Auteur Topic: The Apprentice  (gelezen 41874 keer)

Offline honeymaker

  • Forumlid
The Apprentice
« Gepost op: 19-05-2009, 22:03:31 »


The Apprentice
The job interview from hell


Nu er een speciaal subforum is gekomen voor Internationale reality-series wil ik hierbij even van de gelegenheid gebruikmaken om The Apprentice wat te promoten. Dit programma werd in 2004 voor het eerst geïntroduceerd in Amerika en is in feite een 'sollicitatiegesprek van vijftien weken'. Zestien kandidaten - variërend van pas afgestudeerde MBA's tot mensen die zich zonder opleiding diep in het zakenleven hebben weten te wortelen - streden om een top-baan in de Trump Organisation, geleid door de bekende excentrieke multimiljardair Donald Trump. De kandidaten streden tegen elkaar in twee teams en kregen verschillende opdrachten om hun zakelijke capaciteiten te testen. Het verliezende team moest op bezoek bij Donald Trump in de boardroom, waar iedere week één persoon werd ontslagen.

Dit format was zo succesvol, dat er nog zes seizoenen zijn gemaakt. Er kwam zelfs een spin-off, met Martha Stewart in de rol van Donald Trump. Inmiddels is het programma overgegaan tot Celebrity Apprentice. Het is echter niet uitgesloten dat het klassieke format weer zal terugkeren.
Ook in Engeland werd het programma een groot succes. Hier is het inmiddels ook alweer zes seizoenen lang te zien op de BBC. De chagrijnige en harde Sir Alan Sugar deelt hier de lakens uit en de winnaar krijgt een toppositie in één van zijn bedrijven.

The Apprentice werd ontwikkeld door Mark Burnett. De bekende Britse Amerikaan die met Survivor in één klap reality-tv in de Verenigde Staten op de kaart zette. The Apprentice lijkt qua structuur en kwaliteit dan ook enigszins op dit programma. De (vaak lange) boardroom-scène is al net zo goed uitgedacht als het 'tribal council-ritueel'.

Ik heb zelf recentelijk met heel veel plezier het eerste seizoen van The Apprentice US gekeken. Binnenkort begin ik aan de tweede reeks. De BBC-versie is ook erg goed, maar daar ben ik gewoonweg nog niet aan toegekomen. Houd je van Reality-tv, dan is dit zeker het kijken waard. Je krijgt ook nog eens een aardig kijkje in de (harde en soms erg decadente) Amerikaanse zakenwereld & een mooi sfeerbeeld van New York. Te downloaden via de bekende kanalen!

Het begin van The Apprentice US, Seizoen 1



Het begin van The Apprentice UK, Seizoen 1

« Laatst bewerkt op: 19-05-2009, 22:13:35 door honeymaker »

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: The Apprentice
« Reactie #1 Gepost op: 20-05-2009, 11:53:45 »
Ik heb 3 US reeksen gezien en wil de rest zeker ook nog kijken. Ze zijn nu bezig met de 2e reeks Celebrity Apprentice.
En er is ook een The Apprentice geweest met Martha Stewart. Die was ook wel leuk.

De UK versie is momenteel ook bezig. Met zijn vijfde reeks volgens mij. Heb al die reeksen gevolgd en die zijn zeker ook leuk.
De Vlaamse versie (de Topmanager) enkele jaren geleden was niet zo bijster goed...


PS: Leuk dat je mee doet/denkt honeymaker!

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: The Apprentice
« Reactie #2 Gepost op: 20-05-2009, 18:57:44 »
De eerste paar reeksen zijn toch ook in Nederland uitgezonden? Ik vond het toen wel leuk in elk geval.

Offline honeymaker

  • Forumlid
Re: The Apprentice
« Reactie #3 Gepost op: 26-05-2009, 16:16:46 »
PS: Leuk dat je mee doet/denkt honeymaker!

Ik vind het dan ook een erg leuk initiatief. Er wordt erg veel mooie (& ook hele slechte) reality gemaakt in Amerika, dus het zou leuk zijn als wat meer mensen dat zouden ontdekken.

Terug naar The Apprentice. Tot nu toe heb ik alleen het eerste Amerikaanse seizoen gezien en enkele afleveringen van de Britse. Ik ben voornemens om ze allemaal te gaan kijken. Ik vind het sfeerverschil wel mooi: het 'classy London' versus het harde New York.

