Auteur Topic: Survivor 22: Redemption Island  (gelezen 157053 keer)

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Survivor 22: Redemption Island
« Reactie #200 Gepost op: 21-04-2011, 22:08:58 »
Denken jullie dat het Ometepe team zodanig gecast is qua karakters dat het een eitje werd voor Rob om controle te krijgen?

Ik denk niet dat Ometepe speciaal is samengesteld voor Rob daar ik geloof dat het blind kiezen van een Tribe Buff in de eerste aflevering eerlijk is gegaan. Echter, ik vermoed wel dat de productie met opzet één van de twee teams (Ometepe in dit geval) zodanig heeft samengesteld dat Russell of Rob er relatief gemakkelijk een alliantie kon vormen. Het is vast geen toeval dat team Zapatera is gevuld met kandidaten met veel levenservaring en Ometepe overwegend uit jongere naïevere kandidaten (en Phillip) bestaat. Dat gezegd hebbende, ik ben van mening dat Rob het in team Zapatera gemakkelijker zou hebben gehad dan Russell en dat Russell het in Ometepe moeilijker zou hebben gehad dan Rob. De reputaties en persoonlijkheden van Russell en Rob zijn daar debet aan.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Lexxan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Just call me a SURVIVOR -- Helena Paparizou
Re: Survivor 22: Redemption Island
« Reactie #201 Gepost op: 21-04-2011, 23:05:07 »
Bingo. Nog twee redenen waarom dat dit seizoen het allerslechtste ooit is. Er was gewoon geen enkele kans dat Rob NIET op handen gedragen zou worden, net zoals er geen kans was dat Russell GEEN tegenstand zou hebben. Hun HvV Counterparts hebben hun kansen vergroot (Rob) or verkleind (Russell). Daar hadden Casting rekening mee moeten houden.

En reden nummer twee, door Goyath 100% correct uitgelegd: Ometepe bestaat vooral uit naïve, maar zwakke volgelingen t.o.v. Zap's sterke, maar dominante individuen. Die returnee die op Ometepe terecht kwam zou sowieso MINDER tegenstand gehad hebben dan degene die op Zap terecht kwam, waardoor dat, in feite, een van hen een groot voordeel had t.o.v. de ander (en Rob HAD al een voordeel over Russell, nl zijn "Heldenedit" uit HvV)

HOEZO, HYENA'S??? DIE ETEN JE ZO ALS EEN BORRELNOOT OP!!! *nom nom nom*

Offline Da Wizz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 22: Redemption Island
« Reactie #202 Gepost op: 22-04-2011, 13:24:36 »
Ik weet niet of de teams met opzet zo zijn samengesteld dat Ometepe volgelingen zijn en Zapatera niet. Ometepe had namelijk ook Kristina en Francesca, maar dat waren ook de twee oudste vrouwen en als oudere vrouwen voor zichzelf gaan denken, worden ze er meestal direct uitgestemd.
Tja, het zou me niets verbazen als de teams inderdaad op die manier zijn ingedeeld, maar het zou me ook niets verbazen als het niet zo was.  ;)

Ik denk overigens wel dat Redemption Island in het spel is gebracht met als hoofddoel om een duel tussen Rob en Russell te krijgen. Ze zijn allebei namelijk wel redelijk sterk in proeven, dus de kans was ook zeker aanwezig dat die twee elkaar zouden tegenkomen en dat de één er lang genoeg kon overleven om de ander tegen te komen. En als die proef ook was gekomen, was het direct ook een spectaculaire geweest.

Offline Terloops

  • Forumlid
Re: Survivor 22: Redemption Island
« Reactie #203 Gepost op: 22-04-2011, 15:30:35 »
Ja, ik denk ook dat het uiteindelijke doel van RI was om Rob en Russell een safety net te geven om ver te komen en zo elkaar weer tegen te kunnen komen als 1 van hen voortijdig eruit zou vliegen. Iemand immuun te maken in de eerste X rondes (zoals in ER) of hen initieel al een HII te geven zou er iets te dik op hebben gelegen.

