Auteur Topic: Survivor 22: Redemption Island  (gelezen 157011 keer)

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Survivor 22: Redemption Island
« Reactie #80 Gepost op: 25-02-2011, 12:22:17 »
Probst heeft het steeds over een unieke twist (->Redemption Island), maar dat is iets wat we toch allang gezien hebben in ER?
Ik denk niet dat ze ER echt volgen. En zeker voor de Amerikaanse versie is het een nieuwe twist.

Offline TheeZakje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 22: Redemption Island
« Reactie #81 Gepost op: 25-02-2011, 14:39:28 »
Ik heb een jaar geleden (Of is het alweer 2 jaar?) gewoon al de seizoenen gedownload, te beginnen met seizoen 1. Zo heb ik alles op volgorde gekeken en heb ik ook nooit spoilers gezien! Heerlijk!

Dit seizoen begint echt lekker. Boston Rob is goed bezig en hopelijk kan Russell zich ook weer uit zijn situatie redden.

Offline Lexxan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Just call me a SURVIVOR -- Helena Paparizou
Re: Survivor 22: Redemption Island
« Reactie #82 Gepost op: 25-02-2011, 22:49:41 »
Ik denk niet dat ze ER echt volgen. En zeker voor de Amerikaanse versie is het een nieuwe twist.

CBS/SEG heeft afgekeken van de Israëlische versie. Dáár komt "Redemption Island" zoals het hier te zien is vandaan.

Wat dit seizoen betreft.... niet zo slecht als ik verwacht had, maar wat ik vreesde is helaas wel uitgekomen. Rob/Russell krijgen enorm veel aandacht, en geen van beiden is echt sympathiek imo. Veruit mijn twee minst favoriete person in dit seizoen.

Phillip is geweldig. Ik heb al veel vergelijkingen gezien met Coach Wade en... ze zijn enigszins correct. Één grote brok entertainment. Ralph en Mike zijn twee anderen die ik graag heb, zonder enige twijfel mijn favorieten op Zapatera. Ik ben ook een Fan van Kristina, Natalie en Francesquois... gek genoeg waren dat ook mijn 6 favorieten voor de première ::rofl::

Ik S22 een nogal moeilijk seizoen om te zien. Het kan werkelijk alle kanten uit... in zowel goede zin als kwade zin... en het feit dat Probst dit seizoen leuk vindt is geen garantie dat het werkelijk een goed seizoen is (Hij háát Thailand en Nicaragua (twee solide en zwaar onderschatte seizoenen ::ohno::) en houdt van sááááie borefests zoals Samoa en Coachantins... Blergh.)
HOEZO, HYENA'S??? DIE ETEN JE ZO ALS EEN BORRELNOOT OP!!! *nom nom nom*

Offline Terloops

  • Forumlid
Re: Survivor 22: Redemption Island
« Reactie #83 Gepost op: 26-02-2011, 05:35:02 »
Ik zie niet helemaal waarom je Samoa een borefest vindt.
Dat is het eerste seizoen dat ik Survivor begon te kijken en daarna keek ik veel van de rest en veel afleveringen vond ik minder.

Het is toch niet bepaald boring dat ze met een 4-8 stand gaan samensmelten en ondanks dat het nog steeds min of meer FoaFoa vs <andere naam> is, lukt het ze toch om alle 8 eruit te krijgen zonder dat één van de voormalige 4 eruit gaat.

Maar dat terzijde. :)

Offline TheeZakje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 22: Redemption Island
« Reactie #84 Gepost op: 26-02-2011, 15:38:12 »
En Thailand wás ook gewoon het slechtste seizoen  :P

Offline catshee

  • Forumlid
Re: Survivor 22: Redemption Island
« Reactie #85 Gepost op: 26-02-2011, 15:43:40 »
En Thailand wás ook gewoon het slechtste seizoen  :P
Nietes :P
Brian!!!

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Survivor 22: Redemption Island
« Reactie #86 Gepost op: 26-02-2011, 18:49:58 »
Over het entertainmentgehalte van de verschillende seizoenen kun je eindeloos twisten, uiteindelijk komt het allemaal neer op persoonlijke voorkeur. Ik vind tactisch/strategisch ingestelde kandidaten en unieke karakters over het algemeen boeiend om naar te kijken. Indien daar een tekort aan is of wanneer de betreffende kandidaten vroegtijdig vertrekken zal ik het seizoen laag klasseren. Dat maakt het seizoen echter nog niet slecht, elk seizoen is mijns inziens de moeite van het kijken meer dan waard. Het minst vermakelijke seizoen vond ik Marquesas, afgezien van Rob en Sean kon ik geen fascinerende kandidaten ontdekken. Daarnaast gaven de meeste deelnemers weinig blijk van intelligentie. Tocantins zou ik redelijk hoog klasseren vanwege Coach en Tyson, beiden waren buitengewoon in hun gedragingen en hebben daardoor een aantal fantastische scènes opgeleverd. Speltechnisch was het niettemin een betreurenswaardig seizoen waarin forse blunders werden gemaakt.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Survivor 22: Redemption Island
« Reactie #87 Gepost op: 26-02-2011, 18:58:18 »
Overigens mijn favoriete kandidaten van het huidige seizoen zijn momenteel: David, Grant, Ralph en Philip. Ashley, Natalie en Steve hebben de potentie om uit te groeien tot favorieten maar daar kan ik nog onvoldoende hoogte van krijgen.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Lexxan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Just call me a SURVIVOR -- Helena Paparizou
Re: Survivor 22: Redemption Island
« Reactie #88 Gepost op: 27-02-2011, 20:01:58 »
Over het entertainmentgehalte van de verschillende seizoenen kun je eindeloos twisten, uiteindelijk komt het allemaal neer op persoonlijke voorkeur. Ik vind tactisch/strategisch ingestelde kandidaten en unieke karakters over het algemeen boeiend om naar te kijken. Indien daar een tekort aan is of wanneer de betreffende kandidaten vroegtijdig vertrekken zal ik het seizoen laag klasseren. Dat maakt het seizoen echter nog niet slecht, elk seizoen is mijns inziens de moeite van het kijken meer dan waard. Het minst vermakelijke seizoen vond ik Marquesas, afgezien van Rob en Sean kon ik geen fascinerende kandidaten ontdekken. Daarnaast gaven de meeste deelnemers weinig blijk van intelligentie. Tocantins zou ik redelijk hoog klasseren vanwege Coach en Tyson, beiden waren buitengewoon in hun gedragingen en hebben daardoor een aantal fantastische scènes opgeleverd. Speltechnisch was het niettemin een betreurenswaardig seizoen waarin forse blunders werden gemaakt.

Bah, over smaken valt amper te twisten (maar gelukkig hou ik van twisten ^_^), maar of een seizoen goed of slecht is hangt van meerder factoren af, de belangrijkste daarvan persoonlijke voorkeuren natuurlijk. Samoa is naar mijn mening een slecht seizoen vanwege de afschuwelijke spreiding van de zendtijd over de kandidaten. We hebben niemand van Galu ècht leren kennen (afgezien van de insider clips die natuurlijk niet meer dan een optie zijn), en Russell is ENORM repetitief. Ik was oorspronkelijk een fan van Russell, maar dat was voor ik besefte dat hij erg hard in de herhaling viel met zijn constante kwaadsprekerij en arrogantie en "I'm the best player to ever play this game" repetitium ad nauseum. Dat is ook mijn probleem met Tocantins. meer dan driekwart van de seizoen gaat over Coach... en de overige 25% wordt verdeeld over 15 anderen. Bespottelijk! Cooks is een ander van mijn minst favoriete seizoenen, vanwege de ERG saaie cast (zoveel "deadweight characters", niet? Ik bedoel, wie geeft er nu om Cecilia, Brad, Becky of Rebecca? like, who cares???) en het erg voorspelbare endgame. Fiji is verschrikkelijk omdat haast iedereen ofwel saai en pointless (Edgardo, Liliana, Jessica, Mookie) of ENORM irriterend (Dre, Rocky, Alex, enz). Het is gewoon een seizoen vol onaangename mensen.

