Auteur Topic: Survivor: Blood vs Water (seizoen 27)  (gelezen 77197 keer)

Offline klimmer

  • Forumlid
Re: Survivor: Blood vs Water (seizoen 27)
« Reactie #20 Gepost op: 20-09-2013, 11:29:35 »
De intro staat online!!


edit: gelijk ff mijn plaatje veranderd ::tandpastasmiley::
« Laatst bewerkt op: 20-09-2013, 11:43:02 door klimmer »

Offline TheeZakje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor: Blood vs Water (seizoen 27)
« Reactie #21 Gepost op: 20-09-2013, 15:10:21 »
Ik lees nu dat RC eerst mee zou doen met haar vader, maar dat die 2 dagen voor het filmen begon terug getrokken werden dankzij "medical condition" van de vader. Toen zijn Candice en haar man ingevlogen, dus 24 uur voor het filmen begon?! Dan is het ook wel duidelijk waarom zij er direct uit werd gestemd.

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Survivor: Blood vs Water (seizoen 27)
« Reactie #22 Gepost op: 20-09-2013, 18:20:24 »
Ik lees nu dat RC eerst mee zou doen met haar vader, maar dat die 2 dagen voor het filmen begon terug getrokken werden dankzij "medical condition" van de vader. Toen zijn Candice en haar man ingevlogen, dus 24 uur voor het filmen begon?! Dan is het ook wel duidelijk waarom zij er direct uit werd gestemd.

Indien de gehele groep voor die tijd al kennis had gemaakt zou dat zeker meegespeeld kunnen hebben. Een andere optie is dat veel kandidaten afgingen op haar controversiele beslissingen in de vorige seizoenen. Muiterij in Cook Island en verraad in Heroes Versus Villains staat niet erg goed op je Survivor-CV.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline TheeZakje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor: Blood vs Water (seizoen 27)
« Reactie #23 Gepost op: 20-09-2013, 19:06:40 »
Indien de gehele groep voor die tijd al kennis had gemaakt zou dat zeker meegespeeld kunnen hebben. Een andere optie is dat veel kandidaten afgingen op haar controversiele beslissingen in de vorige seizoenen. Muiterij in Cook Island en verraad in Heroes Versus Villains staat niet erg goed op je Survivor-CV.

De groep had van tevoren zeker al kennis gemaakt. Ze kenden Candice nauwelijks, behalve dan inderdaad van de vorige seizoenen. Het zou ook Tina haar redenatie om haar er uit te stemmen verklaren. ("It's only because I don't know you").

Offline catshee

  • Forumlid
Re: Survivor: Blood vs Water (seizoen 27)
« Reactie #24 Gepost op: 20-09-2013, 19:43:55 »
De groep had van tevoren zeker al kennis gemaakt. Ze kenden Candice nauwelijks, behalve dan inderdaad van de vorige seizoenen. Het zou ook Tina haar redenatie om haar er uit te stemmen verklaren. ("It's only because I don't know you").

Zover ik weet hebben ze alleen in hetzelfde complex gezeten, maar was contact met elkaar verboden (behalve met eigen loved-one). Echter in zowel survivor als BB hebben kandidaten die aan bepaalde all-star seizoenen meededen aangegeven dat van tevoren iedereen met iedereen contact opzoekt om uit te vinden wie meedoet en hier worden dan vaak ook al pre-game alliances gevormd. Aangezien Candice een reserve was, is ze waarschijnlijk niet al te veel betrokken geweest bij het vormen van mogelijke verbonden.

Offline TheeZakje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor: Blood vs Water (seizoen 27)
« Reactie #25 Gepost op: 20-09-2013, 20:11:00 »
Ja, ik las dus al ergens dat er een pre-game alliance was tussen
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline catshee

  • Forumlid
Re: Survivor: Blood vs Water (seizoen 27)
« Reactie #26 Gepost op: 20-09-2013, 20:15:06 »
Ja, ik las dus al ergens dat er een pre-game alliance was tussen
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Was ook al enigszins duidelijk uit wat interviews. Op zich vind ik dat ook wel een leuke alliantie ;D

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Survivor: Blood vs Water (seizoen 27)
« Reactie #27 Gepost op: 21-09-2013, 11:39:46 »
Leuke aflevering. Leuke twist met de loved ones. Van de returnees ken ik er weinig. Alleen die van One World eigenlijk. Dat seizoen heb ik wel gezien, van de oudere seizoenen ben ik nog maar bij seizoen 5. One World heb ik wel gezien, dus die mensen ken ik wel. Haha ik dacht echt even dat Colton deze keer beter zijn best zou gaan doen.  ;D

Jammer dat Redemption Island terug is, dat vind ik niet zo leuk.  >:( En ik vond het ook niet heel leuk, dat ze al meteen mensen eruit moesten stemmen.

