Auteur Topic: Survivor 11: Guatemala  (gelezen 127219 keer)

Offline kaketoe

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor Guatemala
« Reactie #200 Gepost op: 13-12-2005, 15:48:34 »
Ik doelde niet specifiek op dit seizoen, meer in het algemeen. Probst zei bij haar terugkeer iets als de sterkste concurrente ooit, haar percentage verloren uitdagingen is waarschijnlijk het laagste ooit (onder voorbehoud ik heb geen zin om alles uit te gaan rekenen :P). Daarnaast heeft ze dit seizoen slechts een individuele proef gewonnen.....
Dat vind ik wel erg weinig voor de zogenoemde sterkste concurrente ooit.


Dat wel meevallen hoor Goathplay. Bovendien vorig jaar was er Ulong met allemaal dezelfde statistieken en later Tom en in mindere mate Ian die het op de rewardproeven goed deed. Dit jaar was er Rafe en het was niet toevallig dat door het puzzel en concentratie gehalte van de proeeven regelmatig dezelfde winnaar eruit kwam. Vaak 2e worden of meedoen tot het laatst zegt ook meer dan cijfers. Bovendien sterkste meot je wel in de breedste zin van het woord zien en dan sterkste concurrente ooitm nogmaals 25 tribalcouncils overleven.
at your service

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Survivor Guatemala
« Reactie #201 Gepost op: 13-12-2005, 15:52:22 »
Tja dat het niet Steph's initiatief was om Jamie of Judd weg te stemmen maakt niet uit, ze wordt wel min of meer als hoofdschuldige aangewezen. Of ze het anders had kunnen doen is natuurlijke pure speculatie, maar feit blijft dat ze al lang had kunnen zien aankomen dat ze de meeste "vijanden" in de jury had zitten en daardoor het minste kans maakte op de uiteindelijke overwinning.

Rafe, Lydia en Cindy werden in grote mate beschouwd als volgers van Steph, dus wie er ook uitgestemd zou worden, Steph zou al snel als hoofdschuldige aangewezen worden. Wat ze natuurlijk zelf veroorzaakt heeft door haar "dominante" spel.

Judd of Jamie meenemen leek me achteraf gezien de enige optie voor Steph om uiteindelijk de Sole Survivor te worden, in hoeverre dit uitvoerbaar was is natuurlijk maar de vraag.
« Laatst bewerkt op: 13-12-2005, 16:00:57 door Goyathlay »
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Survivor Guatemala
« Reactie #202 Gepost op: 13-12-2005, 15:53:43 »
Dat wel meevallen hoor Goathplay. Bovendien vorig jaar was er Ulong met allemaal dezelfde statistieken en later Tom en in mindere mate Ian die het op de rewardproeven goed deed. Dit jaar was er Rafe en het was niet toevallig dat door het puzzel en concentratie gehalte van de proeeven regelmatig dezelfde winnaar eruit kwam. Vaak 2e worden of meedoen tot het laatst zegt ook meer dan cijfers. Bovendien sterkste meot je wel in de breedste zin van het woord zien en dan sterkste concurrente ooitm nogmaals 25 tribalcouncils overleven.

Zoveel tribal-councils overleven is idd wel een aardige prestatie :P
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline kaketoe

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor Guatemala
« Reactie #203 Gepost op: 13-12-2005, 16:05:48 »
HEt was 46 tegen 10 waarbij een stuk of 14 immuniteitsproeven van palau. Het merendeel met ulong en een paar daarna door Tom. Ze zullen de beloningsproeven er ook wel bij hebben gerekent. HEt is geen fraaie statistiek maar het merendeel dan ver komt verliest volgens mij een derde van de proeven sowieso. GEmiddeld de heflt van de proeven met de groep en gemiddeld nog veel meer als iedereen individueel om immuniteit strijd omdat de kans daar niet 1op 2 maar van 1 op 10 naar 1 op 3 gaat.
at your service

Re: Survivor Guatemala
« Reactie #204 Gepost op: 13-12-2005, 18:50:45 »
Kaketoe, nu moet ik ook reageren, want het is leuk dat je het voor Steph opneemt, maar ik ben het niet met je eens. Je zegt twee dingen:
1. Steph moest wel dominant spelen (ben ik met je eens).
2. Steph nam niet het initiatief om Jamie, Judd en Cindy weg te stemmen, maar kreeg wel de schuld.

Dit zijn dus twee dingen die met elkaar in tegenstelling zijn. Hieraan kunnen we zien dat Rafe het beter speelde, hij was degene die minder dominant overkwam, maar ondertussen wel de beslissingen nam. Als ze werkelijk zo goed had gespeeld, had ze door moeten zetten. Het is namelijk het een of het ander.
ALS je dominant wil spelen, moet je ook dominant beslissingen nemen. En niet dat je je door Rafe weer laat overhalen, dat is dus het verschil tussen een redelijke en een erg goede speler. Wat dat betreft heb ik Rafe hoger zitten, die nam niet altijd de beste beslissingen, maar zorgde er wel altijd voor, dat degene die hij weg wilde ook uiteindelijk weg ging. Kortom, kwam minder dominant over (dat was namelijk Steph) maar kreeg wel altijd alles voor elkaar (in tegenstelling tot Steph).

Offline kaketoe

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor Guatemala
« Reactie #205 Gepost op: 13-12-2005, 20:00:54 »
Kaketoe, nu moet ik ook reageren, want het is leuk dat je het voor Steph opneemt, maar ik ben het niet met je eens. Je zegt twee dingen:
1. Steph moest wel dominant spelen (ben ik met je eens).
2. Steph nam niet het initiatief om Jamie, Judd en Cindy weg te stemmen, maar kreeg wel de schuld.

Dit zijn dus twee dingen die met elkaar in tegenstelling zijn. Hieraan kunnen we zien dat Rafe het beter speelde, hij was degene die minder dominant overkwam, maar ondertussen wel de beslissingen nam. Als ze werkelijk zo goed had gespeeld, had ze door moeten zetten. Het is namelijk het een of het ander.
ALS je dominant wil spelen, moet je ook dominant beslissingen nemen. En niet dat je je door Rafe weer laat overhalen, dat is dus het verschil tussen een redelijke en een erg goede speler. Wat dat betreft heb ik Rafe hoger zitten, die nam niet altijd de beste beslissingen, maar zorgde er wel altijd voor, dat degene die hij weg wilde ook uiteindelijk weg ging. Kortom, kwam minder dominant over (dat was namelijk Steph) maar kreeg wel altijd alles voor elkaar (in tegenstelling tot Steph).

Ik vind dit ook gewoon niet om Steph te verdedigen
Djengiz het lijkt alleen een tegenstelling of je moet zeggen dat er maar 1 iemand dominant kan spelen en dat alleen de laatste afleveringen in die analyse tellen. Dominant spelen houdt ook in of altijd de beslissingen maken of altijd betrokken zijn bij diegene die de beslissingen maakt. Het makkelijkste spel is onder de radar meeliftenen pas later in het spel je definitieve slag slaan als je wilt winnen, meestal door de dominante figuren uit te schakelen. Daar was dit jaar geen sprake van al gingen wel de gespierde mannen eruit.
Dit kon Steph nooit doen en ze kon geen afwachtende houding aannemen en de kat uit de boom kijken omdat gelijk de eerste eilandraad haar naam al viel om weg te stemmen. Ze moest gelijk vanaf dag 1 mede gaan bepalen wie er weg moest en bij diegene zich aansluiten die samen de beslissingen maakte want dat kan niemand alleen. RAfe was in het begin niet zo dominant dat kwam volgens mij later pas bij vooral de laatste 6/7 Stephenie moest vanaf dag 1 dominant zijn. Beide zijn ze dominant geweest maar allebei na de mogelijkheden en rafe echt pas later in het spel volgens mij.

Over dat overhalen door Rafe????? Je kunt niet zo dominant zijn dat je gaat bepalen wie er op wie moet stemmen want dan lig je er dus meteen uit. Het gaat allemaal om de numbers Als pietje dit niet wil en jouw maakt het niet heel veel uit want het gaat om Pietje mee te krijgen dan ga je maar met Pietje mee. Overigens had 1 moment Steph volgens mij wel dominanter moeten zijn en dat was toen ze de imuniteitsketting had. Dan heb je toch meer macht en aangezien Rafe die 4 keer had ligt daar ook wel wat in. Toen had ze iemand over moeten kunnen halen om op Danni te stemmen maar die auto gooide alles in de war leek het wel. De anderen 3 vonden dat Cindy maar moest gaan vanwege de auto en ze had al wat etc en Cindy zelf begon zich op Rafe te richten i.p.v. Danni en dat was Stephs bondgenoot.
Dat die 2 bondgenoten waren en hoe close ze waren blijkt eigenlijk pas in een zeer laat stadium en is eigenlijk door de makers een beetje verborgen gehouden vind ik. Oké ze zatten in een alliantie samen maar tijdens het wegstemmen van Judd verbaasde ik er me nog over hoe zeer niemand maar dan ook werkelijk niemand de naam Rafe noemde tijdens survivor live. Het is ook wat CBS wel en niet wil uitzenden ook vanwege de spanning. Steph was heel close met rafe en ongetwijfeld ook met Judd maar de nadruk werd op Judd gelegt omdat dat later kapot ging en niet op Rafe om de laatste keuzes en ontwikkelingen in het programma spannender te houden lijkt het wel.
« Laatst bewerkt op: 13-12-2005, 20:05:54 door kaketoe »
at your service

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Survivor Guatemala
« Reactie #206 Gepost op: 14-12-2005, 10:43:38 »
Trouwens ik ben wel benieuwd hoe jullie de winnaars op dit moment ranken. Hier mijn lijstje:

1:Chris
2:Brian
3:Richard
4:Tom
5:Danni
6:Tina
7:Amber
8:Ethan
9:Vecepia
10:Sandra
11:Jenna
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline kaketoe

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor Guatemala
« Reactie #207 Gepost op: 14-12-2005, 15:55:50 »
Trouwens ik ben wel benieuwd hoe jullie de winnaars op dit moment ranken. Hier mijn lijstje:

1:Chris
2:Brian
3:Richard
4:Tom
5:Danni
6:Tina
7:Amber
8:Ethan
9:Vecepia
10:Sandra
11:Jenna

1 Tom
2 Richard
3 Brian
4 Tina
5 Chris
6 Danni
7 Ethan
8 Amber
9 Sandra
10 Vecepia
11 Jenna
at your service

Re: Survivor Guatemala
« Reactie #208 Gepost op: 14-12-2005, 17:33:07 »
1 Chris (Wist niet alleen als outsider te winnen, net als Danni. Maar maakte nadat LeAnn er uitgestemd werd, als outsider totaal de dienst uit)
2 Brian (saaiste serie ooit, dankzij Brian)
3 Tom (Domineerde totaal, won meeste proeven van iedereen)
4 Richard
5 Tina
6 Danni
7 Ethan
8 Amber
9 Jenna
10 Vecepia
11 Sandra

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor Guatemala
« Reactie #209 Gepost op: 15-12-2005, 22:27:45 »
1 Ethan
2 Tom
3 Richard
4 Chris
5 Tina
6 Amber
7 Brian
8 Danni
9 Jenna
10 Sandra
11 Vecepia

Offline Art

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor Guatemala
« Reactie #210 Gepost op: 16-12-2005, 15:53:46 »
1. Tom
2. Tina
3. Brian
4. Richard
5. Sandra
6. Vecepia
7. Danni
8. Amber
9. Jenna
10.Chris
11.Ethan
Nog even niks.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor Guatemala
« Reactie #211 Gepost op: 24-08-2009, 20:26:51 »
Omdat dit topic al jaren bestond, maak ik de post die normaal aan het begin van het topic gezet wordt nu maar eens aan het einde (of midden, als er nog reacties volgen) van het topic. ;D


Survivor 11: Guatemala

Achttien kandidaten trekken in dit elfde seizoen van Survivor naar Guatemala naar de ruïnes van de Mayaanse samenleving. De ondertitel van dit seizoen is dan ook "The Mayan Empire". Zestien kandidaten staan klaar om aan dit avontuur te beginnen, maar dan blijkt dat twee oude bekenden voor een tweede keer mee zullen doen!

De temperatuur liep vaak op tot meer dan 43° C, wat in sommige opdrachten een zware tol eiste. Al op dag 1 worden veel kandidaten ziek van een combinatie van de hitte en fysieke inspanning.

De hele reeks staat op Youtube, maar via MIRC kan je ze ook allemaal nog downloaden en tevens vond ik een nog actieve torrent voor het volledige seizoen. Meer info vind je op deze pagina.

Hier kan je napraten over deze 11e reeks. Of bekijk hem nu en kom daarna vertellen wat je er van vond.
« Laatst bewerkt op: 4-10-2009, 22:25:49 door Robbieazerty »

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Survivor Guatemala
« Reactie #212 Gepost op: 8-09-2009, 21:34:32 »
net aflevering 1 gezien. Lijkt een zware survivor te worden. Met al die mensen die ziek werden.
Ik ben ook helemaal blij dat Steph weer mee doet :D

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor Guatemala
« Reactie #213 Gepost op: 4-10-2009, 21:34:40 »
Ik heb het niet zo voor Steph, bij elke bekendmaking van een reward is het Oh myGod of iets anders....  Ik vond het ook allesbehalve respectloos tegenover de maya's dat ze die kip uit het vuur nam, ze werd bijna op elke reward meegevraagd om zich vol te steken met eten en had dan nog het lef tegen lydia uit te vliegen omdat ze er als eerste bij de potbreek reward quiz eruit lag. ::niet-ok::

en als je er echt op gaat letten zijn de hoeveelheid mensen die oh my god zeggen gewoonweg irritant.

