Auteur Topic: Survivor 22: Redemption Island  (gelezen 157880 keer)

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Survivor 22: Redemption Island
« Reactie #160 Gepost op: 4-04-2011, 18:34:05 »
Even een waarschuwing: indien je niet gespoilerd wilt worden kijk dan niet naar de promo's van de volgende aflevering.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Terloops

  • Forumlid
Re: Survivor 22: Redemption Island
« Reactie #161 Gepost op: 4-04-2011, 21:08:13 »
Ik zal zo kijken, maar hoe kan het dat een forum beelden van Survivor toont die niet zijn uitgezonden (maar wellicht geld waard zijn omdat ze verkocht kunnen worden als extra's op een DVD) zonder in legal problemen te komen? Gezien de naam van het forum is het niet hun officiele forum.

op youtube zijn namelijk vorige week alle HD kanalen verwijderd vanwege legal issues.

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Survivor 22: Redemption Island
« Reactie #162 Gepost op: 5-04-2011, 11:48:16 »
Ik zal zo kijken, maar hoe kan het dat een forum beelden van Survivor toont die niet zijn uitgezonden (maar wellicht geld waard zijn omdat ze verkocht kunnen worden als extra's op een DVD) zonder in legal problemen te komen? Gezien de naam van het forum is het niet hun officiele forum.

op youtube zijn namelijk vorige week alle HD kanalen verwijderd vanwege legal issues.

Die beelden komen gewoon van de officiële CBS website af (gratis beschikbaar voor Amerikanen) maar zijn voor de buitenlandse kijkers omgezet/opnieuw geupload vanwege geografische restricties.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Survivor 22: Redemption Island
« Reactie #163 Gepost op: 7-04-2011, 09:12:04 »
Dit was met afstand de beste aflevering van het seizoen. De terugkeer van de Messias Matt was onvermijdelijk maar wat er daarna allemaal gebeurde was ongelofelijk. Verwarring alom doordat Matt geen kant koos en ook nog eens zijn enige bondgenoot (onbewust) verraadde. Andrea heeft mijns inziens reden genoeg gekregen om zich definitief tegen Matt te keren nadat hij Boston Rob had verteld over hun voornemens. Matt beschaamde daarmee namelijk het vertrouwen van Andrea, bracht haar onnodig in gevaar en bewees aldus op het gebied van tactiek een nitwit te zijn. Dacht Matt nu echt dat Rob het zou waarderen om te horen te krijgen dat hij sterk aan het overwegen was om hem weg te stemmen? Vanuit het perspectief van Rob was het elimineren van Matt de enige juiste optie. Het liefst zo snel mogelijk omdat daarmee een onzekere factor wegvalt en een voortijdige splitsing binnen oud-Ometepe minder waarschijnlijk wordt. De overige Ometepe leden hadden baat bij het voorlopig in standhouden van de meerderheidsalliantie, temeer omdat Zapatera nog overduidelijk een collectief vormt. In het geval van een (vroege) samensmelting wil je niet te snel worden ontmaskerd als degene die niet te vertrouwen is en elk moment van alliantie kan veranderen. De gezichten van Matt en de Zapatera clan tijdens de eilandraad op het moment dat ze doorkregen wat er gebeurde waren hilarisch. Ze waren allemaal op het verkeerde been gezet. Zapatera heeft de immuniteitsketting verspeeld en een potentiële medestander verloren.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Survivor 22: Redemption Island
« Reactie #164 Gepost op: 7-04-2011, 09:15:18 »
Oh en Phillip was geweldig deze aflevering ::rofl::



"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Lexxan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Just call me a SURVIVOR -- Helena Paparizou
Re: Survivor 22: Redemption Island
« Reactie #165 Gepost op: 7-04-2011, 10:04:37 »
Ik spuwde haast mijn thee uit wanneer hij, weeral, de term "Bushido Code" verbasterde  ::rofl:: ("Prosciutto Code?")

Hopelijk worth zijn droge mond nog steeds behandeld  ::bravo::

En Matt...  ::rofl:: alolpwnt.
« Laatst bewerkt op: 7-04-2011, 11:49:17 door Lexxan »
HOEZO, HYENA'S??? DIE ETEN JE ZO ALS EEN BORRELNOOT OP!!! *nom nom nom*

Offline Terloops

  • Forumlid
Re: Survivor 22: Redemption Island
« Reactie #166 Gepost op: 7-04-2011, 12:28:41 »
Geweldige aflevering indeed!

