Ik verveelde mij enigszins en was mijn site aan het updaten. Dus ik dacht, laat ik een klein stukje van mijn website wijden aan Wie is de mol...omdat ik iets wilde doen dat ik nog niet elders heb gezien, heb ik een besloten dat ik eens wat statistieken zou loslaten op de
leeftijden (en geslachten) van alle kandidaten tot nu toe. Ik heb me beperkt tot de Nederlandse seizoenen vanaf 2005 (dus alleen die met BN'ers; van eerdere heb ik de geboortedatums niet en ik wou het exact houden). Daar rollen een aantal leuke observaties uit:
- De deelnemende mannen zijn gemiddeld ruim een jaar ouder dan de vrouwen
- Verliezend finalisten zijn op Roderick na alle vrouw
- Verliezend finalisten zijn op Roderick en Liesbeth na alle 31 of jonger
- Vijfde afvallers zijn op Hind na alle man en gemiddeld het oudst.
- Seizoen 8 was het oudste seizoen, seizoen 9 het jongste
- Alle mollen van 2005 tot en met 2010 zijn ofwel net 30, ofwel bijna 50. Het lijkt er op dat men dat in 2011 ook door had...
- Mollen niet meegerekend, blijven vrouwen gemiddeld ongeveer 0,1 aflevering langer in het spel dan mannen
- De twee jongste en oudste deelnemers waren allevier ofwel eerste ofwel tweede afvaller.
- Er is (behalve bovenstaande) geen duidelijk verband tussen leeftijd en hoe lang men in het spel blijft.
Misschien hebben we hier wat aan als seizoen 13 loopt en we alles willen analyseren. Misschien ook niet, maar het was een leuke exercitie
Als er iemand nog meer gegevens wil, hoor ik het wel.
Voor details, zie
WIDM-deelnemers 2005-2012.