Offline honeymaker

  • Forumlid
Re: Survivor 22: Redemption Island
« Reactie #204 Gepost op: 22-04-2011, 17:20:48 »
Ja, ik denk ook dat het uiteindelijke doel van RI was om Rob en Russell een safety net te geven om ver te komen en zo elkaar weer tegen te kunnen komen als 1 van hen voortijdig eruit zou vliegen. Iemand immuun te maken in de eerste X rondes (zoals in ER) of hen initieel al een HII te geven zou er iets te dik op hebben gelegen.

Ik geloof dat eigenlijk absoluut niet. Je moet niet vergeten dat het concept van Redemption Island al langere tijd in ontwikkeling was en de producers het eigenlijk al enkele seizoenen terug hadden willen introduceren. Volgens mij stond Redemption Island dus al lang op de planning en hebben ze Rob en Russell pas later geïntroduceerd om het seizoen wat 'op te spicen'. Overigens heb ik weleens begrepen dat ze eigenlijk i.p.v. Rob, Richard Hatch tegen Russell hadden willen laten strijden. Dat verklaart meteen ook de wat vreemde (in scène gezette) woordenwisseling tussen die twee in de 'Surviving Survivor'-special ter ere van seizoen 20.

Verder wel opvallend dat verschillende mensen hier het huidige seizoen nogal vinden tegenvallen. Ik deel die mening absoluut. Ik stond voorafgaand aan de reeks eigenlijk behoorlijk positief tegenover het Redemption Island-concept, maar ik vind het geen goede toevoeging aan het spel. Ik zou het verder prima vinden als het bij dit seizoen zou blijven, maar ik heb van Jeff Probst blogs en tweets begrepen dat het waarschijnlijk een blijvertje is. Jammer!

Sowieso vraag ik me af of Survivor zich niet in de vingers gaat snijden. Wat betreft de locatie voor de volgende twee seizoenen gaan er namelijk geruchten dat
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Tevens was Heroes vs Villains dusdanig spannend qua strategie, dat dit seizoen eigenlijk amper meer is te overtreffen of met nieuwe kandidaten is te benaderen. Doordat de focus zo op strategie is komen te liggen, heb ik het idee dat de makers eigenlijk een beetje vastzitten. Had Nicaragua niet een stuk interessanter kunnen zijn als minder was gefocust op de stemming en meer op alle karakters? Ik ben in ieder geval benieuwd hoe lang Survivor het nog volhoudt.

De afgelopen aflevering was in ieder geval krankzinnig. Phillip is dusdanig gestoord dat ik hem eigenlijk niet leuk meer vind. Coach was ook niet helemaal normaal, maar ik kon hem op de een of andere manier toch beter pruimen.
« Laatst bewerkt op: 22-04-2011, 17:24:00 door honeymaker »

Offline catshee

  • Forumlid
Re: Survivor 22: Redemption Island
« Reactie #205 Gepost op: 22-04-2011, 17:59:08 »
Overigens heb ik weleens begrepen dat ze eigenlijk i.p.v. Rob, Richard Hatch tegen Russell hadden willen laten strijden. Dat verklaart meteen ook de wat vreemde (in scène gezette) woordenwisseling tussen die twee in de 'Surviving Survivor'-special ter ere van seizoen 20.
Ik had de orginele plannen voor het seizoen al eerder genoemd ;)
En hier een artikel met de originele plannen voor dit seizoen: http://www.associatedcontent.com/article/5887310/survivor_22_breaking_news_russell_vs.html
Dit verklaart bijvoorbeeld surviving survivor special (Rich vs Russell op het einde)

Moet zeggen dat ik zowel Rich vs Russell als 40 ex-kandidaten leuker had gevonden (maar ja dan hadden ze zitten vechten om James ;))
Even een vraag: was het met nog 40 ex-kandidaten een beter seizoen geweest?

