Auteur Topic: Take the money and run  (gelezen 21973 keer)

Offline Leet

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Take the money and run
« Gepost op: 15-05-2011, 14:06:02 »
Nog een nieuwe reality serie die de moeite waard kan zijn.

Can you commit the perfect crime and get away with it? If so, ABC has a new reality TV series made just for you.

The network just ordered six episodes of Take the Money and Run, the new reality show produced by Jerry Bruckheimer TV. Reading the title (which, by the way, is awesome), the show's premise is fairly obvious -- steal things successfully. But right now, those are the only deets we got.

ABC hopes Take the Money and Run will be as successful as Bruckheimer's other reality show, The Amazing Race, which has won seven Emmy's since its creation in 2001. And honestly, that wouldn't be too much of a surprise. Everyone knows that America loves their reality TV, and although most shows in the genre tend to be extremely lame (example: virtually all of VH1's programming), Take the Money and Run seems promising.

Here's the deal. Shows like The Amazing Race or Survivor are entertaining because, although they say they're "reality," they really aren't. The viewers at home aren't going to throw themselves onto an island in the middle of the ocean or canoe down the Amazon river while getting chased by alligators. But they are going to watch someone like them do those things. And that right there is the reality of it.

So, if TV viewers could watch other people try to break into banks or businesses and steal a whole bunch of money, why wouldn't they? Hell, I might even watch that.

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Take the money and run
« Reactie #1 Gepost op: 16-05-2011, 19:22:12 »
Klinkt erg leuk, toevallig zat ik laatst te zoeken naar zo'n programma. Op de discovery channel hebben ze zo'n soort programma gehad. Volgens mij heette dat 'the perfect heist'. Dan waren er twee teams en beide moesten de 'heist' proberen. De gene die niet herkent werd was de winnaar.

Dit wil ik ook wel gaan kijken, wannere komt het op tv?

een quote uit een berichtje over het programma:

" It reminds us of ABC's late, great 'The Mole.' Remember the Anderson Cooper-hosted reality series where a group of contestants tried to figure out which of them was sabotaging the competition? Because we do. Man, that was a quality show. 'Take the Money and Run' could capture that sinister spirit we loved so much."

Als het op the mole gaat lijken ga ik het al helemaal geweldig vinden.
« Laatst bewerkt op: 16-05-2011, 19:26:26 door Vieffan »

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Take the money and run
« Reactie #2 Gepost op: 6-08-2011, 21:09:36 »
Inmiddels is de eerste aflevering op tv geweest. Ik ben nu aan het kijken. Hebben meer mensen het gezien?

edit
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Ik wil ook mee doen! Ik heb het al helemaal uitgepland ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 6-08-2011, 21:45:00 door Vieffan »

Offline honeymaker

  • Forumlid
Re: Take the money and run
« Reactie #3 Gepost op: 7-08-2011, 18:45:50 »
Bedankt voor de tip! Zojuist de eerste aflevering gezien en ik vond het erg vermakelijk. Ik was bang voor een veel te drukke show met een geluidstrack vol onzinnige bliepjes en effectjes, maar het blijkt dat de producers van The Amazing Race ook iets kunnen maken dat gewoon prettig kijkbaar is.

Een erg leuk en innovatief concept! De typisch Amerikaanse, grijzende interrogator is ook goed gekozen  :)

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Dat is precies wat ik dacht toen ik zat te kijken.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Take the money and run
« Reactie #4 Gepost op: 7-08-2011, 19:03:33 »
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Het idee is trouwens erg leuk. Maar het is niet helemaal duidelijk wat de regels zijn. Bijvoorbeeld wat mogen de 'dieven' doen en hoe ver mogen de onderzoekers gaan.

Offline honeymaker

  • Forumlid
Re: Take the money and run
« Reactie #5 Gepost op: 7-08-2011, 19:12:51 »
De regels staan op deze site. Opsplitsen is niet mogelijk en de kandidaten zijn verplicht om op vragen te antwoorden.
Daarmee zijn de verdachten volgens mij wel erg in het nadeel.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Take the money and run
« Reactie #6 Gepost op: 7-08-2011, 22:21:10 »
Jah, de regels zijn in het nadeel van de dieven. Want ze moeten wel liegen over bijna alles, maar dat is zo lastig om consistent te blijven.
Maar goed, misschien zou ik gewoon altijd alles liegen. Dus als ze een leugen ontdekken gewoon nog een 'debiel' leugen bedenken :P
"ik heb het in park blabla verstopt"
"daar lag hij niet"
"oh, dan heb ik me vergist het was park blablabla"
etc... xD

Offline honeymaker

  • Forumlid
Re: Take the money and run
« Reactie #7 Gepost op: 17-08-2011, 21:53:22 »
Ik blijf het een leuk programma vinden. De laatste twee afleveringen vond ik beter dan de eerste. Wat aflevering 3 betreft,
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Overigens houdt Mary Hanlon Stone (één van de interrogators) ook een blog bij over de reeks. Leuk voor achtergrondinformatie.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Take the money and run
« Reactie #8 Gepost op: 17-08-2011, 23:20:57 »
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

oh ik ga die blog eens lezen denk ik :P

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Take the money and run
« Reactie #9 Gepost op: 31-08-2011, 19:10:18 »
De vijfde aflevering heeft een andere edit manier gekregen, deze was echt veel beter.
Ik had deze afl bijna niet gekeken, maar ze hebben een aantal dingen in de edit veranderd wat het leuker maakt. Zo weten wij nu niet waar ze briefcase verborgen hebben.

Ik ben pas bij minuut 20, maar het voelt al beter.