Auteur Topic: Survivor 17: Gabon  (gelezen 249040 keer)

Offline honeymaker

• Forumlid
Re: Survivor Gabon
« Reactie #40 Gepost op: 20-09-2008, 16:30:20 »
En de officiële opening van volgende week is er alvast. Ik heb er zin in!
Het valt me trouwens wel erg op dat vrijwel iedereen lacht in de intro. Bewust gemonteerd. Aangezien in de intro van Survivor China iedereen heel ernstig of vermoeid keek  :)

« Laatst bewerkt op: 20-09-2008, 16:40:29 door honeymaker »

Offline Da Wizz

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #41 Gepost op: 20-09-2008, 18:49:53 »
Wel weer een prachtige intro.  ::bravo::

Offline Goyathlay

• Forumlid
« Reactie #42 Gepost op: 22-09-2008, 10:56:00 »
Ik heb mezelf komende vrijdagochtend alvast vrij gegeven  ::tandpastasmiley::
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Goyathlay

• Forumlid
« Reactie #43 Gepost op: 22-09-2008, 11:15:17 »
Hieronder een interview met Probst. Ik heb enkele gedeeltes weggelaten omdat ze iets meer vertelden over Survivor Gabon dan sommigen willen weten.

Citaat
After 16 seasons on the air, CBS' Survivor continues to be one of the most-watched reality shows on TV. Season 17 of this reality mega-hit begins on Thursday, Sept. 25. This time, viewers will see the contestants stranded in Gabon, Africa. Hyped by the show as "Earth's Last Eden," Gabon features remote wilderness inhabited by many of earth's most dangerous animals. "The survivors truly [encountered] wildlife that could kill them," says host Jeff Probst, who recently returned from filming the upcoming season.

He explains, "The most exciting part of Gabon was also the most dangerous, and that was that the animals were not used to people."

Survivor previously ventured to Africa to film the show's third season in Kenya. While Gabon and Kenya may share the same continent, Probst says there is a stark contrast between the animals of the two locations. "Kenya is like a zoo," he tells me. "Animals are everywhere. They're used to having safari groups come through and tourists come by. It wasn't as crazy for them to see a truck full of people." The animals in Gabon proved less receptive to the arrival of the Survivor cast and crew. "In Gabon, when we landed, the animals were gone," he recalls. "They scattered to the point that you knew something actually could happen."

As Probst explains, the crew had to be on constant lookout for encroaching wildlife. "We found leopard prints in our catering tent five nights in a row. It's scary. If it's your night off and you've had one beer too many and you stumble into catering to try to steal some bread, it could be over."

For the contestants, their fellow castaways may pose a greater threat than any of the exotic wildlife. Each season, participants form tribes and vote each other out until a sole survivor remains. Probst says this unchanging foundation for the game signifies that the show has "resisted the temptation to make wholesale changes [to] try to become the flavor of the month."

He says, "Consistency is the key to Survivor's longevity. We know what our show is and that's what we deliver every week."

Another constant element of the show is that contestants must balance truth and deception to forge the bonds necessary to avoiding elimination at tribal council. Although former contestant Amanda Kimmel believes that people in the game "respect brutal honesty whether it's something they want to hear or not," Probst says deception usually proves the most effective tactic. "It's a case-by-case basis, but in 99 percent of those cases - if you're talking about what will help you win the game - hands down deception [is more valuable]," he says. "When people on the show are getting ready to vote somebody out, there will be a debate at camp about whether to blindside the person or to tell the person. It's always followed by the phrase, 'Because I'd want to know.' The truth is, the minute you tell somebody and you clear your conscience by being honest - if they're any good at all - you just gave them a real kick in the pants to start playing this game."

Probst says the honesty vs. deception debate boils down to a simple question, "Are you here to win the game or make friends?"

For most players, the desire to win the million-dollar prize trumps any other motivation. Therefore, it's no surprise to hear Probst's observation that, "Blindsides are catching on more than ever. People are realizing that the blindside is the greatest way to take somebody out."

While the contestants are busy plotting against one another, Probst and the rest of the creative team spend their time in rehearsal and meetings. He estimates that 70 percent of his work for Survivor happens behind the scenes. "Really, what you're doing on screen is executing all the ideas you've already thought through," he explains.

