Auteur Topic: RSC 31 - Lagos, Nigeria || Gèésì jé òfin  (gelezen 5649 keer)

Offline Daisy

• Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: RSC 31 - Lagos, Nigeria || Gèésì jé òfin
« Reactie #180 Gepost op: 24-12-2025, 13:07:01 »
Oei, sterkte Ldh ::hug::

Hier ook nog even, gefeliciteerd Ricardo! ::bravo::
Dank weer voor de organisatie KingLennart, niet-Engelstalig is een leuk thema. ::bravo::
Bovenin het rechterrijtje geëindigd - dat valt me niet tegen, dank aan allen die punten gaven aan Vietnam. ::hug::

Ik had een veel langere post voorbereid, maar ik heb geen zin meer om oude koeien uit de sloot te halen en mezelf te moeten verdedigen (helemaal mbt dingen die ik niet eens heb gezegd). Het spel ging ooit om liedjes, commentaren lezen, de punten, lekker lachen en het vooral niet serieus nemen. Het heeft zich de laatste edities ontwikkeld tot iets totaal anders - iets dat voor mij amper nog met een liedjesfestijn te maken heeft. Dat is geen verwijt, maar een constatering. En ik moet dan constateren dat dit spel niet meer bij mij past.

Dus ik stop ermee.
Het was leuk, maar op een gegeven moment is t mooi geweest.

Fijne feestdagen allemaal  ::bravo::

Offline Nieky

• Aanspreekpunt Sport, Winnaar Bestemming X Pool 2025
  • Actief Lid
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
« Reactie #181 Gepost op: 24-12-2025, 13:32:00 »
Dan moet ik dus wel meedoen de volgende keer om de enige te zijn die elke editie mee heeft gedaan?

Edit: Grapje; ik heb die editie met die gare zelfverzonnen landen bewust overgeslagen.  :P
You'll never walk alone

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #182 Gepost op: 24-12-2025, 13:57:30 »
Ik heb ook aan 1 editie niet meegedaan... Ik was ooit een keer op dat moment op vakantie...
Ich bin ein Bärliner!

Online Pac

• Global Moderator
« Reactie #183 Gepost op: 24-12-2025, 14:06:18 »
Wat jammer Daisy dat je dat zo voelt ::hug::

Ik zie nog steeds de kern terug van waarom ik 31 edities geleden begon mee te spelen met dit spel. Ik zoek een mooi/leuk/verrassend nummer uit, geniet van de nummers die andere inzenders gevonden hebben en fileer ze dan alsnog ::hypocriet:: Het engagement is logischerwijs wat minder dan toen we hier bijna 15(!) jaar geleden mee begonnen, maar het spel staat nog steeds als een huis.

Achter de schermen evalueren we of we iets moeten doen om de sfeer goed te houden, maar zolang mensen lief zijn voor elkaar moet dat goed komen. Wat de puzzels betreft: wees creatief, maar houd anderen niet te lang in spanning. Misschien komt KingLennart met een extra regel voor de volgende editie, maar dat is aan hem.

Ik kijk alvast uit naar de volgende editie ::bravo::
...óf niet!

Offline Daisy

• Forumlid
« Reactie #184 Gepost op: 24-12-2025, 15:01:29 »
Dan moet ik dus wel meedoen de volgende keer om de enige te zijn die elke editie mee heeft gedaan?

Edit: Grapje; ik heb die editie met die gare zelfverzonnen landen bewust overgeslagen.  :P

Ik heb er ook ooit één gemist dus en dat was volgens mij toen Fabiann nog hoste - dus je hebt t langer volgehouden dan ik  ::jaja::

Offline Ricardo

• Forumlid
« Reactie #185 Gepost op: 25-12-2025, 00:11:39 »
Beterschap LdH en heel erg bedankt voor het hosten. Ik vind de voorstellen van Fabiann heel leuk, maar ik snap dat er een reguliere editie komt rond April!
Volevo essere un duro

Offline SpacyColours

• Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Time's Person of the Year 2006
« Reactie #186 Gepost op: 25-12-2025, 09:00:45 »
Ik had een veel langere post voorbereid, maar ik heb geen zin meer om oude koeien uit de sloot te halen en mezelf te moeten verdedigen (helemaal mbt dingen die ik niet eens heb gezegd). Het spel ging ooit om liedjes, commentaren lezen, de punten, lekker lachen en het vooral niet serieus nemen. Het heeft zich de laatste edities ontwikkeld tot iets totaal anders - iets dat voor mij amper nog met een liedjesfestijn te maken heeft. Dat is geen verwijt, maar een constatering. En ik moet dan constateren dat dit spel niet meer bij mij past.

Dus ik stop ermee.
Het was leuk, maar op een gegeven moment is t mooi geweest.
Dat is jammer om te horen. Zou je willen uitleggen waar het hem in zit dat je het nu anders ervaart dan in het begin?
Sky might be falling but remember you can fly

Offline grasisgroen

• Forumlid
« Reactie #187 Gepost op: 25-12-2025, 11:58:14 »
Auwww, Ldh, dat lijkt me niet bepaald fijn,.beterschap!

Gefeliciteerd,  Ricardo  ::ok:: ::bravo::

Bedankt iedereen die mee heeft gedaan en nog even uitgelicht het persoonlijke verhaal van Mrchipie was heel leuk om te lezen  ::bravo:: Ik heb  ook de.nodige ergernis gehad,  maar het is bijna allemaal al benoemd door KingLennart en Pac, dus ik ga er vanuit dat het de volgende keer beter  wordt  ::ok::

Dank voor de punten aan Guinee-Bissau,  ik had eerlijk gezegd nog nooit van het landje gehoord :-[

Natuurlijk speciale dank voor het organiseren, aan KingLennart ::bravo::
« Laatst bewerkt op: 25-12-2025, 14:14:17 door grasisgroen »
...maar soms even niet :)

Offline Daisy

• Forumlid
« Reactie #188 Gepost op: 25-12-2025, 13:20:51 »
Dat is jammer om te horen. Zou je willen uitleggen waar het hem in zit dat je het nu anders ervaart dan in het begin?

Eigenlijk wilde ik er geen tijd meer aan besteden, maar omdat het mij netjes wordt gevraagd vind ik dat ik ook netjes antwoord moet geven.  ::jaja::

Ik heb het even uitgesplitst in 3 punten die me tegen zijn gaan staan. Nogmaals, dit is hoe ik er tegenaan kijk. Als de meerderheid het spel graag ander speelt, dan is dat zo. Dan heb ik de keuze om er aan mee te doen, of te beslissen dat het spel is doorontwikkeld in iets wat gewoon niet meer bij mij past.
Ik zal het algemeen houden. 

1. In het verleden heb ik wel eens aangegeven dat ik een deadline van 24 uur wel erg ruim vind, en dat dat het spel ophoudt naar mij mening. Maar de hosts beslissen hierin en als het dan 24 uur blijft, dan is dat zo. Als er dan uiteindelijk punten komen (want eerder was er geen tijd), en komt er een cryptisch verhaal/puzzel oi.d. en that’s it – vind ik vreemd. Dat kost toch ook veel tijd om te maken? En als er weinig tijd is om punten uit te delen, vind ik het ook vreemd dat er wel verwacht wordt, dat ik (en anderen) wel tijd gaan steken om uit te vogelen of er misschien punten zijn verkregen of niet. Dat staat totaal haaks op elkaar.

2. Daarop voortbordurend – wordt mij dus verweten dat ik niet van creatieve inzendingen houd. Dat is totaal niet waar. Ik vraag alleen om duidelijkheid. Dat zou ook de essentie van het spel moeten zijn, namelijk de punten en de einduitslag. Wat niet betekent dat je het niet een beetje leuk mag aankleden. Ik kan me prachtige AI plaatjes, en YouTube filmpjes herinneren (ik heb zelfs ooit een heel Sinterklaas gedicht geschreven), en zo zijn er vast nog 101 dingen te bedenken als je er wat moois van wilt maken.

3. Ik lees dan iets in de trant dat het allemaal leuk, vrolijk en positief moet blijven. Het enige waar ik (en ik neem aan iedereen) het natuurlijk mee eens ben is dat het niet persoonlijk mag worden. Ik heb echter alle posts gelezen van deelnemers die (‘kritische’) commentaren bij hun punten gaven gelezen en ik ben 0 dingen in die trant tegen gekomen. Mezelf even als voorbeeld nemende, ja, ik vond nu eenmaal veel liedjes saai – so be it. Neem het niet te serieus, ik neem mezelf hierbij ook niet serieus (ik noemde mezelf achteraf niet voor niets Martina van Rossum). Als iemand wel alleen positieve commentaren wil geven – of geen commentaren –, dan is dat hun goed recht, maar ik heb recht om te vinden van een liedje wat ik vind. Zie het als een voetbal wedstrijd Ajax – Feyenoord. Als de wedstrijd begint, dan kunnen bepaalde vrienden en ik elkaar 90 minuten lekker stangen , en 10 minuten nadat de wedstrijd voorbij is, zijn we weer beste vrienden. Voor mij hoort dit erbij.

Verder laat ik het aan de host en de AL over - het is hun spel.  ::jaja::

Offline JaccoS

• Forumlid
« Reactie #189 Gepost op: 25-12-2025, 16:09:46 »
Bedankt voor de organisatie Lennart!! ::bravo::

Offline SpacyColours

• Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Time's Person of the Year 2006
« Reactie #190 Gepost op: 27-12-2025, 16:09:06 »
Eigenlijk wilde ik er geen tijd meer aan besteden, maar omdat het mij netjes wordt gevraagd vind ik dat ik ook netjes antwoord moet geven.  ::jaja::

Ik heb het even uitgesplitst in 3 punten die me tegen zijn gaan staan. Nogmaals, dit is hoe ik er tegenaan kijk. Als de meerderheid het spel graag ander speelt, dan is dat zo. Dan heb ik de keuze om er aan mee te doen, of te beslissen dat het spel is doorontwikkeld in iets wat gewoon niet meer bij mij past.
Ik zal het algemeen houden. 

1. In het verleden heb ik wel eens aangegeven dat ik een deadline van 24 uur wel erg ruim vind, en dat dat het spel ophoudt naar mij mening. Maar de hosts beslissen hierin en als het dan 24 uur blijft, dan is dat zo. Als er dan uiteindelijk punten komen (want eerder was er geen tijd), en komt er een cryptisch verhaal/puzzel oi.d. en that’s it – vind ik vreemd. Dat kost toch ook veel tijd om te maken? En als er weinig tijd is om punten uit te delen, vind ik het ook vreemd dat er wel verwacht wordt, dat ik (en anderen) wel tijd gaan steken om uit te vogelen of er misschien punten zijn verkregen of niet. Dat staat totaal haaks op elkaar.

2. Daarop voortbordurend – wordt mij dus verweten dat ik niet van creatieve inzendingen houd. Dat is totaal niet waar. Ik vraag alleen om duidelijkheid. Dat zou ook de essentie van het spel moeten zijn, namelijk de punten en de einduitslag. Wat niet betekent dat je het niet een beetje leuk mag aankleden. Ik kan me prachtige AI plaatjes, en YouTube filmpjes herinneren (ik heb zelfs ooit een heel Sinterklaas gedicht geschreven), en zo zijn er vast nog 101 dingen te bedenken als je er wat moois van wilt maken.

3. Ik lees dan iets in de trant dat het allemaal leuk, vrolijk en positief moet blijven. Het enige waar ik (en ik neem aan iedereen) het natuurlijk mee eens ben is dat het niet persoonlijk mag worden. Ik heb echter alle posts gelezen van deelnemers die (‘kritische’) commentaren bij hun punten gaven gelezen en ik ben 0 dingen in die trant tegen gekomen. Mezelf even als voorbeeld nemende, ja, ik vond nu eenmaal veel liedjes saai – so be it. Neem het niet te serieus, ik neem mezelf hierbij ook niet serieus (ik noemde mezelf achteraf niet voor niets Martina van Rossum). Als iemand wel alleen positieve commentaren wil geven – of geen commentaren –, dan is dat hun goed recht, maar ik heb recht om te vinden van een liedje wat ik vind. Zie het als een voetbal wedstrijd Ajax – Feyenoord. Als de wedstrijd begint, dan kunnen bepaalde vrienden en ik elkaar 90 minuten lekker stangen , en 10 minuten nadat de wedstrijd voorbij is, zijn we weer beste vrienden. Voor mij hoort dit erbij.

Verder laat ik het aan de host en de AL over - het is hun spel.  ::jaja::
Sorry voor mijn late reactie, iets met kerstdrukte.

Mag ik eerst even zeggen dat ik het erg waardeer dat je mijn vraag zo uitgebreid hebt beantwoord, ondanks het feit dat je dat eigenlijk niet wilde. ::ok::

Ik hoop niet dat je het verwijt dat je niet van creatieve inzendingen (ik neem aan dat je het dan over de uitslagen hebt) houdt uit mijn bericht hebt begrepen, want dat was absoluut niet mijn bedoeling. Ik herinner me ook nog goed jouw Sinterklaasgedicht waarbij je voor iedere deelnemer geloof ik een hele strofe had gewijt, wat van een gestoordheid is waar ik denk ik alleen met mijn Buurman & Buurman-video aan kon tippen. ::hypocriet:: Voor mij was toch één van de hoogtepunten van de vele RSC-edities waar ik aan mee heb gedaan.

Het is duidelijk dat er vanuit verschillende kanten wat irritaties waren deze editie en misschien kwam dat de sfeer nu niet ten goede, maar kan dit ook een aanleiding zijn tot wat betere afspraken. Ik vind ook dat de deadline voor het geven van punten best wat korter kan dan 24 uur. Dat kan makkelijk naar 12 uur, en dan kan men binnen dat tijdsbestek doen wat diegene wilt qua puzzeltjes, video's, gedichten en weet ik veel wat. Zolang dan aan het eind van die shift maar de punten en een update van de punten en tussenstand online staan. Dus ik denk dat een nog duidelijkere structuur daarin wel aan te brengen valt, al doe je daarmee natuurlijk een beroep op iedereen.
Sky might be falling but remember you can fly