Auteur Topic: Survivor 19: Samoa  (gelezen 134664 keer)

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 19: Samoa
« Reactie #20 Gepost op: 2-09-2009, 01:57:14 »
::jaja:: ::ok:: ::ok::

Het grappige is ook dat ze in Amerika spreken van een alliantie en in Nederland/Vlaanderen van een complot. Dat heeft toch net een iets andere bijklank.

Overigens zou ik na seizoenen als Australian Outback en Guatemala niet willen zeggen dat het 'overleven' minder belangrijk is dan het sociale spel. Tenzij je het over het stemgedrag hebt. Dan wordt bij ER wel altijd weer dat vervloekte woord 'Robinsonwaardig' genoemd. Ik vraag me nog steeds af waar het verschil zit:

- de hoeveelheid geld die op het spel staat?
- de Amerikaanse versus de Nederlandse/Vlaamse mentaliteit?
- de productie, die door de montage stemafspraken als duivels afschildert?

Survivor is immers vanaf seizoen 1: Outwit, Outplay, Outlast!


Ik vind het grappig dat diegene die tegen stemafspraken zijn na een tijdje bij elkaar kruipen om hetgeen te doen wat ze moreel tegen zijn. Als verdediging wordt het blijkbaar wel aanvaard.

Bij stemafspraak, alliantie of complot is er telkens een andere gevoelswaarde vind ik: Met een complot denk ik vooral aan het in de val lokken op een smerige manier om iemand een target te maken, met alliantie over een groep mensen die samenwerken hetzij dmv een stemafspraak.

De geldkwestie is wel een motiverende factor bij de Amerikanen denk ik, met een miljoen dollar (min de taksen) daar bouw je een nieuw leven mee op tegenover 50.000 euro (Belastingvrij???) dat kan je enkel gebruiken als aanbetaling van van een huisje...

In onze reeksen werd het spel van allianties niet echt werd goedgekeurd door de productie en presentatie --> Remember het kruisverhoor bij de wegstemming van Prince in 2008?  Ook bij de Kyra kwestie... 

Jeff gaf in dat interview aan dat je op een Tribal Council moet praten, of je nu de waarheid spreekt of liegt het maakt em niet uit. --> "There's always a couple of people where at the first tribal council, I'll ask them a question and they'll say, "Gee, I don't know, Jeff" – which is kind of telling me, "I'm not going to say anything." To which I usually reply, "'I don't know' ain't gonna cut it. Listen, if you want to lie to me, go ahead."

Door echt de waarheid uit de kandidaten te trekken werd het gameplan ihg van Hans en Yin extra in de kijker gezet door de productie...  Het is een spel geen rechtszaak ;)

De mensen die tactisch spelen worden in ER al snel als de boosdoeners weergegeven. Dat is wel jammer, want zo blijft het naar mijn mening een miss/mister Survival verkiezing dan een spel. Altijd dat gedoe van "Ik stem de sterkste er niet uit want hij is Robinsonwaardig." komt me de oren uit.

Idd. Voor vele mensen is de term Robinsonwaardig gewoon heel subjectief. Als je dan toch niet op een proeventijger(een zwakkere) stemt zeg op ten minste dat hij/zij een bedreiging is op het sociale aspect van het spel en laat deze persoon die je van het eiland wil kicken in haar/zijn waardigheid.

Offline Art

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 19: Samoa
« Reactie #21 Gepost op: 3-09-2009, 19:54:49 »
Hij geeft wel aan wat hij wil.

Na het kijken van de Survivor reeksen heb ik wel een heel andere kijk op het spel zo ook op ER.  Het spel dat Hans en Yin vorig jaar gespeeld hebben zou wel meer geaccepteerd worden in Amerika...

Ligt er aan hoe het in beeld wordt gebracht. Prince was van plan hetzelfde te doen wat Hans en Yin deden en HiuKwan was ook lange tijd lid van het complot, toch waren zij de populairste kandidaten. En in het verleden waren er ook meerdere kandidaten die complotten maakten en toch populair waren, zoals Eva, Richard, Frank, Robin, etc.
Nog even niks.

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Survivor 19: Samoa
« Reactie #22 Gepost op: 17-09-2009, 19:27:20 »
morgen is het zover :D

Offline Sprien

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleine hamsters, grote avonturen!
Re: Survivor 19: Samoa
« Reactie #23 Gepost op: 17-09-2009, 19:28:35 »
morgen is het zover :D

Ben benieuwd, ga het met jullie mee volgen :D
The sun came up and reality set in.

