Auteur Topic: Survivor 36: Ghost Island  (gelezen 41078 keer)

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Survivor 36: Ghost Island
« Gepost op: 10-06-2017, 21:18:18 »
« Laatst bewerkt op: 4-01-2024, 21:50:19 door Hadewychisdemol »
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline spechteke

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 36: Spoilers
« Reactie #1 Gepost op: 10-06-2017, 22:02:10 »
ik vind het echt wel een toffe naam en ik heb al veel positieve reacties gelezen.
poule widm '16: 56ste,  '17: 25ste.                  5de plaats in de mol online

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Expeditie Robinson, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Survivor 36: Spoilers
« Reactie #2 Gepost op: 10-06-2017, 22:15:11 »
Ik vind het ook wel tof klinken op zich. Beter dan HHH ::rofl::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline spechteke

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 36: Spoilers
« Reactie #3 Gepost op: 11-06-2017, 08:37:24 »
er circuleert een bestand rond op inside survivor hoe dat seizoen 30 bijna was geweest. ghost island me 30 returnees.....
poule widm '16: 56ste,  '17: 25ste.                  5de plaats in de mol online

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Expeditie Robinson, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Survivor 36: Ghost Island
« Reactie #4 Gepost op: 28-02-2018, 00:52:02 »
Reminder dat dit morgen begint ::zwaai::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline spechteke

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 36: Ghost Island
« Reactie #5 Gepost op: 28-02-2018, 13:10:50 »
Reminder dat dit morgen begint ::zwaai::

ik ben zo excited  ::bravo::
poule widm '16: 56ste,  '17: 25ste.                  5de plaats in de mol online

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 36: Ghost Island
« Reactie #6 Gepost op: 2-03-2018, 22:06:59 »
Ik vond het geen slechte opening. Positief verrast dat er dit geen vertrek uit een boot was,maar een openingsproef met een twist.
De tribes vond ik wel eerder minder verdeeld. Naviti was veel sterker dan Malolo.(vooral bij de mannen dan).

Ghost island vond ik er echt cool uitzien, met al die snuffers en oude immunityidols. Verder is het niet zomaar
een advantagepaleis, maar is er ook een hoog risico aan verbonden. Uit een interview met Probst blijkt ook dat
ze niet zomaar een urn mogen breken, maar dit in volgorde moeten doen.(waarschijnlijk om te voorkomen dat 2 of 3 personen
alles zomaar krijgen)

De cast vind ik niet slecht, maar ik was verbaasd over het slechte spel van een aantal spelers (Gonzalez, Jacob) (duh) maar Chris en Domenick vond ik ook niet al te goed spelen.
Ik keek eigenlijk wel uit naar Jacob. Hij is een blogger op een survivorsite die ik af en toe bezoek, maar jezus christus. Hij maakte fout na fout na fout (hoewel hij een paar zaken liet zien die wel toonde dat hij het spel snapte.
Maar
a) veel te snel naar een idol zoeken (eerst vragen of er dol is, en dan letterlijk zeggen 'ik ga verkennen'
b) dan het goed spelen om naar ghost island te gaan, maar dan nog eens zeggen dat dat zo bedoeld was waar iedereen bijstaat
c) een fake-idol maken is wel een slim plan, maar dat tonen aan iedereen niet.
d)veel te snel je fakeidol bekend maken waardoor dit 0,0 waarde heeft.

is gewoon erg slecht gespeeld. (Hoewel ik wel benieuwd ben naar de gezichten van zijn tribe als ze weten dat ze sokkenrijst gegeten hebben.

Mijn favorieten voorlopig zijn: Stephanie, Donathan en Wendell
klaar voor de strijd

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Expeditie Robinson, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Survivor 36: Ghost Island
« Reactie #7 Gepost op: 4-03-2018, 10:46:21 »
Ik vond het wel oké, maar het blijkt uit deze eerste twee afleveringen dat ze wel doorgaan op de route waar ze op zaten en daar zitten wel wat storende factoren aan.

