Auteur Topic: Survivor 17: Gabon  (gelezen 249454 keer)

Offline Freek90

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor Gabon
« Reactie #300 Gepost op: 26-11-2008, 19:36:00 »
Ik heb mijn hele zomervakantie besteed aan het kijken van survivor en later met het uitpluizen van strategieën. Hopelijk doet er komend seizoen aan ER iemand mee die er ingaat met een strategie en het SPEL wil spelen. Ik word nog steeds gek van een zeikende Hannie die eruit werd gewipt door het SPEL wat Geert den Deyne speelde (CHAPEAU!!! voor Geert) en van dat gemiep van Geert van Torhout dat Hiu zichzelf eruit had moeten laten stemmen omdat er afspraken zijn gemaakt.

Offline langkousonline

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Survivor Gabon
« Reactie #301 Gepost op: 28-11-2008, 11:14:55 »
Ik heb mijn hele zomervakantie besteed aan het kijken van survivor en later met het uitpluizen van strategieën. Hopelijk doet er komend seizoen aan ER iemand mee die er ingaat met een strategie en het SPEL wil spelen. Ik word nog steeds gek van een zeikende Hannie die eruit werd gewipt door het SPEL wat Geert den Deyne speelde (CHAPEAU!!! voor Geert) en van dat gemiep van Geert van Torhout dat Hiu zichzelf eruit had moeten laten stemmen omdat er afspraken zijn gemaakt.

En heb je dat ook op een mooie lokatie gedaan?  ;) Wat dat programma toch teweeg kan brengen hè....maar het is een leuk tijdverdrijf!!! Ik hoop ook dat er meer Survivor-achtige taferelen komen in de volgende ER-seizoenen (als die er komen)

De verse aflevering Gabon heb ik net binnen gehaald maar ik moet eerst van mezelf andere dingen doen!! :\'(
"Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor. Lijkt me logisch."

Offline honeymaker

  • Forumlid
Re: Survivor Gabon
« Reactie #302 Gepost op: 28-11-2008, 13:47:18 »
Het einde was het treffendste van heel de aflevering. Probst: "Can't wait to see how this plays out".
Waarom laten ze ons dan nog een week langer wachten!

In ieder geval, een paar aardige extra scènes. Vooral over Corinne ben ik weer wat wijzer geworden. Sugar ben ik nog irritanter gaan vinden (die audition-tape alleen al  ::)). De rest had ik gedeeltelijk al in de filmpjes op de website gezien.
Ik heb zin in volgende week. Het ziet er naar uit dat ze weer mooie challenges in elkaar hebben kunnen draaien. Ik vraag me af of de simpelheid van de eerste proeven niet ook gewoon te maken had met de 'shipping delays' die ze gehad hebben bij de productie van dit seizoen.
Verder vraag ik me af of dit fikkie door de finalisten in gang is gezet of dat de geest van Randy het Nobag-kamp nog teistert..........
« Laatst bewerkt op: 28-11-2008, 14:00:38 door honeymaker »

Offline Freek90

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor Gabon
« Reactie #303 Gepost op: 28-11-2008, 17:34:57 »
Goede proeven hebben niet altijd allemaal enge machines nodig om te slagen. De eerste proef direct na het kiezen van de kampen (ook wel een leuk ideetje voor ER, zelf kampen laten kiezen) was mooi om te zien, mede door het feit dat je in de Grand Canyon van Gabon zit te kijken maar dat terzijde. Een stukkie rennen met een ultiem obstakel voor de finish + het dilemma om voor je eigen hachje te gaan of je team te helpen en een extra zak eten te winnen. Ook voor de kenners de vuurproef in Amazon had vaker gebruikt mogen worden.

Offline TheeZakje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor Gabon
« Reactie #304 Gepost op: 28-11-2008, 19:32:36 »
Dus Randy is ook wel een gevoelig mens? Om z'n hond  ::rofl::

Op de 1 of andere manier vind ik dat wel grappig :P

Offline honeymaker

  • Forumlid
Re: Survivor Gabon
« Reactie #305 Gepost op: 2-12-2008, 17:18:30 »
[.....schop....]