Offline TheeZakje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 19: Samoa
« Reactie #24 Gepost op: 17-09-2009, 22:02:39 »
Ben benieuwd, ga het met jullie mee volgen :D

Yeaaah  8) Eindelijk mijn 19e seizoen! Sta al een tijdje droog  ;D

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Survivor 19: Samoa
« Reactie #25 Gepost op: 17-09-2009, 22:25:46 »
Yeaaah  8) Eindelijk mijn 19e seizoen! Sta al een tijdje droog  ;D

Same here! Morgenmiddag eindelijk weer eens een nieuwe aflevering van mijn favoriete serie!
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 19: Samoa
« Reactie #26 Gepost op: 17-09-2009, 22:33:19 »
Ik heb tussendoor de 1e Zuid-Afrikaanse geprobeerd, maar na 6 aflevering opgegeven. Saaaaai.  :-\\

Offline Phraser

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 19: Samoa
« Reactie #27 Gepost op: 17-09-2009, 22:55:28 »
die heb ik ook nog openstaan. Maar nu ik dat zo hoor, kan niks tippen aan 'echte'Survivor.
« Laatst bewerkt op: 17-09-2009, 23:20:15 door Phraser »

Offline honeymaker

  • Forumlid
Re: Survivor 19: Samoa
« Reactie #28 Gepost op: 17-09-2009, 23:21:57 »
Ik heb echt zin in morgen. Ben benieuwd wat voor vreemde karakters ze nu weer uit de kast hebben getrokken.
Voor diegene die niet kunnen wachten: de eerste drie minuten van de premičre zijn al te bekijken op de site van Entertainment Weekly, waarin Jeff bijna wordt bedolven onder een vloedgolf!   :) Op diezelfde site ook nog een aardig (video-)interview met Jeff door Dalton Ross. Dit interview bevat wel een paar spoilers.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Veel kijkplezier morgen!
« Laatst bewerkt op: 17-09-2009, 23:23:40 door honeymaker »

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Survivor 19: Samoa
« Reactie #29 Gepost op: 18-09-2009, 12:04:24 »
oei  leuke aflevering!
Ik heb zeker al wat favorieten en iemand die ik niet mag :P.

Als je de aflevering nog niet gezien hebt moet je nu niet verder lezen!!

Jammer dat Marissa eruit is. Had graag Russel zien vertrekken. Al zal hij wel leuk zijn voor het spel. Maar vind het wel jammer dat hij dan alle water cantines (?)  leeggooit. en dat soort dingen. Met iedereen secret alliances maken vind ik juist wel leuk. Maar had wel het idee dat hij alle vrouwen dom vindt en daarom met hen een alliance maakt. Dat vind ik dan weer niet zo leuk :P.

Ik vind Shambo (hilarisch trouwens) leuk en Liz. en de Russel (die met de dreadlocks) en die andere donkere man die goed kan zwemmen.
en de jongen die 'hillybilly' vind ik stom :P.

Ben heel erg benieuwd naar volgende week. Ik denk dat een van de mannen die vrouw 'aanvalt' tijdens die challenge die uitgebreid werd laten zien. Een van die vrouwen zei namelijk: 'why would he attack me?'


Al met al word ik een leuk seizoen denk ik. Een goede start iig.

Offline TheeZakje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 19: Samoa
« Reactie #30 Gepost op: 18-09-2009, 19:59:46 »
Zeker een goede start! Hoppaaa, 2 challenges! Leuke characters lijkt me ;) Russell.. wauw.. ik snap best dat mensen hem nu al gaan haten, maar ik vind het eigenlijk wel mooi xD Ik hoop dat ie er nog mooi een tijdje in blijft :P Heerlijke start. Wel een beetje zielig voor Marissa maarja.

En laten we wel eerlijk zijn, die blondjes zien er gewoon dom uit  ::hypocriet:: Hehe :P

Offline honeymaker

  • Forumlid
Re: Survivor 19: Samoa
« Reactie #31 Gepost op: 18-09-2009, 23:08:37 »
Ik vond het nogal een gehaaste aflevering eerlijk gezegd. Dusdanig gehaast, dat ze niet eens tijd hadden om de intro te laten zien. Ik vind juist de Survivor-afleveringen wel prettig waarin ze wat meer de tijd nemen om het verhaal op te bouwen en ook wat rustmomenten nemen (natuurshots e.d.). Ze hadden nu kennelijk veel teveel materiaal voor 42 minuten.
Russel is by far het meest krankzinnige karakter dat ik ooit heb gezien. Zijn 'evil-heid' is tot daaraan toe. Maar wat is in godsnaam het nut achter het verbranden van een sok en het verspillen van andermans water? Wat is daar de strategie achter? Hoe kom je daarmee verder in het spel? Ik zie het eerder als een effectieve manier om je gehele tribe nog voor de merge volledig uit te dunnen.........
Russel zit volgens mij nu al op het niveau Jonny Fairplay met zijn verhaal over Katrina en absurde 'evil' activiteiten. Ik ben benieuwd wat ons nog te wachten staat!

Offline Phraser

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 19: Samoa
« Reactie #32 Gepost op: 19-09-2009, 08:36:37 »
Het is weer begonnen. Gelijk een volle aflevering, ook niet verwonderlijk met 20 castaways. Zitten wederom veel kleurrijke deelnemers in.
 
Hoewel de afleveringen altijd hetzelfde in elkaar zitten ( reward challange, immunity challenge en troubil council) blijft het toch elke keer weer spannend. De twists zijn het toch die het doen.

Gezien de preview van volgende week ben ik wel benieuwd wat er aan de hand is. Als ze Russel nu al als grootste villian bestempelen, dan ben ik benieuwd wat hij nog in petto heeft. Dit was natuurlijk niks. Blijft een eigenzinnig mannetje.

Dit jaar dus geen Exile Island, maar als ik dit filmpje zie, wel wat anders.

http://www.youtube.com/watch?v=9sewGvQJ3aI



Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Survivor 19: Samoa
« Reactie #33 Gepost op: 19-09-2009, 19:36:21 »

Russel is by far het meest krankzinnige karakter dat ik ooit heb gezien. Zijn 'evil-heid' is tot daaraan toe. Maar wat is in godsnaam het nut achter het verbranden van een sok en het verspillen van andermans water? Wat is daar de strategie achter? Hoe kom je daarmee verder in het spel? Ik zie het eerder als een effectieve manier om je gehele tribe nog voor de merge volledig uit te dunnen.........

Het heeft op dit moment inderdaad weinig tot geen strategische meerwaarde voor Russel. Hij is bezig de basis van zijn eigen spel te verzwakken in plaats van sterker te maken. In de teamfase van het spel is het creëren van chaos naar mijn mening enkel effectief indien je op het punt staat om weggestemd te worden. Desalniettemin levert het natuurlijk wel extreem leuke tv beelden op.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Hatch

  • Winnaar pool ER 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The snake
Re: Survivor 19: Samoa
« Reactie #34 Gepost op: 20-09-2009, 00:23:46 »
Russel!!! Wat een Koning! ::respect:: ::respect::

Heerlijke televisie dit. Hoe hij dat eerste domme gansje er zonder blikken of blozen keihard uitwerkt was gewoonweg geniaal.

Ik hoop nu al dat 'ie het gaat winnen al zal dat ongetwijfeld lastig gaan worden.

Dat sokken verbranden en veldflessen leeggooien is wel degelijk een goede strategie aangezien het irritatie opwekt bij mensen en die irritatie moet je kwijt en dat resulteert op zo'n eiland gewoon tot onderlinge ruzie en zolang Russel zorgt dat hij daar niet in verzeild raakt zit hij goed.

Verder sowieso weer een erg mooie aflevering vind ik. Survivor is toch echt op elk vlak de betere ten opzichte van ER. Qua beelden, montage, proeven, deelnemers en boven alles qua presentatie. Heerlijk om weer 12 weken lang van Probst te kunnen genieten.

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Survivor 19: Samoa
« Reactie #35 Gepost op: 20-09-2009, 09:34:48 »
Dat sokken verbranden en veldflessen leeggooien is wel degelijk een goede strategie aangezien het irritatie opwekt bij mensen en die irritatie moet je kwijt en dat resulteert op zo'n eiland gewoon tot onderlinge ruzie en zolang Russel zorgt dat hij daar niet in verzeild raakt zit hij goed.

