Auteur Topic: Survivor 11: Guatemala  (gelezen 127716 keer)

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Survivor Guatemala
« Reactie #40 Gepost op: 17-09-2005, 21:57:15 »
Wat betreft Stephenie, die is moeilijk te overschatten volgens mij. Fysiek sterk, excelentte zwemster en daarbij ook een geweldige speelster. Ik bekijk het maar zo dat ze als laatste van een groep van 8 overbleef ook al was dat nog maar de eerste fase van het spel je kunt er niks aan doen dat iemand van je team zijn voet verzwikt en je gewoon onderdeel van een incompetent team bent. Het enige wat je dan kunt doen is zorgen dat je niet weggestemd wordt en dat heeft ze knap uitgespeeld.

Stephenie heeft tijdens de uitdagingen in Palau twee keer haar directe tegenstander verslagen, dat was twee keer Jennifer (bij de volgende uitdagingen: By any means necessary EN Sumo at Sea). Met alle respect maar Jennifer was fysiek niet bijzonder sterk. In Hot Pursuit bleef ze inderdaad als laatste vrouw over (ze deed het zelfs beter dan enkele mannen), maar ze droeg de hele uitdaging 20 pond (terwijl de overgebleven mannen minstens 40 pond droegen). Dat ze als laatste vrouw overbleef vond ik niet vreemd, gezien haar concurrentie onder de rest van de vrouwen.

Haar prestaties bij de rest van de uitdagingen schommelden tussen slecht, redelijk en goed, maar zeker niet bijzonder naar mijn mening. Ja ze was ongetwijfeld een van de sterkere vrouwen van Palau, maar dat lag meer aan de zwakte van de andere vrouwen. Katie, Caryn, Janu en Kim leverden bijvoorbeeld ronduit wanprestaties tijdens de uitdagingen.

Stephenie was een redelijke zwemster in vergelijking met de rest van de vrouwen, in vergelijking met de mannen sprong ze er niet echt tussenuit.

Een geweldige speelster? Ze heeft meer tactische en strategische blunders gemaakt dan wie dan ook in Survivor Palau! Om er maar een paar te noemen: als eerste van de boot afspringen, Jolanda wegstemmen, op Bobby-Jon stemmen en vervolgens tot tweemaal toe bij een "tie" haar stem veranderen en tenslotte nog al haar blunders na de samensmelting.

Dat Stephenie toch nog zover gekomen is lag aan de situatie en kandidaten in team Ulong en aan de fouten van anderen. Nadat Jolanda was weggestemd boden Ashlee en Jeff zich "vrijwillig" aan om wegstemt te worden, Kim was waardeloos in uitdagingen en deed de hele dag niks. Daarna profiteerde Stephenie maximaal van Bobby-Jon's fouten. Ook na de samensmelting overleefde door een fout van Coby en doordat Janu het voor gezien hield.

Haar Joan of Arc edit heeft ervoor gezorgd dat ze immens populair is geworden...... maar kritisch kijken naar wat ze nu eigenlijk gepresteerd heeft doen de meeste “fans” niet. Stel je voor dat Jolanda niet als eerste was wegstemt denk je dat ze dan ook zo’n edit zou hebben gekregen? Ik weet wel zeker van niet. Haar prestaties zouden waarschijnlijk verbleken bij de prestaties van Jolanda, waardoor zo’n edit niet mogelijk was. De relatieve zwakte van de overgebleven vrouwen maakte mogelijk dat Stephenie een Joan of Arc edit kreeg en uitgroeide tot een heldin.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Survivor Guatemala
« Reactie #41 Gepost op: 17-09-2005, 21:59:24 »
Om ook nog maar wat positiefs te zeggen over Stephenie, ik bewonder haar wilskracht en aanpassingsvermogen :)
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline kaketoe

