Auteur Topic: Favoriete Survivors  (gelezen 30682 keer)

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Favoriete Survivors
« Gepost op: 11-02-2010, 15:24:20 »
Na het bekijken van de terugblik op tien jaar Survivor heb ik (voor de zoveelste keer) een favorietenlijstje gemaakt, zie hieronder het resultaat. Voor de seizoenen Marquesas en Samoa heb ik geen favorieten benoemd. De deelnemers van Marquesas konden me weinig boeien en in het geval van Samoa werd er een favoriet door je strot geduwd.

Borneo: Richard Hatch
Australian Outback: Colby Donaldson
Africa: Big Tom
Marquesas: -
Thailand: Brian Heidik
Amazon: Matthew Von Ertfelda
Pearl Islands: Rupert Boneham
All-Stars: Rupert Boneham/Richard Hatch
Vanuatu: Chris Daugherty
Palau: Tom Westman
Guatemala: Gary Hogeboom
Panama: Bob Dawg
Cook Islands: Jonathan Penner
Fiji: Boo
China: James Clement/Jean-Robert Bellande
Micronesia: Joel Anderson
Gabon: Randy
Tocatins: Tyson/Coach
Samoa: -

Het leuke aan dit soort lijstjes is dat ze prima kunnen dienen als materiaal om je eigen kijkgedrag nader te analyseren. Opvallend in dit lijstje is de afwezigheid van vrouwelijke deelnemers, het is nog niet voorgekomen dat ik een vrouwelijke deelnemer tot favoriet van een seizoen heb benoemd. De reden daarvoor ligt in de UTR strategie die veel vrouwen hanteren en/of de afwezigheid van fysieke kracht. De meeste vrouwen stellen zich onderdanig op en hopen door een afwachtende houding ontzien te worden. Vrouwen die me wel konden bekoren zijn: Gretchen, Teresa, Julie, Ami (Vanuatu Ami welteverstaan), Twila, Ami (Guatemala), Sally, Parvati, Jenny en Candice.

Terug naar het favorietenlijstje: mijn favorieten zijn voornamelijk mannen van middelbare leeftijd die ‘ergens’ in uitblinken. Dat kan fysieke kracht zijn, superieure strategie, tactische ingrepen, unieke vaardigheden, een interessante persoonlijkheid of een combinatie van deze elementen. Voorwaarde is wel dat ik me enigszins moet kunnen identificeren met de deelnemers alvorens ik ze tot favoriet bestempel. Dat is de reden waarom figuren als Boston Rob, Rob C, Johnny Fairplay, Judd, Terry, Todd en Russell niet in dit favorietenlijstje voorkomen. Allemaal deelnemers die overigens wel sterk bijdroegen aan het kijkplezier.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Da Wizz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Favoriete Survivors
« Reactie #1 Gepost op: 14-02-2010, 12:26:50 »
Ik vind eigenlijk dat er best wel wat vrouwen zijn die strategisch erg sterk waren in Survivor, die ook tegelijk mijn favorieten waren van dat seizoen.  :)
Om er een paar te noemen:

Erinn (Tocantins): Ik vond dat zij het heel goed voor elkaar heeft gekregen om ronde na ronde te overleven, terwijl ze al vanaf één van de eerste afleveringen in de minderheid was. In de samensmelting probeerde ze zich weer te werken in de meerderheid en zij was de persoon die ervoor zorgde dat Tyson, Debbie en Taj werden weggestemd. Het leek ook alsof ze heel erg sterke connecties had met Stephen en daarom niet is weggestemd toen Coach werd weggestemd. En als JT niet de laatste immuniteit had gewonnen, zat ze waarschijnlijk in de finale.

Cirie (Panama): Van de allereerste aflevering tot haar laatste heeft ze het echt fantastisch gespeeld. In haar eerste team had ze geheime allianties waardoor ze niet werd weggestemd. In haar nieuwe team was ze enorm in de minderheid, maar vanwege haar sociale vaardigheden (en ook doordat anderen niet met elkaar overweg konden) kwam ze in de samensmelting terecht. Daar heeft ze een eigen alliantie gevormd en kwam daarmee tot de Final Four, waar ze bijna de tiebreaker won.

Peih-Gee (China): Ik vind dat Peih-Gee ook een topspeler was. In het begin was ze bijna weggestemd door haar dominante houding, maar ze herstelde die snel en kwam in een hechte alliantie terecht. In de samensmelting was ze in de minderheid, maar ze won best veel challenges en twee keer immuniteit wanneer het nodig was. Peih-Gee probeerde ook altijd mensen over te halen. Ze gaf echt nooit op.  ;)

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Favoriete Survivors
« Reactie #2 Gepost op: 25-03-2010, 19:15:06 »
Ik heb nog geen idee wie ik voor dit seizoen ga noteren, ik ben nog zoekende.....

Boston Rob is een potentiële kandidaat, maar dan moet hij wel eerst Russell zien weg te werken.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Art

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Favoriete Survivors
« Reactie #3 Gepost op: 29-03-2010, 17:49:19 »
Borneo: Rudy, geweldig karakter en iemand die het spel ook erg goed snapte voor iemand met zijn achtergrond. Maar deze show had veel geweldige kandidaten.
Austrian Outback: Maralyn: hoewel ze maar een paar afleveringen in de show zat moest ik steeds om haar lachen en ze stal de reünie.
Africa: Teresa: een nieuwe Tina die misschien nog wel een sterkere speler is en veel pech had dat ze met de grootste kinderachtige spelers aan haar zijde moest spelen.
Marquesas: Sean: zo fout maar iemand als hem zien we niet snel meer in de show, ook Kathy had een geweldige ontwikkeling.
Thailand: Ken of Jan, geweldig komisch koppel.
Amazon: JoAnna: iemand die de immuniteitsidool niet aan durft te raken omdat het niet volgens de bijbel mag, erg jammer dat ze zo vroeg is weggestemd. Verder Dave.
Pearl Islands: Sandra: een moeder die het halve strand uitvloekt.
All Stars: Hatch: de enige die het seizoen niet zo serieus nam: toen hij vertrek verdween ook al het plezier uit de serie.
Vanuatu: Leann was mijn favoriet toen ik het voor het eerst zag, daarna begon ik Twila en Rory ook steeds leuker te vinden.
Palau: Tom: knap dat iemand die zo sterk is toch nog het spel kan winnen, ook Wanda was geweldig voor de twee minuten dat ze meedeed.
Guatemala: Amy: ijzersterke vrouw die eigenlijk wel een herkansing verdient.
Exile Island: Cirie, need I say more? Maar heel Casaya (minus Danielle) was geweldig).
Cook Islands: Cao Boi was een goed karakter maar toen hij afviel bleef er weinig meer over.
Fiji: Yau-Man, één van de weinige die wat persoonlijkheid wist te tonen ondanks dat hij helemaal om de HII werd ge-edit.
China: Peih-Gee speelde het spel hard, al was ze niet altijd het zonnetje in huis. Courtney had een paar geweldige biechten maar leek geen idee te hebben wat ze op het eiland deed.
Micronesia: Cirie en Erik, als de ultieme fan.
Gabon: massive Crystal, ik had zo gehoopt op een final 3 met Crystal, Susie en Sugar.
Tocantins: Taj, bij gebrek aan beter.
Samoa: Laura, als hoofd-kreng, ook hier bij gebrek aan beter.
Heroes vs. Villains: nog geen idee, maar Sandra is hard op weg om de nieuwe favoriet te worden.


Over het algemeen dus het tegenovergestelde van Goyahlay: de oudere vrouwen die niet altijd uitblonken in fysieke kracht. :P
Nog even niks.

