Auteur Topic: El Talp (Catalonië 2003)  (gelezen 3682 keer)

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: El Talp (Catalonië 2003)
« Reactie #20 Gepost op: 9-11-2020, 18:54:31 »
Ik heb een poging gedaan een stuk te ondertitelen met behulpt van een speech-to-text app die door slechthorenden wordt gebruikt, met de Youtube video op lagere snelheid maar er is teveel achtergrondgeluid om alles goed te registeren. De ondertitels zouden via deze methode voornamelijk mijn eigen interpretatie worden, en ik weet niet of men daar op zit te wachten  ::rofl::   
Ach, kan ook grappig zijn ::rofl:: Hoe neem jij het nu op? Via een microfoon of kun je direct de audio uploaden?

Mijn Catalaanse vriend heeft ook nog aangeboden om eventueel wat dingen op te helderen als er echt iets onduidelijk blijft :)
...óf niet!

Offline Susdus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: El Talp (Catalonië 2003)
« Reactie #21 Gepost op: 9-11-2020, 19:33:17 »
Ach, kan ook grappig zijn ::rofl:: Hoe neem jij het nu op? Via een microfoon of kun je direct de audio uploaden?

Ik heb op m'n Mac de YT video aan gezet en via de app op mijn telefoon opgenomen, dus misschien dat het met betere apparatuur nog beter lukt! Die app herkent dus Catalaans, en als je het selecteert kun je het laten vertalen naar taal van keuze. Ik probeer dan met de mix van Spaans, Engels, en Nederlands er een logische invulling aan te geven. De app heet ''Live transcriptie & geluidsmeldingen" :) Het zal een intensieve klus worden maar wellicht met een klein groepje wel mogelijk (al kun je dan minder van de serie zelf genieten).
Talk less, smile more

Offline e_p_2345

  • Forumlid
Re: El Talp (Catalonië 2003)
« Reactie #22 Gepost op: 20-10-2022, 14:05:40 »
Ich habe herausgefunden, dass https://gotranscript.com/catalan-subtitling-services einen Untertitelungsdienst in Katalanisch anbietet. Es scheint einfach zu sein - laden Sie einfach eine Videodatei hoch und Sie erhalten sie innerhalb von 1-3 Tagen. Ich weiß, es ist kostenpflichtig, aber vielleicht ist es einen Versuch wert? Ich weiß nicht, ob wir mit automatischen Werkzeugen qualitativ hochwertige Untertitel erhalten werden.

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: El Talp (Catalonië 2003)
« Reactie #23 Gepost op: 16-02-2023, 22:27:52 »
Er mist helaas wel een aflevering, namelijk aflevering 7 met de laatste 4 kandidaten. Na aflevering 6 komt direct de finale, daarna de ontknoping/reünie en tot slot nog een soort making-of aflevering.

Ook even voorzichtig zijn als je via de site kijkt, want rechts naast de huidige video staan de afleveringen op 'omgekeerde' volgorde: de bovenste aflevering is de laatste (de making-of) en de onderste is de eerste (of tweede als je de eerste aan het kijken bent).
Voor degenen met een talenknobbel wellicht ten overvloede, maar dit is dus de volgorde:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Ik vind het zelf wel prima te volgen zonder ondertiteling, maar de stukjes waarbij de achtergrondmuziek niet te luid is moeten ook wel goed te ondertitelen zijn! Met behulp van Google Translate kreeg ik bijvoorbeeld al vrij snel en makkelijk een logisch verhaal uit het beginpraatje van de presentator ::jaja:: En voor andere stukken zou een vrijere interpretatie waarschijnlijk ook wel volstaan voor mensen die er zonder ondertiteling echt niets van kunnen maken. Mocht er nog animo voor zijn, dan zou ik daar wel aan mee kunnen werken!
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: El Talp (Catalonië 2003)
« Reactie #24 Gepost op: 16-02-2023, 23:43:51 »
Lijkt mij wel leuk ::jaja:: Maar er is dus ook nog Mullvaden die ik na dit seizoen gelijk wil kijken (als de Mol enige rust toelaat) ::schaam::

Ik ben een beetje bang om op de website te kijken, maar er moeten ook wel downloads van te maken zijn toch? Hoe dan ook leuk om dit nog op stapel te hebben. Ben jij al ver met kijken HIDM?
...óf niet!

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: El Talp (Catalonië 2003)
« Reactie #25 Gepost op: 17-02-2023, 20:00:57 »
Maar er is dus ook nog Mullvaden die ik na dit seizoen gelijk wil kijken (als de Mol enige rust toelaat) ::schaam::
Heb jij al een manier gevonden om die te kijken dan? ;D

Ik heb alles gezien van El Talp! Op telefoon via Samsung Internet waren ze voor mij direct te downloaden :)
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline steve2021

  • Forumlid
Re: El Talp (Catalonië 2003)
« Reactie #26 Gepost op: 13-04-2023, 18:58:10 »
was there ever any kind of subtitles created for this