Auteur Topic: Survivor 9: Vanuatu  (gelezen 28800 keer)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Survivor 9: Vanuatu
« Gepost op: 23-07-2009, 20:07:27 »

Survivor 9: Vanuatu

Voor de tweede keer in Survivor, worden de kampen in dit negende seizoen opgedeeld in mannen tegen vrouwen. Het is tevens de tweede keer in Survivor dat ze met 18 kandidaten van start gaan. Zij gaan het avontuur aan in Vanuatu, een reeks vulkanische eilanden.

Daarnaast is het ook de tweede keer in dit programma dat er een kandidaat met een handicap aan mee doet.

De hele reeks staat op Youtube, maar via MIRC kan je ze ook allemaal nog downloaden en tevens vond ik een nog actieve torrent voor het volledige seizoen. Meer info vind je op deze pagina.

Hier kan je napraten over deze 9e reeks. Of bekijk hem nu en kom daarna vertellen wat je er van vond.
« Laatst bewerkt op: 23-08-2009, 22:20:50 door Robbieazerty »

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 9: Vanuatu
« Reactie #1 Gepost op: 23-08-2009, 22:21:17 »
Ook de Vanuatu pagina is klaar!

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Survivor 9: Vanuatu
« Reactie #2 Gepost op: 26-08-2009, 17:47:32 »
Aflevering 1 gezien. Ben nog niet dol enthousiast over de mensen. Beetje saai nog. En vind het ook niet echt leuk dat de mannen en vrouwen weer verdeelt zijn. Te snel achter elkaar. (Als je alles achter elkaar kijkt tenminste).

Hebben mensen dit seizoen al gezien en wat vonden jullie ervan? Zonder te veel te spoileren natuurlijk :P

Offline TheeZakje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 9: Vanuatu
« Reactie #3 Gepost op: 26-08-2009, 17:50:44 »
Ja ging wel dit seizoen. Later in het seizoen wordt het leuker  ;) Maar niet echt 1 van mijn favorieten moet ik eerlijk zeggen  ;D

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 9: Vanuatu
« Reactie #4 Gepost op: 26-08-2009, 19:34:46 »
Het wordt later inderdaad wel leuker (heb me erg geërgerd (als in goed geërgerd want het houdt het wel boeiend) aan een bepaalde kandida(a)t(e) die gaandeweg helemaal denkt dat hij/zij king/queen van de reeks is en alle touwtjes in handen heeft.

Offline Art

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 9: Vanuatu
« Reactie #5 Gepost op: 28-08-2009, 12:42:55 »
Ik vond het een vrij saai seizoen, maar kan ivm. spoilers niet zeggen waarom.
Nog even niks.

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Survivor 9: Vanuatu
« Reactie #6 Gepost op: 28-08-2009, 18:11:50 »
Ik vind het nog steeds een van de beste Survivor seizoenen. Een geweldige groep kandidaten met veel sterke vrouwelijke persoonlijkheden, fantastische uitdagingen, een prachtige locatie, veel nadruk op strategie en een bizar spelverloop. Velen vinden het echter een voorspelbaar en/of saai seizoen maar dat ligt mijns inziens grotendeels aan de gekozen invalshoek. Op macroniveau is een groot gedeelte bijvoorbeeld vrij voorspelbaar te noemen maar op microniveau zijn er zeer veel onverwachtse wendingen die op de achtergrond een belangrijke rol blijven spelen en het spelverloop constant beïnvloeden. Veel kijkers hebben daar onvoldoende oog voor en verklaren de gebeurtenissen als een gevolg daarvan vaak op een te eenvoudige manier die voorbijgaat aan de uitzonderlijke complexheid van dit seizoen. De Soul Survivor wordt zelfs vandaag de dag nog ernstig ondergewaardeerd terwijl hij/zij een briljant en adaptief spel speelde.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 9: Vanuatu
« Reactie #7 Gepost op: 28-08-2009, 19:07:01 »
Ik vond het een vrij saai seizoen, maar kan ivm. spoilers niet zeggen waarom.

Zet het anders tussen spoiler tags?

Offline Art

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 9: Vanuatu
« Reactie #8 Gepost op: 29-08-2009, 13:45:30 »
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Nog even niks.

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 9: Vanuatu
« Reactie #9 Gepost op: 30-08-2009, 05:20:35 »
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Survivor 9: Vanuatu
« Reactie #10 Gepost op: 30-08-2009, 10:57:12 »
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 9: Vanuatu
« Reactie #11 Gepost op: 5-09-2009, 00:52:44 »
Vandaag heel de reeks afgewerkt.

