Auteur Topic: Whodunnit? (ABC)  (gelezen 19374 keer)

Offline Supernova

  • Forumlid
Whodunnit? (ABC)
« Gepost op: 24-06-2013, 22:05:47 »
Een nieuwe realityserie met een duidelijke Mole-vibe die gisteren begonnen is.  ;D
Vrij Amerikaans in de zin van OTT en dramatisch, maar toch leuk en het heeft zeker raakvlakken met de Mol mi..

Citaat
Whodunnit? is an interactive series that puts 13 amateur sleuths' investigative skills to the test in a riveting mystery reality competition. Players will use a variety of crime scene investigation techniques to meticulously uncover evidence in a series of puzzling murders and to ultimately reveal who among them is the killer. Some players will form alliances in the competition, while others will choose to go it alone in their quest for the grand prize of $250,000. The contestants will be guests on a glamorous estate called Rue Manor with a steward, Butler Giles (Gildart Jackson), and each week must solve a new crime in order to advance in the game. Failure to solve the crime will lead to a player's demise, until only three are left. In the final episode, one player will unmask the killer and take home the $250,000 prize.

http://beta.abc.go.com/shows/whodunnit/index

Hier zijn wat links voor aflevering 1, want online bekijken op de officiële website kan alleen vanuit de states. De Nowvideo.eu links werken wel goed voor mij iig. :)

http://www.fanstash.eu/Watch/Whodunnit-2013-1849-Season1-Episode1-13584.html

Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Whodunnit? (ABC)
« Reactie #1 Gepost op: 24-06-2013, 22:19:52 »
Erg leuke serie. Maar echt een mol gevoel had het niet vond ik.
HEt is wel een leuke murder mystery

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Whodunnit? (ABC)
« Reactie #2 Gepost op: 24-06-2013, 23:13:59 »
Hmmm eens zien..

De kandidaten worden één voor één vermoord (geëxecuteerd) door de moordenaar (mol) in hun midden.
Zij moeten achterhalen wat de moordenaar precies gedaan heeft (mol sabotage) en een test hierop invullen inclusief hun moordverdachte (molverdachte).

Aan het einde van de serie blijven drie mensen over die de moorden het best hebben opgelost (i.e. de sabotages als zodanig hebben erkend) en die de juiste identiteit van de moordenaar hebben ontdekt.
Ook zijn er clues verstopt naar de identiteit van de moordenaar..

Nee idd helemaal geen overeenkomsten...  ;D

Maar als je op detailniveau kijkt, ja het is meer een mix van whodunnit en cluedo met widm elementen..  ;)

Hoe dan ook, het was de moeite van het bekijken waard zelfs met Amerikaanse OTT-ness.
Benieuwd of we via de volgende moorden ook meer te weten komen over de identiteit van de moordenaar. Ik neem aan van wel anders zou het voor de kandidaten immers ook een pure gok blijven wie het geweest kan zijn. In ieder geval moet op objectieve wijze vast te stellen zijn geweest wie het het best heeft gedaan in de quiz (die genoemd wordt in de aftiteling overigens).
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Whodunnit? (ABC)
« Reactie #3 Gepost op: 24-06-2013, 23:47:38 »
Ja de elementen komen overeen met de elementen van wie is de mol. Maar het had niet het typische sfeertje vond ik zelf.
Vooral omdat het meer reality is en de opdrachten wel erg anders zijn.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Whodunnit? (ABC)
« Reactie #4 Gepost op: 25-06-2013, 16:17:07 »
Het deed me meer denken aan Murder in Small Town X.
Ik vond het aanvankelijk wel saai, maar gaandeweg werd het wel beter. Ik weet nog niet of ik het ga blijven kijken.

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Whodunnit? (ABC)
« Reactie #5 Gepost op: 25-06-2013, 21:00:17 »
Ja deed mij ook meer denken aan MISTX en aan Murder Mystery (volgens mij heette het zo). Het enige verschil is dat de moordenaar onder de kandidaten zelf zit.
Het is mij alleen nog niet helemaal duidelijk hoe ze er achter kunnen komen wie dan de moordenaar is. Zal het dan puur om de acties gaan bij het onderzoeken van de moord? Of gaan er in de moorden zelf ook hints zitten.

Interessant punt is iig dat die ene oude man, die ex detective, zo laat kwam bij het verzamelen buiten. Dat maakt hem natuurlijk verdacht, maar als echte molkijker trap ik hier natuurlijk niet in. Hij (en die ene vrouw die zo 'verdacht' was in de eerste afl) streep ik af :P.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Whodunnit? (ABC)
« Reactie #6 Gepost op: 28-06-2013, 08:32:14 »
Ik denk dat hij expres door de productie tegengehouden werd omdat dat de 'eliminatie' bekendmaking was van wie er af zou vallen (vermoord worden).

Offline Hulst

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'Allemaal Theater'
Re: Whodunnit? (ABC)
« Reactie #7 Gepost op: 4-10-2013, 21:26:20 »
Ik persoonlijk vond het een enorm leuke serie ::bravo::,
ik had eigenlijk zelf de vraag ook al of het op de tv
was of uit gezonden werd want dit format moest er naar mijn
mening al wel ergens zijn.

Alleen ik heb wel wat kritiek,
het einde van de serie is wel erg abrupt en
naar mijn idee ook wat afgekapt.

En ik vond het idee om alle dode nog een keer
te laten leven een erg slecht idee.

Ook kon de moordenaar nooit alle moorden gepleegd
hebben, zoals in de finale blijkt
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Mij lijkt het leuker als de moordenaar ook echt de kandidaat
op het moment van moord laat weten dat ze het spel uit moeten.

Maar verder echt top!  ::bravo::
Zou misschien ook wat zijn voor in Nederland,
maar dan niet op de Amerikaanse manier van Reality.

Ik hoop op een nieuw seizoen!

候选人谁是鼹鼠初中?

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Whodunnit? (ABC)
« Reactie #8 Gepost op: 4-10-2013, 22:54:58 »
Ik twijfel of er een nieuw seizoen gaat komen. Er is nog niks overgezegd en vaak betekent dat dat ze de show in stilte gecancelled hebben. Eitherway vond ik het vermakelijk om naar te kijken maar het mocht wel iets spannender. Daarnaast was het imo een wilde gok voor de spelers als de kijkers wie de moordenaar was, ook jammer.

Er zijn wel meerdere van dit soort formats geweest waarom kandidaten een (of meedere) moorden moesten oplossen. Uit mijn hoofd weet ik twee series. Murder in Small town X  en The Murder Game (britse versie)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Whodunnit? (ABC)
« Reactie #9 Gepost op: 18-02-2014, 01:33:58 »
Ik heb net de hele rits afleveringen van Whodunnit gekeken. Leuk! Maar...

Overall leuk, maar net iets te veel gebaseerd op social skills t.o.v. oplossend vermogen van de kandidaten.

De butler vond ik tof!
« Laatst bewerkt op: 18-02-2014, 01:46:23 door Rat »

anoniem 24971

  • Gast
Re: Whodunnit? (ABC)
« Reactie #10 Gepost op: 23-08-2016, 15:52:58 »
Ik las ergens dat RTL werkt aan een cluedo-achtig spel met BN'ers. Dat zou dit wel eens kunnen zijn.