Offline TheeZakje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Favoriete Survivors
« Reactie #4 Gepost op: 29-03-2010, 18:09:50 »
Ja, ik meende al dat wij niet echt op dezelfde lijn zaten wat betreft favoriete kandidaten  :P Misschien moet ik ook nog maar een keer een lijstje posten. Die komt dan denk ik wel bij die van Goyathlay in de buurt.  ::ok::

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Favoriete Survivors
« Reactie #5 Gepost op: 30-03-2010, 15:20:09 »
Over het algemeen dus het tegenovergestelde van Goyahlay: de oudere vrouwen die niet altijd uitblonken in fysieke kracht. :P

Interessante lijst Art, ik wist natuurlijk wel dat wij qua favorieten aardig verschilden maar toch kan ik me meer vinden in je lijst dan ik van tevoren verwacht had. Er zijn enkel twee keuzes die ik onbegrijpelijk vind en eerlijk gezegd had ik gerekend op meer! Is het correct om te stellen dat voor jou de amusementswaarde van veel groter belang is voor het bepalen van je favorieten dan identificatie?
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Favoriete Survivors
« Reactie #6 Gepost op: 30-03-2010, 16:30:44 »

Mijn lijstje

Borneo: Hatch, Greg, Gretchen
Australian Outback: Elisabeth, Kel (beef jerky slachtoffer)
Africa: Clarence, Lex
Marquesas: Sean (bij gebrek aan beter)
Thailand: Shii Ann, Ted
Amazon: Matt (el machete)
Pearl Islands: Rupert, Sandra
All-Stars: Hatch, Shii Ann
Vanuatu: Chad, Rory
Palau: Angie (bij gebrek aan beter)
Guatemala: Judd, Danni
Panama: Bobby, Bruce
Cook Islands: Ozzy, Yul
Fiji: Boo, Michelle, Yau-man
China: James, Amanda
Micronesia: Joel, Ozzy, Amanda
Gabon: Randy (bij gebrek aan beter)
Tocatins: Coach, Carolina & Candace (jammer dat ze als eerste eruit gingen)
Samoa: Shambo, 'evil' Russel
Heroes vs Villains: Boston Rob, Sandra,



Offline Da Wizz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Favoriete Survivors
« Reactie #7 Gepost op: 30-03-2010, 20:24:27 »
Ik kan het met alle drie de lijstjes die tot nu toe zijn gepost wel vinden.
Mijn lijstje bestaat uit mensen die ik erg bewonderde om hun spel en mensen die ik gewoon puur entertainment vond  ;)

Borneo - Richard (eigenlijk vond ik heel de Final Four wel leuk, maar Richard was het leukst).
Australian Outback - Michael, daarna Colby.
Africa - Lex
Marquesas - Sean
Thailand - Shii-Ann, en daarna Ted.
Amazon - Rob
Pearl Islands - Sandra
All Stars - Lex, daarna Shii-Ann.
Vanuatu - Eliza (nadat Dolly, Brady en Rory weg waren)
Palau - Tom (eerst Jolanda)
Guatemala - Amy (daarna Gary en uiteindelijk Lydia)
Panama - Cirie (in eerste instantie Bobby)
Cook Islands - Jonathan (in eerste instantie Billy)
Fiji - Michelle (in eerste instantie Erica)
China - Peih-Gee (maar ook JR en James)
Micronesia - Cirie (maar ook Joel)
Gabon - Crystal & Kenny (wat mij betreft de beste cast ooit, ik vond iedereen interessant)
Tocantins - Erinn
Samoa - Brett (nadat Galu Russell en Erik weg waren)
Heroes vs Villains - Sandra & Rob!!

