Auteur Topic: The Mole US 5  (gelezen 1057 keer)

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
The Mole US 5
« Gepost op: 13-12-2020, 02:03:50 »
Nou, ik weet niet zo goed wat ik precies van dit seizoen vond. Een beetje conflict vind ik prima en kan heel vermakelijk zijn, maar ik vond het hier soms echt too much. Het leidde te veel af van de essentie van het spel. De opdrachten waren goed, en er zaten ook veel vermakelijke momenten in. Ik vond het wel echt veel te makkelijk. Ik heb het allemaal redelijk snel achter elkaar gekeken zonder enige vorm van reflectie of analyse en ik had eigenlijk in aflevering 1 al door wie de Mol en vooral de winnaar waren. De winnaar kreeg meteen als enige een in-your-face emotionele biecht over waarom hij het geld nodig had, en bleef vervolgens, en de Mol viel al heel snel op door zijn verschijning en omdat hij een van de weinige sympathieke figuren moest zijn. Mensen die actief doodsbedreigingen uiten of fysiek geweld opzoeken kunnen het immers niet zijn, dus ik had al snel de helft weggestreept ::) En de rest van de sympathiekere mensen viel meteen af, dus ja.

Paul haalde het bloed onder mijn nagels vandaan, een van de vervelendste mensen die ik in reality tv gezien heb. En niet op een love-to-hate manier, gewoon stom en niet vermakelijk. Nicole was op het begin irritant maar was later by far de meest interessante persoon tussen alle haantjes. De Mol was oké, niets bijzonders.

Ik snap wat mensen in dit seizoen zien, maar voor mij was het té over-the-top qua ruzies. Als het gescript was vind ik dat een slechte zet, anders vind ik het slecht gecast. Jammer dat hierna niets meer is gekomen, maar op basis van dit laatste seizoen ben ik er niet heel rouwig om. Ik vind dat ze in hun focus te ver van het concept zijn gegaan en zich te veel op sensatie zijn gaan richten. Alle ingrediënten zaten er nog wel in, maar de negatieve en venijnige sfeer overheerste voor mij te veel. Jammer, maar gelukkig zijn er nog heel veel andere leuke Molseries beschikbaar!
« Laatst bewerkt op: 13-12-2020, 02:06:30 door Hadewychisdemol »
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.