Auteur Topic: Survivor 17: Gabon  (gelezen 248662 keer)

Offline langkousonline

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Survivor Gabon
« Reactie #340 Gepost op: 13-12-2008, 18:22:14 »
Zo zeg, het wordt spannend!! Leuke aflevering was het ::ok::Ik ben wel blij dat Crystal eruit ligt nu, vond het een vreselijk irritant mens en weinig toevoegen aan het spel. Ik vind Bob steeds meer een kanshebber voor de titel, zou het hem zeker gunnen!
"Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor. Lijkt me logisch."

Offline Phraser

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor Gabon
« Reactie #341 Gepost op: 15-12-2008, 09:38:48 »
Jammer dat Crystal er uit is. Ik had haar graag in de finale gezien want ik was benieuwd wat het voormalige Kota-kamp over haar te zeggen had.

De finale is inmiddels uitgezonden. Hopelijk heb ik hem vanavond binnen, dus dat wordt vandaag weinig op het internet surfen.

Ik verwacht dat het uiteindelijk tussen Matty en Bob gaat. De rest heeft in mijn ogen geen schijn van kans bij de jury. Vind het toch wel knap dat Bob, die min of meer op de schopstoel zat, zichzelf nog heeft kunnen redden om deze manier.

Van het weekend zelf nog de seizoensfinale van Africa gezien. Een uiteindelijke verdiende winnaar. Aan 1 Tina als winnaar hebben we genoeg  ::rofl::

Offline TheeZakje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor Gabon
« Reactie #342 Gepost op: 15-12-2008, 10:27:39 »


Van het weekend zelf nog de seizoensfinale van Africa gezien. Een uiteindelijke verdiende winnaar. Aan 1 Tina als winnaar hebben we genoeg  ::rofl::

Leuk seizoen vond ik dat!  ::ok::

Offline Expeditie Rob

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor Gabon
« Reactie #343 Gepost op: 15-12-2008, 16:05:33 »
Jammer dat Christal eruit is,
vond haar een leuke kandidaat.
Denk niet dat veel mensen het met me eens zijn maar oke...

Nu heb ik niet geen favoriet meer,
maar als ik moet kiezen:
Suzie: Zeker niet, heeft helemaal niks laten zien en is gewoon saai in mijn ogen
Sugar: Niet, waait met alle winden mee. Wel weet ze het spannend te houden met haar veranderende stemgedrag
Kenny: Niet, hij is te zelfverzekerd geweest de hele tijd. Hoop dat ie op zijn bek gaat, en snel..
Matty: Misschien, hij is sterk, maar niet echt super sociaal
Bob: Dan ga ik toch voor Bob. Heb er wel bewondering voor dat hij ondanks dat iedereen dacht dat ie geen kans meer had, zich als oudste persoon toch nog dankzij proeven in de race heeft gehoude. Daarnaast, 2 x een nep idol -> hilarisch  ::rofl::
There's no show like a reality show ;)

Offline honeymaker

  • Forumlid
Re: Survivor Gabon
« Reactie #344 Gepost op: 15-12-2008, 17:54:38 »
Zojuist de finale en de reünie gezien. Ik vond het op de een of andere manier toch een vreemde finale: de goede laatste 3 tegenover de kwade jury. Corinne was echt onder de gordel. Randy wederom erg grappig, vooral op de reunion. Ik ben tevreden over de winnaar. Wel vind ik het typisch dat eigenlijk alleen
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
nog moeite deed om het miljoen te winnen. Zowel Bob als Sugar leek het weinig te kunnen schelen. En Kirhoffer verdient echt salarisvermindering voor die stompzinnige laatste immunity challenge. In ieder geval: leuke winnaar & aardig seizoen. Ik vind het grappig dat de toch wel erg voorspelbare afvalrace van de Onion-alliance op de een of andere manier toch bleef boeien door de 'fake immunity idols' en de 'cookie-conversation'. Op naar de volgende Survivor. Die naam kan ik echt niet onthouden..........