Ik weet niet of ik Celebrity Apprentice nog ga kijken. Ik houd er niet zo van wanneer kandidaten voor een goed doel spelen i.p.v. voor hun eigen portemonnee. Dat levert toch andere (vaak minder spannende) televisie op. Hoewel het me wel leuk lijkt om Pussy van The Sopranos in actie te zien...... :)

Offline Art

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: The Apprentice
« Reactie #4 Gepost op: 24-10-2009, 22:47:57 »
Persoonlijk vind ik de Britse editie beter dan de Amerikaanse. De eerste drie Amerikaanse edities waren geweldig, maar daarna ging het heel snel 'down hill' met veel belachelijke twists en saaiere kandidaten. De Britten zijn er beter in om de show 'credibel' te houden en ze hebben een geweldige 'You're fired' achtergrondshow. :P
Nog even niks.

Offline Art

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: The Apprentice
« Reactie #5 Gepost op: 19-11-2009, 19:04:48 »
Vanaf volgende week vrijdag (27e, om 22:30) wordt The Apprentice UK uitgezonden op Veronica.

http://www.veronicatv.nl/web/show/id=642622/langid=43/dbid=359/typeofpage=78964

Volgens de AVRO Bode wordt de vierde editie uitgezongen.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Nog even niks.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: The Apprentice
« Reactie #6 Gepost op: 25-01-2010, 17:06:49 »
Ik vind het een geweldige serie! De eerste paar afleveringen heb ik maar gedeeltelijk gezien, nu zit ik iedere week voor de buis om de hele aflevering te volgen.

Geweldig ook hoe ze eerst als team heel blij zijn met elkaar, en dan in de boardroom elkaar ineens afvallen, niets meer goed vinden ;D

Terechte afvaller afgelopen week, ik vond Sara zo irritant  :-X
Keep calm and eat chocolates!

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: The Apprentice
« Reactie #7 Gepost op: 11-05-2011, 23:16:50 »
Het nieuwe seizoen van The Apprentice is gisteren op BBC 1 gestart. Ze gaan er flink tegenaan want vanavond is aflevering 2 ook al geweest. Misschien wordt het nog wel herhaald... andere jaren kwamen er in ieder geval veelvuldige herhalingen.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: The Apprentice
« Reactie #8 Gepost op: 23-03-2012, 09:22:11 »
Voor de geïnteresseerden: eergisteren is een nieuw seizoen van The Apprentice gestart op BBC 1. Ik vermoed dat er dit weekend wel een herhaling zal zijn.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: The Apprentice
« Reactie #9 Gepost op: 8-05-2013, 17:11:56 »
Vanaf vanavond kan je op BBC1 om 20u aflevering 1 en om 22u aflevering 2 van het negende seizoen van The Apprentice zien. En daarna elke woensdag om 22u dus.
De kandidaten zijn:

Alex Mills


Francesca MacDuff-Varley


Jason Leech


Jordan Poulton


Kurt Wilson


Leah Totton


Luisa Zissman


Myles Mordaunt


Natalie Panayi


Neil Clough


Rebecca Slater


Sophie Lau


Tim Stillwell


Uzma Yakoob


Zeeshan Shah


Jazz Ampaw-Farr

Offline Vanessaa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: The Apprentice
« Reactie #10 Gepost op: 8-05-2013, 18:06:25 »
Ik kan het niet "live" kijken, is het ook terug te kijken? En hoe lang duurt een aflevering?

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: The Apprentice
« Reactie #11 Gepost op: 8-05-2013, 22:48:06 »
Ik kan het niet "live" kijken, is het ook terug te kijken? En hoe lang duurt een aflevering?

Kijk, en daar heeft Google een oplossing voor :)
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Vanessaa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: The Apprentice
« Reactie #12 Gepost op: 8-05-2013, 22:58:33 »
Ik had al wat gegoogled ja  ;)
Heb een site gevonden, ga er komende dagen maar eens voor zitten en proberen zo goed en zo kwaad mogelijk de serie te kijken.
Ik vond trouwens deze foto:




Offline Vanessaa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: The Apprentice
« Reactie #13 Gepost op: 9-05-2013, 10:48:23 »
Ik heb net gekeken. Leuk  ::bravo::
 
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Morgen/zaterdag maar eens aflevering 2 doen

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: The Apprentice
« Reactie #14 Gepost op: 26-10-2014, 14:42:54 »
Deze is intussen trouwens ook weer gestart op BBC. Zijn al wel 3 afleveringen geweest...

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: The Apprentice
« Reactie #15 Gepost op: 26-10-2014, 16:32:51 »
Ik heb de laatste aflevering wel fezien. Elke woensdag 21.00

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: The Apprentice
« Reactie #16 Gepost op: 28-10-2014, 13:47:22 »
Ik heb ze allemaal opgenomen (m'n digicorder onthoudt welke programma's ik eerder heb opgenomen en als het dan een jaar later weer start, neemt ie het weer allemaal, ultra handig), maar nog niet gezien.

Ik heb ze wel online gevonden:
Aflevering 1:


Aflevering 2:


Aflevering 3: