joe Schmoe
« Reactie #11 Gepost op: 14-06-2013, 14:13:27 »
Ik heb net de trailer bekeken en op het eerste gezicht trekt het programma me niet zo. Ik houd enorm van realityprogramma's en ook spoofs daarop kan ik altijd wel waarderen. Het concept klinkt dan ook erg interessant, maar eigenlijk vind ik het ethisch niet verantwoord om zo met kandidaten om te gaan. Bovendien lijkt het allemaal wel heel erg ver te gaan. Een vraagje aan degenen die het wel gezien hebben: is het programma ook leuk om te zien als je enige ethische reserves ertegen hebt? Ligt de focus in de montage erop om de kandidaat zo gek mogelijke dingen te laten doen of meer op het parodie-element? Natuurlijk is het altijd een persoonlijke mening, dat begrijp ik, maar ik zou het concept best de kans willen geven als het 'netjes' is gedaan.

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Joe Schmoe
« Reactie #12 Gepost op: 14-06-2013, 15:42:54 »
Ik vind dat verschillen per seizoen.
In seizoen 1 was het vooral om de kandidaat te shockeren. Ze beginnen klein en gaan steeds gekkere dingen doen. Over het algemeen gebeuren de echt gekke dingen bij de andere 'kandidaten' en draait de show meer om zijn reactie.
Bijvoorbeeld dat twee mensen enorm ruzie gaan maken.
Verder vind ik dat behalve dan de kandidaat voor de gek houden ze in andere elementen meestal niet veel verder gaan dan normale reality tv shows. Ja er zijn opdrachten waar je vraagtekens bij kunt zetten maar het programma draait meer om de interactie tussen de personages en de kandidaat dan om de opdrachten die ze moeten uitvoeren.
In het eerste seizoen draaide het in het begin wel een beetje om de kandidaat belachelijk te maken, maar nadat er iets gebeurde (ik zal niet verklappen wat) hebben de procuders besloten het over een andere boeg te gooien. En meer te focussen op het waarderen van de acties van de kandidaat. Dat vind ik (in vergelijking) goed terug te zien in de series erna. Daar worden ze meer voor moeilijke beslissingen gezet en is eigenlijk de hoop dat ze de juiste maken en een beetje als hero uit de bus komen.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Joe Schmoe
« Reactie #13 Gepost op: 14-06-2013, 16:23:53 »
Zoals Vieffan al zegt: het interessante van het eerste seizoen (ik kijk nu de finale/terugblik daarvan) is dat de makers gaandeweg op diezelfde gewetensbezwaren stuiten en zich daarom gedwongen zien het roer om te gooien. Dat komt vooral omdat de hoofdpersoon zo'n goedaardige, vriendelijke gast blijkt te zijn dat iedereen medelijden met hem krijgt.

Het gaat er niet zozeer om dat ze de kandidaat gekke dingen laten doen, maar meer dat ze kijken hoe hij reageert op de gekke dingen die er om hem heen gebeuren. En die dingen zijn vooral heel bizar, niet gemeen richting hem. :)

Denk bijv. aan een kandidate die begint aan te pappen met de presentator. ;D

De opdrachten zijn echt totale camp, met veel bloot en een heel laag niveau.  ;D En sommige acteurs zijn echt geniaal, met briljante oneliners. Die homo die helemaal geen homo is!  ::oink::

Earl, The Veteran: 'The only thing you feel when you take a human life is recoil. Boom.' ::rofl::

En die presentator ook echt: 'One of you is about to say goodbye to high society and return to your sad existence of working for The Man.'
« Laatst bewerkt op: 14-06-2013, 16:27:22 door KD. »
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Joe Schmoe
« Reactie #14 Gepost op: 14-06-2013, 17:47:33 »
Ja I love Ralph Garman rofl.

In de andere seizoenen is er btw niet zo veel bloot dacht ik.

En wat ik ook nog wilde zeggen is dat het ook best leuk is om een soort van behind the scenes look te krijgen van veel reality shows. Je ziet regelmatig de crew praten over de kandidaten en het verloop van het spel.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Joe Schmoe
« Reactie #15 Gepost op: 14-06-2013, 18:11:27 »
Ja, precies! En het is natuurlijk een vrij briljante parodie. Neem bijvoorbeeld de platheid: ik las ergens dat Jeff Probst ook zei dat Survivor geen Survivor is zonder vrouwen in bikini's. ::) Hier maken benadrukken ze dat enorm met de topless-modellen in 3 verschillende opdrachten, en de expliciete opdracht aan twee vrouwelijke kandidaten (actrices) om met elkaar te zoenen omdat dat goed is voor de kijkcijfers... ;D

En natuurlijk de eliminaties. In Survivor zegt Jeff Probst altijd: "In this game, fire represents life. Once your fire is gone, so are you."

In feite kopiëren ze gewoon dat idee bij Joe Schmo, maar door de toevoeging 'You're dead to us' wordt het echt keihard.  ;D
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Online Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Joe Schmoe
« Reactie #16 Gepost op: 14-06-2013, 20:58:51 »
Helemaal eens met de vorige posters! Het is meer één grote verborgen camera show, maar dan met heel zichtbare camera's.
Ik vond seizoen 3 overigens wel minder.

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Joe Schmoe
« Reactie #17 Gepost op: 14-06-2013, 21:29:26 »
Ik vond seizoen drie vanuit een normaal reality show standpoint beter, de opdrachten waren beter vond ik. Maar het was wel een minder goede joe schmoe show

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Joe Schmoe
« Reactie #18 Gepost op: 17-06-2013, 13:28:02 »
Bedankt voor jullie antwoorden. Ik ga het dan zeker een keertje proberen, mijn reactie volgt snel.

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Joe Schmoe
« Reactie #19 Gepost op: 17-06-2013, 15:11:41 »
Ik ben benieuwd wat je er van vind :)