Bijvoorbeeld, de idol die werd gevonden lag gewoon weer makkelijk verstopt in een kamp. Ik had gehoopt dat ze alleen advantages konden krijgen op Ghost Island, maar nee het lijkt er weer op dat het de grote advantage show gaat worden   :-\\

Dan ging nog één van early favorites er gelijk uit ::rofl:: Rip Gonzalez   :\'(. De mannen zijn weer overedited terwijl een deel van de vrouwen niet eens aan het woord kwamen.... Oh en Donathan vind ik niet zo leuk. Hij wordt gelijk als hero neergezet maar alleen omdat ie eerst weigerde om te duiken. Als het dan wel lukt is ie opeens geweldig. Daarnaast heeft ie net iets teveel medelijden met zichzelf imo.

Favorieten zijn op dit moment: Laurell, Desiree, Stephanie en Kellyn.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline spechteke

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 36: Ghost Island
« Reactie #8 Gepost op: 4-03-2018, 18:00:58 »
kellyn  ::love::
poule widm '16: 56ste,  '17: 25ste.                  5de plaats in de mol online

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 36: Ghost Island
« Reactie #9 Gepost op: 14-03-2018, 08:23:48 »
Vanavond al aflevering 4. Mij kan het alleszins wel boeien.

Er zijn enkele spelers die het spel heel goed spelen (Stephanie, James deze aflevering)

Maar er zijn ook enkele spelers die het dom deden vorige aflevering
(Domenick met zijn fake-idolverhaal tegen oud-malolo's, Kellyn en Bradley die het overduidelijk maken dat ze niet willen
samenspelen met malolo's).

Ghost Island neemt helemaal niet zoveel tijd is, en verandert wel wat aan de dynamiek.

En even: dit was een secret scene, maar ik vond het pakkend en mooi genoeg om hier te posten:
klaar voor de strijd

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Expeditie Robinson, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Survivor 36: Ghost Island
« Reactie #10 Gepost op: 17-03-2018, 00:54:36 »
Het kan mij nog niet heel erg boeien :(. Veel oppervlakkige idol/stem gesprekken, weinig karakter. Kellyn is een stand out ::bravo:: en de move tegen Morgan was best mooi ::ok::.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline spechteke

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 36: Ghost Island
« Reactie #11 Gepost op: 17-03-2018, 09:58:48 »
Alle Dennis,
De tribals hebben toch een ander dynamiek dan de voorbije seizoenen. Aflevering 3 en 4 hadden onder andere goede strategische moves die niet super veel met adventages te maken hadden. Ook Michael zijn move van dubbele Idol was zo geloofwaardig.
poule widm '16: 56ste,  '17: 25ste.                  5de plaats in de mol online

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Expeditie Robinson, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Survivor 36: Ghost Island
« Reactie #12 Gepost op: 18-03-2018, 23:33:01 »
Ja er worden ook wel goeie strategische dingen gedaan, maar ik mis de grote karakter momenten die je wel hebt in eerdere seizoenen (niet vorig seizoen, dat is een slecht voorbeeld :P)
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline spechteke

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 36: Ghost Island
« Reactie #13 Gepost op: 19-03-2018, 12:54:23 »
Ok, ik snap je punt wel.
Ik heb wel het gevoel dat het seizoen tot nu toe wel wordt gesaardeerd onder de survivor fans. Ook lijkt deze pre-merge anders dan andere en ik vind het wel tof.
poule widm '16: 56ste,  '17: 25ste.                  5de plaats in de mol online

Offline Lan

  • Forumlid
Re: Survivor 36: Ghost Island
« Reactie #14 Gepost op: 19-03-2018, 18:01:56 »
Ik heb het idee dat ze hebben gekeken naar hoe fans bij afleveringen vaak al weten wat er gaat gebeuren door de edit en daarmee zijn gaan spelen. Ik was er afgelopen aflevering van overtuigd dat Naviti weer naar tribal zou moeten omdat zij voor de challenge alvast de focus kregen en bezig waren met potentiële targets en dergelijke. Vervolgens nadat Naviti toch wint krijgt Chelsea uit het niets een biecht (Spontane toename in edit is vaak exit) en wordt Bradley als een eendimensionaal monstertje neergezet terwijl de Malolo's overkomen als helden in nood, en dan toch een Malolo met een redelijk goede edit eruit. Ik vind dat zelf wel leuk omdat ik deze en vorige aflevering redelijk verrast werd door de uitslag.

Ik snap D*N's punt deels wel, de mensen die veel aandacht krijgen vind ik redelijk leuk, maar de meeste zijn geen enorme karakters. Domenick vind ik wel een karakter, hoewel het niet per sé een type is dat we nog niet hebben gezien.

Ik moet wel zeggen dat het me ontzettend verbaasd hoe weinig edit sommige mensen krijgen. Iemand als Chelsea krijgt wel vaker geen aandacht, maar ik had van te voren gedacht dat Desiree een enorm groot personage zou zijn, maar ze lijkt haast uit de afleveringen gehaald.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Expeditie Robinson, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Survivor 36: Ghost Island
« Reactie #15 Gepost op: 22-03-2018, 19:16:54 »
En dan gaat ook nog m'n favoriet eruit  :\'(
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 36: Ghost Island
« Reactie #16 Gepost op: 22-03-2018, 19:35:05 »
En dan gaat ook nog m'n favoriet eruit  :\'(

En de mijne...

Anderzijds had ik verwacht dat de advantage die Kellyn niet had genomen vorige week er wel zou zijn deze week.
Dus de vrees voor een overvloed aan advantages is niet echt nodig geweest.
klaar voor de strijd

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Expeditie Robinson, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Survivor 36: Ghost Island
« Reactie #17 Gepost op: 22-03-2018, 19:42:34 »
Anderzijds had ik verwacht dat de advantage die Kellyn niet had genomen vorige week er wel zou zijn deze week.
Dus de vrees voor een overvloed aan advantages is niet echt nodig geweest.
Ik heb geleerd nooit te vroeg te juichen ::hypocriet::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline spechteke

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 36: Ghost Island
« Reactie #18 Gepost op: 22-03-2018, 19:43:58 »
De boot van deze week is toch gewoon zo ge-edit dat ze al met anderhalf been in het volgende returnee seizoen meedoen.
Ze luisteren wel echt naar de fans en dat is zeer positief. Verder spelen ze ook met de kennis die de fans hebben na 35 seizoenen. Zo laten ze de fans denken met bepaalde dingen dat persoon A er uit gaat en uiteindelijk gaat persoon B er uit. In de voorbije seizoenen ging persoon A er dan meestal uit. Ik vind het 1 van de betere pre-merges in toch wel enkele seizoen.  ::bravo::
poule widm '16: 56ste,  '17: 25ste.                  5de plaats in de mol online

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Expeditie Robinson, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Survivor 36: Ghost Island
« Reactie #19 Gepost op: 8-04-2018, 18:48:13 »
Aaaah eindelijk weer een goeie aflevering imo ::bravo::.

Dingen die ik leuk vond:
-> De homage aan "the fucking stick" die nu een idol is, hilarisch en geweldig! Dit is één van die momenten dat ik het thema erg leuk vind. Ik hoop echt dat ze de car-curse ook terug halen want die was ook iconisch, vooral als het gekoppeld wordt aan Fiji.
-> Het verhaal van Malolo, het beste kamp ooit, kwam hier tot een nieuwe doorbraak. Goed ge-edit. Ze hebben eerst de vlag verbrand om de curse te verbreken en boem ze winnen een proef, magisch.
-> Bradley blindside,.....ah a good old villain downfall. Ja fijne tribal ;D.

Minder blijft dat er, ik weet niet eens hoeveel, teveel idols in het spel zitten. Volgens mij nu 3 idols (Michael, Wendell, Domenick) een een advantage (Kellyn)? Maar oké dit seizoen was het te verwachten....

edit: Oh we hebben ook de legacy advantage (Domenick)  :P Zie je er zijn zoveel advantages dat ik gewoon enkele vergeet.
« Laatst bewerkt op: 8-04-2018, 19:22:49 door D*N »
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human