Goede proeven hebben niet altijd allemaal enge machines nodig om te slagen.

Mee eens. Een heel eenvoudige proef kan toch erg spannend zijn. Toch heb ik het idee dat sommige proeven dit jaar noodoplossingen zijn, vanwege materiaalproblemen. De proef die Matty won met het balanceren van twee palen op de palm van je hand leek niet heel goed uitgedacht. De vuurproef was erg simpel en niet echt wat ik van Survivor gewend ben. Desalniettemin waren het goede proeven en waren ze spannend genoeg. Vooral bij Matty's winst zat ik op het puntje van mijn stoel.

Ik heb zin in donderdag. Ik ben benieuwd of die weggegooide immunity idol echt nog opduikt.......


« Laatst bewerkt op: 2-12-2008, 17:20:19 door honeymaker »

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Survivor Gabon
« Reactie #306 Gepost op: 2-12-2008, 19:07:46 »
Dat wordt dus een uitzending vol met liefde! Zou Matty zijn vriendin ten huwelijk vragen of zou Sugar door haar vriend ten huwelijk worden gevraagd? Ik meende trouwens gelezen te hebben dat de laatste twee inmiddels niet meer samen zijn. Geen idee hoe betrouwbaar dat bericht is, de helft van het verhaal dat enkele weken geleden over Ace verscheen bleek ook onwaar te zijn.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Art

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor Gabon
« Reactie #307 Gepost op: 2-12-2008, 20:27:01 »
Ik dacht dat Sugar en vriend inmiddels juist wel getrouwd waren.

Over de proeven: die proef die Matty won vond ik juist wel geweldig uitgedacht: een individuele proef zorgde ervoor dat een team niet opzettelijk kon verliezen. Charlie/Corinne/Randy hadden de proef opzettelijk kunnen verliezen en Matty/Sugar weg kunnen stemmen wanneer het een teamproef was geweest. Door het individueel te maken kun je dit voorkomen. :)
Nog even niks.

Offline honeymaker

  • Forumlid
Re: Survivor Gabon
« Reactie #308 Gepost op: 3-12-2008, 14:18:37 »
Over de proeven: die proef die Matty won vond ik juist wel geweldig uitgedacht: een individuele proef zorgde ervoor dat een team niet opzettelijk kon verliezen.

Hmmm, inderdaad. Zo had ik het nog niet bekeken. Zou het toeval zijn of een bewuste ingreep van de productie?
In ieder geval vind ik de meer simpelere proeven geen afbreuk doen aan dit seizoen. Ze zijn immers toch maar een middel om een beloning toe te wijzen en meer dynamiek aan het spel te geven.
Voor de liefhebber nog de preview van Probst!

« Laatst bewerkt op: 3-12-2008, 14:20:46 door honeymaker »

Offline TheeZakje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor Gabon
« Reactie #309 Gepost op: 3-12-2008, 19:13:38 »
Dus Bob wint de challenge?

Én hij heeft een imunity idol?   ::oink::

Offline langkousonline

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Survivor Gabon
« Reactie #310 Gepost op: 4-12-2008, 14:26:53 »
Dus Bob wint de challenge?

Én hij heeft een imunity idol?   ::oink::

Jaaa, dat zag ik ook. Ik ben benieuwd!! Vanavond een late dienst en dus morgenvroeg een Gabon-ontbijtje :-)

Die Richard Hatch van seizoen 1 is trouwens een superkerel zeg, de 1e streaker van Survivor ::rofl::
"Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor. Lijkt me logisch."

Offline TheeZakje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor Gabon
« Reactie #311 Gepost op: 4-12-2008, 15:16:42 »
Jaaa, dat zag ik ook. Ik ben benieuwd!! Vanavond een late dienst en dus morgenvroeg een Gabon-ontbijtje :-)

Die Richard Hatch van seizoen 1 is trouwens een superkerel zeg, de 1e streaker van Survivor ::rofl::

Hehehe gezellig  ;)

En idd.. Richard is echt een leuke kerel! Seizoen 1 was echt te gek  ::bravo::

Offline TheeZakje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor Gabon
« Reactie #312 Gepost op: 5-12-2008, 20:17:27 »
Uhh.. Crystal? Domme move.