Oh en de preview laat zien dat er volgende week een mystery package in het spel is. Het doet een beetje denken aan de mystery bottle uit de cooks. De aflevering heet ook zo (Mystery package).

Hier de preview: http://www.youtube.com/watch?v=irUJ6R4rEyg&feature=feedu

Offline honeymaker

  • Forumlid
Re: Survivor 22: Redemption Island
« Reactie #206 Gepost op: 22-04-2011, 18:31:14 »
Ik had de orginele plannen voor het seizoen al eerder genoemd ;)Even een vraag: was het met nog 40 ex-kandidaten een beter seizoen geweest?

Ah, dan had ik het van jou  :) Weet soms niet meer wat ik waar heb gelezen. Ik had het keuzemoment op zich heel leuk gevonden, maar had dat dan liever gezien in een later seizoen. We hebben immers pas een All Stars achter de rug. Ik had zelf nog wel wat gezien in een 3 of 4 tribes-combinatie met in iedere tribe een ex-kandidaat (Rob, Russell, Rich en?)

Oh en de preview laat zien dat er volgende week een mystery package in het spel is. Het doet een beetje denken aan de mystery bottle uit de cooks. De aflevering heet ook zo (Mystery package).

Hier de preview: http://www.youtube.com/watch?v=irUJ6R4rEyg&feature=feedu

Had die preview inderdaad al gezien. Moest erg lachen om de opmerking van Rob, die even geen controle over het spel heeft: "I don't understand why there has to be a twist. Always a twist."

Offline catshee

  • Forumlid
Re: Survivor 22: Redemption Island
« Reactie #207 Gepost op: 22-04-2011, 19:03:48 »
(Rob, Russell, Rich en?)
Sucks had het toen meen ik als vierde over Rupert puur omdat hij zo'n lievelingtje is maar lijkt me dat wanneer dat was geweest de meest logische keuze Rob C. was geweest. JFP ook wel, maar die zal (helaas) nooit meer terug komen.

Offline Lexxan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Just call me a SURVIVOR -- Helena Paparizou
Re: Survivor 22: Redemption Island
« Reactie #208 Gepost op: 22-04-2011, 21:20:43 »
Ja, de Mystery package lijkt wel op de "Bottle Twist" uit Cooks... Verschrikkelijk, als het waar is. -_-
HOEZO, HYENA'S??? DIE ETEN JE ZO ALS EEN BORRELNOOT OP!!! *nom nom nom*

Offline Terloops

  • Forumlid
Re: Survivor 22: Redemption Island
« Reactie #209 Gepost op: 22-04-2011, 22:01:55 »
Ik zou toch nog steeds graag iets zien als: 1 tribe met vaders/moeders en 1 tribe met hun zonen/dochters. Wie de merge halen wordt dan wel cruciaal. Dan je dan 1 iemand als ally hebt die je _gegarandeerd_ niet naait.

Offline Lexxan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Just call me a SURVIVOR -- Helena Paparizou
Re: Survivor 22: Redemption Island
« Reactie #210 Gepost op: 22-04-2011, 22:38:39 »
Zullen ze nooit doen. Het gaat tegen het basis-idee van het spel (vreemden die door omstandigheden gedwongen worden om samen te werken en tegen elkaar te strijden); Maar ja, na RI...  ::)
HOEZO, HYENA'S??? DIE ETEN JE ZO ALS EEN BORRELNOOT OP!!! *nom nom nom*

Offline Terloops

  • Forumlid
Re: Survivor 22: Redemption Island
« Reactie #211 Gepost op: 23-04-2011, 14:14:54 »
Met al die allstars afleveringen kan je toch niet echt meer spreken van vreemden.

Het moet wat onvoorspelbaarder worden. En de proeven mogen van mij wel wat spectaculairder. Ik ben wat flauw van proeven als:

-Een schepje opgraven met je handen
-Een zakje puzzelstukjes opgraven met het schepje
-Puzzel oplossen

Ik zie liever dingen die echt met surviven te maken hebben (zwemmen, vuur maken, dingen bouwen, vissen, etc).

