Auteur Topic: Survivor 24: One World  (gelezen 55856 keer)

Offline TheeZakje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 24: One World
« Reactie #100 Gepost op: 15-05-2012, 22:39:45 »
Was jij afgehaakt tijdens Vanuatu Goyathlay? Vond jij dat niet een van de betere seizoenen? Of was jij dat niet  ;)

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Survivor 24: One World
« Reactie #101 Gepost op: 16-05-2012, 10:17:23 »
Was jij afgehaakt tijdens Vanuatu Goyathlay? Vond jij dat niet een van de betere seizoenen? Of was jij dat niet  ;)

Nee, Vanuatu is inderdaad mijn favoriete seizoen. Ik begon Survivor destijds te volgen en was direct verslaafd. Vandaar dat ik zei 'voor het eerst sinds Vanuatu', wat dus eigenlijk een synoniem is voor 'voor het eerst sinds ik Survivor begon te volgen'. Al zie ik nu dat je die zin ook anders kan interpreteren. Het begint trouwens erg waarschijnlijk te worden dat Mike Skupin volgend seizoen wederom het Survivor landschap gaat betreden, zijn twitteraccount geeft wel erg veel subtiele hints (https://twitter.com/#!/mikeskupin).
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline honeymaker

  • Forumlid
Re: Survivor 24: One World
« Reactie #102 Gepost op: 16-05-2012, 11:50:50 »
Grappig dat iedereen zo negatief is over dit seizoen. Ik heb me er nog best mee kunnen vermaken. Het was natuurlijk behoorlijk voorspelbaar, maar op zich vond ik de cast - met Colton, Troy, Tarzan en Kat - nog best interessant. Ik vond  het een beter seizoen dan Nicaragua.

Het kan zijn dat ik wat positiever gestemd ben, doordat redemption island eindelijk verdwenen is. Ik vond het erg prettig om het oude format weer te hebben met reward challenges en tribal council als climax. Je merkte ook hoe belangrijk de reward challenges eigenlijk zijn in het creëren van nieuw drama. Verder was voor mijn gevoel de montage weer wat beter in balans. Hoewel sommige kandidaten natuurlijk behoorlijk 'under the radar' waren, had ik niet het idee dat er echt een 'zombie-speler' rondliep die nooit aan bod kwam, zoals een Brett uit Samoa of Rick uit South Pacific. Enige kritiek die ik heb op de productie is dat ze de 'one world'-twist zo vroeg hebben laten vallen.

Verder ben ik erg blij dat we voor volgend seizoen eindelijk weer eens een nieuwe locatie krijgen. Ik merk dat ik dat toch wel een belangrijke factor vind. Ik vind het hierdoor zelfs moeilijk om seizoen 21-24 in mijn hoofd uit elkaar te houden. Na de filipijnen hopelijk weer eens een locatie in het binnenland!

Offline catshee

  • Forumlid
Re: Survivor 24: One World
« Reactie #103 Gepost op: 16-05-2012, 15:36:35 »
[
Ik vond  het een beter seizoen dan Nicaragua.

Echt?

Als ik zo terugkijk was het een fantastisch seizoen (Nicaragua) alleen was het in het begin een beetje saai. Voor de rest waren de verwachtingen na HvsV heel erg hoog. Ik denk dat dit seizoen, met RI en SP ervoor, de verwachtingen ontzettend laag waren. Hoewel ze wel een boost kregen door de nieuwe twist en geen terugkerende spelers. Ik vond dit seizoen in het begin wel aardig maar toen Colton er uit lag werd het saai en voorspelbaar.

Offline honeymaker

  • Forumlid
Re: Survivor 24: One World
« Reactie #104 Gepost op: 16-05-2012, 17:25:58 »
[
Echt?

Echt!  :)
Als ik terugdenk aan Nicaragua krijg ik een erg negatief beeld: totaal unlikable cast, lelijke locatie en doodsaai. Ik keek net nog even op de Wiki wie er nu nu eigenlijk ook weer inzaten en ik zie namen als Sash, Dan, Jane, Benry, NaOnka...... :-\\ Het verbaast me echt dat je het met zo'n vervelende cast een leuk seizoen kunt vinden. En dan heb ik het nog niet eens gehad over 'medallions of power', Jimmy Johnson en Jimmy T......  Maar smaken verschillen, denk ik.
Ik denk dat je gelijk hebt wat het verwachtingspatroon betreft. Toch is - voor zover ik het me nog herinner - Nicaragua eigenlijk net zo voorspelbaar als One World. Buiten de exit van NaOnka en Kelly gebeurde daar ook bitter-weinig.
« Laatst bewerkt op: 16-05-2012, 17:27:45 door honeymaker »

Offline catshee

  • Forumlid
Re: Survivor 24: One World
« Reactie #105 Gepost op: 16-05-2012, 18:40:20 »
Toch is - voor zover ik het me nog herinner - Nicaragua eigenlijk net zo voorspelbaar als One World.

Wist je dan al het hele seizoen dat Fabio zou winnen? :P

We hadden natuurlijk geen TCs waar niemand zeker wist wat er ging gebeuren (als ik het me goed herinner), maar niemand had in de aflevering daarvoor gedacht dat Brenda zou worden weggestemd.

NaOnka was natuurlijk niet aardig (nogal zwak uitgedrukt) maar zorgde wel voor entertainment. En er waren ten minste meerdere (strategische) spelers die invloed hadden op het spelverloop: Marty, Brenda, Holly, Sash. Niet iemand die het spel van begin tot eind strategisch domineerde (zoals Kim). Er werden in ieder geval wat moves gemaakt die ook nog eens werkte. Niet a la Troy of Tarzan.

