Dat is jammer om te horen. Zou je willen uitleggen waar het hem in zit dat je het nu anders ervaart dan in het begin?
Eigenlijk wilde ik er geen tijd meer aan besteden, maar omdat het mij netjes wordt gevraagd vind ik dat ik ook netjes antwoord moet geven.

Ik heb het even uitgesplitst in 3 punten die me tegen zijn gaan staan. Nogmaals, dit is hoe ik er tegenaan kijk. Als de meerderheid het spel graag ander speelt, dan is dat zo. Dan heb ik de keuze om er aan mee te doen, of te beslissen dat het spel is doorontwikkeld in iets wat gewoon niet meer bij mij past.
Ik zal het algemeen houden.
1. In het verleden heb ik wel eens aangegeven dat ik een deadline van 24 uur wel erg ruim vind, en dat dat het spel ophoudt naar mij mening. Maar de hosts beslissen hierin en als het dan 24 uur blijft, dan is dat zo. Als er dan uiteindelijk punten komen (want eerder was er geen tijd), en komt er een cryptisch verhaal/puzzel oi.d. en that’s it – vind ik vreemd. Dat kost toch ook veel tijd om te maken? En als er weinig tijd is om punten uit te delen, vind ik het ook vreemd dat er wel verwacht wordt, dat ik (en anderen) wel tijd gaan steken om uit te vogelen of er misschien punten zijn verkregen of niet. Dat staat totaal haaks op elkaar.
2. Daarop voortbordurend – wordt mij dus verweten dat ik niet van creatieve inzendingen houd. Dat is totaal niet waar. Ik vraag alleen om duidelijkheid. Dat zou ook de essentie van het spel moeten zijn, namelijk de punten en de einduitslag. Wat niet betekent dat je het niet een beetje leuk mag aankleden. Ik kan me prachtige AI plaatjes, en YouTube filmpjes herinneren (ik heb zelfs ooit een heel Sinterklaas gedicht geschreven), en zo zijn er vast nog 101 dingen te bedenken als je er wat moois van wilt maken.
3. Ik lees dan iets in de trant dat het allemaal leuk, vrolijk en positief moet blijven. Het enige waar ik (en ik neem aan iedereen) het natuurlijk mee eens ben is dat het niet persoonlijk mag worden. Ik heb echter alle posts gelezen van deelnemers die (‘kritische’) commentaren bij hun punten gaven gelezen en ik ben 0 dingen in die trant tegen gekomen. Mezelf even als voorbeeld nemende, ja, ik vond nu eenmaal veel liedjes saai – so be it. Neem het niet te serieus, ik neem mezelf hierbij ook niet serieus (ik noemde mezelf achteraf niet voor niets Martina van Rossum). Als iemand wel alleen positieve commentaren wil geven – of geen commentaren –, dan is dat hun goed recht, maar ik heb recht om te vinden van een liedje wat ik vind. Zie het als een voetbal wedstrijd Ajax – Feyenoord. Als de wedstrijd begint, dan kunnen bepaalde vrienden en ik elkaar 90 minuten lekker stangen , en 10 minuten nadat de wedstrijd voorbij is, zijn we weer beste vrienden. Voor mij hoort dit erbij.
Verder laat ik het aan de host en de AL over - het is hun spel.