Auteur Topic: The Genius  (gelezen 48914 keer)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
The Genius
« Gepost op: 15-02-2014, 22:35:45 »
Ik weet niet of The Genius volledig onder de noemer reality programma valt, maar voor mensen die de verbondjes, verraad en meer hersenkraker opdrachten in Wie is de mol leuk vinden is het zeker een aanrader.

The Genius is een Koreaans tv programma waarbij de kandidaten (bekende Koreanen) elke week samen komen in een huis (studio). Daar krijgen ze van een mysterieus figuur een opdracht: Over het algemeen een spel waarbij je strategisch te werk moet gaan en tactische verbonden moet sluiten. De verliezer van het spel kiest een tegenstander (zonder immuniteit) waartegen hij of zij een eliminatie spel moet spelen.
Wat ik erg leuk vind aan het programma is dat er flink wat backstabbing plaats vindt en je als kijker ook in de waan wordt gelaten dat bepaalde verbondjes waarde hebben.

Het programma is in het Koreaans, maar gelukkig zijn de afleveringen Engels ondertiteld te vinden. Seizoen 1 staat op YouTube, maar links naar zowel seizoen 1 als 2 kan je bekijken via deze link.

Advies: Begin bij seizoen 1, want in seizoen 2 zijn de opdracht zo ontzettend complex, dat de kandidaten zelf eerst ook een oefenrondje mogen spelen. Daarnaast doen er kandidaten van seizoen 1 mee aan seizoen 2, waaronder de winnaar... dus je spoilt ook seizoen 1 door met 2 te beginnen.
« Laatst bewerkt op: 15-02-2014, 22:38:33 door Rat »

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: The Genius
« Reactie #1 Gepost op: 15-02-2014, 22:42:22 »
Klinkt leuk, misschien ga ik dat eens een keer proberen

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: The Genius
« Reactie #2 Gepost op: 1-08-2014, 23:33:35 »
Het ziet er best leuk uit. heb net even de eerste 2 minuten gekeken en het heeft echt een widm gevoel. Alleen vind ik het wel jammer dat het in een taal is die ik totaaaal niet begrijp. Dan zit ik wel heel erg vast aan de ondertiteling en gaan er vast subtiele dingen aan mij voorbij

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: The Genius
« Reactie #3 Gepost op: 15-12-2015, 22:16:42 »
Kijken dit allemaal, echt heel leuk :D

De verbonden en verraden zijn inderdaad superinteressant maar ook het out of the box denken van de kandidaten en het telkens weer verrast worden door een plan van iemand maakt het superleuk. Telkens als je denkt dat iemand een meesterzet heeft gemaakt, blijkt weer dat het iemand anders was die het zo gemanipuleerd heeft. Dat het in het Koreaans is stoort mij totaal niet dankzij de Engelse ondertiteling die prima te volgen is en volgens mij ook goed klopt. Ik ben fan ::bravo::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: The Genius
« Reactie #4 Gepost op: 17-12-2015, 00:26:19 »
Jaaaaaaaaa het is awesome, ik ben ook fan! Vooral van Sunggyu ::love::
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: The Genius
« Reactie #5 Gepost op: 26-12-2015, 14:55:16 »
Ohhhhja, ik heb dus so far alleen de eerste aflevering gezien.



..en die is briljant ::love::


En ik vind dit mannetje wel geniaal, hoe hij iedereen beetje probeert te bespelen ::rofl::
Denk niet dat hij het er uiteindelijk mee gaat redden, maar nu levert het nog goede tv op ;D
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: The Genius
« Reactie #6 Gepost op: 28-12-2015, 19:36:46 »
En ik vind dit mannetje wel geniaal, hoe hij iedereen beetje probeert te bespelen ::rofl::
Denk niet dat hij het er uiteindelijk mee gaat redden, maar nu levert het nog goede tv op ;D

Bedoelde daar overigens Gura mee ;)
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: The Genius
« Reactie #7 Gepost op: 28-12-2015, 22:47:52 »
Seizoen 1 is awesome ::love::
En seizoen 2 ook ::bravo:: Vond seizoen 1 over all denk ik toch leuker dankzij de cast. Seizoen 2 had hogere hoogtepunten maar als ik terugdenk aan seizoen 1 gaat m'n buik gewoon weer kriebelen ::love::
Seizoen 3 heeft een fantastische verhaallijn en heel goede matches. Van de eerste drie seizoenen waarschijnlijk toch mijn minst favoriete maar nog steeds echt geweldig.
Seizoen 4 was het beste ooit ::love:: ::love:: ::love::
Denk dat ik seizoen 4 het leukst vind, dan 1, dan 2 en dan 3. Maar ook 3 is fantastisch <3

Cast ranking seizoen 1:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Cast ranking seizoen 2:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Cast ranking seizoen 3:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
« Laatst bewerkt op: 16-01-2016, 23:12:30 door Hadewychisdemol »
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: The Genius
« Reactie #8 Gepost op: 5-01-2016, 18:07:55 »
Dit topic helemaal gemist.  :o

Ik ben er eind 2014 ook helemaal verslaafd aan geraakt en intussen alle seizoenen gezien. Ookal heet seizoen 4 'The Grand Final' hoop ik toch dat er meer seizoenen komen.