Offline Art

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Favoriete Survivors
« Reactie #8 Gepost op: 31-03-2010, 20:17:26 »
Interessante lijst Art, ik wist natuurlijk wel dat wij qua favorieten aardig verschilden maar toch kan ik me meer vinden in je lijst dan ik van tevoren verwacht had. Er zijn enkel twee keuzes die ik onbegrijpelijk vind en eerlijk gezegd had ik gerekend op meer! Is het correct om te stellen dat voor jou de amusementswaarde van veel groter belang is voor het bepalen van je favorieten dan identificatie?

Ik ben de laatste tijd op een andere manier naar de show gaan kijken. Eerder was ik bijna automatisch voor de 'underdog' (Cirie, Cao Boi, Sandra), nu meer voor de karakters. Daarom een JoAnna, je zou niet geloven dat iemand zoals zij meedoet tenzij je het echt ziet.
Ik vind het moeilijk om op basis van mate van identificatie favorieten aan te wijzen, vooral in de recente seizoenen als Tocantins en Samoa, waar ik het gevoel heb dat ik de meeste kandidaten nauwelijks heb leren kennen. Al heb ik dat bij bv. Vanuatu wel gedaan: met Leann zou ik me bijvoorbeeld goed kunnen identificeren.
Ook moet gezegd worden dat ik seizoenen 1-8 heb bekeken terwijl ik al wist wie wonnen/ver kwamen, dus dan kun je niet echt supporteren voor iemand omdat je al weet hoe ver diegene zal komen.

Maar zo'n lijstje is ook een soort van momentopname. Ik ben hem nu terug aan het kijken en zie dat ik ook Coach had kunnen noemen bij Tocantins of Colby bij Australia.
Zie trouwens dat ik een foutje heb: Ken bij Thailand moet Clay zijn. :P Ken vond ik verschrikkelijk.  ::ohno::
Nog even niks.

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Favoriete Survivors
« Reactie #9 Gepost op: 1-04-2010, 16:36:35 »
Ik moet zeggen dat de favorieten die ik noemde door de jaren heen amper zijn veranderd. Alleen Keith is op enig moment ingeruild voor Colby. Ik heb de meeste seizoenen echter ook al een hele tijd niet herbekeken. De laatste paar seizoenen komen we inderdaad wel veel minder over de kandidaten te weten dan in de eerdere reeksen. Vooral Survivor Samoa was wat dat betreft teleurstellend. Ik vermoed dat alle extra spelelementen die vanaf Survivor Panama zijn ingevoerd daar debet aan zijn. Die claimen namelijk relatief veel zendtijd. Gelukkig zijn er nog de extra’s clips die wekelijks op de CBS website gezet worden, aan de hand daarvan leren we de kandidaten tenminste iets beter kennen. Al blijft het natuurlijk wel een oppervlakkig soort kennen.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Hatch

  • Winnaar pool ER 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The snake
Re: Favoriete Survivors
« Reactie #10 Gepost op: 1-04-2010, 19:56:38 »
Kel (beef jerky slachtoffer)

Probst denkt trouwens wel degelijk dat Kel een beef jerky had, althans dat heb ik ooit ergens gelezen.

Verder vond ik persoonlijk die Kel zo'n beetje de minst interessante deelnemer van alle seizoenen tot dusverre.

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Favoriete Survivors
« Reactie #11 Gepost op: 25-04-2010, 16:39:50 »
Probst denkt trouwens wel degelijk dat Kel een beef jerky had, althans dat heb ik ooit ergens gelezen.

Verder vond ik persoonlijk die Kel zo'n beetje de minst interessante deelnemer van alle seizoenen tot dusverre.