Andrea moet eens een ruggengraat zien te krijgen. Zij twijfelt aan alles. Ik zie liever mensen die een plan hebben.
Eerst leek het me nog mogelijk voor Zapa om Andrea nog te turnen, maar toen besefte ik dat zij ook Matt had gekozen (en Matt Steve).

Als je fan van Survivor bent (wat de meeste deelnemers niet zijn) dan weet je dat je niet met dit soort verhalen bij Rob moet aankomen.

Ik begin zelfs sympathie te voelen voor Zapa, maar dat komt omdat ze de underdog zijn. Mike doet iig de dingen die hij moet doen. Ralph was bereid om de HII te gebruiken wat op dit moment op zich slim was (als je het maar voor de juiste persoon gebruikt)

Stel je eens voor hoe het was gegaan als Ralph zijn HII aan Matt had gegeven en daarmee zijn leven had gered. Dan was er vast wel een Bijbelse passage geweest die Matt overtuigd had tot zijn laatste adem loyaal aan Zapa te zijn.

p.s. de immunityproef ging eigenlijk nergens over met 2 tribes so divided.
p.p.s. wat ik trouwens heel erg verdacht vond: Matt laat zien dat hij een wond heeft aan de buitenkant van zijn voet. En hij zegt dat hij hoopt dat dat hem niet gaat opbreken bij de proef. En guess wat de proef is .. zo lang mogelijk op de buitenkant van je voet staan. Persoonlijk vind ik dit iets te verdacht. M.a.w. dat de gameleiding de proeven beinvloed.
« Laatst bewerkt op: 7-04-2011, 12:46:58 door Terloops »

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Survivor 22: Redemption Island
« Reactie #167 Gepost op: 7-04-2011, 17:46:23 »
p.p.s. wat ik trouwens heel erg verdacht vond: Matt laat zien dat hij een wond heeft aan de buitenkant van zijn voet. En hij zegt dat hij hoopt dat dat hem niet gaat opbreken bij de proef. En guess wat de proef is .. zo lang mogelijk op de buitenkant van je voet staan. Persoonlijk vind ik dit iets te verdacht. M.a.w. dat de gameleiding de proeven beinvloed.

De uitdagingen worden al ver van te voren bepaald, zover mij bekend is wordt er enkel van het vastgestelde schema afgeweken wanneer de weersomstandigheden een bepaalde uitdaging onmogelijk maken. Daarnaast zou ik zeggen dat de productie zich veel eerder aan de kant van Matt zou scharen dan aan de kant van Sarita indien ze de uitkomst wilden beïnvloeden. Matt geeft ze namelijk een geweldige verhaallijn om mee te werken terwijl Sarita van weinig toegevoegde waarde is. Jeff Probst schreef er toevallig ook een stukje over in zijn blog:

"As I’ve said many times the duels are put on the grid and built long before we know who will be competing. So imagine Matt’s surprise when the one challenge he didn’t want – a challenge that involved using the side of his now injured food – was the exact duel that was on the grid.  Crazy Survivor luck. Had he lost, it would have sucked to lose due to an injury but it would have been completely fair. Truth is, I thought he was in real danger of losing. These challenges so often favor women and with his cut foot I thought he might be in trouble."
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Terloops

  • Forumlid
Re: Survivor 22: Redemption Island
« Reactie #168 Gepost op: 7-04-2011, 21:57:22 »
Ik kan het niet controleren, maar stiekem geloof ik het niet.

Ik heb zo vaak gedacht: ´het is nu wel duidelijk hoe het verder zal lopen en dan komt er opeens een konijn uit de hoge hoed´. Voelt als een productieteam die ingrijpt.
Voorbeeld dat me meteen te binnen schiet was Surv. Africa toen die oudjes in het ene team sitting ducks waren geworden en er opeens een mini merge kwam om het spel overhoop te gooien. Dat voelde wel als een ingreep. Ik was er wel blij mee, maar toch.

Stel dat er wel mee gesjoemeld werd dan zou hij toch nooit kunnen zeggen: We sjoemelen. :)

Offline Lexxan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Just call me a SURVIVOR -- Helena Paparizou
Re: Survivor 22: Redemption Island
« Reactie #169 Gepost op: 7-04-2011, 23:05:42 »
Andrea moet eens een ruggengraat zien te krijgen. Zij twijfelt aan alles. Ik zie liever mensen die een plan hebben.
Eerst leek het me nog mogelijk voor Zapa om Andrea nog te turnen, maar toen besefte ik dat zij ook Matt had gekozen (en Matt Steve).

