Auteur Topic: Qui est la Taupe? [bespreek hier de afleveringen in spoilertags]  (gelezen 150168 keer)

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Qui est la Taupe? [bespreek hier de afleveringen in spoilertags]
« Reactie #60 Gepost op: 1-07-2015, 23:41:02 »
En ook wel leuk dat
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
2024: wie is de Mol?

Online Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Qui est la Taupe? [bespreek hier de afleveringen in spoilertags]
« Reactie #61 Gepost op: 1-07-2015, 23:45:03 »
Yep, dat hebben ze ookin andere landen gedaan. US dacht ik en AUS oa.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Qui est la Taupe? [bespreek hier de afleveringen in spoilertags]
« Reactie #62 Gepost op: 1-07-2015, 23:51:56 »
Yep, ik vind het ook leuk, maar ook wat lang, naar het einde toe ben ik gaan facebooken en forummen enzo.

De afvaller was vrij voorspelbaar, want ze deden hetzelfde als wat ze met WIDM een paar jaar gedaan hebben.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Spoiler: Split/Dali hint (klik om te tonen/verbergen)

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Qui est la Taupe? [bespreek hier de afleveringen in spoilertags]
« Reactie #63 Gepost op: 2-07-2015, 00:17:31 »
Leuk om te volgen.

Voor zij die willen terugkijken, M6 biedt op zijn site een replay service aan. Als je de nodige reclame toestaat (bij mij 4 spots van elk 25 seconden) dan kan je de aflevering bekijken.

http://www.6play.fr/m6#/m6/qui-est-la-taupe-/11496068-episode-1-rendez-vous-a-blyde-river-canyon
Thankx :D ga ik morgen eens kijken of ik het überhaupt kan volgen aangezien ik de Franse taal totaal niet beheers.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Qui est la Taupe? [bespreek hier de afleveringen in spoilertags]
« Reactie #64 Gepost op: 2-07-2015, 09:17:26 »
Voor zij die willen terugkijken, M6 biedt op zijn site een replay service aan. Als je de nodige reclame toestaat (bij mij 4 spots van elk 25 seconden) dan kan je de aflevering bekijken.

Werkt bij mij ook prima. Ik heb de links (live kijken en terugkijken) toegevoegd aan de openingspost van dit topic.

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Qui est la Taupe? [bespreek hier de afleveringen in spoilertags]
« Reactie #65 Gepost op: 2-07-2015, 11:10:08 »
Yep, dat hebben ze ookin andere landen gedaan. US dacht ik en AUS oa.

Aah, dat wist ik niet meer (hoewel ik die reeksen wel een keer gezien heb :-\\)

Werkt bij mij ook prima. Ik heb de links (live kijken en terugkijken) toegevoegd aan de openingspost van dit topic.

 ::ok::
2024: wie is de Mol?

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Qui est la Taupe? [bespreek hier de afleveringen in spoilertags]
« Reactie #66 Gepost op: 2-07-2015, 11:43:42 »
Net terug gekeken. Anderhalf uur is toch wel een hele zit  ::zweet::

Toch geinig hoe die Franse presentator Art en Pieter Jan weet te combineren  ;D
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline KeyW

  • Forumlid
Re: Qui est la Taupe? [bespreek hier de afleveringen in spoilertags]
« Reactie #67 Gepost op: 2-07-2015, 15:00:15 »
Spoiler afl. 1:

Laurent kiest voor de vrijstelling, als ik het goed heb. Kan mols zijn, maar net zo goed kandidaats.
De eerste opdracht was leuk om te zien en op basis van die opdracht zou ik Muriel of Ornella aanwijzen als mol. Bij de tweede opdracht leek de mol gewoon mee te werken, want haast niemand was aan het mollen of de mol had geen kans. Bij de test heb ik niet extra op de gezichten gelet. Wat me wel opviel is dat Stefan volgens mij als enige, corrigeer me als ik het fout heb, een vraag op zichzelf beantwoordde, die over de plek van de mol in het vliegtuig.

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Qui est la Taupe? [bespreek hier de afleveringen in spoilertags]
« Reactie #68 Gepost op: 2-07-2015, 16:13:59 »
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Omdat hij Hélène verdenkt, toch?
Tell me what your telescope says

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Qui est la Taupe? [bespreek hier de afleveringen in spoilertags]
« Reactie #69 Gepost op: 2-07-2015, 18:34:59 »
Mag de Mol trouwens al het geld dat hij verdient houden? Of moet hij die ook nog 'winnen' of zo (door niet ontdekt te worden bijvoorbeeld, zoals ze bij Sabotage hadden gedaan)?
...óf niet!

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Qui est la Taupe? [bespreek hier de afleveringen in spoilertags]
« Reactie #70 Gepost op: 2-07-2015, 19:25:30 »
Ik heb het geprobeerd om terug te kijken maar ik versta er geen klap van en daardoor zo lastig om dingen te volgen dus als er niemand is die een vertaling kan maken dan ga ik afhaken.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Qui est la Taupe? [bespreek hier de afleveringen in spoilertags]
« Reactie #71 Gepost op: 2-07-2015, 19:36:16 »
Ik heb het geprobeerd om terug te kijken maar ik versta er geen klap van en daardoor zo lastig om dingen te volgen dus als er niemand is die een vertaling kan maken dan ga ik afhaken.

Est-ce une menace? ::zweep::

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Qui est la Taupe? [bespreek hier de afleveringen in spoilertags]
« Reactie #72 Gepost op: 2-07-2015, 19:36:58 »
Mag de Mol trouwens al het geld dat hij verdient houden? Of moet hij die ook nog 'winnen' of zo (door niet ontdekt te worden bijvoorbeeld, zoals ze bij Sabotage hadden gedaan)?

Geen idee, maar ik vind het geen geslaagd idee. Zoals bij die parachutesprong die niet doorging ivm weersomstandigheden. Kévin zei meteen ik spring niet, je kunt bij 10 kandidaten altijd wel van 1 iemand verwachten dat die zoiets niet zal doen. Dan geef je de mol meteen economisch voordeel omdat er altijd wel mensen zijn die een opdracht weigeren. Idem met die touwbruggen en het stokje dat viel. Dat aspect viel mij ook tegen bij Sabotage.

De mol heeft al voordeel want voorkennis, nu ook extra voordeel als kandidaten links of rechtsom ergens de boel laten mislukken. Zou pas mooier zijn dat achteraf bij vastgestelde geslaagde mollenstreken de mol uitbetaald wordt. Dan blijft het spannend tot het eind. Of krijgt de groep idd nog de kans om al hetgeen de mol heeft gewonnen weg te spelen?

Ik heb het geprobeerd om terug te kijken maar ik versta er geen klap van en daardoor zo lastig om dingen te volgen dus als er niemand is die een vertaling kan maken dan ga ik afhaken.

Ik wil mijn Franse kennis wel afstoffen en bij uitstek inzetten voor WIDM, maar ik heb geen idee hoe ik zo snel de uitzending kan binnen hengelen + bewerken met ondertitels om op youtube te slingeren. :-[
« Laatst bewerkt op: 2-07-2015, 19:39:00 door Joost2 »
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Qui est la Taupe? [bespreek hier de afleveringen in spoilertags]
« Reactie #73 Gepost op: 2-07-2015, 19:47:26 »
Leuke eerste aflevering. Het Frans was ook minder een probleem dan ik gedacht had.

De afvaller was helaas al duidelijk voor mij voor de aflevering begon
(bij de promo staat er ergens een beeld van de groep als ze nog met 8 zijn, je ziet iemand iets uitvoeren en de 7 anderen kijken ernaar.
Aangezien deze afvaller mij aan de hand van foto's was bijgebleven, wist ik dus dat die ging afvallen).

Het is voorlopig moeilijk om er een mol uit te halen:
de parachutesprong en die touwbrug zijn redelijk makkelijk om geld te verliezen
en op die markt leek de mol geen kans te hebben.

