Auteur Topic: The Quest  (gelezen 12115 keer)

Offline Vieffan

  • Forumlid
The Quest
« Gepost op: 1-08-2014, 23:28:58 »
Gister is een nieuwe programma gepremiered op ABC. Het heet The Quest en is een mix tussen een reality competition show en een fantasy serie. 12 kandidaten worden in een fantasie wereld gedompeld en een voor een moeten ze het spel verlaten. Het lijkt erop alsof ze uiteindelijk een raadsel ofzo moeten oplossen. Meer info: hier

Ik vond de eerste aflevering verrassend leuk. Helemaal aan het begin dat ze bekend maakte dat de series kwam leek het me erg leuk, maar na het zien van de trailer leek het toch een stuk minder leuk. Uiteindelijk was het een leuke combinatie van reality, larping en fantasy. Het heeft iets weg van Who dunnit?, dat programma van vorig jaar. Hoewel het spel heel anders is heeft het een soort gelijke opzet. De kandidaten worden in een wereld gezet waarin ze mee moeten spelen en vervolgens in opdrachten (die goed in het verhaal passen en dus onderdeel van het verhaal zijn) tegen elkaar strijden.

Heb ook respect voor hoe goed de wereld is opgebouwd. Het is dat de NPCs (for lack of a better word) vrij overdreven spelen, meer zoals je in een theater of pretpark zou verwachten, dat je weet dat het geen echte drama serie is. Verder is de achtergrond enzo goed gemaakt en lijkt het zo een set van een middeleeuwse serie.

Zijn er andere mensen die hebben gekeken of gaan kijken?

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: The Quest
« Reactie #1 Gepost op: 7-08-2014, 22:42:29 »
Lijkt me wel leuk. Misschien dat ik dit binnenkort eens ga kijken.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: The Quest
« Reactie #2 Gepost op: 7-08-2014, 23:44:45 »
Een soort Oberon, maar dan met een groter budget? ;D Ziet er wel bijzonder uit, zal binnenkort de eerste aflevering eens opzoeken.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.