Kenny had het weer zo goed voor elkaar, doet Crystal weer zoiets geks. Terwijl ze het aan Kenny te danken heeft dat ze er nog in zit.

Niettemin: Mooie fake idol! Ik geloofde het verhaal eerst ook nog  ::rofl:: Go Bob!

Ik ben benieuwd wat Matty van die 3e stem gaat zeggen!

Offline Avonne

  • Forumlid
Re: Survivor Gabon
« Reactie #313 Gepost op: 5-12-2008, 22:41:12 »
Uhh.. Crystal? Domme move.

Kenny had het weer zo goed voor elkaar, doet Crystal weer zoiets geks. Terwijl ze het aan Kenny te danken heeft dat ze er nog in zit.

Niettemin: Mooie fake idol! Ik geloofde het verhaal eerst ook nog  ::rofl:: Go Bob!

Ik ben benieuwd wat Matty van die 3e stem gaat zeggen!
Welke domme move van Crystal?
Crystal heeft Corinne gestemd, Kenny zal zich moeten verantwoorden voor de stem op Matty.

Offline honeymaker

  • Forumlid
Re: Survivor Gabon
« Reactie #314 Gepost op: 5-12-2008, 23:33:12 »
Welke domme move van Crystal?

Ik kan me dat inderdaad ook niet herinneren. Sugar snap ik nog steeds niet met 'Bob is the biggest threat'. Nog steeds lijkt niemand aan de samenstelling van de jury te denken. Corinne was immers veel populairder bij de jury-leden dan Bob. Ken lijkt in de montage nu de gedoodverfde winnaar, maar aangezien dat met Marcus ook was, kan het ook zijn ondergang betekenen. En Crazy Susie fietst overal lekker geruisloos tussendoor. Op deze manier maakt ze nog serieus kans op een finale-plaats ook.

Deze aflevering vond ik overigens aardig, maar niet heel sterk. Het hele 'loved ones'-gebeuren vond ik raar van opzet. De beloning van de eerste proef was kennelijk alleen maar een biertje en een pizza. Mij bekroop het gevoel dat de productie de interactie tussen Bob en zijn vrouw niet interessant genoeg vond en daarom maar voor wat meer emotie zorgde. Ik vond het een beetje kazig. Het 'Survivor-internetcafé' in Australian Outback deed mij meer dan Matty's over de top huwelijksaanzoek en de bizarre as-verstrooiing door Sugar.

Bobs antwoord op de vraag of hij immunity aan iemand anders ging geven, vond ik ook wel lekker droog. 'That's a very good assumption' En natuurlijk zijn terechte commentaar op Sugar  ::ok::
Bob is op dit moment mijn favoriet. En anders moet Matty of Ken maar winnen. Kenny begint echter wel iets teveel naast zijn schoenen te lopen. De rest zal me worst wezen. Crystal en Sugar moeten maar snel wat conflict gaan veroorzaken op Ponderosa  >:D

Offline langkousonline

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Survivor Gabon
« Reactie #315 Gepost op: 6-12-2008, 11:06:50 »
Ik vond het ook niet zo'n superaflevering. Een mix van All you need is love, de surpriseshow en weinig survivor...

Kenny kan nu inderdaad gaan uitleggen aan Matty waarom hij gestemd heeft op Matty. Beginnen de barsten te komen in de Kenny-alliantie? Ik hoop het want ook ik vind Kenny steeds minder worden...
Favorieten van mij zijn Bob en Matty, de dames mogen allemaal vertrekken. Zeker Susie die echt niets toevoegd maar lekker meegenomen wordt.

En inderdaad, de jury wordt nog steeds niet als dreiging gezien, ben benieuwd wat dat gaat worden in de finale!
"Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor. Lijkt me logisch."