Er waren geen bewijzen te vinden of hij al dan niet een voorraad had. Jerri heeft het enkel in de groep gegooid achter zijn rug om, voor dat alleen al zal ze nooit bij mijn favorieten horen.  Ze had hem ermee kunnen confronteren op de moment dat ze hem zag eten, er naartoe zijn gegaan, aan de adem of in die aard en iedereen erbij betrekken met bewijzen, als ze dan toch aan de alarmbel wil trekken  ;)

Offline TheeZakje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Favoriete Survivors
« Reactie #12 Gepost op: 25-04-2010, 17:10:35 »
Borneo: Richard Hatch en natuurlijk Rudy
Australian Outback: Colby Donaldson
Africa: Lex! maar ook wel Big Tom
Marquesas: Moet wel Boston Rob zijn
Thailand: Brian, of Clay
Amazon: Rob
Pearl Islands: Rupert Boneham
All-Stars: Moeilijk.. Zijn zoveel leuke mensen. Boston Rob denk ik.
Vanuatu: Chris Daugherty
Palau: Tom Westman
Guatemala: Ik denk Gary Hogeboom..
Panama: Terry?
Cook Islands: Ozzy! Maar Yul & Jonathan waren ook leuk
Fiji: Yao-man
China: James Clement
Micronesia: Ozzy, ook al was ie echt niet zo leuk als in Cook Islands.
Gabon: Kenny!
Tocatins: Tyson/Coach
Samoa: Russell (De evil one ja ;p)
Heroes vs Villains: Russell en Rob

Misschien pas ik later nog wat aan ;p

Offline Lexxan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Just call me a SURVIVOR -- Helena Paparizou
Re: Favoriete Survivors
« Reactie #13 Gepost op: 2-11-2010, 10:26:07 »
Bump!

Borneo: Greg (Wat een mafkees... in de goeie zin van het woord, natuurlijk ^_^)

Australian Outback: Colby (Gewoon Geweldig!)

Africa: Big Tom ("He's a JEW! He won't eat the HAM!" <3)

Marquesas: Kathy (Een Geweldige "Underdog Story" waarbij het sociaal zwakke "lelijke jonge eendje" ontbloeit tot een fantastische speelster!)

Thailand: Robb (Grappigste Survivor ooit. Niemand komt even in de buurt)

Amazon: Rob C. (One-liner Machine EN een sterk strategische speler? Mijn HELD!)

Pearl Islands: Sandra (Zij en Fairplay zijn mijn favorieten voor dit seizoen, mijn ik vind Sandra juist een tikkeltje beter. Sorry, Jon  ::tandpastasmiley::)

All Stars: Hatch (Al de anderen (met uitzondering van Ethan en Amber) waren gewoon "O_O")

Vanuatu: Chris (Vrouwenfluisteraar  ;) Oh en bovendien, Vanuatu is het enige seizoen waarvan ik IEDEREEN in de Laatste Zes of zo graag had. Chris/Twila/Scout/Eliza/Julie/Ami <3 ^_^)

Palau: Ian (Ik <3 van "sidekicks" en Ian is gewoon een goeie gast die het goed meent met iedereen.)

Guatemala: Stephenie (Ik hield van haar in Palau, maar in Guatemala is ze echt aan het hoogtepunt van haar delusies en ego-centrisme. Luvvit <3)

Exile Island: Cirie (Moeilijke Keuze, maar het MOET gewoon Cirie zijn. Als je haar niet mocht tijdens EI, heb je geen hart. Bovendien, is ze de best spelende Survivor die nooit gewonnen heeft)

Cook Islands: PENNER (Wie anders? Cook Islands was zo'n SAAI en PoCo seizoen dat ik er de MUREN van opliep. Jonathan was één van de weinigen die mijn bleven boeien en als je in je eentje een seizoen redt, verdien je er dan geen krediet voor?)

Fiji: Yau-Man (Naar mijn mening een zeer verfrissende Survivor. Een zeer goedhartig persoon ook (luister naar zijn commentaar terwijl hij Fairplay wegstemt in Micronesia - zo onwijs authentiek en nobel <3)

China: Courtney (niet alleen een van de grappigste mensen die op deze Aardbol rondlopen, ze hoeft ook geen ENKELE moeite te doen om hilarisch over te komen. Amazing <3)

Micronesia: Cirie (Micro was een geweldig seizoen, met een ongeloofelijke cast, maar uiteindelijk wist Cirie me het meeste te boien met haar constante "CIRIEOWNAGE" (ja toch, Yau-Man, Joel, Ozzy, Erik, Amanda?))