Best wel een mooi seizoen maar
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Hoedje af voor Chad die ondanks zijn handicap mooie prestaties heeft neergezet bij de proeven...

Ik vond rory ookwel een leuk figuur, hij deed me beetje denken aan de dikkere versie van de butler van "The Fresh Prince of Bell Air"   ;D

Offline TheeZakje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 9: Vanuatu
« Reactie #12 Gepost op: 5-09-2009, 09:54:24 »

Ik vond rory ookwel een leuk figuur, hij deed me beetje denken aan de dikkere versie van de butler van "The Fresh Prince of Bell Air"   ;D

Haha! Ik dacht toen precies hetzelfde!  ::rofl::

Offline Phraser

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 9: Vanuatu
« Reactie #13 Gepost op: 5-09-2009, 10:24:10 »
Ik heb de reeks zelf gisterenavond afgekeken. Jammer van de winnaar, ik had toch liever de ander zien winnen.

Inderdaad sterke vrouwen dit seizoen, daarmee is gelijk de verklaring gelegd waarom Ami en Eliza ook tot de favorieten behoorden, die in seizoen 16 weer zijn teruggekeerd.

Dat was het nadeel als je pas bij seizoen 15 instapt, omdat ik bij seizoen 16 geen idee had waarom zij tot de favorieten toe behoorde.

Offline Phraser

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 9: Vanuatu
« Reactie #14 Gepost op: 5-09-2009, 10:27:59 »
En wat betreft scout, ja echt veel had ze niet bijgedragen aan het geheel.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Maar dat de oudste nu eens niet als eerste werd weggestemd, was ook wel een pluspunt van deze editie.

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Survivor 9: Vanuatu
« Reactie #15 Gepost op: 5-09-2009, 18:44:45 »
Vandaag heel de reeks afgewerkt.

Best wel een mooi seizoen maar
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Hoedje af voor Chad die ondanks zijn handicap mooie prestaties heeft neergezet bij de proeven...

Ik vond rory ookwel een leuk figuur, hij deed me beetje denken aan de dikkere versie van de butler van "The Fresh Prince of Bell Air"   ;D

Eliza werd niet zozeer een doelwit door haar eigen acties maar doordat Julie er alles aan heeft gedaan om Chris in het spel te houden. De band tussen Chris en Julie is ernstig onderbelicht in de afleveringen maar Julie heeft nadien toegeven dat ze eigenlijk een final-two afspraak hadden. Daarom poogde Julie te pas en te onpas haar mede kampgenoten te overtuigen van een ander doelwit (zie o.a. de picknick met Leann op de vulkaan). Eliza was toevallig het makkelijkste doelwit voor haar. Twila en Scout wilden Chris paradoxaal genoeg eveneens in het spel behouden nadat hun positie ernstig verzwakt was ten gevolge van de acties van Chris. Scout werd min of meer uit de vrouwen alliantie gegooid nadat duidelijk werd dat ze samen met Chris en Chad diverse plannen had bekokstoofd. Chris zijn positie was totaal niet in gevaar toen er nog maar zeven personen over waren. Chris had zelf grappig genoeg geen eens door wat hij allemaal teweeg had gebracht met zijn acties.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 9: Vanuatu
« Reactie #16 Gepost op: 6-09-2009, 12:34:13 »
Chris had zelf grappig genoeg geen eens door wat hij allemaal teweeg had gebracht met zijn acties.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Survivor 9: Vanuatu
« Reactie #17 Gepost op: 17-09-2009, 22:36:21 »
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Hij speelde het spel gewoon nog beter dan hij zelf al dacht. Het effect van bepaalde acties is niet te voorspellen maar daarom is de persoon die de acties maakte nog wel verantwoordelijk voor de gevolgen ervan. Indien een actie positief uitpakt mag de speler daarvoor gecomplimenteerd worden en indien een actie negatieve gevolgen blijkt te hebben mag diezelfde speler verweten worden een foute inschatting te hebben gemaakt.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Hatch

  • Winnaar pool ER 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The snake
Re: Survivor 9: Vanuatu
« Reactie #18 Gepost op: 11-12-2010, 00:50:33 »
Dit seizoen van de week weer eens bekeken. Wat een super seizoen was dit zeg! Chris blijft een van de allerbeste kandidaten aller tijden.

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Survivor 9: Vanuatu
« Reactie #19 Gepost op: 11-12-2010, 12:45:45 »
Ik denk dat ik het seizoen binnenkort ook nog maar eens ga herbekijken, het is alweer een tijdje geleden gezien de laag stof op de DVD-box.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."