Auteur Topic: The Mole New Zealand 1  (gelezen 398 keer)

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
The Mole New Zealand 1
« Gepost op: 9-04-2023, 15:27:10 »
Mocht iemand zich vervelen dit paasweekend, dan kan ik deze Nieuw-Zeelandse versie van De Mol uit 2000 nog aanraden. Het is een zeer kort seizoen, 9 afleveringen van allemaal 20-25 minuten. Een aantal herkenbare opdrachten wisselen andere zeer simpele opdrachten af. Het lijkt soms bijna een amateurversie, ware het niet dat de serie in zeer goede kwaliteit te bekijken is en de host een douchey Australische acteur is ;D

Mocht je nog niet verkocht zijn, het programma is in Nieuw-Zeeland destijds zeer slecht ontvangen en werd een paar jaar geleden nog genoemd in NZ Herald's throwback naar de slechtste realityshows die Nieuw-Zeeland ooit heeft gekend. Oordeel zelf zou ik zeggen! Ik vond het wel meevallen, het keek in ieder geval heel makkelijk weg zo'n miniseizoen.

Het seizoen is hier te bekijken: https://www.nzonscreen.com/title/the-mole-series-one-2000
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: The Mole New Zealand 1
« Reactie #1 Gepost op: 11-04-2023, 12:00:49 »
Oeh die heb ik nog niet gezien, dank voor het delen. Later eens kijken.


Ik heb wel ooit een interview met de makers/verzinners van de Mol (de eerste 3 BE seizoenen) in Humo gelezen en daar ging het o.a. ook over het verkopen van hun format en dat ze die landen dan eerst vragen om eens wat voorbeelden te geven van opdrachten. Om te kijken wat het niveau was, voordat ze verkochten. Zo kregen ze een keer te horen "Nou, dan moeten alle kandidaten op een rij gaan staan en 100 meter verder ligt één stok. En degene die dan als eerste de stok heeft, die wint."
En dan vroegen de makers van ja ok, maar wat wint die dan en hoe gaat een mol daar saboteren? En dan besloten ze om de rechten toch maar niet te verkopen. (dit vertel ik even from the top of my head, de details kloppen waarschijnlijk niet meer)

Dus ik ben benieuwd wat NZ er dan van gemaakt heeft, wetende dat er toch een soort kwaliteitscontrole in zat voordat het format verkocht werd.