Auteur Topic: [Pool] Voorjaarsklassiekers 2026  (gelezen 15 keer)

Online Nieky

• Aanspreekpunt Sport, Winnaar Bestemming X Pool 2025
  • Actief Lid
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
[Pool] Voorjaarsklassiekers 2026
« Gepost op: Vandaag om 17:40:53 »

Het is nog koud, guur en nat buiten. Morgen gaat het weer sneeuwen.
Maar toch is het voorjaar alweer in zicht, met als hoogtepunt de klassiekers  ::bravo::
28 Februari begint de Omloop. En dan moet je team van maximaal 300 miljoen compleet zijn om 11:00 uur

Hoe werkt het?

Je kiest een team van
- 2 kopmannen
- 10 beschermde renners
- 8 helpers
- Geen reserves

Maximale budget is 300 miljoen, en nog steeds een restrictie van 2 coureurs per team. Dat wordt dus puzzelen.

Welke koersen doen mee?
- Omloop het Nieuwsblad (Cat1)
- Kuurne - Brussel - Kuurne (Cat2)
- Le Samyn (Cat2)
- Trofeo Laigueglia (Cat 2)
- Strade Bianche (Cat1)
- Nokere Koerse (Cat2)
- Milaan-Turijn (Cat2)
- GP Denain (Cat2)
- Bredene-Kokzijde (Cat2)
- Milaan - San Remo (Monument)
- Ronde van Brugge (Cat2)
- E3 Saxo Classic (Cat1)
- In Flandres fields (Cat1)
- Dwars door Vlaanderen (Cat2)
- De Ronde van Vlaanderen (Monument)
- Scheldeprijs (Cat2)
- Parijs-Roubaix Hauts France (Monument)
- Brabantse pijl (Cat2)
- Amstel Gold Race (Cat1)
- Waalse Pijl (Cat1)
- Luik-Bastenaken-Luik (Monument)

Renners
Niet alle renners doen natuurlijk aan alle wedstrijden mee. Dit zul je dus zelf moeten inschatten/uitzoeken. Ik heb geprobeerd een selectie te maken van renners die wellicht koersen gaan rijden in het voorjaar. Ik heb niet alle renners van alle teams toegevoegd want dat zou teveel werk zijn. Mocht je het idee hebben dat je een renner mist die je wil kiezen. Laat het me dan uiterlijk dinsdag 24 februari weten. Dan voeg ik die renner nog toe. Daarna doe ik dat niet meer, zodat iedereen eerlijke puzzelkansen heeft met dezelfde renners en niet iemand net voor de deadline met een naam op de proppen komt.

Puntentelling

Monumenten (Milaan-San Remo, Ronde van Vlaanderen, Parijs-Roubaix en Luik-Bastenaken-Luik:

Plek 1: 100
Plek 2: 75
Plek 3: 60
Plek 4: 50
Plek 5: 40
Plek 6: 35
Plek 7: 30
Plek 8: 25
Plek 9: 20
Plek 10: 17
Plek 11: 15
Plek 12: 13
Plek 13: 11
Plek 14: 9
Plek 15: 7
Plek 16: 5
Plek 17: 4
Plek 18: 3
Plek 19: 2
Plek 20: 1

Categorie 1 Klassiekers (Omloop het Nieuwsblad, Strade Bianche, In Flandres Fields, E3 Saxo Classic, Amstel Gold Race, Waalse Pijl):

Plek 1: 75
Plek 2: 50
Plek 3: 40
Plek 4: 30
Plek 5: 25
Plek 6: 20
Plek 7: 17
Plek 8: 15
Plek 9: 13
Plek 10: 11
Plek 11: 9
Plek 12: 7
Plek 13: 5
Plek 14: 3
Plek 15: 1

Categorie 2 Klassiekers (Kuurne-Brussel-Kuurne, Le Samyn, Trofeo Laigueglia, Nokere Koerse, Milaan-Turijn, GP Denain, Bredene Kokzijde classic, Ronde van Brugge, Dwars door Vlaanderen, Scheldeprijs, Brabantse Pijl)

Plek 1: 50
Plek 2: 30
Plek 3: 20
Plek 4: 15
Plek 5: 12
Plek 6: 10
Plek 7: 8
Plek 8: 6
Plek 9: 4
Plek 10:2

Deadlines
- Aangeven ontbrekende renners (Dinsdag 24 februari)
- Invullen formulier (Zaterdag 28 Februari om 11:00 uur!)

Linkje naar de pool. Ook te bereiken via het gebruikelijke menu (community --> Pools)
https://www.realitynet.org/Klassiekers2026
« Laatst bewerkt op: Vandaag om 17:51:30 door Nieky »
You'll never walk alone

Online Nieky

• Aanspreekpunt Sport, Winnaar Bestemming X Pool 2025
  • Actief Lid
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [Pool] Voorjaarsklassiekers 2026
« Reactie #1 Gepost op: Vandaag om 17:46:13 »
Nieuw dit jaar!

Het staat ook al in bovenstaande post. Maar met het toevoegen van 4 nieuwe koersen komen we op het mooie aantal van 21 koersen uit. En dat vond ik wel passend in lijn met de grote rondes  ;). Alle nieuwe koersen vallen in Cat2 en hier is voor de winst dus 50 punten te behalen. Bovendien hoop ik dat het spel zo iets minder alleen maar om de kopmannen gaat draaien.

De volgende koersen zijn toegevoegd:
- Trofeo Laigueglia (Heuvels)
- Nokere Koerse (Vlakke koers)
- GP Denain (Kasseien)
- Bredene Kokzijde (Vlakke koers)

Vorig jaar was er veel te doen rondom Milaan-Turijn. Het parcours is wederom nog niet bekend, maar er staat wel een acceptabel aantal WT-Ploegen aan de start. Daarom dit jaar toch weer deze koers. Het is dan maar voor iedereen een verrassing of dat weer een sprintkoers gaat worden of een finish op de Superga.

Stiekem hoop ik op het laatste, om de balans met de klimmers te houden. Maar mede om die reden is ook de Trofeo Laigueglia toegevoegd omdat dat doorgaans ook een koers voor puncheurs is.

En zoals elk jaar, geef dus vooral aan me door als je renners mist. Ik zal zelf ook uiterlijk t/m dinsdag renners toevoegen. Bv. n.a.v. programma's of resultaten.

Hopelijk heeft iedereen weer veel plezier  ::bravo::
« Laatst bewerkt op: Vandaag om 17:51:06 door Nieky »
You'll never walk alone