De heer Probst zegt er in ieder geval dit over:

Citaat
Survivor: Brazil is going to be very different from Gabon. A lot of likable people and a very differently played game. I think you are going to like it.
« Laatst bewerkt op: 15-12-2008, 18:02:15 door honeymaker »

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Survivor Gabon
« Reactie #345 Gepost op: 15-12-2008, 21:36:18 »
Ik ben tevreden met Bob als winnaar, niet vanwege zijn simpele doch effectieve strategie maar omdat hij er op zijn manier hard voor gevochten heeft. Zoals op de laatste eilandraad al werd aangehaald zat hij vooral in de finale vanwege Sugar die bij de laatste drie eilandraden weer totaal onvoorspelbaar was. Sugar is een emotionele speler bij uitstek, ze had eigenlijk geen strategie en toch controleerde ze het spel constant. Op het gebied van tactiek was ze namelijk een belangrijke schakel omdat iedereen haar stem nodig had en niemand haar als een gevaar zag. Dat bleek een valide observatie te zijn, zelfs bij de laatste eilandraad wonnen haar emoties het van rationaliteit. Niet dat het er toen nog veel toe deed want ze had haar eigen glazen al ingegooid. Susie speelde het UTR spel behoorlijk maar heeft zich verkeken op het feit dat 4 van de 7 juryleden oud-Kota waren (Randy inbegrepen) en haar 'verraad' nog steeds in het achterhoofd hadden zitten. Zowel Bob als Matty blokkeerden dientengevolge de weg naar de eindoverwinning. Waarom riskeerde ze geen 'tie' toen Matty, Bob en Sugar de krachten verenigden om met Crystal af te rekenen?

De laatste immuniteitsuitdaging was niet spectaculair, ik mistte de spanning en kreeg niet het gevoel dat de kandidaten echt diep moesten gaan voor deze uitdaging. Het was allerminst een uitputtingsslag. De laatste eilandraad was gelukkig wel vermakelijk, het podium was van Randy en Corinne. Voor de overige juryleden was geen originaliteitprijs weggelegd. De uitspraak van Corinne was laag doch slagvaardig. Het is moeilijk om te peilen wanneer iemand die constant huilt oprecht is in haar verdriet. Het betrekken van de overleden vader van Sugar teneinde dit punt duidelijk te maken was onnodig. Ik geloof overigens niet dat Corinne twijfelde aan de zielensmart waaronder Sugar leed door het verlies van haar vader, ze gebruikte het voorbeeld enkel om Sugar nog een laatste trap na te geven.

Concluderend kan ik zeggen genoten te hebben van dit seizoen, er waren veel memorabele karakters en gebeurtenissen die ervoor zorgden dat het seizoen bleef boeien. Nu is het wachten op het volgende seizoen, Survivor Tocantins (even gegoogled: de naam van een Braziliaanse rivier en ook de naam van een Braziliaanse staat). Ik ben benieuwd!
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline TheeZakje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor Gabon
« Reactie #346 Gepost op: 16-12-2008, 15:56:35 »
Verdorie, ik moet eerlijk zeggen.. ik vond het einde jammer ten opzichte van dit erg leuke seizoen! Eerst Kenny er uit (mijn favo vanaf het begin) En daarna een tie tussen Bob en Matty, wie ik als favorieten op nummer 2 en 3 had!

En dan die slappe laatste immuniteits proef die Susie dan wint.. ach ja, erg jammer.

Enige pluspunt is dan natuurlijk dat Bob nog wel wint! Gunde het hem ook wel. Kenny, Bob en Matty als laatste 3 zou gewoon té mooi zijn geweest. Ik zal nu de rest van de reunion even kijken.

Op naar het volgende seizoen  ::ok::


Oh ja, ik wou nog even zeggen dat ik Corinne erg laag vond. Echt een bitch, heel flauw hoe ze doet tegen andere mensen.

Offline Avonne

  • Forumlid
Re: Survivor Gabon
« Reactie #347 Gepost op: 17-12-2008, 12:55:51 »
Het was een heel bijzonder seizoen.

Er was gigantisch veel strategie, en vooral... wéér veranderen van strategie. Vanaf aflevering 4 ongeveer was het een rollercoaster van leugens, blindsides en idols. Ik ben oprecht dankbaar dat degenen die niet zo flexibel waren, snel uit het spel verdwenen.

Ken the Man zette voor ons kijkers (uit interviews blijkt dat de andere deelnemers het helemaal niet in de gaten hadden) de toon, door impopulaire Kelly te kiezen en zo achtereenvolgens Jacquie en Kelly weg te stemmen. Als GC gebleven was waren Ace en Sugar eenvoudig de volgende geweest.

Sugar-coated cyanide nam het stokje over haar maatje Ace weg te stemmen, en ging vrolijk verder met "theater maken" zoals ze het zelf in een interview noemt: de spektaculaire exit van Randy, de blindsite van Chrystal, de overhandiging van de idol aan Matty, en tenslotte (wat nog enig spectakel gaf aan de verder kleurloze finale uitzending) de gelijkmaker geven aan Bob.