Dat je de cast niet geweldig vond is denk ik ook deels subjectief. Ikzelf vond Brenda geweldig, vond Marty wel interessant, Holly had haar momenten en heb erg kunnen lachen om Fabio. Ik kon ook NaOnka wel waarderen omdat ze tenminste een beetje chaos bracht (beetje zoals Colton, ik mag hem niet maar hij brengt wel entertainment). Was niet echt een fan van Jane.

Voor de rest was de medaillon of power vrij irrelevant voor het seizoen, maar beter dan een bagger twist als Redemption Island (ben blij dat we daar geen last meer van hebben).

Offline Da Wizz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 24: One World
« Reactie #106 Gepost op: 16-05-2012, 20:19:36 »
One World was niet zo'n sterk seizoen naar mijn mening. Er waren wel positieve kanten; het thema van één strand met twee kampen, de teamherindeling, mannen vs vrouwen, reward challenges, geen redemption island. Ik denk dat het ligt aan de manier waarop de producers het seizoen getoond hebben aan de kijkers.

Voor de samensmelting draaide het bijna allemaal om Colton, waardoor er een enorme leegte ontstond voor de kijker toen hij weg moest uit het spel.
Dan draait de samensmeltingsaflevering bijna alleen maar om Jonas, Tarzan en Troyzan, waardoor de kijker uiteraard daar de meeste binding mee voelt. De vrouwen zijn gewoon een groep vrouwen met alleen Kim die als leider wordt neergezet. Er worden bijna geen onderlinge verschillen tussen de andere vrouwen getoond en de andere mannen worden helemaal niet getoond, dus daar krijgt de kijker ook geen sterk gevoel of mening bij. :-\\
Vervolgens vertrekken al deze "saaie" mannen en wordt Troyzan neergezet als de persoon die vroeg of laat de knuppel in het kippenhok gooit. Hierdoor gaat de kijker nog meer van Troyzan houden en volgt er dus alleen maar teleurstelling als hij net als die andere mannen gewoon wordt weggestemd zonder ook maar enige schade te hebben gedaan aan de vrouwenalliantie.
Nu is er dus weer een leegte, want er is ongeveer drie afleveringen lang volop aandacht besteed aan Troyzan. Tarzan is verder namelijk volledig genegeerd en we weten nog steeds niet hoe het bij de vrouwen onderling gesteld is. Enkel Kim's gedachten worden volop met ons gedeeld. :-\\
Tegen de tijd dat er nog maar een handjevol kandidaten over zijn, is het niet meer boeiend omdat het overduidelijk is wie er wint. Het draait nog steeds allemaal om Kim. De andere vrouwen worden genegeerd of als idioten neergezet. Kijkers haken natuurlijk af, want het is gewoon niet leuk, saai en voorspelbaar.

Kim vind ik overigens wel een goede winnaar, maar haar overwinning doet me verder helemaal niks. Ik vond het spannender om te zien wie van de andere twee finalisten de tweede plaats zou behalen en leuker om te zien hoe het Jonas verging in Ponderosa.

Offline Terloops

  • Forumlid
Re: Survivor 24: One World
« Reactie #107 Gepost op: 27-05-2012, 22:49:59 »
Stiekem vond ik het toch wel een leuk seizoen. Kim was griezelig goed en heeft verdiend gewonnen. Ik vraag me af of de casting door heeft dat zij tactisch met kop en schouders boven alle vrouwen (en eigenlijk ook wel mannen) uitstijgt. Ze is sinds de merge nooit meer in problemen geweest en dat was misschien wel saai. Ze had zelfs nog een idool over aan het einde (wat een luxe). Eigenlijk keek ik de laatste weken alleen nog om te zien of ze het kon waarmaken of dat de rest op tijd bij zinnen kwam en haar eruit werkte voor de finale.

Toch zal je moeten toegeven dat ze door steeds zelf de immunityproeven te winnen haar winst heeft afgedwongen en daardoor ook saaier kon spelen. Iemand die niet in het nauw is hoeft ook niet zo vies/specatulair te spelen als iemand die geen immunityketting om zijn hals heeft.

Ik snap niet dat geen van de mannen eerlijk toegaf dat ze volledig outplayed waren. Ze zijn er met open ogen ingelopen. Ze hadden de grootheid niet om hun onenigheden en alfa-zijn opzij te zetten en de dingen te doen die hen in de finale zouden brengen. Er was immers een moment dat niemand nog een kwartje voor het vrouwenteam had gegeven. Ik heb eigenlijk nog nooit een team zo in de put zien zitten als het vrouwenteam in de regen zonder vuur nadat ze x keer achtereen hadden verloren. In plaats daarvan besluiten ze na winst hun immuniteit aan de dames te geven. Vond het ook vreemd dat Jeff hen niet erg confronteerde met dit oliedomme moment.
« Laatst bewerkt op: 29-05-2012, 11:30:08 door Terloops »

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 24: One World
« Reactie #108 Gepost op: 29-04-2020, 18:47:38 »
Kim vond ik tijdens het seizoen nog niet eens heel leuk, gewoon normaal, maar achteraf toch wel  ;D

Terechte winnares  ::bravo::

Nina, Kat, Sabrina en Tarzan ook erg leuk allemaal  ::bravo::
Frankje Lapi