Bij mij komt uiteindelijk ALLES neer op de cast. Een cast dient entertainend, uniek en zichzelf behelpend te zijn. Geen kopiëen, geen slaapverwekkende individuen, geen vergelijkbare characters(in dezelfde jaargang, bedoel ik), en allemaal mensen die bereid zijn om het spel te spelen, en het te spelen om te WINNEN. Niet iedereen moet een "CHARACTER" zijn.  Zolang de cast divers is, en uit mensen bestaat die echt *WILLEN* winnen (en lieft winnen op een manier die vermakend is, natuurlijk), kan het seizoen amper stuk. Dat is waarom ik Thailand zo ondergewaardeerd vindt; er zijn echt ZOVEEL parels van mensen die *het* brengen: Robb is de beste kandidaat die voor de samensmelting weggestemd werd ooit (amai, zoveel woorden om gewoon "Best Pre-Jury boot ever" te vertalen <_<), Clay heeft echt GEWELDIGE one-liners, Helen's overemotionaliteit is onbetaalbaar grappig, Jake is uber, Jan's gekheid en dierenkerkhof...  ::rofl::; Ghandia en Ted... ja, er zijn echt VEEL supermomenten in dat seizoen, ondanks het verschrikkelijke gedeelte na de samensmelting. Tuurlijk is het niet het best seizoen... maar beter dan Samoa? Tocantins? Fiji? Cooks? All Stars? Marquesas? Dacht het niet, vriend.   
HOEZO, HYENA'S??? DIE ETEN JE ZO ALS EEN BORRELNOOT OP!!! *nom nom nom*

Offline catshee

  • Forumlid
Re: Survivor 22: Redemption Island
« Reactie #89 Gepost op: 27-02-2011, 22:55:31 »
Dat is waarom ik Thailand zo ondergewaardeerd vindt; er zijn echt ZOVEEL parels van mensen die *het* brengen: Robb is de beste kandidaat die voor de samensmelting weggestemd werd ooit (amai, zoveel woorden om gewoon "Best Pre-Jury boot ever" te vertalen <_<), Clay heeft echt GEWELDIGE one-liners, Helen's overemotionaliteit is onbetaalbaar grappig, Jake is uber, Jan's gekheid en dierenkerkhof...  ::rofl::; Ghandia en Ted... ja, er zijn echt VEEL supermomenten in dat seizoen, ondanks het verschrikkelijke gedeelte na de samensmelting.
Je vergeet Brian. Hij was de eerste speler die zeg maar Richards manier van allianties leek te verbeteren.

Offline Terloops

  • Forumlid
Re: Survivor 22: Redemption Island
« Reactie #90 Gepost op: 28-02-2011, 01:25:34 »
Vraag: zou het een leuk idee zijn als ze 8 spelers zouden uitkiezen van 20-30 jaar oud voor 1 team en dan zonder dat deze het weten 8 van hun ouders (vader of moeder) voor het andere team? Ze spelen dan pre-merge tegen hun eigen ouders. Alle allianties staan dan onder enorme druk als de remaining ouders en kinderen mergen. Aan dat "zonder dat ze het weten" kleven wellicht wat praktische bezwaren, maar dat is gewoon leuk voor het moment dat Jeff zegt "and now meet the opponent team".

Offline Lexxan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Just call me a SURVIVOR -- Helena Paparizou
Re: Survivor 22: Redemption Island
« Reactie #91 Gepost op: 28-02-2011, 13:00:36 »
Je vergeet Brian. Hij was de eerste speler die zeg maar Richards manier van allianties leek te verbeteren.

Oh, ik ben Heidik helemaal niet vergeten... ik vindt hem alleen echt een griezel van jewelste. Een griezelige, onaangename (vrouw-en-puppy-mishandelende)sociopaat. *BLERGH* Worst Survivor ever.

