Auteur Topic: Survivor 23: South Pacific  (gelezen 101652 keer)

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Survivor 23: South Pacific
« Gepost op: 16-05-2011, 12:53:41 »
Survivor South Pacific is the name of the CBS reality competition’s 23rd season, and it takes that generic name because it is once again filming in Samoa. (Jeff Probst has admitted that the show has run out of places to film.)

That was announced at the conclusion of the Survivor Redemption Island reunion, when we learned that Samoa isn’t going to be the only familiar part of the season: Redemption Island will return, as will two cast members who’ve previously played the game.

Probst explicitly said “16 new castaways” would be playing plus the two returners, who haven’t yet been named.


"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Da Wizz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 23: South Pacific
« Reactie #1 Gepost op: 16-05-2011, 19:05:58 »
Hmm.. jammer dat Redemption Island terugkeert. Ik vond het eigenlijk niet zo'n geslaagd idee de eerste keer en het gaat nogal tegen de leus die we al meer dan 20 seizoenen hebben gehoord: 'Fire represents life in this game. Once your fire is out, so are you'. Dat slaat nu eigenlijk helemaal nergens meer op.
Redemption Island zorgt ervoor dat een weggestemde terug kan komen, dat een weggestemde nog lekker even alles op tafel kan gooien voor hij definitief moet vertrekken en dat er geen plaats meer is voor reward challenges. Allemaal punten waar ik tegen ben. ::niet-ok::

Ik ben wel blij dat er weer 16 nieuwe gezichten komen, maar vind het toch wel jammer dat er wéér twee personen terugkeren. Hopelijk zijn het twee personen die nu pas voor hun tweede keer gaan spelen. Ik heb namelijk niet zo'n in weer Rob, Russell, Parvati, Cirie, Rupert, Amanda en al die populaire namen die al zo veel kansen hebben gehad.

Grappig dat ze geen locaties meer hebben  ::rofl::
Ik ze graag nog ergens in Europa willen zien, een of ander Grieks eilandje of zo.
En ze zijn toch nog nooit in de Filipijnen of Maleisië geweest? Expeditie Robinson komt daar wel, dus waarom zouden zij daar niet kunnen komen? ???

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Survivor 23: South Pacific
« Reactie #2 Gepost op: 16-05-2011, 19:32:26 »
Ik heb er sowieso weer zin in.
Ben wel erg benieuwd wie de twee oude bekenden zullen zijn. Hopelijk niet weer russel en rob types. Misschien een Jud type ofzo :P. Mensen die niet het hele spel domineren, maar wel een goede strategie hebben.

Daarnaast ben ik ook niet zo enthousiast over het redemption island concept. In Nederland vond ik dat wel leuk dat ene jaar. En dit jaar was het wel leuk met Matt. Maar lijkt me niet leuk voor nog een jaar. Het zorgt natuurlijk wel voor 'chaos' en andere strategisch spel op het eiland. Maar het zorgt er ook voor dat andere leuke elementen in het spel minder tot hun recht komen.
Zoals de reward challenges.

Immuniteit was vorig seizoen (22 dus) niet echt een factor. hopelijk komt dat weer meer terug. Het was jammer dat Rob hem zo lang kon vasthouden.

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Survivor 23: South Pacific
« Reactie #3 Gepost op: 16-05-2011, 19:56:15 »
Ik zit ook niet echt te wachten op een terugkeer van Redemption Island, het neemt veel spanning weg tijdens de eilandraden en claimt bovendien relatief veel zendtijd wat ten koste gaat van andere zaken (karakterontwikkeling, Reward Challenges en zelfs Rites of Passage). Met de terugkeer van twee voormalige kandidaten heb ik geen problemen, althans zolang ze geen nietszeggende kandidaten uitnodigen maar kleurrijke karakters met toegevoegde waarde. Er is namelijk altijd een kans dat ze één van mijn favorieten laten terugkomen. Daarnaast blijf ik het interessant vinden om te aanschouwen in hoeverre de voormalige kandidaten hebben geleerd van hun fouten en hoe de nieuwe kandidaten op ze reageren. Wat betreft het hergebruiken van locaties als Samoa: ik denk dat het huidige budget van Survivor daar debet aan is. Waarschijnlijk is het een relatief goedkope optie in vergelijking met producties in exotische oorden als Gabon/China.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Survivor 23: South Pacific
« Reactie #4 Gepost op: 16-05-2011, 20:12:58 »
Kandidaten die ik graag zou willen zien terugkeren in een tweede versie van Redemption Island: Judd Sergeant, Bob Dawg, Terry Deitz, Jonathan Penner, Jean-Robert Bellande, Joel Anderson, Julie Berry, Jenny Guzon-Bae, Alexis Jones, Andrea Boehlke. Afgezien van Jonathan Penner allemaal kandidaten die nog geen tweede kans hebben gekregen. Winnaars zullen denk ik niet snel een uitnodiging krijgen, die lenen zich beter voor echte All-Stars seizoenen. Mochten ze toch enkele kandidaten een derde of zelfs vierde kans geven dan zie ik het liefste Coach, Tyson, James of Rupert terugkeren.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline catshee

  • Forumlid
Re: Survivor 23: South Pacific
« Reactie #5 Gepost op: 16-05-2011, 21:53:59 »
Zijn er nog nergens geruchten over die terugkerende kandidaten?
Ik ben wel benieuwd wie het zijn. Ik hoop dat Richard of Rob C. terugkomt. Maar om eerlijk te zijn heb ik echt geen idee wie het gaan worden.
Ik zelf vond het toch wel leuk dat Rob en Russell terugkwamen dus ik denk dat ik er dit seizoen ook geen problemen mee zal hebben. RI vind ik dan wel weer jammer. Ik vond de twist niet zo geweldig.

edit: Matt en Erik zijn te zien in de intro :P
Alsjeblieft niet die twee
« Laatst bewerkt op: 16-05-2011, 21:58:12 door catshee »

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Survivor 23: South Pacific
« Reactie #6 Gepost op: 16-05-2011, 22:11:32 »
Ik dacht Matt ook te zien in de intro, maar niet over duidelijk vond ik. Wie is erik ook al weer?

Offline catshee

  • Forumlid
Re: Survivor 23: South Pacific
« Reactie #7 Gepost op: 16-05-2011, 22:29:16 »
Wie is erik ook al weer?
"I've decided to give individual immunity to Natalie" :P

edit: ok er zijn meer ex-kandidaten te zien.
Maar op sucks schreef iemand wat over Rob C. bij de reunie. Maakte wat rare telefoontjes en was zenuwachtig of iets. Kan uiteraard ook een lulverhaal zijn maar ik hoop echt dat hij terugkomt.
« Laatst bewerkt op: 16-05-2011, 22:50:49 door catshee »

Offline honeymaker

  • Forumlid
Re: Survivor 23: South Pacific
« Reactie #8 Gepost op: 16-05-2011, 23:11:21 »
Ik weet het niet hoor, maar ik heb echt het gevoel dat Survivor nu over de haai aan het springen is. Weer redemption island, terwijl zoveel fans (waaronder ikzelf) er zo op tegen zijn om die twist te laten terugkeren? Weer twee terugkerende spelers? Het gevaar bestaat dat het in de herhaling valt: de eerste paar afleveringen gaan immers weer over de vraag of die spelers in het spel moeten blijven of niet. Ik had dan toch liever een ander soort twist gezien.
En weer Samoa!  ??? Ik had het dan nog leuker gevonden als ze terug waren gegaan naar Palau: dat is langer geleden en lijkt me een prachtige locatie in HD. Ik begrijp dat ze met budgettekorten te maken hebben, maar er is al zoveel gesneden door back-to-back te filmen. Het zou me niet verbazen als Survivor na de volgende twee seizoenen niet meer terugkeert.

Offline honeymaker

  • Forumlid
Re: Survivor 23: South Pacific
« Reactie #9 Gepost op: 16-05-2011, 23:16:42 »
Redemption Island neemt veel spanning weg tijdens de eilandraden en claimt bovendien relatief veel zendtijd wat ten koste gaat van andere zaken (karakterontwikkeling, Reward Challenges en zelfs Rites of Passage).

Ik zat bij de finale van Redemption Island ook al de hele tijd te wachten op de 'fallen comrads', om er vervolgens achter te komen dat het helemaal niet meer kwam  :)
Mijn gok (niet per definitie wens) wat betreft de terugkerende twee spelers: Richard Hatch en Parvati Shallow in een 'battle of the sexes', waarbij ik niet weet wie ze in welk kamp gaan indelen. Dat zou in ieder geval nog wat 'frissigheid' aan het seizoen geven.

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Survivor 23: South Pacific
« Reactie #10 Gepost op: 16-05-2011, 23:40:54 »
richard hatch? zit die niet meer in de gevangenis dan xD.

Offline catshee

  • Forumlid
Re: Survivor 23: South Pacific
« Reactie #11 Gepost op: 17-05-2011, 14:39:38 »
Mijn gok (niet per definitie wens) wat betreft de terugkerende twee spelers: Richard Hatch en Parvati Shallow in een 'battle of the sexes', waarbij ik niet weet wie ze in welk kamp gaan indelen. Dat zou in ieder geval nog wat 'frissigheid' aan het seizoen geven.
Richard zit inderdaad in de bak meen ik :P
En gezien dat Redemption geneuzel verwacht ik geen winnaars. Misschien wel een battle of the sexes. Ik kan me niet twee rivalen in een survivor seizoen herinneren die ik alle twee terug zou willen zien. Dan is een battle of the sexes wel een goed alternatief.
Rob vs Cirie?

Offline Lexxan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Just call me a SURVIVOR -- Helena Paparizou
Re: Survivor 23: South Pacific
« Reactie #12 Gepost op: 17-05-2011, 15:21:58 »
Wacht 'ns effe, dus eigenlijk gaan ze gewoon het HELE seizoen op een andere locatie overdoen? Met RI, returning players en al de ander onzin? Wat de HEL is hier de bedoeling van?

Schrap RI, Schrap terugkomers, en geeft ons gewoon een NORMAAL seizoen voor de verandering.
HOEZO, HYENA'S??? DIE ETEN JE ZO ALS EEN BORRELNOOT OP!!! *nom nom nom*

Offline langkousonline

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Survivor 23: South Pacific
« Reactie #13 Gepost op: 17-05-2011, 16:49:16 »
Wacht 'ns effe, dus eigenlijk gaan ze gewoon het HELE seizoen op een andere locatie overdoen? Met RI, returning players en al de ander onzin? Wat de HEL is hier de bedoeling van?

Schrap RI, Schrap terugkomers, en geeft ons gewoon een NORMAAL seizoen voor de verandering.

Precies! ::jaja::
"Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor. Lijkt me logisch."

Offline Art

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 23: South Pacific
« Reactie #14 Gepost op: 25-05-2011, 22:00:28 »
Toch raar dat ze nadat ze de tijd hebben gehad om het te bezinnen, dit seizoen opnieuw lijken te willen doen terwijl de algehele mening leek te zijn dat het een barslecht seizoen was.
De hoop is op de twee mensen die terugkeren maar van de mensen van wie ik denk dat ze teruggevraagd kunnen worden is eigenlijk niemand die ik weer wil zien. Liever bewaren ze die mensen voor een All Stars seizoen, die worden steeds leuker.
Nog even niks.

Offline Terloops

  • Forumlid
Re: Survivor 23: South Pacific
« Reactie #15 Gepost op: 26-05-2011, 11:59:21 »
Dat ze meerdere seizoenen op dezelfde plek opnemen heb ik minder moeite mee omdat dat door het budget komt. Waar ik meer moeite mee heb is dat ze een lokatie kiezen waar er geen waterproeven mogelijk zijn. Ik ben daar altijd een groot fan geweest. Je zit 39 dagen op een strand, maar je doet niks met het water :(

RI is eigenlijk geen succes maar dat zien de makers blijkbaar niet. Op Sucks is 90% van de mensen die getemd heeft tegen het RI concept.

Kan me voorstellen dat Samoa een goedkope exotische lokatie is omdat het vlak naast VS grondgebied ligt (Amerikaans Samoa).
« Laatst bewerkt op: 26-05-2011, 12:05:49 door Terloops »

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Survivor 23: South Pacific
« Reactie #16 Gepost op: 26-05-2011, 12:06:45 »
Ik ben opzich niet tegen het RI concept. Voor 1 seizoen vond ik het sowieso prima, maar ik ben er zeker geen fan van. Het kan voor leuke dingen zorgen, maar ik vond het maar saai dat Matt nu telkens alles won.
En van mij hoeven de spelers die in het spel zitten ook niet te weten wat daar gebeurd, dat maakt het nog moeilijker in te schatten.
Nou we zullen wel zien wat er gaat gebeuren. Hopelijk stemmen ze de oud kandidaten er snel uit.

Offline Terloops

  • Forumlid
Re: Survivor 23: South Pacific
« Reactie #17 Gepost op: 26-05-2011, 13:04:45 »
Ik ben met je eens dat de gewone spelers niet horen te weten wie er nog over is op RI. Mooie verrassing als die persoon dan terug komt in het spel.

Een nadeel van 16 nieuwe spelers vs 2 oudgedienden is dat ze voornamelijk mactors casten die normaliter Survivor niet of nauwelijks kennen. Die mensen kennen dus ook de oudgedienden en hun speelstijl niet en worden vervolgens volledig geownd (zie Ometepe + Rob). Achteraf gezien heb ik wel wat medelijden met de naieve Ometepe leden.

Ik vermoed dat ze bij S24 of S25 Survivor afsluiten met een All Stars en dat het dan afgelopen is.

Offline Terloops

  • Forumlid
Re: Survivor 23: South Pacific
« Reactie #18 Gepost op: 1-06-2011, 13:11:07 »
Zie hier de eerste en enige keer (gisteren) dat Jeff Probst reageerde op Sucks op alle kritiek over het huidige format van Survivor en meer:

http://survivorsucks.com/topic/83779/An-Open-Letter-to-Jeff-Probst-SEG-CBS?page=3#.TeTtJKVV1H0

Zie de post met hoofdletters.


Op meta posts na, zal het hier wel weer dood zijn tot S23 begint. Enig idee wanneer dat precies zal zijn?

Offline Lexxan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Just call me a SURVIVOR -- Helena Paparizou
Re: Survivor 23: South Pacific
« Reactie #19 Gepost op: 1-06-2011, 22:18:00 »
Goede vondst, Terloops  ::ok:: Die had ik reeds nog niet gezien (wel ondertussen wel natuurlijk en al beantwoord bovendien), aangezien ik zelden in Sucks Proper post.

De Première is, zoals haast alle seizoenen in het najaar te verwachten in september: Er is nog geen datum uit (ik geloof dat dit dag 2 of 3 was), maar zoals ik dus zei, zal het seizoen begin september 2011 uitgezonden worden.
HOEZO, HYENA'S??? DIE ETEN JE ZO ALS EEN BORRELNOOT OP!!! *nom nom nom*