Eh, het is normaal dat je twijfelt in een MILLION DOLLAR GAME, waar je MILLION DOLLAR DECISIONS maakt. Het heeft weinig te maken met ruggegraat. Ze is gewoon wat achterdochtig (wat normaal is aangezien Rob haar ook een mes in de rug gestoken heeft in Aflevering Twee) en beseft dat ze goed moet nadenken over hoe ze het spel dient te spelen. Niet zoals Matt het deed, van de hak op de tak springen en alles wat er door zijn hoofd gaat er uit flappen tegen eender wie. Andrea heeft mijn respect omdat ze teminste haar EIGEN spel speelt, en niet zonder nadenken achter Rob loopt zoals Ashley/Natalie/Grant.

Sidenote: Rob of Andrea is de winnaar. Book it. Ik zie gewoon niemand anders die het kan winnen. (Ashley/Grant/Natalie hebben geen persoonlijke verhaallijn, Matt is een "domme" speler (wat ze amper zouden tonen als hij gewonnen had), de Zaps hebben al lang geen kans meer, en Phillip... wel... is Phillip.)
HOEZO, HYENA'S??? DIE ETEN JE ZO ALS EEN BORRELNOOT OP!!! *nom nom nom*

Offline Terloops

  • Forumlid
Re: Survivor 22: Redemption Island
« Reactie #170 Gepost op: 8-04-2011, 00:51:24 »
Volgens deze theorie vind ik Andrea ook afvallen. Hoeveel afleveringen zijn er wel niet geweest waarbij ze niet/nauwelijks in beeld was en al helemaal niks heeft gezegd in de hele aflevering?

Philip is wel steeds in beeld (maar hij is dan ook de komische noot).

Volgens jouw theorie (dat een winnaar dus ook vanaf het begin voortdurend veel in beeld gebracht wordt) zou het 1 moeten zijn van:
Rob, Philip of Matt

Offline Lexxan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Just call me a SURVIVOR -- Helena Paparizou
Re: Survivor 22: Redemption Island
« Reactie #171 Gepost op: 8-04-2011, 08:48:12 »

Volgens jouw theorie (dat een winnaar dus ook vanaf het begin voortdurend veel in beeld gebracht wordt) zou het 1 moeten zijn van:
Rob, Philip of Matt

Dat is mijn theorie helemaal niet. Wat telt is de inhoud van een edit, niet hoeveel zendtijd je krijgt. Hoe verklaar je anders winnaars zoals Vee en Natalie W?
HOEZO, HYENA'S??? DIE ETEN JE ZO ALS EEN BORRELNOOT OP!!! *nom nom nom*

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Survivor 22: Redemption Island
« Reactie #172 Gepost op: 8-04-2011, 09:25:58 »
Ik kan het niet controleren, maar stiekem geloof ik het niet.

Ik heb zo vaak gedacht: ´het is nu wel duidelijk hoe het verder zal lopen en dan komt er opeens een konijn uit de hoge hoed´. Voelt als een productieteam die ingrijpt.
Voorbeeld dat me meteen te binnen schiet was Surv. Africa toen die oudjes in het ene team sitting ducks waren geworden en er opeens een mini merge kwam om het spel overhoop te gooien. Dat voelde wel als een ingreep. Ik was er wel blij mee, maar toch.

Stel dat er wel mee gesjoemeld werd dan zou hij toch nooit kunnen zeggen: We sjoemelen. :)

Ik sluit niet uit dat er in het verleden wel eens (kleine) ingrepen hebben plaatsgevonden maar in dit geval zijn er vooral argumenten tegen een ingreep. Waarom zou de productie de Messias van Redemption Island aka Matt weg willen werken ten gunste van Sarita die vooral uitblinkt in saaiheid? Dat zou ronduit stompzinnig zijn. Voorts, als de productie de boel wilde beïnvloeden hadden ze dat waarschijnlijk zo subtiel mogelijk gedaan. De scènes met de verwonding van Matt zouden dan weggelaten zijn, Probst had er met geen woord over gerept in zijn blog en tijdens de post-show interviews zou CBS waken voor een informatielek. Kortom als je echt denkt dat ze in dit specifieke geval hebben ingegrepen dan dicht je de hele Survivor productie wel erg weinig intelligentie toe.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Survivor 22: Redemption Island
« Reactie #173 Gepost op: 8-04-2011, 09:37:36 »
Sidenote: Rob of Andrea is de winnaar. Book it. Ik zie gewoon niemand anders die het kan winnen. (Ashley/Grant/Natalie hebben geen persoonlijke verhaallijn, Matt is een "domme" speler (wat ze amper zouden tonen als hij gewonnen had), de Zaps hebben al lang geen kans meer, en Phillip... wel... is Phillip.)

Andrea en Rob zijn op dit moment ook de personen die ik de grootste winkansen geef maar ik durf Natalie nog niet definitief af te schrijven. Indien ze de komende afleveringen nog steeds geen persoonlijke verhaallijn krijgt wordt het desalniettemin wel erg onwaarschijnlijk dat ze wint. Heeft edgic haar al voorgoed afgeschreven? Het punt is dat Natalie binnen Ometepe de beste positie heeft. Grant en Rob zijn de grootste bedreigingen, Philip en Andrea de outsiders en Ashley degene die meer dan Natalie irritatie lijkt op te wekken. Als er geen spelomwentelingen gaan plaatsvinden is Natalie min of meer verzekert van een plaats bij de laatste drie.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Terloops

  • Forumlid
Re: Survivor 22: Redemption Island
« Reactie #174 Gepost op: 8-04-2011, 10:06:25 »
Ik sluit niet uit dat er in het verleden wel eens (kleine) ingrepen hebben plaatsgevonden maar in dit geval zijn er vooral argumenten tegen een ingreep. Waarom zou de productie de Messias van Redemption Island aka Matt weg willen werken ten gunste van Sarita die vooral uitblinkt in saaiheid? Dat zou ronduit stompzinnig zijn. Voorts, als de productie de boel wilde beïnvloeden hadden ze dat waarschijnlijk zo subtiel mogelijk gedaan. De scènes met de verwonding van Matt zouden dan weggelaten zijn, Probst had er met geen woord over gerept in zijn blog en tijdens de post-show interviews zou CBS waken voor een informatielek. Kortom als je echt denkt dat ze in dit specifieke geval hebben ingegrepen dan dicht je de hele Survivor productie wel erg weinig intelligentie toe.

Akkoord!

Ik moet ook toegeven dat ik nog nooit echt gekeken heb naar een seizoen waarbij ik speciaal oplet hoe ze iemand neerzetten en wie dan uiteindelijk de winnaar wordt. Natalie is tot nu toe echter alleen nog maar vrij negatief in beeld geweest. Maar de gun factor (of eigenlijk de gun/niet factor is erg groot blijkt steeds weer). Hoe de relaties tussen mensen zijn wordt vaak toch niet helemaal duidelijk uit de beelden. Mensen zijn soms veel geliefder/minder geliefd dan je zou denken na de momentopnames die ze laten zien. Daarnaast zien zij natuurlijk de privegesprekken niet.
« Laatst bewerkt op: 8-04-2011, 11:05:05 door Terloops »

Offline Lexxan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Just call me a SURVIVOR -- Helena Paparizou
Re: Survivor 22: Redemption Island
« Reactie #175 Gepost op: 8-04-2011, 11:04:19 »
Andrea en Rob zijn op dit moment ook de personen die ik de grootste winkansen geef maar ik durf Natalie nog niet definitief af te schrijven. Indien ze de komende afleveringen nog steeds geen persoonlijke verhaallijn krijgt wordt het desalniettemin wel erg onwaarschijnlijk dat ze wint. Heeft edgic haar al voorgoed afgeschreven? Het punt is dat Natalie binnen Ometepe de beste positie heeft. Grant en Rob zijn de grootste bedreigingen, Philip en Andrea de outsiders en Ashley degene die meer dan Natalie irritatie lijkt op te wekken. Als er geen spelomwentelingen gaan plaatsvinden is Natalie min of meer verzekert van een plaats bij de laatste drie.

Wel, het probleem is dat Natalie amper inhoud geeft. Als je dit vergelijkt met bevoorbeeld the minst zichtbare winnaar aller tijden, Ratalie White, zul je merken dat Nat W als een character en een speelster veel meer inhoud en manipulatie heeft dan Nat T.