When he's not devoting time to the show, Probst says he takes time to enjoy the location. "We've been to some beaches in the world that are so beautiful you wonder why we don't just pack up and move there," he says, citing Palau and the Cook Islands as two examples. "You forget how beautiful the earth is. You get stuck in your little city with all its buildings."

That said, he jokes that the ideal location for Survivor would be his own backyard. "If I could run tribal councils in my backyard and then get in my bed and go to sleep, that would be perfect."

Perhaps that wouldn't be such a stretch considering that he keeps the torch snuffer from each season in a tub in his garage. But don't worry - Probst hasn't turned his home into a Survivor museum just yet. He says the torch snuffers are the only souvenirs he keeps from the show. He laughs, "It's not like you walk into my house and hear Survivor music."
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Art

• Forumlid
« Reactie #44 Gepost op: 22-09-2008, 11:36:05 »
Citaat
Although former contestant Amanda Kimmel believes that people in the game "respect brutal honesty whether it's something they want to hear or not,"

Hehe, heeft ze het eindelijk (een jaar te laat) door. :P
Nog even niks.

Offline Avonne

• Forumlid
« Reactie #45 Gepost op: 26-09-2008, 14:50:27 »
eh... waar zou aflevering 1 te zien zijn?

edit:
ik heb 'm al gevonden  ::tandpastasmiley::
http://www.youtube.com/user/purplesami
« Laatst bewerkt op: 26-09-2008, 14:53:59 door Avonne »

Offline reaver

• Forumlid
« Reactie #46 Gepost op: 26-09-2008, 14:55:13 »
eh... waar zou aflevering 1 te zien zijn?

Beetje opzoekwerk via YouTube moet altijd mogelijk zijn.

CBS heeft vorig jaar wel de afleveringen er doen afhalen, iets met auteursrechten...

Offline honeymaker

• Forumlid
« Reactie #47 Gepost op: 26-09-2008, 16:26:21 »
Voor een betere kwaliteit afleveringen kun je terecht op het bittorrent-kanaal en Usenet. Hier vind je een torrent van aflevering 1. En hier een NZB-bestand voor Usenet.
Voor mensen die niet weten hoe ze via deze wegen moeten downloaden. Klik hier voor een Usenet-handleiding en klik hier voor een Bittorrent-handleiding.
Ik ben hem nu van Usenet aan het halen. Ben reuze benieuwd!

Offline Avonne

• Forumlid
« Reactie #48 Gepost op: 26-09-2008, 18:45:39 »
leuke site heeft CBS! Heel wat filmpjes.

http://www.cbs.com/primetime/survivor/video/
« Laatst bewerkt op: 26-09-2008, 18:57:42 door Avonne »

Offline honeymaker

• Forumlid
« Reactie #49 Gepost op: 28-09-2008, 11:48:44 »
leuke site heeft CBS! Heel wat filmpjes.

http://www.cbs.com/primetime/survivor/video/

Leuke site inderdaad! Ik vind Randy nu al geweldig: 'Operation let people crash and burn.....'  ;D

Offline Art

• Forumlid
« Reactie #50 Gepost op: 28-09-2008, 18:05:24 »
Brrr, ik vrees dat dit seizoen erg saai gaat worden.  :-X
Nog even niks.

Offline Phraser

• Forumlid
« Reactie #51 Gepost op: 28-09-2008, 18:23:54 »
Ik denk dat het wel mee gaat vallen. De fang tribe is dan wel een tribe om te huilen, een samengeraapt zooitje, maar hoe vaak is het al niet geweest dat de tribe na een paar afleveringen al weer door elkaar werden gehusseld. Net als bij E.R. is niet iedereen evenveel in beeld geweest, maar er zitten we een aantal interessante persoonlijkheden in.

En natuur de HD kwaliteit, de beelden van Gabon zien er prachtig uit.