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor Guatemala
« Reactie #42 Gepost op: 18-09-2005, 09:59:21 »
Nogmaals Survivor is een hoop geluk. Maar survivor is ook to outwit outplay and outlast. Je kunt het wel over Jolanda hebben maar die ontbrak simpel de eigenschap to adapt zoals Probst het altijd zo mooi noemt. Dat was gewoon een onhoudbaar figuur in die groep (sterkste speelster is nu simpelweg niet alleen fysiek). Dat plus het feit dat dan nog 1 van de sterkste mannen zijn voet verzwikt over een kokosnoot maakte het een hopeloze zaak voor Ulong.
Verder heb ik haar in een paar proeven zien zwemmen en heb geen man gezien die dat sneller zou kunnen. In hot pursuit vielen de mensen bij bosjes af, ook met 1 zak en soms binnen de 5 minuten(in mijn ogen 1 van de beste proeven). Stephenie bleef niet 2 keer zo lang als die vroege afvalles gaan maar een uur, of hoe lang duurde die proef, het volhouden. Dan kun je zeggen ze had maar 1 zak van 20 kilo die ze tilde maar welke andere vrouw van 1,60 zou dat gedaan kunnen hebben met 2 zakken? EN nogmaals Stephanie bleef als laatste van haar groep over. Dan kun je wel zeggen de rest waren kneusjes, domme figuren of wat dan ook maar ja zo kun je er altijd een eind aan breien.

Misschien onderschat ik vrouwen dat ze nu simpelweg minder kunnen als mannen vooral fysiek, of jij overschat vrouwen. Maar ik heb nu 10 Survivor gezien en 5 expeditie robinsons en Stephenie stak ruimschoots boven het gemiddelde niveau van de deelnemende vrouwen uit.
at your service

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Survivor Guatemala
« Reactie #43 Gepost op: 18-09-2005, 11:05:10 »
Misschien onderschat ik vrouwen dat ze nu simpelweg minder kunnen als mannen vooral fysiek, of jij overschat vrouwen. Maar ik heb nu 10 Survivor gezien en 5 expeditie robinsons en Stephenie stak ruimschoots boven het gemiddelde niveau van de deelnemende vrouwen uit.

Ik ontken ook niet dat ze boven het gemiddelde niveau van de deelnemende vrouwen uitstak.
Dat doen er wel meer (let op: er deden meer dan twintig vrouwen mee die reeds de veertig gepasseerd waren). Maar op dit moment wordt ze min of meer gepresenteerd als de sterkste vrouw die ooit aan Survivor heeft deelgenomen. Wat ik niet terecht vind, kijkend naar haar prestaties. Ik zou van bijna elk seizoen wel een deelneemster kunnen noemen die minstens hetzelfde niveau had tentijde van hun seizoen.

Dat de rest kneusjes of domme figuren waren zul je mij niet horen zeggen. Tactisch en strategisch stemmen gebeurde echter niet en dit werkte in het voordeel van Stephenie, het was niet haar eigen verdienste. Bobby-John heeft achteraf gezegd dat hij Stephenie zou hebben weggestemd als hij wist dat ze tegen hem gelogen had, dat hij niet naar James is toegelopen om te vragen of hij voor hem had gestemd heeft Stephenie gered.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Survivor Guatemala
« Reactie #44 Gepost op: 18-09-2005, 12:06:15 »
Nog even over Hot Pursuit, het was geen 20 kilo maar 20 pond (~9 kilo). Ik heb een keer de exacte stoptijden van alle kandidaten onder ogen gehad, maar kan het helaas niet meer terugvinden :S
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Art

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor Guatemala
« Reactie #45 Gepost op: 18-09-2005, 12:22:59 »
Wat een verhalen over Stephenie. Ik ben het ermee eens dat ze een sterke vrouw is, maar ik vind haar absoluut niet de sterkste. Alleen al Jolanda vond ik sterker dan Steph. Ik bedoel, die eliminatieproef tijdens de samenvoeging. Dat is nou echt een proef die je gaat winnen als je echt wilt winnen. Als Stephenie echt had willen winnen dan had ze dat gedaan en dan had ze niet voor een halve pizza moeten opgeven.

En om haar nu een tweede kans te geven alleen maar omdat ze in het verkeerde team zat dan kun je Sarah van Marquesas ook wel een tweede kans geven. Haar team verloor ook zowat elke eliminatieproef. Of Erin van Thailand, zij verloren ook vijf eliminatieproeven achter elkaar.

