Auteur Topic: Solitary 4.0  (gelezen 59031 keer)

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Solitary 4.0
« Gepost op: 25-01-2010, 10:16:31 »
Na veel onzekerheid is het eindelijk officieel, Solitary 4.0 zal op 30 januari op Fox Reality Channel verschijnen!



Helaas zal dit waarschijnlijk het laatste seizoen zijn omdat Fox Reality Channel er op 31 maart 2010 mee gaat stoppen.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Solitary 4.0
« Reactie #1 Gepost op: 25-01-2010, 16:28:55 »
Ik heb 2.0 en 3.0 nog niet gezien. Was het iets?

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Solitary 4.0
« Reactie #2 Gepost op: 25-01-2010, 17:46:23 »
Ik heb 2.0 en 3.0 nog niet gezien. Was het iets?

Ik vond zowel Solitary 2.0 als Solitary 3.0 geweldig, op menig front zelfs beter dan Solitary 1.0! De proeven waren spectaculair en het deelnemersveld was in beide seizoenen erg sterk. Daarnaast waren de deelnemers ontzettend interessant, ze hadden hele verschillende achtergronden waardoor de afleveringen nooit eentonig werden. Om een indruk te krijgen van de verscheidenheid hoef je enkel een blik te werpen op het deelnemersveld van Solitary 2.0. In dat seizoen waren de volgende personen vertegenwoordigd: een fotograaf, een accountant, een marathonrenner, een baptist, een masochist, een stuntman, een herstellende alcoholist, een milieuactivist en een oud Survivor deelnemer. Echter het format moet je wel interesseren, indien Solitary 1.0 je totaal niet kon boeien is de kans klein dat Solitary 2.0 en 3.0 dat wel doen.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline TheeZakje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Solitary 4.0
« Reactie #3 Gepost op: 25-01-2010, 18:04:04 »
Hmm, nog nooit gezien dit  ::oink::

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Solitary 4.0
« Reactie #4 Gepost op: 2-02-2010, 19:37:25 »
Hmm, nog nooit gezien dit  ::oink::

Probeer het eens uit zou ik zeggen, de serie is mijns inziens zeer de moeite waard.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Solitary 4.0
« Reactie #5 Gepost op: 2-02-2010, 20:16:59 »
Ik kan het helaas nergens online vinden :(. Zou het graag kijken, ook de vorige seizoenen

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Solitary 4.0
« Reactie #6 Gepost op: 2-02-2010, 20:18:11 »
Ik kan het helaas nergens online vinden :(. Zou het graag kijken, ook de vorige seizoenen

Er is op diverse websites wel een torrent aanwezig met de eerste drie seizoenen.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Solitary 4.0
« Reactie #7 Gepost op: 2-02-2010, 20:22:08 »
Ja ik kan helaas geen torrents downloaden ;).
Ik moet het of online kijken of bijv via megaupload downloaden. Maar dan kan ik het ook online kijken via megavideo.

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Solitary 4.0
« Reactie #8 Gepost op: 2-02-2010, 20:26:00 »
Ja ik kan helaas geen torrents downloaden ;).
Ik moet het of online kijken of bijv via megaupload downloaden. Maar dan kan ik het ook online kijken via megavideo.

Dan vrees ik dat het lastig gaat worden, de serie is afgezien van de nieuwsgroepen en torrents voor zover ik weet alleen aanwezig op hulu maar daar kunnen wij als niet-Amerikanen weinig mee.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline honeymaker

  • Forumlid
Re: Solitary 4.0
« Reactie #9 Gepost op: 2-02-2010, 21:45:35 »
Ik vind het na twee seizoenen (heb de eerste destijds niet gezien) nog steeds een volkomen bizar, bezopen en eigenlijk soms onsmakelijk & onethisch programma. En toch blijf ik het leuk vinden om naar te kijken. Ik denk dat dit komt doordat het Reality-gedeelte vrij goed is. Door de omstandigheden en de tijd die ze hebben (en omdat het 1-op-1 is) kunnen ze de kandidaten veel beter 'doorzagen'. Ze gaan nog net niet zover dat ze kandidaten vragen om dit letterlijk te doen  ;)

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Solitary 4.0
« Reactie #10 Gepost op: 2-02-2010, 22:49:38 »
Ik vind het na twee seizoenen (heb de eerste destijds niet gezien) nog steeds een volkomen bizar, bezopen en eigenlijk soms onsmakelijk & onethisch programma. En toch blijf ik het leuk vinden om naar te kijken.

