Iets viel mij trouwens op: Hadewych Minis en Anna Drijver spelen allebei in de film 'Loft' (2010). Het opvallende daarvan is dat het een film van Woestijnvis is, die de Belgische Mol gemaakt heeft dus. Zouden acteurs die met hun projecten te maken hebben misschien eerder kans met deelnemen aan het programma > de juiste connecties?
Dat denk ik niet, Loft (BE) is inderdaad geproduceerd door Woestijnvis. Het scenario is van de hand van de geniale Bart De Pauw (een van de bedenkers van De Mol) en werd geregisseerd door Erik Van Looy. Beiden waren ook betrokken bij De Mol, achter de schermen. Maar of het een te maken heeft met het ander durf ik ten zeerste betwijfelen. Het lijkt me eerder toeval. Anna Drijver was geloof ik net doorgebroken ten tijde van haar deelname, en Hadewych was al veel langer bekend sinds haar rol als Gulpje in 'Phileine Zegt Sorry'. Als ik me niet vergis was zij zelfs al eerder gevraagd voor Wie is de Mol?!
Maar zij hebben al lang niks meer te maken met De Mol, en al zeker niet met de Nederlandse variant. Ze zullen er alleen maar geld aan verdienen. Ik meen zelfs een klein interview te hebben gelezen waarin de makers vonden dat de Nederlandse versie bandwerk is geworden. Zeker geen compliment dus.
Ben wel benieuwd of De Mol misschien nog een kans heeft om terug te keren op de Belgische tv, nu Woestijnvis zijn eigen zender heeft! Geef toe, zou toch mooi zijn! Ik zie het al zo voor me ...