We zullen het van de 500 meters van Kok en Velseboer moeten hebben. Verder verwacht ik weinig goud.
De meest zekere gouden medaille lijkt mij Femke Kok, Velzeboer shorttrack alles kan gebeuren wat minder zeker.
Maar op Olympische Spelen gebeuren vaak verrassende dingen. Femke moet het maar even doen. Ik vond vandaag Lollobrigida het meest onbevangen, ze gebruikte alle energie in haar voordeel. Big smile bij de start, zoontje op tribune, 35e verjaardag, thuispubliek. Reed als een krant in de worldcups maar slaat toe op het goede moment, geweldige prestatie. Niks gestolen of mazzel.
Opvallend, Maltais (ook 35 jaar) reed ook de race van haar leven. Beune reed nog een redelijke race, maar m.n. Conijn en Groenewoud reden ver onder hun niveau. Bij Nederland leek de stress van de Spelen een grote rol te spelen. Zwaar OKT gehad en moeilijke baan, het zal wel... maar je moet het op 't
die baan en
dat moment doen: racen!
Laten we hopen dat ze (m/v) nu wakker zijn. Hopelijk kunnen Femke en Jutta het waarmaken en de teampursuit (vrouwen) en gaan Groenewoud/Rijpma-De Jong ineens vliegen op de 1500 en Conijn op de 5000. Bij de mannen: uitschieter De Boo op 500 kan mss Stolz en Zurek verrassen. Plus ik hoop op een megastunt van Stijn vd Bunt op de 5 km en/of op de 10.