Ik heb zelfs gedacht om er een online versie van te maken, maar dat kost veel tijd, het zijn opdrachten die wel tijd en planning nodig hebben, ook voor de kandidaten. Plus heb je misschien een voordeel als jij het wel gezien hebt en anderen niet.

Oh en ik heb een vriend van mij in Australië er ook verslaafd aan gekregen en toen ik daar vorig jaar was, had ie een cadeau'tje voor mij, namelijk.... Het spel Yut Nori! Neem ik het volgende spelletjesdag mee?  ;D

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: The Genius
« Reactie #9 Gepost op: 5-01-2016, 18:44:10 »
Dat nieuwe spel van je lijkt er best op toch?

Ja meenemen! Dan neem ik Khet/laser chess mee ;D
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: The Genius
« Reactie #10 Gepost op: 6-01-2016, 07:22:15 »
Lijkt erp op ja, maar dat is toevallig, want het was Daisy's concept al een jaar geleden ofzo en zij kent The Genius volgens mij (nog) niet. Maar heel mogelijks misschiens hebben we hier en daar wel een opdracht geleend van dit programma...  ::hypocriet::

Haha dan wordt het een Genius spelletjesdag!  ::ok::

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: The Genius
« Reactie #11 Gepost op: 11-01-2016, 14:35:50 »
Het stomme is alleen dat iedereen in seizoen 1 zo leuk is :-\\ Dus altijd als er iemand afvalt, denk ik 'neee, niet die :('

Naja, behalve op 1  :o-persoon na, die mag nodig eens weg ::)
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: The Genius
« Reactie #12 Gepost op: 16-01-2016, 23:13:18 »
Klaar met seizoen 4, dat was echt fantastisch ::love:: Zelfs spelers waarvan je misschien wat minder verwachtte deliverden.

Al met al prachtige franchise met een fantastisch laatste seizoen.
Top 10 favoriete spelers ooit in willekeurige volgorde:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Top 10 spelers imo:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Cast ranking seizoen 4:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
« Laatst bewerkt op: 2-02-2016, 20:15:07 door Hadewychisdemol »
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: The Genius
« Reactie #13 Gepost op: 17-01-2016, 19:06:22 »
Kan me heel erg vinden in je lijstjes  ::ok:: Al staat jouw nummer 5 in de Top 10 spelers bij mij iets hoger denk ik.


Overigens naast Yut Nori en Khet heb ik nog een ander spel gezien dat als opdracht gebruikt is in The genius:

No Thanks, is de minus auction, maar dan zonder minus. Voor de rest zelfde regels. Met fiches passen, een 24 kopen als je al een 25 hebt, waardoor je 25 niet meer mee telt etc.

Nog even en we kunnen een heus Genius toernooi spelen op spelletjesdag!  ;D

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: The Genius
« Reactie #14 Gepost op: 18-01-2016, 16:03:01 »
Cool! Gaan we die fiches dan ook in een grote bak gooien? ;D

Next, D*N, Lucy, Max en ik hebben gister 3x the Jury Game gedaan, was echt fantastisch :D
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline spechteke

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: The Genius
« Reactie #15 Gepost op: 18-01-2016, 17:34:36 »
Net aflevering 1 gekeken en het is echt geweldig.
poule widm '16: 56ste,  '17: 25ste.                  5de plaats in de mol online

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: The Genius
« Reactie #16 Gepost op: 18-01-2016, 17:56:04 »
 ::bravo::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: The Genius
« Reactie #17 Gepost op: 18-01-2016, 18:13:25 »
Cool! Gaan we die fiches dan ook in een grote bak gooien? ;D

Next, D*N, Lucy, Max en ik hebben gister 3x the Jury Game gedaan, was echt fantastisch :D
Leuk!

Ja misschien moeten we gewoon een Geniusdag tussendoor organiseren tussen de spelletjesdagen in.  ;D

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: The Genius
« Reactie #18 Gepost op: 18-01-2016, 18:36:12 »
Ik ben voor :D ::ok::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: The Genius
« Reactie #19 Gepost op: 23-01-2016, 00:46:07 »
Ik zit op dit moment in de voorbereidingen van een online versie van The Genius. Het is de bedoeling dat dit gespeeld wordt op Facebook in het Engels, aangezien er kandidaten zullen zijn die geen Engels spreken. Ik zoek nog kandidaten dus als het iemand wat lijkt kan die mij een pm sturen :)

(Ik weet niet of reclame officieel mag, zo niet dan sorry en verwijder het maar, maar leek me niet heel storend aangezien niemand hier leest)
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.