Offline catshee

  • Forumlid
Re: Survivor 22: Redemption Island
« Reactie #212 Gepost op: 23-04-2011, 17:45:13 »
zwemmen
Nicaraguaanse kust is daar niet voor gemaakt heb ik begrepen :P

Ik zou toch nog steeds graag iets zien als: 1 tribe met vaders/moeders en 1 tribe met hun zonen/dochters. Wie de merge halen wordt dan wel cruciaal. Dan je dan 1 iemand als ally hebt die je _gegarandeerd_ niet naait.
In ieder geval is het idee van mensen die een verleden met elkaar hebben wel gedaan in big brother
Meestal een minder goed verleden (een twist was: the X-effect (eerste kandidaten kwamen binnen en daarna een paar van hun exen) en de nemesis twist (twee mensen die elkaar absoluut haten in hetzelfde huis) was ook aardig)

Het is wel leuk maar zoals lexxan al zegt past het totaal niet bij survivor

Offline Terloops

  • Forumlid
Re: Survivor 22: Redemption Island
« Reactie #213 Gepost op: 24-04-2011, 12:14:39 »
Dat de kust daar niet geschikt is voor zwemmen heb ik eerder (misschien wel van jou) gehoord.

Persoonlijk vind ik dat een fout in de locatie keuze. Ik ben gewoon fan van proeven waarin stevig gezwommen moet worden (en aangezien ze op het strand _moeten_ verblijven is de zee toch wel een belangrijk element). Bij de mannen denk ik dan meteen aan Ozzy en bij de vrouwen aan Parvati.

Elk jaar op een nieuwe plek was altijd wel leuk aan Survivor, maar 1 lokatie vanwege de kosten kan ik begrijpen. Kies dan wel een lokatie waar je ook leuke waterproeven kan doen.

Offline Lexxan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Just call me a SURVIVOR -- Helena Paparizou
Re: Survivor 22: Redemption Island
« Reactie #214 Gepost op: 28-04-2011, 13:02:39 »
Rob is nu officieel mijn favorite persoon die nog in het spel zit  :o Ik haat namelijk al de anderen, inclusief Phil en Andrea.

Op RI heb ik Mike graag, en in mindere maten Ralph. Ik ben nooit en fan geweest van Steve. Matt is mijn MINST favoriete persoon van het seizoen en ik hoop dat hij de volgende is die vetrekt. Ik kan hem gewoon niet meer hebben, hij is TE enerverend.

Allerslechtste bootlist ooit. Van IEDEREEN die ik ooit graag mocht is alleen Mike nog maar over.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
-_-

 
« Laatst bewerkt op: 29-04-2011, 00:16:35 door Lexxan »
HOEZO, HYENA'S??? DIE ETEN JE ZO ALS EEN BORRELNOOT OP!!! *nom nom nom*

Offline catshee

  • Forumlid
Re: Survivor 22: Redemption Island
« Reactie #215 Gepost op: 28-04-2011, 16:13:47 »
Betekend dit nu een duel met 4 mensen?
Oh en wel grappig dat Philip zijn zwemboek terugvond

Offline TheeZakje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 22: Redemption Island
« Reactie #216 Gepost op: 28-04-2011, 16:42:57 »
Toch jammer dat ze Andrea er niet uit stemden  ;)

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Survivor 22: Redemption Island
« Reactie #217 Gepost op: 28-04-2011, 16:56:51 »
En toen was Zapatera verleden tijd. Tenzij er eentje terugkomt van Redemption Island maar met de gouden edit die Matt krijgt kan ik me dat moeilijk voorstellen. De afgelopen afleveringen waren niet bijster interessant om naar te kijken maar eigenlijk is ‘pagong’ dat nooit. Gelukkig heeft de productie het effect ervan enigszins weten te beperken door er in drie afleveringen mee af te werken. Volgende week keert de spanning terug, ik ben erg benieuwd of de volgelingen nog iets gaan ondernemen tegen Rob. Veel zal echter afhangen van de immuniteitswinnaar. Gezien de monsterlijke uitdaging zet ik mijn geld in op Rob of Grant. Overigens, is er al bekend gemaakt tot wanneer Rob zijn (verborgen) immuniteitsketting mag gebruiken?

Als buitenstaander denk ik dat Natalie/Ashley en Philip er goed aan doen om zo snel mogelijk met Rob/Grant en Andrea af te rekenen. Mij verplaatsend in Rob/Grant en Andrea zou ik het liefste in de finale terecht komen met Ashley en Phillip. De personen die vermoedelijk op de minste jurystemmen kunnen rekenen. Het probleem is alleen dat Rob en Grant daarvoor elkaar (en in mindere mate Natalie) een mes in de rug moeten steken en dat kan ze dure stemmen kosten. Andrea zou wat dat betreft voor velen een ‘veilig’ eerste slachtoffer zijn. Met het oog op haar voormalige band met Matt valt er ook nog eens veel voor te zeggen.

Moeilijk in dit hele verhaal blijft het inschatten van de loyaliteit die sommigen nog hebben ten aanzien van andere deelnemers en dan specifiek ten aanzien van Rob. Iets ondernemen tegen Rob betekent het in vertrouwen nemen van op zijn minst twee andere kandidaten. Andrea zou zich geen moment bedenken en Ashley en Phillip zijn wildcards. Natalie en Grant lijken daarentegen vrij hecht te zijn met Rob. Daar komt nog bij dat Rob nog altijd een grote bedreiging is in de uitdagingen én een troef achter de hand heeft. Indien Rob besluit om af te rekenen met Grant wordt het concurrentieniveau voor hem ook nog eens een stuk lager. Aan de andere kant is het evengoed mogelijk dat Grant een aantal cruciale uitdagingen wint en zichzelf daarmee in de finale vecht.

Kortom, ik kan niet wachten tot de volgende afleveringen en ben zeer benieuwd wat er gaat gebeuren.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Terloops

  • Forumlid
Re: Survivor 22: Redemption Island
« Reactie #218 Gepost op: 28-04-2011, 23:47:16 »
Nou een twist? Dan verwacht je iets spannends of iets dat het spel op zijn kop zet. Het enige dat gebeurd is, is dat de eliminatie iets sneller verliep waardoor er iets sneller wat spanning in het spel zal terugkeren.

@Lexxan: is het nou zoveel moeite om ff die spoiler tags te gbruiken? Je hebt net weer 3 winnaars verklapt van voorgaande seizoenen. Bedankt! (not)

Mensen die ik nog wel een goede winnaar zou vinden: Grant, Mike en Matt. Het lijkt er nog steeds een beetje op dat de makers vinden dat Rob gewoon een keer moet winnen. Hij is alleen te dominant, wat me tegen staat. Ik snap niet dat ik in het Ometepe kamp nog niet 1 geluid heb gehoord in de trant van 'Hey, dit is ons seizoen! Ik zal wel gek zijn als ik een populaire Survivor veteraan meeneem naar de finale', maar misschien snappen deze makke schapen dat pas als er nog maar heel weinig over zijn en ze richting het slachthuis zijn geduwd (en dan is het misschien te laat, ook vanwege die HII die Rob nog heeft).

Offline catshee

  • Forumlid
Re: Survivor 22: Redemption Island
« Reactie #219 Gepost op: 5-05-2011, 13:53:05 »
Volgens mij is RI nu gewoon een tribe voor alle godsdienstige mensen ::rofl::
En wat een drama van Rob. Dacht even dat hij eruit zou moeten.

In ieder geval niet echt grote verassingen deze aflevering. De preview liet veel chaos zien en ik vraag me af of Philip nog wel de finale gaat halen. Ik denk overigens niet dat hij met zijn onthulling toch nog zou kunnen winnen maar wie weet.