Bob liet zich ook niet onbetuigd. Naast het winnen van verschillende puzzel proeven (wat ik wel oneerlijk vond aangezien het duidelijk in het voordeel is van een beta-persoon) fabriceerde hij fluks 2 idols in elkaar, die, hoewel niet strategisch, wel dramatisch werden gebruikt. Daardoor maakte hij zijn saaie aanwezigheid in de eerste 9 afleveringen wel weer goed.

Randy: de man die zichzelf aandoet wat hij anderen aandoet !
Hij mag dan wel verschrikkelijk naar zijn, hij maakt het vooral zichzelf moeilijk, en daarom vergeef je het hem zo makkelijk.
Randy is bescheiden en schept niet op. Het was Jeff Probst die verslag deed van zijn opleiding, carriere en sportprestaties, Randy wilde dat hij zijn mond hield.

Corinne... tja... stop er pillen in. Die zie ik nog wel eens iemand vermoorden. Ze zei iets van "take the bitchiness away, and I would only be boring and nice."
Bijna goed, Corinne.... Behalve de bitch uithangen heb je niet veel om het lijf. Zelfs continue roepen dat je zo "intelligent" bent, is niet overtuigend als je anderen, die slimmer bezig zijn, telkens stommerikken noemt.

Crystal. Een veelzijdig persoon, waar we nog geen fractie van gezien hebben. Haar Day After interview is een van de beste: een mengsel van vreugde, humor, en toekomstvisie.
Hebben jullie gezien dat Randy haar "LOUD-AND-CLAIR"-stemmen kopieerde bij de finale? Ik wist wel dat hij het eigenlijk (diep in zijn hartje) waardeerde hoe Crystal haar mening Kristal-helder verkondigt.

Ik denk dat Susie eigenlijk de enige was die geen masker op had. Daarom misschien wel terecht dat ze in de finale zat. Een finale van 3 kwaliteiten: fysiek (Bob), eerlijk (Susie) en complotteren (Sugar).

Ik persoonlijk heb het meest genoten van de strategen Ken, Sugar, Crystal en Randy. Met zoveel mindgames was het een seizoen naar mijn hart. Ik had graag Michelle nog wat langer gezien, want die leek mee ook wel leep.

Tot 2 februari!
« Laatst bewerkt op: 17-12-2008, 13:00:30 door Avonne »

Offline langkousonline

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Survivor Gabon
« Reactie #348 Gepost op: 17-12-2008, 22:28:07 »
Zo, het zit er weer op. Ik vond het een erg leuk seizoen met markante figuren zoals Randy, Kenny, Crystal en Sugar. Ik zal ze niet snel vergeten..Randy was hilarisch met zijn Crystal imitatie ::rofl::
Susie als winnares van de laatste proef was teleurstellend en Sugar's wispelturigheid maakte het weer spannend....
Bob is een terechte winnaar, vond het knap zoals hij proef na proef won!

Ik geloof dat ik ergens iets gelezen had over Jeff die Corinne wel erg leuk vond, de reunie bewees dat dit toch niet echt het geval (meer) is...Wat een gemeen mens is het!  (al had ze wel een punt met de krokodillentranen van Sugar, ze had het anders kunnen zeggen!)

Nu op naar Brazilie, ik ben erg benieuwd of er weer van die markante mensen aan deel zullen nemen! Dat maakt het voor ons leuk om naar te kijken!

Tot februari ::zwaai::
"Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor. Lijkt me logisch."

Offline langkousonline

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Survivor Gabon
« Reactie #349 Gepost op: 17-12-2008, 22:32:56 »
En na wat googlen op Brazilie Tocantins kwam ik onderstaande tegen: van een blog van een Nederlander die er woont, het 1e Survivor schandaal van seizoen 18!