Hoezo is Jenna Morasca een oneerlijke winnares? Ze heeft zes van de zeven stemmen gekregen, die krijg je niet als je niks voorstelt.
Nog even niks.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor Guatemala
« Reactie #46 Gepost op: 18-09-2005, 15:05:29 »
Hoezo is Jenna Morasca een oneerlijke winnares? Ze heeft zes van de zeven stemmen gekregen, die krijg je niet als je niks voorstelt.
Idd, het is neit alleen overleven, maar ook nog genoeg krediet bij de afvallers opbouwen om stemmen te kunnen krijgen.

Overigens moet ze niet zeuren dat B-J en Steph terug zijn. Zij mocht ook terugkomen met All Stars en de Palau reeks was ná All Stars dus waarom mogen die 2 ook niet eens terugkomen.  ::)

Offline kaketoe

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor Guatemala
« Reactie #47 Gepost op: 18-09-2005, 22:04:39 »
Het is al weer een tijdje geleden dat ik de Amazon-editie gezien heb maar het gaat er mij om wat voor geluk zo iemand gehad heeft om in de finale te komen. Je kunt net als Jenna Morasco of dat donkere meisje met haar onuitspreekbare naam Survivor winnen. Prima strategie want ze winnen maar als je niet uitgesproken bent en je blijft op de achtergrond (je paait de mannen door al je kleren tijdens een proef uit te trekken; trouwens wel een meesterlijke zet) dan ben je mede afhankelijk van wat er om je heen gebeurt. De anderen moesten ruzie krijgen en elkaar gaan belazeren en dat gebeurde toevallig waardoor Jenna in het spel bleef anders was ze er al lang uit. Dat is een flinke doses geluk

Maar dat is niet het enige volgens mij lag Jenna op een gegeven moment als een klein kind te huilen was ze "ziek" en soliciteerde ze openlijk voor de groep om even later weggestemd te worden. Hoeveel meer geluk moet je hebben dat ze dat niet deden en je later 1 miljoen mee mag nemen?

Vorig jaar ook bij Survivor live. Oke ze heeft een leuke snoet en ze heeft gewonnen maar haar houding van kijk mij eens met bijbehorende mening bevalt me niet. Ze heeft een editie gewonnen maar ze is daarbij in mijn ogen de winnaar met het meeste geluk van alle edities. In 9 van de 10 gevallen was iemand die gaat zitten huilen en gaat zitten roepen ik ben ziek en ik maak me zorgen om me gezondheid er gewoon uitgestemd. Ze had geluk dat iemand als Rob erbij zat die misschien wel gedacht heeft dat hij liever iemand mee naar de finale wou nemen die dood neer zou vallen. Maar het was alles behalve tactiek van haar en gewoon zwakte waarvoor de meeste figuren gewoon eruit gestemd worden en alles behalve de winnaar worden.
« Laatst bewerkt op: 18-09-2005, 22:17:58 door kaketoe »
at your service

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor Guatemala
« Reactie #48 Gepost op: 18-09-2005, 22:40:28 »
Ik denk dat het Shawna was die "ziek" was en zat te huilen en weggestemd wilde worden. Maar dat deden haar complotgenoten niet, omdat ze anders in de minderheid waren. En toen was het herindeling, kwamen er mannen (lees Alex) bij en werd ze plotsklaps helemaal beter.

Bovendien won ze ook 3 keer immuniteit, twee keer daarvan waren de laatste immuniteitsopdrachten. Als ze die niet won, lag ze er uit. Dus ze heeft er zelf toch ook goed aan gewerkt. ;)

Offline Art

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor Guatemala
« Reactie #49 Gepost op: 18-09-2005, 22:47:29 »
Bovendien won ze ook 3 keer immuniteit

Vier keer zelf: een proef waarbij ze vragen moeten beantwoorden en steeds als je een vraag goed beantwoord je een touw mag doorhakken van een tegenstander om ze zo uit te schakelen, een proef waarmee ze slingshots bordjes met hun namen erop moesten kapotschieten en de laatste twee immuniteitsproeven (geblinddoekte doolhof & uithoudingsproef).