Gabon: Randy (een van de beste Villains ooit. Randy was bitter, cynisch, getormenteerd, en toch tegelijkertijd ongeloofelijk complex. Een fascinerend karakter)

Tocantins: Stephen (Wat een zonde dat hij verloor :( Dammit, Coach  >:()

Samoa:  ::) Ehh... ja... Dave. (Verschrikkelijk seizoen, maar ik vond Dave toch de beste omdat hij Grappig was, van Galu was (dat is een plus) en Medusa's lakei was (Laura <3))

Heroes Vs Villains: Parvati (Ik van geen fan van haar, maar in HvV heeft ze toch mijn hart gewonnen (derde keer, goede keer?))

Nicaragua: (totnogtoe): Jud (Hij is tof.)
HOEZO, HYENA'S??? DIE ETEN JE ZO ALS EEN BORRELNOOT OP!!! *nom nom nom*

Offline Chocolade

  • Forumlid
Re: Favoriete Survivors
« Reactie #14 Gepost op: 2-11-2010, 11:44:00 »
Ik heb nog niet elke gezien, maar al wel een groot aantal. Ik zal mijn lijst uploaden naarmate ik van gedachtes verander en/of ik nieuwe seizoenen heb gezien.

Borneo: x
Australian Outback: x
Africa: x
Marquesas: x
Thailand: x
Amazon: x
Pearl Islands: Sandra, Christa.
All-Stars: Rupert
Vanuatu: x
Palau: Tom Westman, Stephenie.
Guatemala: Lydia, Danni
Panama: x
Cook Islands: Candice
Fiji: x
China: Courtney, Amanda
Micronesia: Amanda, Parvati.
Gabon: x
Tocatins: Tyson, Taj, Erinn.
Samoa: Shambo, bij gebrek aan beter.
Heroes vs Villians: Danielle, Amanda, Sandra
Nicaragua: Jane!

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Favoriete Survivors
« Reactie #15 Gepost op: 4-11-2010, 22:20:24 »
Africa: Big Tom ("He's a JEW! He won't eat the HAM!" <3)

Geweldig moment inderdaad, nummer 2 op de lijst van de 115 grappigste Survivor momenten van Mario Lanza.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Lexxan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Just call me a SURVIVOR -- Helena Paparizou
Re: Favoriete Survivors
« Reactie #16 Gepost op: 5-11-2010, 12:28:07 »
Geweldig moment inderdaad, nummer 2 op de lijst van de 115 grappigste Survivor momenten van Mario Lanza.

Mario's lijst is echt geweldig. Ik beveel het aan aan iedere "Survivor Fan"

(Mario is ondertussen bezig met een vervolg, dit keer met seizoenen 12-20. Zou me niet verbazen dat "Sandra verbrandt Russells hoed" nummer één zou zijn  ::rofl::)
HOEZO, HYENA'S??? DIE ETEN JE ZO ALS EEN BORRELNOOT OP!!! *nom nom nom*

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Favoriete Survivors
« Reactie #17 Gepost op: 5-11-2010, 15:49:53 »
Ik kijk erg uit naar het vervolg, het blijft leuk om al die memorabele momenten terug te zien. Er is ook een youtube kanaal dat alle 115 momenten bevat: http://www.youtube.com/user/TheFunny115.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Favoriete Survivors
« Reactie #18 Gepost op: 5-11-2010, 15:53:35 »
Mijn favoriete moment uit de lijst:

"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Hatch

  • Winnaar pool ER 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The snake
Re: Favoriete Survivors
« Reactie #19 Gepost op: 7-11-2010, 02:11:32 »
Matt was echt TOP TV! Wat zou ik die graag terug zien in een all stars seizoen.