Offline honeymaker

  • Forumlid
Re: Survivor: Blood vs Water (seizoen 27)
« Reactie #28 Gepost op: 21-09-2013, 12:58:43 »
Ik vond het ook een erg sterke aflevering! Ik had weinig vertrouwen in deze twist en Survivor daarmee eigenlijk al een beetje afgeschreven. Deze opzet heeft me dus echt positief verrast. Ik kreeg de indruk dat de regie en montage ook weer van een niveau waren dat ik volgens mij sinds Heroes vs Villains niet meer heb gezien.

Jammer genoeg was er een wending teveel, door de kandidaten de mogelijkheid te geven de plaats van hun weggestemde geliefde in te nemen wordt het competitieve element tussen de geliefden gedeeltelijk weggenomen. De productie legt de nadruk op het team dat de geliefden samen vormen. Wellicht logisch maar ik was juist benieuwd of het mogelijk was om ze lijnrecht tegenover elkaar te zetten zodat er na de samensmelting allerlei belangenverstrengelingen zouden plaatsvinden (zou iemand zijn geliefde kunnen wegstemmen?). De kandidaten strijden door de wending onmiddellijk met én tegen elkaar, nog voordat ze andere relaties/allianties zijn aangegaan. Indien dit pas na de samensmelting zou kunnen dan was er een bepaald soort berusting geweest bij veel kandidaten omdat ze de gebeurtenissen in het andere kamp moeilijk kunnen sturen. Als je daarentegen direct invloed kunt uitoefenen op de positie van je geliefde voel je toch een bepaalde vorm van verantwoordelijkheid. Een man als Rupert heeft in zo'n geval geen keuze, hij kan emotie normaal gesproken al moeilijk scheiden van spel. Met zijn vrouw erbij is het nagenoeg onmogelijk geworden. Aan de andere kant brengt deze wending wel weer andere dillema’s met zich mee. Wat als je geliefde wil/verwacht dat je van positie ruilt terwijl jij er anders over denkt?

Ik vond het daarom dus wel een interessante twist. Ik denk dat de producenten goed hebben ingezien dat de "bloed-band" dusdanig sterk is, dat het onmogelijk is om deze volledig uit te schakelen. Hoewel je volgens de regels van het spel het prijzengeld niet mag delen, blijft die 1 miljoen natuurlijk wel in de familie als je geliefde wint. Volgens mij gaat dat ook nog wel interessante jury-situaties opleveren. Stem je automatisch op je geliefde? Of op een wildvreemde die je net hebt leren kennen? Ik denk dat het ook wel interessant strategisch spel op zou kunnen leveren als ze het nog verder zouden uitspelen en dat er dus meerdere Redemption Island-wisselingen plaatsvinden. Spelers kunnen dan ook gaan ruilen omdat ze denken een strategisch betere kans te hebben.

Offline TheeZakje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor: Blood vs Water (seizoen 27)
« Reactie #29 Gepost op: 26-09-2013, 11:42:13 »
Ik denk niet dat Tyson gaan switchen met z'n vriendin.. en ik hoop het ook niet  :P

Offline catshee

  • Forumlid
Re: Survivor: Blood vs Water (seizoen 27)
« Reactie #30 Gepost op: 26-09-2013, 22:27:44 »
Gervase heeft een Pagong tattoo ::rofl::

Vind de bij de favorites gevormde alliantie top. Mijn favorieten (+Monica :P).

Verder blijft Vytas awesome.

Offline Terloops

  • Forumlid
Re: Survivor: Blood vs Water (seizoen 27)
« Reactie #31 Gepost op: 26-09-2013, 23:42:09 »
Ondanks dat de stakes een stuk hoger zijn (je voelt je nu ook verantwoordelijk voor je partner) is iedereen toch behoorlijk tam. Er werd wel net gedaan alsof er allemaal drama was, maar dat viel uiteindelijk wel mee. De meesten wilden gewoon lekker met rust gelaten worden. Niet met het spel bezig zijn tenzij het echt niet anders kon.

Ik vermaak me verder prima hoor, maar ik merk wel dat ik er vrij afstandelijk naar kan kijken. Ik heb niet echt een favoriet atm. Zelfs Colton heb ik geen hekel aan. Hij probeert tenminste wat.

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Survivor: Blood vs Water (seizoen 27)
« Reactie #32 Gepost op: 27-09-2013, 16:57:33 »
De meeste veteranen zijn in tegenstelling tot wat Colton denkt niet kumbaya aan het zingen maar zorgvuldig hun strategie aan het implementeren. Een onderdeel daarvan is vaak wachten op de eerste persoon die een inschattingsfout maakt, daar komt Colton om de hoek kijken. Zijn ongeduldigheid en kinderlijke felheid maken hem tot een ideaal doelwit voor gelouterde spelers als Tina en Aras. Die weten namelijk als geen ander fouten van een ander uit te buiten ten gunste van hun eigen positie. Tyson is in tegenstelling tot wat ik verwachtte nog erg op de achtergrond aanwezig. Zou hij geleerd hebben van zijn eigen optreden in Heroes versus Villains? Zijn onvoorspelbaarheid blijft echter latent aanwezig, ik verwacht echter niet dat hij volgende week de plek van Rachel inneemt. De manier waarop Rupert het spel heeft verlaten zou een afdoende waarschuwing moeten zijn voor Tyson. De uitdagingen op Redemption Island zullen omwille van de spanning zo gebalanceerd mogelijk zijn.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline catshee

  • Forumlid
Re: Survivor: Blood vs Water (seizoen 27)
« Reactie #33 Gepost op: 27-09-2013, 17:38:19 »
Ik denk dat Tyson underrated is. Uit interviews bleek dat hij eigenlijk de lijm was die zowel de Villains als Robs HvsV alliantie bij elkaar hield (voornamelijk zijn connectie met Coach en daarmee Jerri) en hij speelde ook niet super slecht in Tocantins. Hij heeft alleen die stomme (maar op zich best entertainende) switch gemaakt om... eerder te kunnen eten? (Snap het nog steeds niet ::rofl::)
Nu zie ik hem niet winnen, iets wat meer te maken heeft met zijn edit dan met hoe hij tot nu toe heeft gespeeld.

Gek genoeg denk ik dat Aras de beste kans van de favorites heeft om te winnen.

Verder vind ik de twist wel leuk. Het brengt wat nieuwe invalshoeken waarvan uit iemand het spel kan bekijken (beschermen loved-one, zou iemand mogelijk wisselen etc.), echter kost het hele duel (of eigenlijk truel) me te veel tijd en kijk ik liever naar interactie tussen mensen en had ik graag nog wat meer gezien van bijv. Caleb, Rachel, Laura en Hayden dan een variant van dokter Bibber :P

Offline Terloops

  • Forumlid
Re: Survivor: Blood vs Water (seizoen 27)
« Reactie #34 Gepost op: 27-09-2013, 22:21:09 »
Als je er heel simpel naar kijkt, zitten team Aras en team Monica nu op de beste plekken, met team Candice en team Tina een treedje lager. En nog een treedje lager team Cat, Laura.
« Laatst bewerkt op: 27-09-2013, 22:38:16 door Terloops »

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Survivor: Blood vs Water (seizoen 27)
« Reactie #35 Gepost op: 28-09-2013, 13:23:53 »
Ik moet zeggen dat ik dit tot nu toe toch echt wel een interessant seizoen vind. Het concept maakt toch dat mensen andere keuzes gaan maken, dan ze anders zouden doen. En onze grote vriend Colton is weer helemaal terug.  ::)

Offline planetwave

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor: Blood vs Water (seizoen 27)
« Reactie #36 Gepost op: 28-09-2013, 23:26:11 »
Ik moet zeggen dat ik dit tot nu toe toch echt wel een interessant seizoen vind. Het concept maakt toch dat mensen andere keuzes gaan maken, dan ze anders zouden doen. En onze grote vriend Colton is weer helemaal terug.  ::)

Inderdaad, het familie gebeuren maakt het echt wel interessant! Ik ga voor Aras, intelligente kerel en zijn broer is als ex-junk mss wel erg manipulatief...

Offline TheeZakje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor: Blood vs Water (seizoen 27)
« Reactie #37 Gepost op: 3-10-2013, 14:38:29 »
Ugh.. de grootste miscasting ooit. Wil er verder geen woorden aan vuil maken.  ::niet-ok:: ::ohno::


Blijf het verder wel een leuk seizoen vinden! Wordt steeds interessanter  ::ok::

Offline Terloops

  • Forumlid
Re: Survivor: Blood vs Water (seizoen 27)
« Reactie #38 Gepost op: 3-10-2013, 14:41:16 »
Ugh.. de grootste miscasting ooit. Wil er verder geen woorden aan vuil maken.  ::niet-ok:: ::ohno::

Ik ga ervan uit dat je Colton bedoelt? Misschien dat je er toch nog iets te weinig woorden aan vuil gemaakt hebt, waardoor er onduidelijkheid (bij mij) ontstaat :-)

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Survivor: Blood vs Water (seizoen 27)
« Reactie #39 Gepost op: 3-10-2013, 15:25:00 »
Ik vind het jammer van Colton dat hij (weer) zo makkelijk opgeeft. Ja het spel werd nog niet gespeeld in dat kamp. Maar geef het een tijdje en hij had zijn spel kunnen spelen.
Als hij zich echt had willen bewijzen had hij dit niet gedaan, dat is wel duidelijk.