Auteur Topic: Survivor 11: Guatemala  (gelezen 127214 keer)

Re: Survivor Guatemala
« Reactie #140 Gepost op: 19-11-2005, 12:43:34 »
Ik volg het programma totaal NIET! Maar ik heb eens gekeken naar de fotos van de kandidaten en toen zag ik in Gary wel een mogelijke Survivor, zal misschien totaal niet mijn favoriet zijn, maar hij ziet er zo uit..  ::)
Geloof me, als Gary vanuit deze situatie nog weet te winnen zal hij een van de beste winnaars ooit zijn.
Dankzij de blunder van Stephenie heeft hij in ieder geval een kans. Maar ik kan me niet voorstellen dat iemand met Gary in finale wil zitten, hij wint altijd.
Dit zou ook een goede reden zijn om Jamie er bij te houden, zeker voor Steph. Als ze de magical six bij elkaar had weten te houden had ze kunnen kiezen voor Judd en Jamie. Daar had ze gemakkelijk van kunnen winnen.
Danni en Gary hebben een goede presentatie en kunnen voor jury aantonen dat ze vanuit underdog positie het toch gered hebben. Steph moet echt zo snel mogelijk van die twee afkomen.

Volgende week is cruciaal wat dat betreft. Ik denk dat we dan gaan zien welke kant het spel op zal gaan. Ik hoop dat ze Steph eruit stemmen, maar tot nu toe heb ik weinig hoop op strategisch inzicht en op de durf van Lydia, Rafe en Cindy.
« Laatst bewerkt op: 19-11-2005, 14:29:22 door Dzjengis Khan »

Offline Art

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor Guatemala
« Reactie #141 Gepost op: 20-11-2005, 13:17:06 »
Lydia heeft wel haar vriend Jamie durven weg te stemmen, maar dat was eigenlijk ook alleen maar omdat Rafe en StepheMe haar 'aan het handje meenamen'.

Antwoord op je eerdere vraag: het wegstemmen van Jamie vind ik een ontzettend domme move, zeker gezien het feit dat er nog veel populaire/aardige (Cindy, Lydia) en sterkere (Gary) mensen in het spel zitten. En Jamie leek me een vaste pion in de 'magical six', die niet zo snel zou switchen.
Nog even niks.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor Guatemala
« Reactie #142 Gepost op: 20-11-2005, 13:47:54 »
Ik kijk het nog wel iedere keer, maar om een of andere reden weet het me moeilijk te boeien.  :-\\

Het wordt allemaal zo same-old-shit. Ik weet al hoe de volgende aflevering eruit zal zien:
- Nagepraat over de vorige tribal council
- Beloningsopdracht
- Beloning en achterblijvende kandidaten complotteren, maar dat is maar beeldmateriaal, want veel verandering komt er waarschijnlijk niet
- Immuniteitsopdracht
- Half uur gezeur en gedoe van goh misschien wordt die wel weggestemd of goh misschien die wel, zodat het tussen twee personen gaat.
- Eilandraad waarvan je toch al weet wie er zal vertrekken (ok de vorige aflevering was daarop een uitzondering)

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Survivor Guatemala
« Reactie #143 Gepost op: 20-11-2005, 16:41:33 »
Antwoord op je eerdere vraag: het wegstemmen van Jamie vind ik een ontzettend domme move, zeker gezien het feit dat er nog veel populaire/aardige (Cindy, Lydia) en sterkere (Gary) mensen in het spel zitten. En Jamie leek me een vaste pion in de 'magical six', die niet zo snel zou switchen.

Idd, Jamie leek me ook een veel betere F2 partner dan bijvoorbeeld Gary of Danni. Aan de andere kant had Jamie nog de nodige schade kunnen aanrichten voor bijvoorbeeld Steph (nadat Gary en Danni waren weggestemd). Waarom ze hem weg wilden hebben? Ik denk toch dat ze hem door zijn paranoia onvoorspelbaar vonden daarnaast leek Rafe zich ook steeds ongemakkelijker te gaan voelen in gezelschap van Jamie ::rofl:: Het blijft echter speculeren, ik ben in ieder geval blij dat Gary weer een tribal-council heeft overleefd :P
« Laatst bewerkt op: 20-11-2005, 16:51:22 door Goyathlay »
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Re: Survivor Guatemala
« Reactie #144 Gepost op: 20-11-2005, 18:49:08 »
Ik ben ook erg blij met Gary, van mij mag hij winnen!

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor Guatemala
« Reactie #145 Gepost op: 23-11-2005, 20:51:34 »
Beetje off-topic, maar ook wel on:
De 'Which Survivor Are You?' test

Who are you? Are you on the show? Are you just a production assistant? Are you lost? Oh, that's right, you're never on camera so I never figured out you were "playing" a game. Wait, so why are you still around? Oh, wow, you really blended into the scenery right there. We're gonna have to vote you off now. Not because we don't like you, but, you know, thousands of people applied for the show and you just sit around doing nothing related to the game. You'd make a boring winner. Oh okay, you're alright with us voting you out? Okay, Great. Thanks.
Prime Examples: Vecepia from Marquesas, Scout from Vanuatu, Julie from Vanuatu, Jan from Thailand.



Haha, wel typisch!

Offline Art

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor Guatemala
« Reactie #146 Gepost op: 24-11-2005, 11:06:08 »
You're not the alpha dog, so congratulations. You're close enough to the top that you can control the flow and ebb of the game, but no one really knows that you're actually doing it. You've managed to be a part of one great solid alliance that really can't be destroyed. But most importantly, you are the glue that makes the alliance really stick together. This is the category that tends to produce the most winners. Undeserving winners that is. Congratulations.
Prime Examples: Tina from Australia, Ethan from Africa, Helen from Thailand, Amber from All Stars.



 8)
Nog even niks.

Re: Survivor Guatemala
« Reactie #147 Gepost op: 25-11-2005, 15:44:58 »
Shit, ik baal er echt van, Gary weg! Hij heeft vanaf de merge moeten vechten om er niet uit te gaan, en uiteindelijk heeft hij verloren. Wat me tegenvalt (ja, het is een herhaling van afgelopen week) het spel van Rafe. Sommige zien een groot strateeg in hem, ik vind hem gewoon een slappe volgeling, maar goed, laat ik eens kijken wat het ideale scenario voor de overgebleven zes is:

Danni: In de finale wint ze in ieder geval van Judd en Lydia, maar zeker weten niet van Steph en Rafe. Als ze erin wil blijven, moet ze kiezen tussen Judd/Steph of Cindy/Rafe. Als ik haar was, zou ik kiezen voor Judd/Steph en Lydia. Met final four kan ze Steph eruit stemmen en ligt de weg voor de overwinning open. Echter, ik zie dit niet zo snel gebeuren, want ze heeft geen enkele alliantie op dit moment.
Lydia: Ze is vijfde wiel aan het wagen en in de finale heeft ze tegen niemand kansen, misschien tegen Judd. Kortom, zij is de ideale persoon voor iedereen om mee te nemen, maar met haar opmerkingen over Steph zal ze wel met Rafe/Cindy moeten meegaan, Judd proberen over te halen en ze kan het tot final four maken.
Judd: Zit in een lastige positie. Is door Gary mooi ontmaskerd als een leugenaar en is wel erg afhankelijk van Steph. Weinig kansen om te winnen.
Steph: Zij bepaalt tot op zekere hoogte het spel, maar het initiatief gaat steeds meer richting cindy/rafe. Het zou voor haar het beste zijn om met Judd, Danni en Lydia een alliantie te vormen, maar dan moet ze wel over haar persoonlijke ruzie met Lydia zetten. Ze kan drie dagen wachten, want bij laatste 5 heeft ze ook nog kansen om Rafe/Cindy weg te stemmen, maar als ik haar was zou ik het zo snel mogelijk doen.
Cindy/Rafe: Ik noem ze tegelijk, want op dit moment (overigens weet ik niet of ze het in de gaten hebben) zijn ze in totale controle. Als ze het slim spelen kunnen zij tot laatste 3 doorstoten. Gewoon Lydia en Danni (het zou nog beter zijn om Lydia en Judd mee te nemen) en één van beide wint gegarandeerd.

Re: Survivor Guatemala
« Reactie #148 Gepost op: 25-11-2005, 16:04:38 »
Overigens, mijn lijstje van veilige personen voor volgende aflevering:
1. Cindy (zo veilig mogelijk, ik kan me geen scenario voor stellen waarbij zij eruit vliegt)
2. Rafe (hetzelfde verhaal)
3. Stephenie (niet zo veilig als Cindy/Rafe, maar ik vrees dat ze er nog altijd goed voor staat)
4. Lydia (Ze is niet super veilig, maar alleen domme spelers zouden haar wegstemmen)
5. Danni (Ze heeft geen alliantie en staat alleen, in gevaar dus)
6. Judd (Samen met Danni en Lydia het meest in gevaar. Vooral met die leugen van hem, ik kan me nog herinneren dat Rafe over Jamie zei: Ik voel me niet comfortabel met hem, ik vrees voor Judd dat hij vanwege hetzelfde ook weg kan wezen)

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Survivor Guatemala
« Reactie #149 Gepost op: 25-11-2005, 16:27:40 »
Bah Gary weg, maar hij is tenminste in stijl weggegaan....

Waarom moest Rafe nu net iets eerder zijn dan Gary :P Ik vind de challenges trouwens wel wat tegenvallen, ik had gehoopt op meer fysieke challenges.

Mijn hoop is nu gevestigd op Danny, met de rest heb ik eigenlijk niet zoveel meer.

Rafe denkt dan wel hij een groot strateeg en atleet is, maar hij heeft tot nu toe echter grotendeels de "bevelen" van Steph opgevolgd en de immunities die hij gewonnen heeft waren nou niet echt bewonderenswaardig imo.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline kaketoe

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor Guatemala
« Reactie #150 Gepost op: 25-11-2005, 20:39:02 »
Jammer dat gary weg is maar ik ben al lang blij dat Steph er nog in zit  ::rofl::

Lydia was wel erg dom bezig vandaag, zij lijkt mij de volgende en Danni kan daarvan profiteren, maar als men slim is gooit men Danni er zo snel mogelijk uit want die wint het geheid op stemmen in de finale, tegen wie dan ook met de huidige samenstelling van de jury. Ook rafe zou ik niet meenemen, hij wint gewoon teveel proeven en ligt bij iedereen goed. Dat die proeven niet bijzonder of veel vergend zijn is niet belangrijk. Het is het grote nadeel van survivor niet op een eiland aan begaanbaar water maken. Er zal nog wel meer puzzelen en behendigheid komen.

Volgende week denk ik de proef waarmee een auto of iets dergelijks te winnen valt gezien de gezichten, of misschien toch pas die week erop?
at your service

Re: Survivor Guatemala
« Reactie #151 Gepost op: 25-11-2005, 20:41:21 »
De auto is toch altijd bij laatste vier?
Ik denk dat de familie volgende week op bezoek komt, dat is altijd zo bij laatste 6 en verklaart de opgewonden gezichten ook.

Offline kaketoe

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor Guatemala
« Reactie #152 Gepost op: 25-11-2005, 21:15:35 »
De auto is toch altijd bij laatste vier?
Ik denk dat de familie volgende week op bezoek komt, dat is altijd zo bij laatste 6 en verklaart de opgewonden gezichten ook.

Ik dacht dat dat verschilde. 4, 5 misschien ook een keer 6
at your service

Re: Survivor Guatemala
« Reactie #153 Gepost op: 27-11-2005, 19:58:09 »
Trouwens, de jury was ook erg leuk. Normaal gesproken komen ze chagrijnig binnen, maar nu lagen BJ en Jamie tot tweemaal toe in een deuk.
Geweldige opmerking natuurlijk van Gary, dat sommige wel erg bevangen waren door de 'ster' Stephenie, handtekening na afloop!

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor Guatemala
« Reactie #154 Gepost op: 29-11-2005, 16:08:07 »
Dani lijkt echt wel veel op Mariska Hulscher, oordeel zelf!
🜃

Re: Survivor Guatemala
« Reactie #155 Gepost op: 29-11-2005, 23:52:49 »
Ik vind de Danni op de foto op de site, en de Danni in het programma zelf (vooral qua uiterlijk) erg verschillen.

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Survivor Guatemala
« Reactie #156 Gepost op: 30-11-2005, 09:48:09 »
Citaat
Gary on Survivor Live:

- Gary didn’t expect he’d be recognized, but Danni spilled it on day two
- Gary had told Danni that to keep herself safe, it was OK to vote against him
- Gary found the Hidden immunity Idol “a few days” before he used it. He pretended to keep hunting for it.
- Gary lost 38 pounds in thirty days
- Gary wanted to go up against the best athletes and game players
- When Jamie told us last week that Gary did bring up Judd’s lying about the Hidden Immunity Idol being on the ground
  at Tribal Council and got no mileage out of it, he must have been a week ahead of himself! Oopsie!
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Re: Survivor Guatemala
« Reactie #157 Gepost op: 30-11-2005, 17:18:49 »
Jenna, Jenna, Jenna...
Ik word gek van dat wijf, ze interumpeerd iedereen met haar eigen ervaringen (met meer geluk dan wijsheid won ze). Ze praat maar en ze praat maar, ze moet leren dat de gast in het centrum van de belangstelling staat, het is niet de Jenna Morasca show. Zo heeft ze het hele seizoen al opmerkingen waarin ze Jamie en Judd belachelijk maakt en als Jamie dan naast haar zit heeft ze geen enkele kritische opmerkingen en rateld ze maar door (uit verlegenheid?) over anderen, ipv Jamie die naast haar zit.

Gelukkig zit die Dalton Ross er nog, stelt tenminste goede vragen.

Offline kaketoe

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor Guatemala
« Reactie #158 Gepost op: 1-12-2005, 12:12:59 »
Jenna, Jenna, Jenna...
Ik word gek van dat wijf, ze interumpeerd iedereen met haar eigen ervaringen (met meer geluk dan wijsheid won ze). Ze praat maar en ze praat maar, ze moet leren dat de gast in het centrum van de belangstelling staat, het is niet de Jenna Morasca show. Zo heeft ze het hele seizoen al opmerkingen waarin ze Jamie en Judd belachelijk maakt en als Jamie dan naast haar zit heeft ze geen enkele kritische opmerkingen en rateld ze maar door (uit verlegenheid?) over anderen, ipv Jamie die naast haar zit.

Gelukkig zit die Dalton Ross er nog, stelt tenminste goede vragen.

Probleem is ook wel dat die kandidaten constant vragen toegeworpen krijgen door de kijkers maar ook door Jenna (die dan zelf ook eigen vragen gaat beantwoorden) die nogal moeilijk zijn voor de kandidaten. Zij weten immers al hoe het afloopt en als je dan vragen krijgt van denk je dat die nog ver gaat komen of graaft die niet zijn eigen graf of wie is de sterkste etc dan moet je of dingen gaan zeggen die je niet mag zeggen of je moet ook al wat gaan liegen en draaien om niks te verraden en dan nemen de presentatoren het antwoord maar over.
at your service

Re: Survivor Guatemala
« Reactie #159 Gepost op: 2-12-2005, 15:30:59 »
Saaie aflevering, en het trieste is, ik voorzie nog meer saaie afleveringen. Waarom is er niemand die Stephenie eens aanpakt? Het lijkt wel alsof niemand tegen haar durft in te gaan, ze is nog niet zo in controle als Tom in Palau, maar ze heeft wel veel van hem geleerd (als ik het zo zie tenminste). Nu is ze met Danni en Rafe het centrum, terwijl eerst Lydia en dan Cyndi (behalve als ze immuniteit halen, dat gaat Lydia toch nooit lukken) aan de beurt zijn om te vertrekken.

Nee, sommige zagen Rafe als een strategisch wonder, maar hij durft het risico gewoon niet aan. Cyndi had hij in zijn broekzak, Lydia zou toch wel met hem meestemmen en met Danni had hij dan Steph kunnen wegstemmen. Maar nee, zonder Steph kan hij natuurlijk geen beslissingen nemen.

Conclusie? Stephenie gaat door naar final two, Lydia is er als eerste uit en Danni, Rafe en Cyndi mogen gaan uitmaken wie de tegenstander is van Steph. Als ik bekijk wie van de drie het meest flexibel is, dan is dat Danni, maar door immuniteit kan er natuurlijk nog een hoop veranderen. Een andere conclusie is dat Stephenie het in de finale niet gaat winnen (althans, een aantal mensen zullen sowieso tegen haar gaan stemmen), dus dat is weer een voordeel voor dat (ik houd het netjes  ;)) mens (Stel dat Rafe moet kiezen tussen Danni en Steph voor final two, zal hij logischerwijs kiezen voor Steph).

De laatste conclusie: Het is tot nu toe een saaie en weinig uitdagende serie geworden...
« Laatst bewerkt op: 2-12-2005, 15:34:30 door Dzjengis Khan »