Omdat we sinds kort een Videoland abonnement hebben ben ik deze serie aan het bingen. Net als bij ons ook weer veel kuddegedrag, maar daarnaast ook spelers die het spel goed analyseren. Maar ook grappig dat je er niet 100% vanuit kan gaan dat de verraders elkaar altijd trouw blijven. Het blijven per slot van rekening verraders. Aardig ook dat er een moeder en zoon meedoen wat niemand doorheeft.
Ik blijf het storend vinden dat er zo lang mag worden verleid. Met nog 8 kandidaten over, waaronder 2 verraders mag er nog steeds een getrouwe worden verleid. Ik zou me kunnen voorstellen dat je dat toestaat als er nog maar 1 verrader is, maar met 2, dat vind ik vals spel. En de getrouwen die worden verleid hebben wel door dat ze niet kunnen weigeren, dus je zou het niet verleiden moeten noemen, maar aanstellen van een nieuwe verrader. In UK versie noemen ze het ook niet verleiden, maar rekruteren, wat de lading ook beter dekt.
Waar ik mij ook aan stoor is dat ze niet alleen mogen verleiden op het moment dat een verrader wordt verbannen, maar ook één of meerdere moorden hierna.
In deze UK versie startten ze zelfs met 4 verraders, zodat er nog minder redenen zijn om getrouwen te verleiden. Aan dat verleiden moeten ze echt eens paar en perk stellen. Anders is er maar één goede strategie voor de getrouwen: de verraders wel ontmaskeren maar zolang mogelijk in het spel houden. Gewoon de schaapachtige getrouwen die niet bijdragen aan het ontmaskeren van de verraders er zo snel mogelijk uitwerken.
Edit Zojuist de finale gezien. Heel leuke en spannende serie. Alleen begrijp ik dit niet:
In de finale zitten Harry en Andrew op elkaar (omdat ze allebei als enige verrader het volledig bedrag willen winnen). Dit was best wel duidelijk omdat het niet de eerste keer was dat verraders op elkaar gingen. Dus ik dacht al, die krijgen de deksel op hun neus. Maar nee, op het moment dat er nog 3 spelers over zijn en het onduidelijk is of er nog een verrader in het spel zit en er één speler is die wil stoppen (Harry), dan is het toch duidelijk dat hij een verrader is. Dan ga je toch niet stemmen op het genie van de getrouwen: Jaz, die er ook alles aan deed om te seinen op Harry te stemmen. Maar Mollie stemt op Jaz omdat ze Harry vanaf het begin vertrouwde. Blijkbaar maakt niet alleen liefde blind, maar ook het uiterlijk van iemand. Weg een slordige 100000 euro!