Poll

Wie is de Mol?

Aisha
0 (0%)
Erin
10 (100%)
Hillal
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 10

Auteur Topic: [AU Mole 6] Wie is de Mol? (POLL VOORAFGAAND AAN FINALE)  (gelezen 65729 keer)

Offline JPMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [AU Mole 6] Wie is de Mol? (LET OP: poll na VIERDE executie!)
« Reactie #40 Gepost op: 25-07-2013, 18:42:35 »
Eigenlijk verdenk ik Hillal ook een beetje  ::oink::
Dat geld pakken was mss een rookgordijn  ;)
v.a. afl. 6: Susan Visser      1 januari 2015 20.30, ik zit er klaar voor!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [AU Mole 6] Wie is de Mol? (LET OP: poll na VIERDE executie!)
« Reactie #41 Gepost op: 25-07-2013, 20:42:56 »
Erin. ::blond::

Offline RoyL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spelletje? It's a way of life!
Re: [AU Mole 6] Wie is de Mol? (LET OP: poll na VIERDE executie!)
« Reactie #42 Gepost op: 25-07-2013, 21:10:35 »
Hoe krijgt ze het toch voor mekaar om zo hard te schreeuwen dat het microfoontje kapot gaat.
Dat is erg verdacht, maar ik kies toch voor Nick.
Hij blijft raar doen en lijkt ook niet echt zijn best te doen...

Offline E-ri-Q

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [AU Mole 6] Wie is de Mol? (LET OP: poll na VIERDE executie!)
« Reactie #43 Gepost op: 26-07-2013, 16:16:58 »
Okeee eens even kijken: Hieronder een lijstje namen van mensen die ik afschrijf met bijbehorende reden

Hillal pakte 5000 bij de vrijstellingsroute (weliswaar ging daar 1000 vanaf)
Shaun pakte 5000 bij de pinataopdracht (weliswaar haalde hij ook de 10000 uit het spel, maar dat is mijns inziens meer zodat hij nog enigszins verdacht kan worden)
Ally pakte 2500 bij de pinataopdracht (Ally gaat sowieso overduidelijk voor het geld)
Erin pakte 5000 bij de pinataopdracht (en had weliswaar de koffer met de verste plek van Melbourne af waardoor ze kan mollen, maar dat lijkt me te opvallend om de mol die te geven, omdat er daarna nog wordt gezegd wat de juiste oplossing had moeten zijn en de groep zich dan vol kan focussen op haar en dat toch benauwde momenten kan opleveren).
Sam wordt op een toren geplaatst met telefoon (samen met Hillal), daar kun je niet actief mollen. Lijkt mij dat de mol in de groep zat die moest zoeken. Sowieso vertoont hij totaal geen mollengedrag.

Houden we Nick, Kerry en Aisha over.
Kerry stond als tweede in de rij om een verschil te noemen bij het levend schilderij (precies de plek waar ook molletje Patrick "gewoon een goed antwoord geven het gaat toch wel fout" Stoof stond)
Nick en Aisha stonden op het einde maar wisten beiden nog een goed verschil te noemen met als risico dat ook Saun nog een goed verschil zou noemen waardoor er 10000 verdiend zou worden.

Moet ik me dan toch gaan richten op Kerry, die ik in het begin meteen had afgeschreven...? (EDIT: zij was echter weer degene die met Twinkle Roll, het goede antwoord, op de proppen kwam.) Is het dan toch Aisha, die wellicht zeker wist dat Shaun geen verschil meer kon noemen)
Eerst zat ik heel erg op Erin, maar door het kapotslaan van die 5000, daalt ze ineens hard op mijn lijstje.
Iemand die iets wil weerleggen van mijn verhaal en mij een andere molverdachte aansmeert?

EDIT: Heeft Aisha ooit al substantieel iets bijgedragen aan de pot trouwens?
« Laatst bewerkt op: 26-07-2013, 16:20:08 door E-ri-Q »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [AU Mole 6] Wie is de Mol? (LET OP: poll na VIERDE executie!)
« Reactie #44 Gepost op: 26-07-2013, 16:43:16 »
EDIT: Heeft Aisha ooit al substantieel iets bijgedragen aan de pot trouwens?

Best wel.

Op de toren met Hillal in Melbourne is het Aisha die op de kaart "Degravestreet" ziet staan en dit aan de clues koppelt. (Mede) hierdoor komen de groepen uiteindelijk op tijd aan bij Shura. = 5000 dollar.
Aisha zegt heel zeker te weten dat het plakwerk Dame Edna is, zo te horen als eerste, en de anderen gaan hier in mee. = 2500 dollar.
Aisha geeft een prima omschrijving van haar Chinese Loop. = 2000 dollar.