Offline ser_mozes

• Forumlid
« Reactie #52 Gepost op: 28-09-2008, 22:03:43 »
ik vind het jammer genoeg weer een hoog domme doos gehalte, van zowel de vrouwen als de mannnen.

ik hoop dat die ouwe kerel met da strikje ver gaat kome.... :D maar ja zal vast ook wel niet

Offline Goyathlay

• Forumlid
« Reactie #53 Gepost op: 28-09-2008, 23:15:56 »
Ik heb eigenlijk weer als vanouds genoten van de eerste aflevering van Survivor Gabon. Het deelnemersveld is redelijk gebalanceerd en rijk aan interessante deelnemers. De eerste uitdaging gaf direct een boeiend dilemma: zekerheid in de vorm van individuele immuniteit of proberen je team als geheel naar de overwinning te leiden. Het werd gebracht als een keuze tussen egoïsme en altruïsme maar dat is natuurlijk een simplificering. Bepaalde kandidaten begrepen direct dat het helpen van de zwakkeren perspectieven kon bieden in het spel. Ik hoop dan ook dat dit dilemma vaker aan de kandidaten zal worden voorgelegd omdat de motivaties achter de beslissing zo verschillend van aard kunnen zijn.

De teams zijn niet echt aan elkaar gewaagd. Gillian en Crystal hebben er eigenhandig voor gezorgd dat zowel intelligentie als fysieke kracht tekortschieten. Fang bestaat louter uit individuen, als ze niet snel een team gaan vormen ziet het er slecht voor ze uit. Randy lijkt me een zeer complexe en fascinerende persoonlijkheid, het vormen en intact houden van een alliantie zal niet makkelijk voor hem zijn omdat hij zo eigenzinnig is.

Kota kan de nieuwe Koror worden als ze allemaal de hoofden bij elkaar houden. We hebben nog geen zwakke schakels in het team gezien. Bob is redelijk fit voor een vijftigplusser en beschikt over een flinke dosis intelligentie. Jammer genoeg heb ik na het lezen van een aantal interviews en zijn profiel het idee dat hij voor het avontuur gaat en niet voor het spel. Marcus is een potentiële winnaar en zijn edit in de eerste twee afleveringen onderstreept dat (te duidelijk?). Als de rest van Kota niet in gaat zien dat achter zijn charismatische verschijning een weergaloze bedreiging schuilt dan zal het seizoen voorspelbaar worden.

Offline Goyathlay

• Forumlid
« Reactie #54 Gepost op: 28-09-2008, 23:34:02 »
Tip: bekijk eens de videoclips van Randy op de CBS website.

Offline Avonne

• Forumlid
« Reactie #55 Gepost op: 29-09-2008, 00:19:27 »
ik vind het allemaal een beetje niet-doorsnee mensen  ::rofl::
Tis een merkwaardig zootje, allebei de tribes. Er kan nog van alles uit voort komen  ::joehoe::

Offline Da Wizz

• Forumlid
« Reactie #56 Gepost op: 29-09-2008, 12:09:21 »
Ik vond het een heel leuke aflevering. Allemaal interessante typetjes en mooie shots van het landschap en de dieren van Gabon.
Ik ben op dit moment voor Ken. Volgens mij wordt hij zwaar onderschat, maar kan hij in dit spel nog best ver komen.

Offline Art

• Forumlid
« Reactie #57 Gepost op: 29-09-2008, 12:30:14 »
Brrr, ik vrees dat dit seizoen erg saai gaat worden.  :-X

Marcus is een potentiële winnaar en zijn edit in de eerste twee afleveringen onderstreept dat (te duidelijk?). Als de rest van Kota niet in gaat zien dat achter zijn charismatische verschijning een weergaloze bedreiging schuilt dan zal het seizoen voorspelbaar worden.

Daar doelde ik op. ;) Ik ben bang dat Marcus een nieuwe Earl gaat worden.  :-X
Nog even niks.

Offline Goyathlay

• Forumlid
« Reactie #58 Gepost op: 1-10-2008, 21:21:28 »
Daar doelde ik op. ;) Ik ben bang dat Marcus een nieuwe Earl gaat worden.  :-X

Ik ben er nog niet helemaal uit, het goed versus kwaad thema spookt steeds door mijn hoofd. Als dat thema zijn volle potentie bereikt dan moeten er ook twee allianties bestaansrecht hebben en aan elkaar gewaagd zijn. Tevens kunnen een vroege tribe-switch en een vroege merge het seizoen nog de nodige spanning geven.

Offline Goyathlay

• Forumlid
« Reactie #59 Gepost op: 1-10-2008, 21:22:51 »
Een paar afbeeldingen van de eerstvolgende uitdagingen: