Auteur Topic: Survivor 11: Guatemala  (gelezen 127607 keer)

Offline Art

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor Guatemala
« Reactie #60 Gepost op: 12-10-2005, 13:20:21 »
Ik hoop dat ze de teams NOG een keer door elkaar gooien, dat zou pas een twist zijn :)

Waarom loopt Stephenie nog steeds rond ?  >:( Ik hoop dat Jamie zich bij de eerst volgende gelegenheid tegen haar keert.

Van mij hadden ze drie teams van vijf mogen maken.  >:D Weer eens wat anders.

Stephenie zit er nog wel een tijdje in. Eerst moet Margaret/Cindy worden weggestemd voordat Jamie Stephenie kan wegstemmen.

De komende eliminatieproef kan interessant worden: eigenlijk moeten Jamie, Lydia, Stephenie en Rafe verliezen om Margaret en Cindy weg te stemmen. Maar Danni, Bobby Jon, Blake en Brandon moeten ook verliezen om Brian, Gary en Amy te kunnen wegstemmen en bij de samenvoeging een meerderheid te hebben. Ik ben benieuwd hoe dat zal gaan.  ::ok::
Nog even niks.

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Survivor Guatemala
« Reactie #61 Gepost op: 12-10-2005, 22:00:21 »
Van mij hadden ze drie teams van vijf mogen maken.  >:D Weer eens wat anders.

Stephenie zit er nog wel een tijdje in. Eerst moet Margaret/Cindy worden weggestemd voordat Jamie Stephenie kan wegstemmen.

De komende eliminatieproef kan interessant worden: eigenlijk moeten Jamie, Lydia, Stephenie en Rafe verliezen om Margaret en Cindy weg te stemmen. Maar Danni, Bobby Jon, Blake en Brandon moeten ook verliezen om Brian, Gary en Amy te kunnen wegstemmen en bij de samenvoeging een meerderheid te hebben. Ik ben benieuwd hoe dat zal gaan.  ::ok::

Het opzettelijk verliezen van een proef brengt imo een te groot risico met zich mee, je weet nooit precies wat er gaat gebeuren (vertraagde samensmelting of een andere twist). Daarnaast is er ook geen zekerheid dat de oudteamleden nog loyaal zijn na het door elkaar gooien van de teams (zie Rob C en Alex in Amazon).
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Re: Survivor Guatemala
« Reactie #62 Gepost op: 14-10-2005, 21:01:10 »
Hmm, ik weet niet of Danni en Bobby Jon de juiste keuze hebben gemaakt door Blake eruit te gooien. Ik vrees dat Bobby Jon, Danni en Brandon er nog wel eens uitgekickt kunnen gaan worden.

Gary en Stephanie zie ik op dit moment als de grootste kanshebbers (waarbij Stephanie het nadeel heeft dat ze vorige keer meedeed en Gary door Danni ontmaskerd kan worden als ex-NFL quarterback).

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Survivor Guatemala
« Reactie #63 Gepost op: 14-10-2005, 21:26:31 »
Hmm, ik weet niet of Danni en Bobby Jon de juiste keuze hebben gemaakt door Blake eruit te gooien. Ik vrees dat Bobby Jon, Danni en Brandon er nog wel eens uitgekickt kunnen gaan worden.

Gary en Stephanie zie ik op dit moment als de grootste kanshebbers (waarbij Stephanie het nadeel heeft dat ze vorige keer meedeed en Gary door Danni ontmaskerd kan worden als ex-NFL quarterback).

Ik zie ook totaal niet de logica in de keuze van Danni en Bobby-Jon en krijg daarom ook het vermoeden dat er meer aan de hand is dan we tot nu toe hebben gezien. Dat zal de komende afleveringen wel blijken. Het seizoen is echter allerminst voorspelbaar te noemen, als nu ook het oude team van Stephenie het niet zo nauw neemt met team loyaliteit dan kan het nog een hele leuke samensmelting worden :P

Trouwens de preview voor volgende week beloofd veel goeds  ::tandpastasmiley::
« Laatst bewerkt op: 15-10-2005, 13:39:42 door Goyathlay »
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline kaketoe

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor Guatemala
« Reactie #64 Gepost op: 14-10-2005, 22:19:46 »
Ik zie ook totaal niet de logica in de keuze van Danni en Bobby-Jon en krijg daarom ook het vermoeden dat er meer aan de hand is dan we tot nu toe hebben gezien. Dat zal de komende afleveringen wel blijken. Het seizoen is echter allerminst voorspelbaar te noemen, als nu ook het oude team van Stephenie het niet zo nauw neemt met team loyaliteit dan kan het nog een hele leuk samensmelting worden :P

Trouwens de preview voor volgende week beloofd veel goeds  ::tandpastasmiley::

Die loyaliteit is volgens mij rock solid bij de oude yaxha tribe. Brian is gek OP stephanie. Gary is volgens mij echt uit op een coalitie met "sterksten" en mensen waarmee die een band reeds  heeft gecreërd. Lydia is een push over. Ook Bobby John is dat heeft hij weer maar eens bewezen. Die is makkelijk voor je karretje te spannen. Jamie Judd en Brandon manifesteren zich zo dat die als eerste er volgens mij na de samensmelting uitgaan. Mensen als Lydia en Brian kunnen samen met Stephenie en gary meeliften.
at your service

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Survivor Guatemala
« Reactie #65 Gepost op: 14-10-2005, 22:26:00 »
Die loyaliteit is volgens mij rock solid bij de oude yaxha tribe. Brian is gek OP stephanie. Gary is volgens mij echt uit op een coalitie met "sterksten" en mensen waarmee die een band reeds  heeft gecreërd. Lydia is een push over. Ook Bobby John is dat heeft hij weer maar eens bewezen. Die is makkelijk voor je karretje te spannen. Jamie Judd en Brandon manifesteren zich zo dat die als eerste er volgens mij na de samensmelting uitgaan. Mensen als Lydia en Brian kunnen samen met Stephenie en gary meeliften.

Ik vrees ook dat de loyaliteit bij de oude Yaxha tribe aanwezig blijft, het was meer wishfull thinking :P
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Re: Survivor Guatemala
« Reactie #66 Gepost op: 15-10-2005, 00:45:20 »
Vergeet niet dat Stephanie het hele drama van afgelopen seizoen (Palau) nog in haar achterhoofd heeft zitten. Als er iemand gefocused is op 'the numbers' dan is zij het wel.

In beide groepen zie je op dit moment ook dat de oude 'Yaxha' tribe veel meer gefixeerd is op het bijeen houden van de groep. Ik vrees dus dat de oude groep van Bobby Jon één voor één eruit gepikt gaan worden, totdat Gary (want die is misschien wel de slimste) the move gaat doen, om Stephanie eruit te krijgen (waar ik geen fan van ben, te weinig een teamplayer, daarom verliest ze ook zoveel challenges).

Kortom, als ik de oude Yaxha mensen bekijk, zie ik geen mensen die snel overgehaald zullen worden om tegen hun oude groep te stemmen. Ik ben het dus met Kaketoe eens...

P.S. Kunnen ze die jaloerse Jenna bij Survivor live weghalen en vervangen door bijvoorbeeld Richard Hatch?


Offline Vlauvla

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • g0o Marnix! : )
Re: Survivor Guatemala
« Reactie #67 Gepost op: 15-10-2005, 10:38:32 »
vraagje:

Is survivor ook op de NL tv te zien of zijn de afleveringen alleen maar te downloaden?  ???

bedankt  :-*
Marbs is mijn konijntje

Offline Art

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor Guatemala
« Reactie #68 Gepost op: 15-10-2005, 13:15:50 »
Ik vrees dus dat de oude groep van Bobby Jon één voor één eruit gepikt gaan worden, totdat Gary (want die is misschien wel de slimste) the move gaat doen, om Stephanie eruit te krijgen (waar ik geen fan van ben, te weinig een teamplayer, daarom verliest ze ook zoveel challenges).

Ik hoop dat hij daar een beetje mee opschiet. Ik vind StepheMe ontzettend irritant worden, ze doet niks anders dan klagen, klagen, klagen en klagen.  :-X

P.S. Kunnen ze die jaloerse Jenna bij Survivor live weghalen en vervangen door bijvoorbeeld Richard Hatch?

Dat kan lastig worden. :D Zit Rich niet in de gevangenis?
Nog even niks.

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Survivor Guatemala
« Reactie #69 Gepost op: 15-10-2005, 13:42:53 »
vraagje:

Is survivor ook op de NL tv te zien of zijn de afleveringen alleen maar te downloaden?  ???

bedankt  :-*

Helaas niet op tv te zien in Nederland, alleen het eerste seizoen is een paar jaar geleden uitgezonden in Nederland.
« Laatst bewerkt op: 16-10-2005, 19:27:30 door Goyathlay »
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Re: Survivor Guatemala
« Reactie #70 Gepost op: 15-10-2005, 21:02:04 »
Ik weet niet of jullie Survivor Live gezien hebben, maar daar zegt Blake dat Judd eigenlijk het hele concept niet snapte. Judd kende vorige series van Survivor niet en volgens Blake zocht hij weinig sociaal contact met anderen. Verder viel het hem op hoe negatief Stephanie voor de team was. Hij had gehoord dat Stephanie alleen aan het werk was als de camera's er waren. Zodra die weg waren, zat ze niets te doen.

Kortom, hij was niet positief over haar.

Offline kaketoe

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor Guatemala
« Reactie #71 Gepost op: 17-10-2005, 17:22:12 »
Mijn bewondering voor Stephenie blijft op het hoge peil. Schitterend hoe ze buiten de cameras het knullige team de grond inboort. Heerlijk die eerlijkheid en zo terecht als het niet om een miljoen ging zou dat ook voor de cameras gebeuren. Call me blind maar ik ziet dat gebrek aan teamspirit niet. De proef waarin men in teamverband moest werken won men weer net als bijvoorbeeld de kanoproef in het alle begin en de andere proef ging weer verloren door individuële knulligheid van 1 van haar teamleden. HUP HUP roepen, of zeggen dat iemand goed bezig is terwijl hij mijlenver acherligt helpt je echt niet te winnen.
Wat blake betreft en zijn opmerkingen, ik denk dat hij op zijn teentjes getrapt was wat er door anderen over hem gezegd werd en wat er over hem uitgezonden was. Hij pakte dan zelf als statement maar de tegenpool, Americans Favourite (Stephenie) om te vertellen dat het ook veel schijn en bepalend is wat men uitzend bij anderen. Of hij liegt, maar waarschijnlijker is dat hij zijn boekje te buiten gaat want dit soort dingen kan hij nauwelijks van binnen het spel zelf weten. Hij wilde dit wel doen vermoeden maar dat zijn volgens mij gewoon verhalen die hij later gehoord heeft. Nadat de opnames waren afgelopen in gesprekken met andere "gefrustreerde deélnemers" en die dienen ze strikt geheim te houden. Het is wel een indicatie dat Stephenie wel eens heel ver zou kunnen komen.

Gary lijkt niet zo sterk of acteert bewust dat hij niet zo sterk is. Hij stapt niet naar voren bij proeven en lijkt alles wel best te vinden. OOk een mogelijke strategie, toch zit hij erg in zijn maag met zijn verleden en vooral het geheimouden daarvan. Blake vertelde dat er grapjes over gemaakt werden in het kamp en iedereen in zijn team wist dat Gary een top footballer was maar dat ze op hun beurt hem weer voor de gek hielden. f Gary is toch niet zo slim dat hij dat niet doorheeft of dat laat hij ook maar rusten.

Over Judd baseerde Blake zich vooral samen met de presantoren Dalton ross en Tom (winnaar vorig jaar) op zijn gedrag. Hij ging zijn eigen gang was vaak onbeschoft en egoistisch. Hij was daar puur alleen voor zichzelf en het geld en de rest kon hem gestolen worden. Hij handelde alles behalve rekening ermee te houden dat om die miljoen te winnen wel straks zoveel mensen op hem moesten stemmen. Verder prate hij ook dus nog (trash) vuiligheid over anderen. Helemaal niet in dienst van het spel of dingen die gebeurde maar gewoon omdat dat kennelijk zijn karakter is.
« Laatst bewerkt op: 17-10-2005, 17:24:50 door kaketoe »
at your service

Re: Survivor Guatemala
« Reactie #72 Gepost op: 17-10-2005, 17:34:35 »
Goed verhaal Kaketoe!

Maar wie zie je, naast Steph, als grootste kanshebbers?

Offline kaketoe

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor Guatemala
« Reactie #73 Gepost op: 17-10-2005, 20:48:55 »
Goed verhaal Kaketoe!

Maar wie zie je, naast Steph, als grootste kanshebbers?

Ik denk oorspronkelijke team yaxha maar dat ze Jamie snel overboord gooien. Steph, gary lydia, Brian, misschien Rafe nog.
at your service

Re: Survivor Guatemala
« Reactie #74 Gepost op: 19-10-2005, 11:38:26 »
Ik denk oorspronkelijke team yaxha maar dat ze Jamie snel overboord gooien. Steph, gary lydia, Brian, misschien Rafe nog.
Dat denk ik ook. Op dit moment heeft de oude Yaxha in beide groepen de overhand. Het enige wat misschien voor verandering zou kunnen zorgen, is als Gary en Brian samen zouden gaan met Bobby Jon,Danni en Brandon. Dit zou kunnen, omdat Danni en Bobby Jon ook al overstag zijn gegaan toen ze Blake eruit gooiden (niet dat ik dat meteen zie gebeuren, maar er is een kleine kans dat dit voor een nieuwe wending gaat zorgen).

Re: Survivor Guatemala
« Reactie #75 Gepost op: 20-10-2005, 19:10:36 »
Trouwens, er gaan vanavond (voor mij morgen, als ik hem gedownload heb) twee mensen eruit. Ik ga zelf voor Margaret en Amy.

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Survivor Guatemala
« Reactie #76 Gepost op: 21-10-2005, 20:27:54 »
Wow wat een aflevering :)

Bobby-John en Jamie die zich niet langer konden inhouden en dan Judd die echt helemaal los ging tijdens de tribal council (nog even en hij valt Jeff Probst aan  ::rofl::)

Tenslotte Brian die naar mijn mening toch tamelijk onverwachts het veld moest ruimen.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Re: Survivor Guatemala
« Reactie #77 Gepost op: 22-10-2005, 01:13:57 »
Inderdaad, geweldige aflevering. En zoals altijd heb ik weer mijn favorieten. Deze keer ben ik echt fan van Brandon, Bobby Jon, Danni en Gary. Amy mag van mij ook wel ver komen, maar de hele tribe van Stephenie mag van mij opzouten. Een verzameling domme, arrogante spelers (akkoord, Rafe en Cindy vallen nog mee).

En volgende week weer nieuwe ontwikkelingen. Ik zelf denk dat er geen merge komt, maar eerder een situatie zoals in Survivor Thailand, twee teams die op dezelfde plek wonen, maar niet één groep zijn.

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Survivor Guatemala
« Reactie #78 Gepost op: 22-10-2005, 10:12:08 »
Inderdaad, geweldige aflevering. En zoals altijd heb ik weer mijn favorieten. Deze keer ben ik echt fan van Brandon, Bobby Jon, Danni en Gary. Amy mag van mij ook wel ver komen

Dat zijn ook zo'n beetje mijn favorieten op dit moment :)
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Art

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor Guatemala
« Reactie #79 Gepost op: 22-10-2005, 20:07:10 »
Wow, dit was een mooie aflevering. Ik dacht dat het niks zou worden, Double Tribal Councils vind ik normaal gesproken helemaal niks, maar dit keer was het fantastisch. :D Judd die helemaal gek wordt wanneer iemand het waagt commentaar op hem te leveren, Margaret die zich er niks van aantrekt en Judd blijft aanvallen. de face-off tussen Jamie en Bobby Jon, Amy's blessure én bovenal: geen klagende Stephenie.
Nog even niks.