op zich wel een mooie reeks maar BJ en Steph hoorden hier niet in thuis, het was tenslotte geen allstars en ze hebben hun kans gehad, maar idd opmerkelijk dat ze zoveel stemmen hebben kunnen ontwijken. 
Ik ben tevreden dat ze niet heeft gewonnen en wil haar ook niet meer zien in all stars 2
« Laatst bewerkt op: 6-10-2009, 18:21:51 door reaver »

Offline Art

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor Guatemala
« Reactie #214 Gepost op: 7-10-2009, 16:49:30 »
Stephenie vind ik ook nogal overgewaardeerd, met haar hele 'sterkste vrouw' gedoe. Bobby Jon lijkt me wel een goed iemand om in je team te hebben. Stille werker, sterk in de proeven, veroorzaakt geen drama. :)

Guatemala is geen favoriet van me, teveel saaiere karakters die ver komen en goede karakters die net voor de samenvoeging werden weggestemd. Had Yaxhá de laatste eliminatieproef voor de samenvoeging gewonnen was het seizoen veel beter geweest imo.
Nog even niks.

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Survivor Guatemala
« Reactie #215 Gepost op: 7-10-2009, 17:02:16 »
'veroorzaakt geen drama' ::rofl::

Offline Terloops

  • Forumlid
Re: Survivor 11: Guatemala
« Reactie #216 Gepost op: 4-01-2013, 18:00:38 »
Nou, eindelijk ook dit seizoen gezien (is alweer even geleden dat het uitgezonden is).

Ik vind het lastig te zeggen of het een terechte winnaar is.
De winnaar heeft voor een groot gedeelte geluk gehad dat zij er niet uitgestemd was. Op 2 immuniteiten na had ze dat niet in eigen hand.
Ze heeft welsiwaar niemand hoeven backstabben om in de finale te komen, maar dat kwam voornamelijk omdat ze totaal niet in de positie was om iemand te backstabben.

De grootste fout die de no2 gemaakt heeft, is om niet eerder de uiteindelijke winnaar eruit te stemmen. Ze kon naar de final 4 gaan met alleen mensen die samen
in de winnende alliantie zaten. Dan ben je allemaal backstabbers en wordt waarschijnlijker iemand beloond die inderdaad de touwtjes in handen had.
Het was de eerste keer dat iemand een 2e kans kreeg in een groep van nieuwkomers, right?
Dan heb je een enorme target op je rug en als je dan toch in de finale weet te komen heb je het wel goed gedaan.


Ik las hierboven wat mensen die haar niet echt heel goed vonden in proeven etc. Wat vooral haar grote kracht was (naast dat ze fysiek behoorlijk goed was), was dat ze superfanatiek was. Het type die geen uitknop heeft. Dat is wel een goede Survivorkwaliteit.


Ik had wel de indruk dat de wat_vindt_america_je_toch_lief status wat weg was van de no2 na Guatemala.


Ook heb ik het idee dat ze hun beroep nogal ruim interpreteren. Vaak zie je bij van die jonge/mooie mensen staan model/actor/actress. Maar dan ben ik wel benieuwd welke rollen ze dan geacteerd hebben. Ik denk dat het voornamelijk is ik_wil_graag_acteur_worden.
Dat idee kreeg ik ook bij de winnaar. Er stond wel steeds een beroep, maar ik had de indruk dat er had moeten staan model/besteed de meeste tijd in de fitnesszaal.


Die vent aan het einde vond ik ontzettend slap dat hij de winnaar releasde van de promise voor de final 2. En daarna een beetje zielig zeggen dat ie niet gekozen werd. Nee sukkel, je had haar juist aan die belofte moeten houden...



Ik heb nergens de volledige uitzending van de Reunion show kunnen vinden. Heeft iemand die voor mij? Ik ben wel benieuwd of Gary nog 'ontmaskerd' werd.


p.s. Ook wel suf om te zien dat Judd aan het juichen was toen Cindy eruit gestemd werd. Hij had echt totaal niet door dat zij de enige was die hem trouw was gebleven in de ronde dat hij er zelf uit vloog.
« Laatst bewerkt op: 4-01-2013, 18:19:58 door Terloops »

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Survivor 11: Guatemala
« Reactie #217 Gepost op: 3-05-2014, 22:32:18 »
Next up :). Zware tocht pfoe! Ik denk dat ik eerst Palau had moeten kijken want nu komen er twee terug waarvan ik het verhaal niet ken :P.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Survivor 11: Guatemala
« Reactie #218 Gepost op: 10-05-2014, 16:29:55 »
http://www.youtube.com/watch?v=lBZofGyAVTw

Link van reunion show voor degene die deze ook niet konden vinden ;).


Uiteindelijk blij met de uitslag maar qua seizoen geen favoriet.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Survivor 11: Guatemala
« Reactie #219 Gepost op: 28-09-2014, 22:10:20 »
Deze kwam ik net tegen, felt like sharing ;D

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.