Dat is de kracht van het programma, het is uniek en zo'n format zal waarschijnlijk niet snel weer op televisie verschijnen. Het is in essentie gewoon een sadistisch experiment maar het programma geeft tegelijkertijd ook een bijzondere kijk op de menselijke psyche. Het is ontzettend intrigerend om te zien hoe ver de kandidaten willen gaan voor de overwinning en dat terwijl ze eigenlijk vechten tegen zichzelf. Ze zijn bereid te lijden voor een doel dat ze zelf bewust gecreëerd hebben. Dikwijls heb ik het idee dat de geldprijs van ondergeschikt belang is, veel kandidaten willen ‘iets’ bewijzen voor zichzelf of voor de buitenwereld. Ik vraag me telkens af hoe ik het er zelf van af zou brengen, beschik ik over voldoende mentale kracht om in zo'n situatie overeind te blijven? Geen idee eigenlijk, maar door te kijken naar de wijze waarop de kandidaten reageren, prevaleren of ten ondergaan kan ik me tenminste enigszins inleven. Experimenten die verderfelijk zijn vind ik vaak het interessantste omdat ze in veel gevallen uitzonderlijke informatie opleveren over de menselijke psyche. Om maar twee bekende voorbeelden te noemen: het Standford-gevangenisexperiment en het experiment van Milgram. Nu is Solitary natuurlijk geen echt experiment maar het komt er wel erg dicht bij in de buurt!
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline TheeZakje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Solitary 4.0
« Reactie #11 Gepost op: 3-02-2010, 10:21:52 »
Heb jij, Goyathlay, dan toevallig een torrent van 2.0?  ::schaam::

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Solitary 4.0
« Reactie #12 Gepost op: 3-02-2010, 10:31:42 »
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline TheeZakje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Solitary 4.0
« Reactie #13 Gepost op: 3-02-2010, 12:02:47 »
Thanks  ;D

Offline TheeZakje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Solitary 4.0
« Reactie #14 Gepost op: 5-02-2010, 19:35:01 »
Wow, ik heb aflevering 1 van seizoen 1 gezien. Dit is insane  ;D Ik ga nu aflevering 2 kijken  ::hypocriet::

Offline TheeZakje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Solitary 4.0
« Reactie #15 Gepost op: 7-02-2010, 17:42:54 »
Ik had seizoen 1 er al in 2 dagen opzitten  ;D Nu bezig met seizoen 2! Wel grappig dat die ex-Survivor deelnemer meedoet. Al herken ik hem niet, maar ik weet wel wie het is  :P Trouwens wel
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Solitary 4.0
« Reactie #16 Gepost op: 7-02-2010, 19:00:37 »
Ik had seizoen 1 er al in 2 dagen opzitten  ;D Nu bezig met seizoen 2! Wel grappig dat die ex-Survivor deelnemer meedoet. Al herken ik hem niet, maar ik weet wel wie het is  :P Trouwens wel
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Het kijkt inderdaad wel makkelijk weg, mede doordat een seizoen maar 8 afleveringen heeft zit het er zo op. Toen ik begon aan Solitary 2.0 wist ik niet dat John P een van de kandidaten zou zijn, op het moment dat ik er achter kwam was ik dan ook blij verrast. Bij Survivor heeft hij namelijk nooit echt kunnen laten zien over welke krachten hij al dan niet beschikte. Solitary is wat dat betreft een prima herkansing want daar ligt je lot volledig in eigen handen.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline TheeZakje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Solitary 4.0
« Reactie #17 Gepost op: 8-02-2010, 20:53:02 »
Dit is echt wel leuk!  ;D Ik schiet door de afleveringen heen, en ben nu bij de final 3 van Solitary 2.0

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Solitary 4.0
« Reactie #18 Gepost op: 8-02-2010, 20:59:30 »
aaah ik wil het ook echt zien :P. Maar kan het nergens vinden. (online)

Offline TheeZakje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Solitary 4.0
« Reactie #19 Gepost op: 9-02-2010, 19:19:11 »
Zooo 2.0 ook gekeken  ;D raar einde trouwens!  ::oink:: Snel 3.0 kijken  ::rofl::