"Donderdag regelde asfaltboer Ronaldo een etentje in Odessa, om ons kennis te laten maken met Eduardo Siqueira Campos. Hij is erg jong, maar was de eerste burgemeester van Palmas, en nadien Senator en Deputado van Tocantins. Hij dankte dat mede aan zijn vader, want dat is de grote held van Tocantins. Hij was het die het voor elkaar kreeg dat Tocantins zich van Goias kon afscheiden na 200jaar strijd. Hij heeft in Brasilia zelfs een hongerstaking gedaan met veel publiciteit, om de burocratische processen te versnellen. De man wordt hier vereerd als een heilige en een held. Hij was heel lang gouverneur en zijn rechterhand was de oom van Claudia. De families kennen elkaar, dus deze ontmoeting moest er eens van komen. Eduardo blijkt een erg aardige en leuke vent, getrouwd met Pollyanna (zie foto helemaal beneden) die het onmiddellijk goed kon vinden met Claudia. Hij heeft een radio en televisie station en gaf me vandaag een rondleiding.
Deze week brengt hij een schandaal naar buiten, en op 1 van de fotos zie je ons naar de reportage kijken. Ze hebben ondekt dat Amerikanen een enorm survival complex hebben gebouwt midden in het natuurpark Jalapao, en het is de vraag of de instanties daarvan wisten of niet. Er bivakkeren daar 300 man en er staan 200 snelbouwhuisjes. Met waterstation, benzine station etc. O.a. voor opnamen van Survivor (format expeditie Robinson). Eduardo heeft er een cameraploeg per vliegtuig heengestuurd, en ondertussen alle instanties geinterviewt. Groot kabaal en alle instanties hebben nu hun personeel verboden om contact met de pers over deze zaak te hebben. Inmiddels heeft ie enkele infiltranten geregeld, en ontdekt dat er in het kamp sex is geweest met lokale minderjarige meisjes. Op zoek naar bewijzen. Toen ik er wegging kwam er net een jongen aan met nuttige fotos die hij wilde verkopen. Ik zal laten horen of deze muis een staartje krijgt."


"Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor. Lijkt me logisch."

Offline Art

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor Gabon
« Reactie #350 Gepost op: 19-12-2008, 17:22:19 »
Eindelijk de finale gezien (de reünie nog niet). Vond het een bijzonder vermakelijke finale, met een tegenvallende laatste paar minuten waarin de uitslag werd voorgelezen. Kenny die op de vijfde plek werd weggestemd was geweldig en Matty die op de vierde plaats eindigde was nog geweldiger omdat het totaal onverwacht was (ik was er 100% van overtuigd dat één van de twee zou winnen).

De laatste drie is een geweldig groepje, maar m.i. de verkeerde winnaar. Ik zou op Susie hebben gestemd: Sugar maakte het te duidelijk dat ze niets gaf om winnen en dat ze de stemmen niet wilde hebben, terwijl Bob er van uit leek te gaan dat hij de stemmen in zijn zak had en ook weinig moeite deed. Susie heeft duidelijk gemaakt wat voor spel ze gespeeld heeft. Het is misschien geen mooi spel geweest, maar ze deed in ieder geval iets. Bob heeft zich laten meedragen door de Unions en later door Sugar, zelf heeft hij geen enkele beslissing genomen zo lijkt het. Een tegenvallende winnaar, die waarschijnlijk onderaan in mijn rijtje van beste winnaars komt te staan.
Nog even niks.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor Gabon
« Reactie #351 Gepost op: 5-01-2009, 18:27:15 »
Heb het nu pas allemaal kunnen zien wegens een defecte pc. Vond het weer een leuk seizoen. Bob is van de drie overblijvers de terechte winnaar. Corinne... bitch. Als je al met het motto leeft "Iedereen kan aardig doen, bitchy zijn is interessanter." Dan mag je van mij sowieso al verderven.

Oh en helemaal off-topic: maar ook de winnaars van Amzing Race was in mijn ogen verdiend!

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Survivor Gabon
« Reactie #352 Gepost op: 17-03-2009, 15:23:32 »
ik keek alles via een site en daar stond de laatste aflevering niet op... Dus tot het stuk dat JEff zegt, de stemmen lees in voor in LA... Maar goed, ik had liever dat Sugar had gewonnen. En Corinne is echt een bitch...

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Survivor 17: Gabon
« Reactie #353 Gepost op: 5-01-2010, 16:04:41 »
Ik vroeg me net af of ik het hele seizoen had gezien. Blijkbaar dus :P.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 17: Gabon
« Reactie #354 Gepost op: 5-01-2010, 20:44:02 »
En anders heb je het wel erg voor jezelf gespoiled met je post erboven.  ;D

Offline Terloops

  • Forumlid
Re: Survivor 17: Gabon
« Reactie #355 Gepost op: 17-03-2013, 17:57:54 »
Eindelijk dit seizoen gekeken. Aan de lengte van deze thread te zien werd dit forum gestart toen dit seizoen live was?

Best een leuk seizoen, maar de regie moest wel flink ingrijpen om de teams een beetje in evenwicht te houden. Wat aangeeft dat het dus niet waar is dat de proeven van te voren vastliggen. Ze beluiten iedere dag weer of er een 'twist' noodzakelijk is. Wat de regie eigenlijk het meeste interesseert is of de smaakmakers wel in het spel blijven. Het gaat uiteindelijk om kijkcijfers. Jeff Probst geeft dit ook toe in zijn blog zoals te lezen is in deze thread.

Sommige mensen die die ik eerst wel leuk vond als underdog (Kenny en Chrystal) bleken vrij irritant te worden toen ze eenmaal in een meer dominante positie waren.
Daarentegen werd Sugar alleen maar leuker. Die kende ik alleen van HvV (omdat ik dat seizoen eerder had gezien). Daar kon ze geen potten breken terwijl ze hier het meeste invloed van iedereen heeft uitgeoefend.

Dit was volgens mij de eerste keer dat ik de loyalitieten van de spelers op het einde niet meer begreep. Mensen die erg onlogisch hun alliance verlieten en samen spanden met hun voormalige vijanden.

Ik vond het ook vreemd dat de jury zo boos was op Sugar. Het was hen toch duidelijk dat zij tribal op tribal stunts uithaalde om hun favorieten erin te houden (Matty en Bob). Je zou toch denken dat ze daarmee sympathie opwekte?

Eindelijk klaar met alle oude seizoenen! Hmm jammer eigenlijk.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Survivor 17: Gabon
« Reactie #356 Gepost op: 10-06-2013, 16:52:33 »
Net dit seizoen gezien: ontzettend leuk, wat een hoop verrassende wendingen! :D Ik vond het wel jammer dat mijn favoriet Kenny het net niet redde, maar hij werd richting het einde ook echt wel te arrogant en zelfingenomen. Een heel mooie en sympathieke winnaar, maar tactisch gezien was hij niet zo indrukwekkend.

Randy was vaak wel grappig, maar uiteindelijk toch vooral een verbitterde zak. Dat bleek voor mij vooral tijdens de finale-eilandraad: als je daar niet gewoon sportief kunt reageren, zegt dat een hoop over je persoonlijkheid. De opmerkingen van Corinne daar waren echt belachelijk.

Dit is het vierde seizoen van Survivor dat ik heb gezien en net als bij de vorige (Survivor 14: Fiji) vond ik de finale-eilandraad vrij vervelend. Eigenlijk begon dat al vanaf het moment dat ze de jury gingen vormen: steeds die zure gezichten van de slechte verliezers in beeld (inclusief hoofdschudden, gekke bekken trekken etc.) als de kandidaten aan het woord komen die nog in het spel zitten... en dan hun zelfingenomenheid als ze tijdens de finale 'wraak' kunnen nemen, de finalisten de grond in boren en de macht in handen hebben: dat vind ik niet echt prettig om te zien. ::niet-ok:: Daarmee bereikt Survivor bij vlagen helaas het vrij ordinaire niveau van pakweg Paradise Hotel.

Maar goed, afgezien daarvan vond ik dit echt een geniaal seizoen, dat van begin tot eind wist te boeien door de verrassende tactische wendingen!!! ::ok::
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline planetwave

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 17: Gabon
« Reactie #357 Gepost op: 30-12-2013, 10:31:51 »
Dit seizoen net gezien. Vrij leuk maar weinig 'moves'. Het beste spel kwam van Kenny, tot het punt dat hij arrogant werd... Om een winnaar te kiezen twijfelde ik toch tussen Bob en Sugar, Suzie kwam voor mij niet in aanmerking. Sugar deed wel enkele moves, de vraag is wel of ze besefte wat ze deed. Blijkbaar was ze ook erg irritant met al haar tranen. Bob zijn positie was niet altijd optimaal maar wist zich toch uit de gevarenzone te houden, al dan niet door immuniteit. Dan toch maar Bob.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Survivor 17: Gabon
« Reactie #358 Gepost op: 6-06-2014, 02:19:47 »
Ben ook begonnen met dit seizoen, ben nu bij aflevering 5.

Favorieten op dit moment: Sugar, Corinne en Randy

Had echt meer verwacht van Crystal als olympisch kampioene, ze doet alleen maar klagen tot nu toe.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Survivor 17: Gabon
« Reactie #359 Gepost op: 6-06-2014, 03:39:02 »
Nice, Kota is zo arrogant dat ze een HII in de oceaan gooien, geen merge BAM Marcus weg.  ;D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human