We zijn nu gemerged. Op dit ogenblik had Natalie W dit als inhoud

- Een kleine scene met Betsy waarin ze als "betrouwbaar" wordt voorgesteld in de pilootaflevering
- Positieve commentaar van zowel Ben als Jaison tijdens de TC van aflevering 4
- Aflevering 4: Een sleutelscene met Russell waarin haar overwinning voorspeld wordt.
- Aflevering 7: Ze wordt getoond als iemand die hard bezig is vrienden te maken met iedereen, zoals Laura die op bezoek is in FoaFo (and in contrast met Liz die zich alleen maar met hard werk bezig houdt en aan het einde van de aflevering weggestemd wordt)
- Merge episode: Sleutelscene #2 waar ze de Vrouwen van Galu overtuigd om Erik weg te stemmen.

Hoe onzichtbaar ze ook was, Nat W had verscheidene indicatoren dat ze niet alleen Russell zou verslaan, maar waarschijnlijk ook zou winnen.

Nat T daarentegen heeft dit als inhoud:

- Bescheiden focus in de premiere waar ze een "target" is, maar de dans omspringt
- Aflevering 2: Scene met Rob waar zij en hem een "band" vormen. Vergelijkbaar met Nat W's scene met Russell, maar Nat T krijgt amper inzicht, terwijl Nat W in haar scene VEEL MEER inzicht gaf.
- Aflevering 4: "Phillip is sooo annoying >_<"
- Afleveringen 5/6: Negatief in beeld gebracht, als een echte luiwammes (maar ze is veel minder negatief dan haar vriendin Ashley, die de volle laag krijgt)
- Aflevering 7: Crispy Rice Gate... en dat is alles.
- Aflevering 8: Wint Immuniteit... en dat is alles.

Tja... dat is andere koek, vind ik. Nat T heeft ook enkele indicatoren dat ze misschien later belangrijk kan worden, want ze is een stuk minder negatief dan ze had kunnen zijn. Betekend dit dat ze wint? Niet noodzakelijk. Er zijn absoluut geen aanwijzingen dat ze zal winnen. Volgens mij (en dat is een pure, maar gecalculeerde gok) is ze de Runner-up, tweede plaats. En waarschijnlijk is de finale stemming close, vergelijkbaar met (STOP MET LEZEN TERLOOPS) Bob/Susie.

Er is natuurlijk een waterkansje dat ze toch nog zal winnen (net als Mike en Matt), maar die kansen zijn zo piep-piepklein dat ze bijna verwaarloosbaar zijn. Rob of Andrea is de duidelijke winnaarskeuze op dit ogenblik.
HOEZO, HYENA'S??? DIE ETEN JE ZO ALS EEN BORRELNOOT OP!!! *nom nom nom*

Offline Art

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 22: Redemption Island
« Reactie #176 Gepost op: 8-04-2011, 15:11:02 »
Heeft edgic haar al voorgoed afgeschreven?

Laten we hopen van niet. Anders zouden haar winstkansen tot grote hoogte stijgen. :P
Nog even niks.

Offline Terloops

  • Forumlid
Re: Survivor 22: Redemption Island
« Reactie #177 Gepost op: 8-04-2011, 17:32:01 »
Aaargh Lexxan, je hebt net een winnaar verklapt die ik nog niet kende..
Dit forum blijven gewoon onveilig... ik dacht dat Redemption Island voornamelijk over season 22 zou gaan.
Ik ga weer een manier proberen te vinden om dit te onweten.

Offline TheeZakje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 22: Redemption Island
« Reactie #178 Gepost op: 8-04-2011, 21:47:33 »
Heerlijke aflevering! Het gezicht van Steve toen hij 1 stem kreeg was geweldig, maar wat daarna volgde nog leuker! Al had ik Steve graag zien vertrekken hoor  :P Echt, als een former Zapatera member wint dan verwijder ik dit seizoen van m'n externe schijf  ::hypocriet::

Ik ben nog steeds voor Rob! En Philip mag ook wel tot het einde blijven  ::bravo::

Offline catshee

  • Forumlid
Re: Survivor 22: Redemption Island
« Reactie #179 Gepost op: 8-04-2011, 22:01:49 »
Ik ben nog steeds voor Rob! En Philip mag ook wel tot het einde blijven  ::bravo::
::ok::
Als Phil blijft heeft Rob een betere kans :P