Onderlinge ruzie is alleen goed indien je er ook daadwerkelijk van kan profiteren. In de teamfase van het spel is dat meestal niet zo en kan het zelfs leiden tot een ernstig disfunctionerend team en op lange termijn is dat mogelijk dodelijk voor het individuele spel van Russel. Gezien de positie van Russel vooralsnog niet in gevaar lijkt te zijn schiet hij er niks mee op. Hij heeft zijn team voorlopig nodig voor het winnen van uitdagingen en het creëren van een stabiele basis voor zijn eigen spel. Daarnaast brengen zijn acties onnodig risico met zich mee, stel je voor dat een van de kandidaten ‘toevallig’ had gezien wat Russel aan het uitspoken was. En de 'domme gansjes' zijn echt niet zo dom als hij denkt, vroeg of laat zullen ze vertrouwder raken met andere kandidaten en een netwerk van sociale relaties opbouwen waardoor Russel zich opeens veel minder kan veroorloven.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Art

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 19: Samoa
« Reactie #36 Gepost op: 20-09-2009, 12:52:34 »
Maar Russell doet natuurlijk niet mee om te winnen, enkel om een karakter neer te zetten. Volgens mij zei hij dat zelfs in een voorstukje.

Ik vond de eerste aflevering van ER beter dan deze aflevering, eigenlijk. Survivor kwam erg gehaast over en we hebben de helft van de kandidaten niet gezien. In ER gebeurde er ook veel, maar kwam het wat onspannender over en zagen we veel meer kandidaten.
Nog even niks.

Offline Hatch

  • Winnaar pool ER 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The snake
Re: Survivor 19: Samoa
« Reactie #37 Gepost op: 20-09-2009, 15:22:35 »
Onderlinge ruzie is alleen goed indien je er ook daadwerkelijk van kan profiteren. In de teamfase van het spel is dat meestal niet zo en kan het zelfs leiden tot een ernstig disfunctionerend team en op lange termijn is dat mogelijk dodelijk voor het individuele spel van Russel. Gezien de positie van Russel vooralsnog niet in gevaar lijkt te zijn schiet hij er niks mee op. Hij heeft zijn team voorlopig nodig voor het winnen van uitdagingen en het creëren van een stabiele basis voor zijn eigen spel. Daarnaast brengen zijn acties onnodig risico met zich mee, stel je voor dat een van de kandidaten ‘toevallig’ had gezien wat Russel aan het uitspoken was. En de 'domme gansjes' zijn echt niet zo dom als hij denkt, vroeg of laat zullen ze vertrouwder raken met andere kandidaten en een netwerk van sociale relaties opbouwen waardoor Russel zich opeens veel minder kan veroorloven.

Je hebt natuurlijk helemaal gelijk dat er een risico inzit. Echter werd pas duidelijk dat Russel safe was tijdens tribal council. Tevens hebben we al een stukje gezien tussen twee mensen die geďrriteerd waren over de lege veldflessen de volgende ochtend. Dat soort dingen wil je graag hebben in je team, toch?

Offline Hatch

  • Winnaar pool ER 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The snake
Re: Survivor 19: Samoa
« Reactie #38 Gepost op: 20-09-2009, 15:25:41 »
Maar Russell doet natuurlijk niet mee om te winnen, enkel om een karakter neer te zetten. Volgens mij zei hij dat zelfs in een voorstukje.

Juist wel, er is een stukje geweest waarin hij duidelijk zei dat hij per se wilde winnen om te laten zien dat hij de perfecte strategie had ontwikkelt voor het spel. Alleen de geldprijs kan hem niets schelen omdat hij al multimiljonair is.

Citaat
Ik vond de eerste aflevering van ER beter dan deze aflevering, eigenlijk. Survivor kwam erg gehaast over en we hebben de helft van de kandidaten niet gezien. In ER gebeurde er ook veel, maar kwam het wat onspannender over en zagen we veel meer kandidaten.

Ik kan me niet herinneren dat we bij Survivor in de eerste afleveringen wel alle kandidaten te zien kregen.

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 19: Samoa
« Reactie #39 Gepost op: 20-09-2009, 15:38:04 »
Ik kan me niet herinneren dat we bij Survivor in de eerste afleveringen wel alle kandidaten te zien kregen.

Bij de eerste reeksen kregen we ff een korte voorstelling met hun beroep toch... ::)