Hier dan ook nog mijn toelichtingen!
1. Hoogtepunt – Een huis gekocht!Bijna iedereen wist dit al, maar we hebben dus een huis gekocht! (In een andere woonplaats weliswaar, je moet er wat voor over hebben om een huis te kunnen betalen). In januari hadden we onze eerste bezichtiging, in juni kregen we te horen dat we een huis hadden, en omdat het nog even duurde voor we er in konden zijn we in december pas daadwerkelijk verhuisd. We wonen er vandaag exact een maand!
En nee LdH, hoewel HDD en ik best wat burgerlijke dingen aan het aftikken zijn, krijgen we nog geen kind
2. Muzieknummer 2025 – Coldplay - Don't Panic Hoewel het jaar dus best wel draaide om het zoeken en kopen van een huis, vond ik een nummer daarover dan weer iets te makkelijk (en daarnaast staat ons huis helemaal niet in het midden van de straat, en is de zon momenteel ook al nergens te bekennen!). Dus werd het na lang zoeken Don’t Panic van Coldplay. Ze zingen nog steeds over homes, maar ik associeer het ook met je zorgen maken over de staat van de wereld, maar toch ook het mooie van deze wereld te blijven zien. Dat is iets wat ik altijd wel herken, maar zeker dit jaar ook waarin er op persoonlijk vlak best wat meevallers zijn geweest, maar het met de wereld alsmaar slechter lijkt te gaan.
3. Forummoment - Gedeelde eerste plek bij de forumquiz halenOmdat ik in de afgelopen jaren weinig meer buiten het forum zelf om doe, was dit het enige waar ik op kwam. En hoewel dat natuurlijk een bijzonder moment was, was er achteraf eigenlijk een beter antwoord, namelijk met een groep forummers de eerste aflevering van het jubileumseizoen kijken!
4. Forummer voor realityprogramma - D*N voor Bestemming X, hij lijkt me sowieso geschikt voor TV en schijnbaar kent hij alle landen van de wereld.Dit was het eerste wat in me opkwam. En ja, ik had dus van vorige forumquiz onthouden dat D*N’s geheime talent is dat hij alle landen van de wereld kan opnoemen. Daarom win ik dus elk jaar
Verder wel grappig dat zoveel mensen Pac bij mij hebben gezet. Maar die verdient inderdaad ook wel een tweede kans in het streamingseizoen van WIDM
5. TV-moment - Het begin van Critical Role Campaign 4.Ja kijk. Ik had hier dus meerdere opties, maar ik dacht, laten we gewoon voor het heel obvious antwoord gaan wat 100% bij mij hoort. Want ik vul al jaren elke keer wel een Critical Role antwoord in bij de quiz. MAAR VERVOLGENS BLIJVEN JULLIE HET GEWOON STUG BIJ ROBBIE INVULLEN.
Gratis tip voor meer punten: pak in ieder geval elk jaar gewoon even de quiz van vorig jaar erbij en kijk wat mensen toen hebben ingevuld. You’re welcome!
6. Wintersport - Skischansspringen of schaatsen, die hebben de grootste kans dat ik het een keer opzet.Ik heb niet zo heel veel met sport, maar wintersporten vind ik nog best leuk. De kans dat ik ook daadwerkelijk de tijd ga nemen om ook maar iets van de Spelen te volgen is niet zo heel groot, maar als ik een keer iets opzet zou het een van deze sporten zijn.
7. Reboot - Dirk Gently’s Holistic Detective Agency, dat had wel meer dan twee seizoenen mogen hebben.Supergoede serie, veel te vroeg gestopt. Andere kanshebbers bij dit antwoord waren Pushing Daisies, 1899, en the OA. Allemaal te vroeg gecanceld
8. Bijzondere voorwerp - Een huisZoals ik al eerder in dit topic zei: ik weet niet echt of een huis als voorwerp telt

Maar dit leek me toch het enige logische om hier in te vullen, verder heb ik niet zoveel gekocht dit jaar. En als je het antwoord op vraag 1 wist, moest je deze ook wel goed hebben!
9. Ontdekking van het jaar - De serie Ghosts op Netflix.Echt een fantastische serie, enorme aanrader. Alleen goed geraden door MV! En eh Robbie, als HDD en ik een nieuw bordspel hadden ontdekt had je er waarschijnlijk wel iets over gehoord!
10. Escape room - Medisch mystery thema, waarbij je iemands diagnose bij elkaar puzzelt en iets leert over onbegrepen chronische ziektes.Ik weet niet precies hoe dat eruit zou moeten zien, maar medisch mystery drama’s zijn populair dus dan werkt het misschien ook wel als escaperoom! Alleen zou zo’n escaperoom dan wel iets meer op het echte leven lijken, waar je helaas niet een heel artsenteam hebt dat niet rust voor ze je diagnose en een passende behandeling gevonden hebben

Deze hoorde ook we vrij duidelijk bij mij en is daarom ook gelukkig vaak goed gegaan!
Dan nog wat statistiekjes:
Wie ken ik het beste?
Robbie, LdH – 8 antwoorden goed
Nieky, D*N – 7 antwoorden goed
Daisy, Pac, Jacco, HIDM – 6 antwoorden goed
MitchK, MV – 5 antwoorden goed
Wie kent mij het beste?
MV – 8 antwoorden goed
Niek – 6 antwoorden goed
Robbie – 5 antwoorden goed
Jacco – 4 antwoorden goed
MitchK, LdH – 2 antwoorden goed