Auteur Topic: Big Brother UK 10  (gelezen 14433 keer)

Offline Sprien

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleine hamsters, grote avonturen!
Big Brother UK 10
« Gepost op: 7-06-2009, 20:31:40 »
Afgelopen week is in Engeland een nieuw seizoen Big Brother gestart.

Eén dezer dagen komt er een pagina voor dit seizoen op RealityWorld maar jullie kunnen nu alvast praten over het huis (heeel klein!), de bewoners (bijzondere types zijn we gewend maar dit seizoen slaat echt alles) en wat Big Brother dit seizoen weer in petto heeft voor de 'housemates'.

De afleveringen zijn eenvoudig te downloaden met torrents via onze vrienden van EZTV.

BB UK S10 aflevering 1
BB UK S10 aflevering 2
« Laatst bewerkt op: 23-04-2012, 15:02:01 door Sprien »
The sun came up and reality set in.

Offline Art

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Big Brother UK Seizoen 10
« Reactie #1 Gepost op: 12-06-2009, 15:27:34 »
Hup Angel.  ::love::
Nog even niks.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Big Brother UK Seizoen 10
« Reactie #2 Gepost op: 12-06-2009, 18:23:48 »
Is de UK versie even leuk als de US versie? Dan kan ik em misschien ook eens kijken.

Offline Sprien

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleine hamsters, grote avonturen!
Re: Big Brother UK Seizoen 10
« Reactie #3 Gepost op: 12-06-2009, 21:44:25 »
Is de UK versie even leuk als de US versie? Dan kan ik em misschien ook eens kijken.

Nee, niet hetzelfde helaaaas. In UK hetzelfde als in Nederland. Alleen.. wat aparter qua kandidaten enzo.

En de voice-over is zoooo irritant :P
The sun came up and reality set in.

Offline Art

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Big Brother UK Seizoen 10
« Reactie #4 Gepost op: 18-06-2009, 14:15:05 »
Zoals in Nederland, maar dan met veel extremere karakters. Het is ook veel minder gescript dan de Amerikaanse versie.

En de voice-over is heel leuk. :P Je doet er alleen twee jaar over om aan hem te wennen.
Nog even niks.

Offline Art

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Big Brother UK Seizoen 10
« Reactie #5 Gepost op: 23-08-2009, 21:19:50 »
Niemand die het kijkt?

Ze zijn nu bij de laatste weken en deze kandidaten zijn nog over:


Charlie
De typische homo van het seizoen. Haalt steeds grappen uit die mislukken, waarna mensen boos worden op hem en hij in tranen uitbarst omdat hij niet kan geloven dat mensen zijn grappen niet leuk vinden. Zat in het begin van het seizoen in de groep die niet populair was bij het publiek, maar zweeft nu een beetje tussen de groepen in. Is een outsider om te winnen.


David
De 'hoe is hij zover gekomen' van het seizoen. Kwam halverwege de show in het huis en heeft sindsdien weinig gedaan behalve een vriendschap gesloten met de persoon die tot dan toe het minst populair was en kreeg een grote ruzie met een andere nieuwkomer, maakte de ruzie weer goed en de twee werden vrienden, tot de nieuwkomer David nomineerde en hij weer woedend werd. De helft van de tijd is hij niet te verstaan door zijn zware accent. Is vrijwel kansloos om te winnen.


Lisa
De 'leidster van de onpopulaire groep'. Ze startte een vriendengroep in het begin van het spel en negeerden de mensen die niet in de groep zaten. Omdat zij als leidster van de groep gezien werd kreeg ze meerdere keren aanvaringen met mensen die buiten de groep stonden. Haar groep had de meerderheid in het begin van het spel, maar halverwege werden één voor één de mensen met wie zij omging weggestemd en bleef Lisa als één van de weinigen over. Omdat de voormalige buitenstaanders nu een groep gevormd hebben en Lisa een buitenstaander is geworden heeft ze wat fans, maar is toch vrijwel kansloos om te winnen.


Marcus
De 'bad guy'. Startte als één van de buitenstaanders en is zes keer genomineerd geweest. Kreeg een grote ruzie met een man die verliefd was op de vrouw op wie hij ook verliefd was, werd jaloers toen een knappe nieuwkomer het huis in kwam en maakte steeds ruzie met de vrouw op wie hij een oogje had tot ze samen genomineerd werden en zij moest vertrekken. De laatste weken breekt hij steeds de regels en scheldt hij de programmamakers uit, waardoor hij wel populair werd. Was genomineerd met de grote kanshebber om te winnen en overleefde verrassend die stemming en is daarom één van de favorieten om te winnen.


Rodrigo
Het 'jongetje'. Komt oorspronkelijk uit Brazilië en had twee dromen in zijn leven: meedoen aan Big Brother en de Britse koningin ontmoeten. Voor een opdracht ontmoette hij een look-a-like van de koningin, al was hem vertelt dat ze de echte koningin was. Kan ontzettend zeuren en is ontzettend gehoorzaam. Hij weigert mee te doen met de grappen van de andere deelnemers omdat hij bijna alles 'disrespectful' vindt. Is ontzettend verliefd op Charlie maar weigert daaraan toe te geven en maakt dus voortdurend ruzie met hem. Is één van de favorieten om te winnen.


Siavash
De 'cool guy'. Komt oorspronkelijk uit Iran. Was een buitenbeentje in het begin en gedroeg zich voortdurend alsof hij te cool voor de show was, tot hij gillend op een stoel sprong toen hij een insect zag en daarna gillend van de stoel afsprong omdat hij hoogtevrees had. De afgelopen weken valt hij vooral op omdat hij weigert te nomineren en erg emotioneel is wanneer iemand het huis moet verlaten. Is één van de favorieten om te winnen.


Sophie
Het blonde model met nepborsten. Kwam als dom blondje het huis in en is eigenlijk nog steeds het domme blondje, maar is wel de enige die met niemand ruzie heeft gekregen en altijd vrolijk is. Ze wordt nergens boos over en kan het daarom met iedereen in het huis goed vinden. Ze had een relatie met iemand die snel weggestemd werd, wat goed was voor haar kansen. Ze doet niet veel, maar is door haar vrolijkheid wel één van de favorieten om te winnen.


Jammer genoeg zijn een paar grote karakters (zoals Bea, Halfwit, Angel en Sree) al geëlimineerd, maar er zijn - m.i. - nog genoeg leuke karakters over voor de laatste weken en het gaat spannend worden wie zal winnen, met vier favorieten die bij de bookmakers ongeveer gelijk staan.
« Laatst bewerkt op: 10-09-2009, 14:42:06 door Art »
Nog even niks.

Offline Sprien

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleine hamsters, grote avonturen!
Re: Big Brother UK Seizoen 10
« Reactie #6 Gepost op: 23-08-2009, 22:14:32 »
oh mijn god, zit die Siavash er nog in.... dat had ik niet gedacht!

Eerlijk gezegd ben ik afgehaakt.. vind het teveel om te kijken, kan die presentatrice niet uitstaan en om nog maar te zwijgen over die voice-over.
The sun came up and reality set in.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Big Brother UK Seizoen 10
« Reactie #7 Gepost op: 23-08-2009, 22:15:04 »
Is het een beetje leuk? Ik heb ideeën als de Vlaamse Big Brother in mijn hoofd en vind de US aanpak interessanter. Heb de UK versie dus niet gekeken.

Daarbij heb ik al te veel gedownload... ik zit hier in Vlaanderen nog met een downloadlimiet en heb tot 14 september nog maar 2.500 MB die ik mag downloaden  :-\\
Gelukkig woon ik tijdelijk in mijn ouders' huis om op hond en huis te passen tijdens hun vakantie en kan ik over een week weer aan m'n eigen limiet beginnen.

Sorry dat laatste was allemaal erg off-topic, maar ik moet ergens kunnen zeuren over dat limiet.  :-X

Offline Art

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Big Brother UK Seizoen 10
« Reactie #8 Gepost op: 24-08-2009, 19:19:44 »
Als je het per dag bekijkt is het wel te doen, maar als je meerdere afleveringen na elkaar kijkt is het waarschijnlijk nogal saai. Dit seizoen is niet zo sterk als de beste Britse seizoenen, maar hoort ook niet bij de slechtste. In het midden dus. :P
Nog even niks.

Offline Sprien

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleine hamsters, grote avonturen!
Re: Big Brother UK Seizoen 10
« Reactie #9 Gepost op: 26-08-2009, 13:46:30 »
Channel4, de zender waarop BBUK te zien is, heeft de geruchten bevestigd dat het realityprogramma daar op zn eind loopt.
Volgend jaar nog 2 series en dan is het over en sluiten. Zie:
http://www.digitalspy.co.uk/bigbrother/a173855/confirmed-big-brother-to-end-on-channel-4.html

Maar misschien wordt het wel overgenomen door een andere zender, dat is afwachten.

Zou het BB-format aan het doodbloeden zijn?
The sun came up and reality set in.

Offline Art

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Big Brother UK Seizoen 10
« Reactie #10 Gepost op: 10-09-2009, 14:41:08 »
De finale is geweest en de winnaar is bekend.

Als zevende is geëindigd: Marcus. Hij was met Siavash genomineerd en kreeg de meeste stemmen om te vertrekken.

Als zesde is geëindigd: Lisa. Iedereen was genomineerd nadat een paar mensen hadden geweigerd te nomineren en zij kreeg de meeste stemmen om te vertrekken.

De overige vijf mensen haalden de finale.

Vijfde werd Rodrigo. Verrassend, omdat hij gezien werd als een grote favoriet om te winnen.

Vierde werd Charlie, opnieuw een verrassing.

Derde was David, die veel verder kwam dan veel mensen hadden verwacht.

Tweede werd Siavash, die de dagen voor de finale vrijwillig op wou geven en naar huis wilde gaan.

Winnaar werd Sophie, die driekwart van de stemmen kreeg en daarmee de op één na grootste voorsprong ooit in BB:UK had.

Nog even niks.

Offline Sprien

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleine hamsters, grote avonturen!
Re: Big Brother UK Seizoen 10
« Reactie #11 Gepost op: 10-09-2009, 14:53:50 »
Ik heb het einde niet gevolgd. Waarom heeft Siavash in godsnaam aan het einde opgegeven?
The sun came up and reality set in.

Offline Art

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Big Brother UK Seizoen 10
« Reactie #12 Gepost op: 12-09-2009, 16:09:39 »
Kort gezegd: omdat hij een aansteller is.

Lang gezegd: Siavash had een vriendin toen hij het huis inging. Maar in het huis werd hij verliefd op Noirin (waar ook Marcus, Tom, Angel en Sree verliefd op worden, terwijl Isaac haar vriend was) en wilde hij met haar zoenen. De aflevering waarin dat te zien was, werd voor een opdracht in het huis getoond. Siavash werd heel depressief omdat hij nu wist dat dit was uitgezonden en bang was dat zijn vriendin het niet leuk zou vinden dat hij met andere vrouwen wilde zoenen.
Nog even niks.