Wat ik nog knapper vind is dat ze Christy zo ver kreeg om op haar 'evil stepsister' te stemmen. :o Ik vond Jenna ook één van de beste Final Tribal Councils ooit hebben.
Nog even niks.

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Survivor Guatemala
« Reactie #50 Gepost op: 19-09-2005, 08:42:07 »
Oei ik ga maar niet beginnen met mijn mening te geven over Jenna M, ze is in ieder geval mijn minst favoriete Soul Survivor.

Ik baalde er dan ook van toen ik zag dat ze dit jaar weer Survivor Live zou presenteren, ze heeft overal een mening over maar gebruikt maar weinig argumenten om die mening te onderbouwen (waar nog eens bijkomt dat ze tijdens Palau hoogstwaarschijnlijk spoilers heeft gebruikt).

(btw ik vind ook niet dat ze een leuke snoet heeft ;) ik heb nooit begrepen dat ze als een beauty queen werd bestempeld, zal wel een kwestie van smaakverschil zijn :P )
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline kaketoe

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor Guatemala
« Reactie #51 Gepost op: 19-09-2005, 23:05:15 »
Het was echt Jenna M die als een kind lag te huilen en maar zat uit te wijden over hoe zwak ziek en misselijk ze wel niet was. Ik heb het nog op dvd teruggeken. Aflevering 13 na het afbranden van het kamp.
Shana gedroeg zich inderdaad ook als een natte krant en zeer zwakke deelneemster maar dat gebeurde al eerder in het spel.
at your service

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Survivor Guatemala
« Reactie #52 Gepost op: 19-09-2005, 23:12:03 »
Het was echt Jenna M die als een kind lag te huilen en maar zat uit te wijden over hoe zwak ziek en misselijk ze wel niet was. Ik heb het nog op dvd teruggeken. Aflevering 13 na het afbranden van het kamp.
Shana gedroeg zich inderdaad ook als een natte krant en zeer zwakke deelneemster maar dat gebeurde al eerder in het spel.

Klopt beide dames hadden de moed bijna opgegeven....
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Survivor Guatemala
« Reactie #53 Gepost op: 20-09-2005, 21:43:40 »
Survivors Strike Back is trouwens een welkome aanwinst voor de cbs site.

Hier een reactie van James op de eerste aflevering:

you, know what? i am sickened that bobby jon and steph are on this season. alright, i got that out of the way. why did everybody get sick? i gotta go. i can't write much right now. i broke my arm playing football with a seven year old. yea, come on! i'll write more in a little bit. hurricane katrina kicked our aces. later ya'll.

 ::rofl::
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Art

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor Guatemala
« Reactie #54 Gepost op: 21-09-2005, 18:04:52 »
 ::rofl:: Is ook weer echt de James van Palau.

Scout's halve bijbel vond ik ook mooi.  ;D
Nog even niks.

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Survivor Guatemala
« Reactie #55 Gepost op: 23-09-2005, 11:09:20 »
Immunity Challenge was geweldig :)

Gary is zoals verwacht herkend door Danni, ik ben benieuwd hoelang hij het ontkennen van z'n vroegere carriere gaat volhouden.

De preview van volgende week beloofd ook weer veel goeds :)
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Survivor Guatemala
« Reactie #56 Gepost op: 26-09-2005, 10:59:17 »
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Survivor Guatemala
« Reactie #57 Gepost op: 8-10-2005, 21:09:08 »
Brooke is weg  :\'(
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Art

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor Guatemala
« Reactie #58 Gepost op: 9-10-2005, 17:06:09 »
Wie?  ??? ;)

Toch wel jammer dat de teams door elkaar gegooid zijn, nu begint het tactische spel weer helemaal.
Nog even niks.

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Survivor Guatemala
« Reactie #59 Gepost op: 11-10-2005, 21:51:31 »
Wie?  ??? ;)

Toch wel jammer dat de teams door elkaar gegooid zijn, nu begint het tactische spel weer helemaal.

Ik hoop dat ze de teams NOG een keer door elkaar gooien, dat zou pas een twist zijn :)

Waarom loopt Stephenie nog steeds rond ?  >:( Ik hoop dat Jamie zich bij de eerst volgende gelegenheid tegen haar keert.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."