Wie ik WEL vergat the vernoemen was Shii Ann. Zonder de Shii-Devil is Robb's ster aan de Survivor Hemel aanzienlijk minder fonkelig.


Vraag: zou het een leuk idee zijn als ze 8 spelers zouden uitkiezen van 20-30 jaar oud voor 1 team en dan zonder dat deze het weten 8 van hun ouders (vader of moeder) voor het andere team? Ze spelen dan pre-merge tegen hun eigen ouders. Alle allianties staan dan onder enorme druk als de remaining ouders en kinderen mergen. Aan dat "zonder dat ze het weten" kleven wellicht wat praktische bezwaren, maar dat is gewoon leuk voor het moment dat Jeff zegt "and now meet the opponent team".


Eh, geen fan van dit idee, persoonlijk. Survivor draait om overleven op een eiland met een groep vreemden, in de zin van mensen die je niet kent. Als je iemand van de anderen kent, gaat een deel van het concept verloren. Éen van de voornaamste redenen waarom ik het idee achter ER met BNs en BVs zo verschrikkelijk vond toen ik ervan hoorde. Bij bijv. Micronesia was dat anders. De Fans KENDEN de favoriete als de karakters die ze waren op T.V.... maar de persoon Ozzy, Yau-Man of Poverty? Nee. Hun kennis t.o.v. de favorieten was oppervlakkig en te verwaarlozen. En zelfs dan was het nog kantje-boord.
HOEZO, HYENA'S??? DIE ETEN JE ZO ALS EEN BORRELNOOT OP!!! *nom nom nom*

Offline catshee

  • Forumlid
Re: Survivor 22: Redemption Island
« Reactie #92 Gepost op: 28-02-2011, 15:43:43 »
Vraag: zou het een leuk idee zijn als ze 8 spelers zouden uitkiezen van 20-30 jaar oud voor 1 team en dan zonder dat deze het weten 8 van hun ouders (vader of moeder) voor het andere team? Ze spelen dan pre-merge tegen hun eigen ouders. Alle allianties staan dan onder enorme druk als de remaining ouders en kinderen mergen. Aan dat "zonder dat ze het weten" kleven wellicht wat praktische bezwaren, maar dat is gewoon leuk voor het moment dat Jeff zegt "and now meet the opponent team".
Dan adviseer ik je Big Brother US te kijken. Daar zijn er wel eens van zulke twists. Past niet echt bij survivor.

Offline Terloops

  • Forumlid
Re: Survivor 22: Redemption Island
« Reactie #93 Gepost op: 1-03-2011, 21:23:31 »
Ouders (geliefden) spelen vaak wel een rol in Survivor. Aan het einde is er regelmatig een proef waarbij de deelnemer samen met zijn vader/moeder/broer/zus het moet opnemen tegen andere paren. Vaak merk ik dan dat zo'n speler zijn bepaalde eigenschappen niet van een vreemde heeft. Nu is het moment dat je het tegenstander team opnieuw ziet na een tribal council gewoon een moment. In mijn scenario is de tribal bij de tegenstanders vrijwel net zo spannend als dat het in je eigen team gebeurt (zit mijn vader/moeder er nog in?). Spelers die geen rol/alliantie van betekenis hebben, kunnen na een merge opeens een powerteam vormen met hun familielid.
Ik zie best wel pluspunten om eerlijk te zijn, maar misschien zou ik het gewoon moeten zien gebeuren om te zien hoe het uitpakt.
« Laatst bewerkt op: 1-03-2011, 22:50:40 door Terloops »

Offline TheeZakje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 22: Redemption Island
« Reactie #94 Gepost op: 1-03-2011, 22:41:13 »
Fiji, Cooks, All Stars vind ik dan allemaal wel weer leuk, maar ja  ;) Oh en Samoa ook hoor. Tocantins dan misschien net iets minder. En ja, Thailand heeft ook wel leuke dingen er in, maar deze staat gewoon onderaan mijn lijstje.

