Auteur Topic: Survivor 37: David vs Goliath  (gelezen 12100 keer)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Survivor 37: David vs Goliath
« Gepost op: 24-05-2018, 08:39:31 »
Survivor gaat gewoon door, met een nieuwe twist die de oude twist is maar dan nieuw ;D. Underdogs vs Topdogs
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline spechteke

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 37: David vs Goliath
« Reactie #1 Gepost op: 25-05-2018, 16:36:29 »
Survivor gaat gewoon door, met een nieuwe twist die de oude twist is maar dan nieuw ;D. Underdogs vs Topdogs

 ::rofl:: ::rofl::.
Toch weer benieuwd en ik kan al niet meer wachten.
poule widm '16: 56ste,  '17: 25ste.                  5de plaats in de mol online

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 37: David vs Goliath
« Reactie #2 Gepost op: 28-09-2018, 18:14:36 »
Oke, eerste aflevering gezien. Heel zielig voor die ene man, echt vreselijk om te zien.

Goliath is gewoon echt verschrikkelijk, op Nathalie na. Van David vind ik iedereen wel leuk. Het was gewoon triest hoe Goliath reageerde toen David de boot op kwam en ze bleven maar lachen.  ::niet-ok::
Frankje Lapi

Offline Lan

  • Forumlid
Re: Survivor 37: David vs Goliath
« Reactie #3 Gepost op: 28-09-2018, 18:37:12 »
Ik vond een aantal hele rare dingen in de aflevering zitten, maar ik ben blij dat bijna iedereen wat aandacht kreeg en de interacties niet alleen blabla is een target/idol/alliance geklets was. Een hoop aparte, uitgesproken types, dat vind ik ook prettig. Ik vond het wel vrij typisch dat inmiddels mensen in het programma zeggen dat vrouwen statistisch veel te weinig idols hebben en vervolgens aflevering één een gast er weer een uit zijn boxers trekt  ::rofl::

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 37: David vs Goliath
« Reactie #4 Gepost op: 2-10-2018, 15:49:30 »
Een geslaagde eerste aflevering. Iedereen krijg een confessional en je leerde van bijna iedereen wel iets persoonlijk.
De editing van het vinden van de idol vond ik echt leuk, iedereen die zoekt en plots iemand die gewoon zegt: ik heb hem al.

De openingsproef vond ik perfect in thema passen.Beide kampen kregen een voordeel en de Davids hebben het beter uitgespeeld.

Het feit dat er weinig tactiek besproken werd, kon ook liggen aan het feit dat er geen TC was. Er moest dus geen gekonkel in beeld komen, of tonen waarom iemand eruit moest.


Goliath is gewoon echt verschrikkelijk, op Nathalie na. Van David vind ik iedereen wel leuk. Het was gewoon triest hoe Goliath reageerde toen David de boot op kwam en ze bleven maar lachen.  ::niet-ok::

Ik vind het meer een montagetruc. Ze willen benadrukken dat de Davids de 'underdogs' zijn en de Goliaths 'zich superieur voelen'. (Zie het gesprek met Alison van wie haar leven direct werd vergeleken met Pat die alleen maar armoede kende als kind). Je ziet ze ook niet lachen in hetzelfde beeld met de Davids.

Ik vind Natalie net iemand die me tegenviel deze aflevering. Mogelijk verandert dat beeld maar ik vond haar 1 van de minder leuke Goliaths

Op basis van deze aflevering zijn mijn favorieten:

Christian (geweldig hoe hij op 10 seconden de puzzel afmaakte om dan droog te zeggen: goed zo toch?. Zijn biecht daarna over dat hij het nog veel sneller kon en de montage hiervan vond ik hilarisch)

Gabby (Nu lijkt ze me een socialere versie van Hanna (die ik echt leuk vond in S33)

John (de worstelaar die zichzelf wilt zijn op het eiland)