Offline E-ri-Q

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [AU Mole 6] Wie is de Mol? (LET OP: poll na VIERDE executie!)
« Reactie #45 Gepost op: 26-07-2013, 17:12:19 »
Op de toren met Hillal in Melbourne is het Aisha die op de kaart "Degravestreet" ziet staan en dit aan de clues koppelt. (Mede) hierdoor komen de groepen uiteindelijk op tijd aan bij Shura. = 5000 dollar.
Aisha zegt heel zeker te weten dat het plakwerk Dame Edna is, zo te horen als eerste, en de anderen gaan hier in mee. = 2500 dollar.
Aisha geeft een prima omschrijving van haar Chinese Loop. = 2000 dollar.

Goede punten!
Aisha strepen we ook af. Nou begin ik toch meer te denken aan Nick.
Mol top 2:
1. Nick
2. Erin

Offline Foaly

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [AU Mole 6] Wie is de Mol? (LET OP: poll na VIERDE executie!)
« Reactie #46 Gepost op: 28-07-2013, 18:26:24 »
Kerrie (die hier blijkbaar wel wat verdacht wordt) is volgens mij niet de mol: in het begin brengt ze zich onnodig veel in de aandacht door eerst de vrijstelling te nemen, en dan zo opvallend te mollen door zich van het koord te vallen. Daarna doet ze nog weinig fout, en heeft ze ook best wel wat kandidaatsacties: bij die opdracht waar ze planken in de vorm van een weegschaal moeten leggen is zij het vooral die met de juiste oplossing komt, haar doek is het enige dat ze kunnen lezen vanaf de speedboten, mede dankzij haar komt één van de ballen in de ton (in de opdracht vlak voor de executie van Linda) en nu weer herkent ze de stunt van Erin bij het stuntvliegen.

Erin. ::blond::

::jaja::

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: [AU Mole 6] Wie is de Mol? (LET OP: poll na VIERDE executie!)
« Reactie #47 Gepost op: 29-07-2013, 18:38:28 »
Grappig dat ik to nu toe geen spoilers had gelezen en dit topic ook niet, nu ik bij ben vind ik het leuk te lezen dat mijn zelfgekozen hoofdverdachte Erin ook bij veel mede-molloten hoofdverdachte is. Worden we de goed voor dit spelletje?  ::tandpastasmiley::
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [AU Mole 6] Wie is de Mol? (LET OP: poll na VIERDE executie!)
« Reactie #48 Gepost op: 29-07-2013, 19:37:39 »
Worden we te goed voor dit spelletje?  ::tandpastasmiley::

Dat dacht ik ook. Maar tegelijk: Arjen, Tim... Eerst maar eens zien dat Erin ook geen rood scherm krijgt. ;)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [AU Mole 6] Wie is de Mol? (LET OP: poll na VIERDE executie!)
« Reactie #49 Gepost op: 30-07-2013, 21:37:32 »
Dat dacht ik ook. Maar tegelijk: Arjen, Tim... Eerst maar eens zien dat Erin ook geen rood scherm krijgt. ;)
Yep, ik zie haar ook in dat rijtje. Ook ik zou haar een leuke mol vinden, maar die kandidaten zijn het meestal niet. :P Op twitter wordt ze volgens mij ook als vaakst genoemd.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [AU Mole 6] Wie is de Mol? (LET OP: poll na VIERDE executie!)
« Reactie #50 Gepost op: 31-07-2013, 11:49:56 »
Ha, elke kandidaat heeft nu minstens een stem. En Erin staat net als in alle vorige polls op nummer 1. Benieuwd wat er vanavond gaat gebeuren! ::hyper::

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [AU Mole 6] Wie is de Mol? (LET OP: poll na VIERDE executie!)
« Reactie #51 Gepost op: 31-07-2013, 18:23:37 »
Citaat van: Heinz link=topic=50058.msg1572879#msg1572879 date=1375264196
Ha, elke kandidaat heeft nu minstens een stem. En Erin staat net als in alle vorige polls op nummer 1. Benieuwd wat er vanavond gaat gebeuren! ::hyper::
(Ik dacht, is het Shaun dan ik zeggen dat ik de enige was ::fluit::)
...óf niet!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [AU Mole 6] Wie is de Mol? (poll opent binnenkort weer na afl. 10+11)
« Reactie #52 Gepost op: 1-08-2013, 16:40:46 »
Resultaten van de poll na afl. 8+9:

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [AU Mole 6] Wie is de Mol? (POLL NA AFLEVERING 10)
« Reactie #53 Gepost op: 2-08-2013, 19:52:22 »
De poll na aflevering 10 is geopend.

Erin is de Mol. Maar Kerrie molde deze aflevering beter door Hillal slecht te laten seinen en er niet voor te kiezen om te spelen voor de 5000 min 2000 dollar.

Volgende week gaat Erin dat aan het voorstukje te zien helemaal rechtzetten met een verdachte hoofdrol bij het paintballen en een duik in  het water bij het raften. ;D

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [AU Mole 6] Wie is de Mol? (POLL NA AFLEVERING 10)
« Reactie #54 Gepost op: 6-08-2013, 16:32:29 »
Grappig dat we met zijn allen Shaun niet als Mol zien. Terwijl hij toch de meeste en vetste mogelijke molacties op zijn naam heeft staan en volgens mij ook niet zo erg door de kandidaten verdacht wordt.

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [AU Mole 6] Wie is de Mol? (POLL NA AFLEVERING 10)
« Reactie #55 Gepost op: 6-08-2013, 16:41:58 »
Ik heb nu alle afleveringen gekeken en mijn top 3 mollen zijn

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [AU Mole 6] Wie is de Mol? (POLL NA AFLEVERING 10)
« Reactie #56 Gepost op: 6-08-2013, 17:44:34 »
Wat me dwars zit aan Erin als mol is aflevering 8+9.
Ze wil de tram instappen met de verste koffer (maar wordt tegengehouden)
Geeft een goed verschil + geeft ook Aisha een goed verschil terwijl die fout zat.
En wil dat Ally geld piñateerd. ???
Dat is toch onmols, maar voor de rest deed ze dat nooit ???
...óf niet!

Offline Foaly

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [AU Mole 6] Wie is de Mol? (POLL NA AFLEVERING 10)
« Reactie #57 Gepost op: 6-08-2013, 18:58:18 »
Wat me dwars zit aan Erin als mol is aflevering 8+9.
Ze wil de tram instappen met de verste koffer (maar wordt tegengehouden)

Ze laat duidelijk weten dat ze geen idee heeft waar Katherine ligt, en laat Aisha uiteindelijk de beslissing maken. Er waren nog veel haltes voor haar waar ze de koffer zou kunnen achterlaten (want wellicht waren er nog wel mensen die niet wisten waar hun plaats lag), waarop ze dan de schuld zou kunnen schuiven. Ik vond haar dus wel heel mols in die opdracht.

Geeft een goed verschil + geeft ook Aisha een goed verschil terwijl die fout zat.

Maar een goed verschil geven eerder in de rij kan juist wel een molactie zijn, hierdoor kunnen de mensen later in de rij minder verschillen geven (zoals Patrick ook deed in NL11).

En wil dat Ally geld piñateerd. ???

En ze pakt ook zelf geld in die opdracht, dat is inderdaad een vreemde actie als zij de mol zou zijn. Maar ik vind haar toch nog steeds de meest waarschijnlijke mol van de kandidaten die er nog inzitten  ;)


@Heinz: Vind jij Shaun dan nog verdacht? Ik (en ik denk de meeste mensen hier) kan hem alleen maar als een hulpmol/nepmol zien.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [AU Mole 6] Wie is de Mol? (POLL NA AFLEVERING 10)
« Reactie #58 Gepost op: 6-08-2013, 19:05:22 »
@Heinz: Vind jij Shaun dan nog verdacht? Ik (en ik denk de meeste mensen hier) kan hem alleen maar als een hulpmol/nepmol zien.

Zo zie ik hem ook.

(Ik wou alleen het topic weer even een nieuwe impuls geven. En dat werkte. :P)

Offline belg

  • Forumlid
Re: [AU Mole 6] Wie is de Mol? (POLL NA AFLEVERING 10)
« Reactie #59 Gepost op: 6-08-2013, 20:04:01 »
Eindelijk is het me gelukt om alle afleveringen te zien. (Dank voor iedereen die de links plaatst.) Normaal gezien weet je na tien afleveringen wie de mol is en wat die heeft gedaan, nu blijven er nog 8 kandidaten over. Dit maakt het enerzijds wel leuk maar ook wel lastig met nog zo veel mogelijke verdachten.

Vermits ik het moeilijk vind om in te schatten waar de pot zal eindigen, onder andere door het bizarre uitzendschema, weet ik  niet wanneer je iemand kan afstrepen als hij of zij geld binnenhaalt. Is een bedraag van 5000 nu veel of niet in het spel?

Toch heb ik twee verdachten, vooral gebaseerd op het spel met de sleutels. Hierbij vermoed ik dat de mol de locaties van de sleutels kent en er ook één of meerdere zal vinden. Als er een sleutel gevonden wordt, kan er ook mogelijks geld uit de pot.
Sleutels achterhouden (Sam) of er geen vinden/gebruiken is dus onmols. En zo hield ik Erin, Nick over. (Hillal eerst ook maar die gedroeg zich niet mols bij de 'mandjes-opdracht'.)

Voorlopig zeg ik dus Erin of Nick, met een lichte voorkeur voor Nick al is dat ook gebaseerd op een gevoel (geen tijd om afleveringen meerdere keren te bekijken).