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 22: Redemption Island
« Reactie #95 Gepost op: 1-03-2011, 23:27:10 »
Ik heb een apart topic aangemaakt om lekker off topic te gaan betreffende dit seizoen en ideaal om andere seizoenen met elkaar te vergelijken, welke twist en spelverlopen men wil zien...  ::trots::

--> survivor talk

« Laatst bewerkt op: 2-03-2011, 02:29:58 door reaver »

Offline Da Wizz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 22: Redemption Island
« Reactie #96 Gepost op: 3-03-2011, 09:30:13 »
** SPOILERS voor Aflevering 3 **



 ::tandpastasmiley:: ::tandpastasmiley:: ::tandpastasmiley::
Jeuj, eindelijk is ie eens keer weggestemd. Russell stelt dus niet zo heel veel voor als hij geen immunity idol heeft. Hij is wel een slimme strateeg, maar hij was veel te arrogant door te denken dat drie personen genoeg is om zijn tegenstanders klein te krijgen.
Het was wel heel riskant wat het zestal deed door hun stemmen te splitsen, maar het heeft gewerkt.  ;D
Jammer dat Fransesca weg is, maar Matt heeft waarschijnlijk wel een grotere kans om Russell te verslaan in een duel. Het duel tussen hen was trouwens ook heel spannend en Matt heeft verdiend gewonnen. :)

Offline Lexxan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Just call me a SURVIVOR -- Helena Paparizou
Re: Survivor 22: Redemption Island
« Reactie #97 Gepost op: 3-03-2011, 10:33:33 »
Hehe, dat was nog eens een eilandraad. Voor het eerst in een lange, lange tijd was echt verrast door her resultaat (de laatste keer... ik denk dat de laatste keer dat ik zo geschokeerd was, was wanneer Kelly S in Samoa verrast werd door een Hidden Idol en zelfs dan nog zag ik het al een beetje aankomen). 'k was er zo van overtuigd dat Julie niet een gelijkstand zou geven, en dat het Ralph's laaste dag zou zijn...  ::pinokkio:: wel had ik dat even mis  ::rofl:: Perfecte afsluiter van een nogal matte aflevering.  ^_^

Arme Francesquois :(
HOEZO, HYENA'S??? DIE ETEN JE ZO ALS EEN BORRELNOOT OP!!! *nom nom nom*

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Survivor 22: Redemption Island
« Reactie #98 Gepost op: 3-03-2011, 11:04:50 »
Memorabele aflevering! Russell staat nog maar met één been in het spel en zal het in het komende duel met Matt niet makkelijk gaan krijgen. Het opzettelijk verliezen van de uitdaging om van Russell af te komen brengt overigens wel de nodige risico’s met zich mee. Wat mij betreft had Russell een sterk argument toen hij vertelde dat je een team waarin Boston Rob zit niet het ‘momentum’ wil geven. In All-Stars én HvV heeft een team onder zijn leiding meerdere winreeksen neergezet. Aan de andere kant wil je Russell ook niet te veel tijd geven want dan zal hij op miraculeuze wijze een opening vinden. Het individuele belang van zes Zapatera leden telde in dit geval zwaarder dan het teambelang. Ik durf niet te stellen dat ze de juiste beslissing hebben gemaakt maar zou zelf hoogstwaarschijnlijk hetzelfde besluit hebben genomen. Helemaal wanneer ik het vermoeden zou hebben dat Russell een immuniteitsketting had weten te bemachtigen. Doordat Ralph verzweeg dat hij de immuniteitsketting had gevonden kreeg Russell ironisch genoeg nog een overlevingskans. Russell’s roemruchte verleden werkte echter tegen hem, niemand was dit keer zo stompzinnig om het vierde wiel aan de schrootbak van Russell Hantz te worden.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Survivor 22: Redemption Island
« Reactie #99 Gepost op: 4-03-2011, 13:18:21 »
Is er ook weer zo'n foto recap? Kan me herinneren dat vorig jaar een blog was die een recap van de aflevering deed met hilarisch commentaar bij de foto's ::rofl::