Offline TheeZakje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor Gabon
« Reactie #316 Gepost op: 6-12-2008, 11:48:35 »
Haha.. Randy z'n haar @ Ponderosa  ::rofl::


Oh.. en Corinne haar haar wil niet goed, en ineens is alles verschrikkelijk.  ::)
« Laatst bewerkt op: 6-12-2008, 11:54:34 door TheeZakje »

Offline honeymaker

  • Forumlid
Re: Survivor Gabon
« Reactie #317 Gepost op: 6-12-2008, 12:56:44 »
Zeker Susie die echt niets toevoegd maar lekker meegenomen wordt.
In zekere zin is het natuurlijk ook een strategie. Jezelf op de vlakte houden en vooral bezig zijn met het meehelpen aan het kamp (zoals we in eerdere afleveringen wel hebben gezien). Zodra ze ontdekt dat ze in gevaar komt, denk ik dat Susie wel maatregelen gaat proberen te nemen. We hebben dat immers eerder gezien met de 'boot' van Marcus. Aan de andere kant liftte ze daar ook mee op de strategie van een ander. Door niet de initiator te zijn van het stemmen en zichzelf op de vlakte te houden, maakt ze wel veel meer kans op winst.

En inderdaad, de jury wordt nog steeds niet als dreiging gezien, ben benieuwd wat dat gaat worden in de finale!

Ik ben ook heel benieuwd. Crystal en Sugar hebben volgens mij beide alleen nog maar kans op het miljoen als ze samen in een 'laatste twee'-finale staan. In alle andere mogelijke combinaties (vooral met 'final 3') kunnen ze het wel schudden.

Oh.. en Corinne haar haar wil niet goed, en ineens is alles verschrikkelijk.  ::)

Ging dat niet meer om de generator die iedere keer afsloeg? Ik vond het wel grappig. Voor mij was het heel herkenbaar om om zoiets onbenulligs 'gefrustreerd te raken'  ;D
« Laatst bewerkt op: 6-12-2008, 13:00:06 door honeymaker »

Offline eilandgek

  • Forumlid
Re: Survivor Gabon
« Reactie #318 Gepost op: 6-12-2008, 12:58:11 »
Brrrrrrr wat een huwelijksaanzoek! Harstikke leuk voor die twee hoor, maar op nuchtere Nederlandse komt 't toch wat overdreven....
Van die neppe idols was superleuk verzonnen.

Typisch trouwens dat deelnemers in de interviews zeggen "Sugar is compleet ge"edit" in de serie, ze is helemaal geen lief meisje."
Als kijker zie ik haar als iemand die slimmer blijkt dan waar ze zelf eerst erg in had, waar ze zelf ook achter komt. Ze heeft nog geen gebruik hoeven te maken van haar idol. Dus dan moet ze toch iets goed doen..... en ze is blijkbaar toch niet vervelend genoeg om er massaal door de anderen uitgestemd te worden.
Misschien zijn de deelnemers die haar nu in interviews afbranden wel gewoon heel erg jaloers! Het is toch compleet zinloos om ná een serie zo'n meisje nog de grond in te boren?

Offline honeymaker

  • Forumlid
Re: Survivor Gabon
« Reactie #319 Gepost op: 6-12-2008, 13:04:25 »
Misschien zijn de deelnemers die haar nu in interviews afbranden wel gewoon heel erg jaloers! Het is toch compleet zinloos om ná een serie zo'n meisje nog de grond in te boren?

Hoe meer Sugar de grond in wordt geboord, hoe beter  >:D  ;)

Als kijker zie ik haar als iemand die slimmer blijkt dan waar ze zelf eerst erg in had, waar ze zelf ook achter komt. Ze heeft nog geen gebruik hoeven te maken van haar idol. Dus dan moet ze toch iets goed doen..... en ze is blijkbaar toch niet vervelend genoeg om er massaal door de anderen uitgestemd te worden.

Volgens mij heeft het meer te maken met het feit dat andere mensen wel doorhebben dat ze totaal geen kans meer maakt op het winnen van het spel. Een ideale speler om met je mee in de finale te nemen dus.
Verder heeft ze in de eerste afleveringen het voordeel gehad dat ze steeds naar Exile Island werd gestuurd. Daardoor heeft ze minder mensen kunnen irriteren, waar ze als ik de verhalen zo lees en de beelden zo zie heel goed toe in staat schijnt te zijn.