Jessica (sociaal person die veel meemaakte in haar leven en daar kracht uithaald)

Mike (lijkt me een nieuwe David Wright)

Kara (lijkt me iemand die veel doet om ver te raken)
klaar voor de strijd

Offline Maxwest

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 37: David vs Goliath
« Reactie #5 Gepost op: 3-10-2018, 00:23:28 »
Erg goede eerste aflevering, waarschijnlijk doordat er geen TC is en geen geforceerde strategie enzo. Erg jammer voor Pat, zo wil je niet uit het spel gaan, je wil het gewoon helemaal niet. Alleen maar "not this way", dat is zo erg  :\'(

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 37: David vs Goliath
« Reactie #6 Gepost op: 8-10-2018, 12:05:36 »
Aflevering 2 was ook weer zeer goed. Je kreeg van beide tribes een inzicht waardoor het niet duidelijk was wie er zou verliezen. (was in GI anders)

Heel leuk om te zien dat bij de DAVIDtribe degene onderaan de ladder de Nick, Christian en Gabby gebruikt hebben om de hegemonie te keren. Door Jessica weg te stemmen, is er iemand weg die veel sociale connecties had.
Dit kwam vooral omdat Gabby zich niet veilig voelde door Jessica en Bi. (zorg er altijd voor dat je alliantiepartners zich goed voelen bij jou, dan keren ze zich minder snel tegen je).
Christian en Gabby blijven hier mijn favorieten, maar Nick heeft zich opgewerpt van eerste afvaller naar nodige stem.
De Davidtribe zal een onvoorspelbare groep blijven bij de TC's.

Bij de Goliaths ergerde ik mij vooral aan Nathalie (het is geleden van Scott dat ik mij bij survivor zo erger aan iemand). Zij denkt dat zij goed ligt bij iedereen (terwijl iedereen spreekt dat ze jou weg willen). Wanneer er dan mensen zich aanbieden om je te helpen (johnny en Jeremy), jaag je ze gewoon tegen je in het harnas.  Haar uitspraak: jullie spelen als de Davidtribe, vond ik ook echt denigrerend. (dit is echt gezegd itt de montage van de goliaths in aflevering 1). Toegegeven de conversatie over het gebrek aan zelfkennis van Natalie en haar reactive daarop was wel hilarisch. Ik ben benieuwd naar hun eerste TC, Natalie wordt zo negatief gebracht dat ik niet geloof dat zij de eerste is die weggestemd wordt (tenzij het level Drew Christy is, waar ik op hoop).

Johnny en Kara zijn hier mijn favorieten
klaar voor de strijd

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 37: David vs Goliath
« Reactie #7 Gepost op: 19-11-2018, 15:01:38 »
Kijkt er nog iemand?  ::rofl::
Frankje Lapi

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 37: David vs Goliath
« Reactie #8 Gepost op: 19-11-2018, 15:27:53 »
Ik blijf dit het beste seizoen vind dat ik live gekeken heb (ik kijk pas sinds S31).

Veel humor, toffe personen en een montage die je de mensen beter leert kennen maar
toch qua TC niet teveel weggeeft.

Ik zat echt met open mond te kijken naar de laatste TC. Perfect gespeeld door de Davids.
(vooral Nick/Davie die doen alsof ze denken dat het een stemloze ronde wordt terwijl zij net
als enige weten wat er gaat gebeuren)
klaar voor de strijd

Offline Rynk

  • Forumlid
Re: Survivor 37: David vs Goliath
« Reactie #9 Gepost op: 27-11-2018, 00:01:45 »
Vind dit echt een fantastisch seizoen! Iedereen heeft genoeg screentime, de tribals zijn fantastisch en de Davids hebben hun idols en advantages tot nu toe behoorlijk goed gebruikt. Ik ben benieuwd of de Goliaths nog wat chaos kunnen scheppen, of dat ze nu één voor één eruit gekickt zullen worden. Ik vind het stiekem wel jammer dat Alison (mijn favoriet) uiteindelijk zelf weinig heeft gedaan om Dan te blindsiden ondanks het feit dat ze dat idee al een aantal afleveringen terug had, maar het feit dat Carl zijn nullifier heeft kunnen gebruiken geeft toch wel wat voldoening  ::rofl::

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Survivor 37: David vs Goliath
« Reactie #10 Gepost op: 6-12-2018, 21:58:11 »
Topseizoen dit  ::bravo::
So like a boat on the ocean I'll rock with the waves

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 37: David vs Goliath
« Reactie #11 Gepost op: 7-12-2018, 17:33:39 »
Jaaaa fantastisch is het  ::bravo::

Ik hoop op Alison, Kara en Christian als Final 3. De 3 meest sympathieke mensen op dit moment. Vooral Kara vind ik echt top, en Alison heeft zich gedurende het seizoen ontwikkeld van vreselijk naar leuk.

Heerlijk seizoen  ::bravo::
Frankje Lapi

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Survivor 37: David vs Goliath
« Reactie #12 Gepost op: 10-12-2018, 06:51:03 »
Kijkt er nog iemand?  ::rofl::
Ik was zo teleurgesteld over de richting met Ghost Island dat ik niet ben gaan kijken, maar door alle enthousiaste geluiden toch maar weer ben gaan inhalen. En yes waarom kon dit de afgelopen 5 seizoenen ofzo niet? Geweldig seizoen dit ::bravo::.

Favoriet by far: ANGELINA ::love::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Survivor 37: David vs Goliath
« Reactie #13 Gepost op: 25-12-2018, 18:01:57 »
Echt weer een lekker seizoen dit ::bravo::. Ik zou bijna weer helemaal on board zijn. Wachten het volgende seizoen even af hihi. Maar dit had veel goeie dingen.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 37: David vs Goliath
« Reactie #14 Gepost op: 11-06-2020, 21:18:20 »
Dit is tot mijn grote verbazing één van mijn favoriete seizoenen. Mede door de geweldige cast  ::jaja:: ik zou zowat iedereen terug willen zien  ::bravo::

Angelina, Alison, Christian, Gabbi, Lyrsa, Natalie, Natalia, Nick, Alec, Dan, John...  ::love::
Frankje Lapi

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 37: David vs Goliath
« Reactie #15 Gepost op: 11-06-2020, 23:05:53 »
Dit seizoen is echt het beste van survivor dat ik live zag. (ik ben beginnen te kijken vanaf Cambodja)

Blindsides, goede moves (de john-blindside was echt schitterend). Ik vond enkel Jeremy (hij was ongelofelijk gemeen tov Natalie én hij verspreidde ook leugens dat Angelina en John een showmance hadden die niet getoond was; ik zou zelfs niet durven om een worstelaar te beledigen) en Natalie (te bazig, te onaangenaam in mijn ogen) niet leuk.

Alec vond ik ook zeer leuk, maar hij zal nooit terugkomen. Hij verspreidde voor het seizoen begon een foto van hem en Kara als koppel waarbij hij schreef: 'Fuck it'. Dit kostte hem niet alleen de reunie (en dus ook 10.000 dollar maar ook bijna de boete van 5 miljoen vanwege lekken van info)
klaar voor de strijd

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 37: David vs Goliath
« Reactie #16 Gepost op: 17-06-2020, 10:58:03 »
Net even een interview aan het beluisteren met Davie.

Hij had als alibi tegen zijn vrienden opgegeven dat die voor zijn werk polio ging onderzoeken in Syrië.
Hij was net vertrokken naar survivor, dus onbereikbaar voor iedereen wanneer Trump begon met syrië te bombarderen.

Gevolg, Davies ouders werden constant gebeld door vrienden en kennissen of hij wel ok was  ::rofl::
klaar voor de strijd