Voorlopig denk ik dat
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
geen mol is
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Wie hem wel is? Geen idee, maar ik zou zeggen
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
gewoon op gevoel
klaar voor de strijd

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Qui est la Taupe? [bespreek hier de afleveringen in spoilertags]
« Reactie #74 Gepost op: 2-07-2015, 20:09:52 »
Est-ce une menace? ::zweep::
We hebben geen vertalingen voor Est ce une menace in Frans <> Nederlands
 ::rofl:: Dus daar kom ik ook niet ver mee  ::rofl::


Citaat
wil mijn Franse kennis wel afstoffen en bij uitstek inzetten voor WIDM, maar ik heb geen idee hoe ik zo snel de uitzending kan binnen hengelen + bewerken met ondertitels om op youtube te slingeren. Embarrassed
Daar heb ik helaas ook geen kaas van gegeten.

Is gewoon jammer dat de Franse zender geen ondertiteling in andere talen aanbied.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Qui est la Taupe? [bespreek hier de afleveringen in spoilertags]
« Reactie #75 Gepost op: 2-07-2015, 21:22:59 »
We hebben geen vertalingen voor Est ce une menace in Frans <> Nederlands
 ::rofl:: Dus daar kom ik ook niet ver mee  ::rofl::

Of het een dreigement was. Althans, volgens Google translate. Mijn Frans is ook niet best hoor. ;)

Is er iemand die de stream kan rippen of weet hoe je dat kunt doen?

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Qui est la Taupe? [bespreek hier de afleveringen in spoilertags]
« Reactie #76 Gepost op: 2-07-2015, 22:58:52 »
Ik wil mijn Franse kennis wel afstoffen en bij uitstek inzetten voor WIDM, maar ik heb geen idee hoe ik zo snel de uitzending kan binnen hengelen + bewerken met ondertitels om op youtube te slingeren. :-[

Is gewoon jammer dat de Franse zender geen ondertiteling in andere talen aanbied.

Als we de Franse ondertiteling hadden, kwamen we al een heel eind met vertalen. Dan hoef je die alleen maar door Google Translate te gooien en dan te bewerken. (Mijn Frans is best basis, dus ik kan al dat gemompel van die kandidaten niet verstaan... Maar lezen gaat prima.)
Tell me what your telescope says

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Qui est la Taupe? [bespreek hier de afleveringen in spoilertags]
« Reactie #77 Gepost op: 3-07-2015, 00:04:05 »
Of het een dreigement was. Althans, volgens Google translate. Mijn Frans is ook niet best hoor. ;)

Is er iemand die de stream kan rippen of weet hoe je dat kunt doen?
Had wel een vermoeden dat het iets in die richting was foor je emoticon die erbij stond, maar was iig niet mijn bedoeling zo dreigend over te komen haha.

Mijn Frans houdt echt bij een paar standaard zinnen op. Vond het op school al geen leuke taal.

Maar ik wacht geduldig af wat kan / niet kan.

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Qui est la Taupe? [bespreek hier de afleveringen in spoilertags]
« Reactie #78 Gepost op: 3-07-2015, 00:13:40 »
Had wel een vermoeden dat het iets in die richting was foor je emoticon die erbij stond, maar was iig niet mijn bedoeling zo dreigend over te komen haha.

Mijn Frans houdt echt bij een paar standaard zinnen op. Vond het op school al geen leuke taal.

Maar ik wacht geduldig af wat kan / niet kan.

Nu weet je dus waarom je Frans moet leren op school ::tandpastasmiley::

Als we de Franse ondertiteling hadden, kwamen we al een heel eind met vertalen. Dan hoef je die alleen maar door Google Translate te gooien en dan te bewerken. (Mijn Frans is best basis, dus ik kan al dat gemompel van die kandidaten niet verstaan... Maar lezen gaat prima.)

Misschien dat iemand het kan bekijken met ondertiteling? Kan je normaal wel opzetten via teletekst, toch? Maar ja, dan moet je de aflevering natuurlijk nog online krijgen ...
2024: wie is de Mol?

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Qui est la Taupe? [bespreek hier de afleveringen in spoilertags]
« Reactie #79 Gepost op: 3-07-2015, 00:17:28 »
Citaat
Nu weet je dus waarom je Frans moet leren op school Tandpasta Smiley
Tja, als ik dat van te voren geweten had.  ::) Maar ik vond Duits en Engels meer dan voldoende en die talen spreek ik wel vloeiend