Auteur Topic: Qui est la Taupe? [bespreek hier de afleveringen in spoilertags]  (gelezen 150153 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Voordat we een nieuwe Nederlandse én Vlaamse Mol gaan ontmaskeren is het eerst de beurt aan de aller eerste Franse Mol! ::joehoe::

Afleveringen vanaf 1 juli elke woensdag vanaf 20:55 uur op het Franse M6 en het Waalse RTL TVI

>>Via deze link is M6 live te bekijken.<<
>>Via deze link zijn de afleveringen terug te kijken.<<
Downloads: Aflevering 1 - Aflevering 2 - Aflevering 3 - Aflevering 4 - Aflevering 5 - Aflevering 6.



De serie met 10 onbekende Fransen speelt zich net als WIDM 13 in Zuid-Afrika af.

Officiële FB-pagina. 8)
« Laatst bewerkt op: 8-08-2015, 09:24:55 door Heinz »

Online Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Qui est la Taupe? [bespreek hier de afleveringen in spoilertags]
« Reactie #1 Gepost op: 22-06-2015, 19:11:52 »
Ik wou het ook net komen posten! Qui est la taupe kijken wordt de leukste Fransel es ooit!  ;D

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Qui est la Taupe? [bespreek hier de afleveringen in spoilertags]
« Reactie #2 Gepost op: 22-06-2015, 19:22:54 »
Ik wou het ook net komen posten! Qui est la taupe kijken wordt de leukste Fransel es ooit!  ;D

Absoluut. Het zal wel schelen dat we veel opdrachten zullen herkennen uit eerdere molseries; weten we in ieder geval wat de bedoeling is. ;)

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Qui est la Taupe? [bespreek hier de afleveringen in spoilertags]
« Reactie #3 Gepost op: 22-06-2015, 20:11:20 »
Het wordt wel een soort kopie van NL13, zo te zien. Mooi, weten we meteen waar we op moeten letten!

De beelden zijn in elk geval mooi en de presentator is best te verstaan als je een beetje Frans kent (de kandidaten wat minder helaas...)

Wat me opvalt is dat de mol in dit spel ook geld kan verdienen, namelijk het geld dat hij/ zij uit de pot houdt!

Edit: op deze site http://www.6play.fr/#/m6 kun je de afleveringen terugkijken, als alles goed gaat tenminste want bij mij crashte mijn Flashplayer bij het testen.
« Laatst bewerkt op: 22-06-2015, 20:20:07 door vveerraak »
Tell me what your telescope says

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Qui est la Taupe? [bespreek hier de afleveringen in spoilertags]
« Reactie #4 Gepost op: 22-06-2015, 21:27:05 »
Je suis de la partie! ::cheerleader::
...óf niet!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Qui est la Taupe? [bespreek hier de afleveringen in spoilertags]
« Reactie #5 Gepost op: 22-06-2015, 21:34:48 »

Offline DylanS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Qui est la Taupe? [bespreek hier de afleveringen in spoilertags]
« Reactie #6 Gepost op: 23-06-2015, 10:02:38 »
Ik moet zeggen, het ziet er erg goed uit! Ik krijg meteen zin om te kijken, gelukkig begint het volgende week al.  ::tandpastasmiley::

Offline belg

  • Forumlid
Re: Qui est la Taupe? [bespreek hier de afleveringen in spoilertags]
« Reactie #7 Gepost op: 23-06-2015, 10:18:57 »
Het ziet er alleszins veelbelovend uit!
Als je de beelden zou analyseren, kun je helaas al raden wie er wel en niet ver komt in het spel, maar dat ga ik bewust niet doen om mijn kijkplezier niet te bederven. Misschien is het verstandig dat degenen die dit wel willen weten en bespreken, dit doen onder spoilertags met een bepaalde vermelding ('eerste beelden' of dergelijke) om een onderscheid te maken tussen de 'aflevering-x-discussie-spoilers'?
 
Dat de makers hun inspiratie hebben gehaald uit de (13de) Nederlandse widm en andere buitenlandse reeksen lijkt me maar normaal voor een eerste reeks. En inderdaad:
Het zal wel schelen dat we veel opdrachten zullen herkennen uit eerdere molseries; weten we in ieder geval wat de bedoeling is. ;)

(Ik ben eigenlijk benieuwd in welke mate 'De Mol IV' eigen opdrachten gaat verzinnen; hun status/aanzien zou wel een dreun krijgen als ze vooral aan leen- en recyclagewerk gaan doen.)  

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Qui est la Taupe? [bespreek hier de afleveringen in spoilertags]
« Reactie #8 Gepost op: 23-06-2015, 10:37:45 »
Het ziet er alleszins veelbelovend uit!
Als je de beelden zou analyseren, kun je helaas al raden wie er wel en niet ver komt in het spel, maar dat ga ik bewust niet doen om mijn kijkplezier niet te bederven. Misschien is het verstandig dat degenen die dit wel willen weten en bespreken, dit doen onder spoilertags met een bepaalde vermelding ('eerste beelden' of dergelijke) om een onderscheid te maken tussen de 'aflevering-x-discussie-spoilers'?

Dat lijkt me een goed idee. Ik ben zelf ook niet van plan om (dat soort) beelden uit te gaan pluizen. Ik denk dat ik het net zo ga kijken als andere buitenlandse reeksen die ik "live" zag: gewoon lekker ontspannen elke aflevering één keer kijken. (En als ik het niet kan laten stiekem toch wat terugkijken en uitpluizen, maar in ieder geval een stuk minder fanatiek dan bij de Nederlandse WIDM. ;D)

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Qui est la Taupe? [bespreek hier de afleveringen in spoilertags]
« Reactie #9 Gepost op: 23-06-2015, 10:44:39 »
Het wordt wel een soort kopie van NL13, zo te zien. Mooi, weten we meteen waar we op moeten letten!
Daar lijkt het wel op, inderdaad. Het voorpraatje van de Franse Art Rooijakkers is volgens mij op exact dezelfde plek en hij doet het in exact dezelfde houding als Art :P

En idd ook het bungeejumpen tussen de hoogovens.;Doeven we dus alleen maar uit te zoeken wie de Franse Kees Tol is ;D
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Qui est la Taupe? [bespreek hier de afleveringen in spoilertags]
« Reactie #10 Gepost op: 23-06-2015, 10:47:07 »
En idd ook het bungeejumpen tussen de hoogovens.;Doeven we dus alleen maar uit te zoeken wie de Franse Kees Tol is ;D

Volgens mij zag ik ook een opdracht uit de 6e Australische Mol voorbijkomen.
Spoiler: geeft weg wie daar de Mol was (klik om te tonen/verbergen)

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Qui est la Taupe? [bespreek hier de afleveringen in spoilertags]
« Reactie #11 Gepost op: 23-06-2015, 10:55:19 »
Australia 6 ::love::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Qui est la Taupe? [bespreek hier de afleveringen in spoilertags]
« Reactie #12 Gepost op: 23-06-2015, 12:02:40 »
Hoop wel dat er vertalingen komen want mijn Frans is terrible  ::rofl::

Offline E-ri-Q

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Qui est la Taupe? [bespreek hier de afleveringen in spoilertags]
« Reactie #13 Gepost op: 23-06-2015, 12:15:33 »
Volgens mij zag ik ook een opdracht uit de 6e Australische Mol voorbijkomen.
Spoiler: geeft weg wie daar de Mol was (klik om te tonen/verbergen)

En ook die opdracht met die kabelbaan en het slaan tegen die ronde schijven, waarmee ze geld, vrijstellingen of jokers konden winnen. Hopelijk wordt er toch niet zoveel gesmeten met vrijstellingen als in Australia 6


Edit: Ik spotte net ook de -Frits in het bos- kettingenopdracht, alleen dan zonder het bos.
« Laatst bewerkt op: 23-06-2015, 12:26:42 door E-ri-Q »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Qui est la Taupe? [bespreek hier de afleveringen in spoilertags]
« Reactie #14 Gepost op: 23-06-2015, 17:26:07 »
Edit: Ik spotte net ook de -Frits in het bos- kettingenopdracht, alleen dan zonder het bos.

En zonder Frits. Die opdracht is oorspronkelijk uit de 5e Amerikaanse Mol.

Overigens gaat QELT ook uitgezonden worden op de Waalse commerciële zender RTL TVI. Misschien dat we daar wat aan gaan hebben als we de afleveringen zoeken.

Online Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Qui est la Taupe? [bespreek hier de afleveringen in spoilertags]
« Reactie #15 Gepost op: 23-06-2015, 23:05:04 »
Oh heerlijk! Die zender kan ik gewoon ontvangen! Heb net mijn digicorder al ingesteld! Thanks daarvoor  ::ok::

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Qui est la Taupe? [bespreek hier de afleveringen in spoilertags]
« Reactie #16 Gepost op: 24-06-2015, 00:20:21 »
Net zo verstaanbaar als de Griekse/Bulgaarse/Vietnamese/Marokkaanse versie..........  ::oink::

Ondertitels zouden zeer welkom zijn! ::hypocriet::
Wit is ook een kleur!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Qui est la Taupe? [bespreek hier de afleveringen in spoilertags]
« Reactie #17 Gepost op: 24-06-2015, 04:58:39 »
Oh heerlijk! Die zender kan ik gewoon ontvangen! Heb net mijn digicorder al ingesteld! Thanks daarvoor  ::ok::

Fijn! Ben je ook in staat om de afleveringen daarna hier aan te bieden?

Offline belg

  • Forumlid
Re: Qui est la Taupe? [bespreek hier de afleveringen in spoilertags]
« Reactie #18 Gepost op: 24-06-2015, 09:37:59 »
Oh heerlijk! Die zender kan ik gewoon ontvangen! Heb net mijn digicorder al ingesteld! Thanks daarvoor  ::ok::

De uitzending duurt bijna 2 uur, maar daarvan zal ongetwijfeld een hoop reclame zijn. De eerste opdracht is
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Qui est la Taupe? [bespreek hier de afleveringen in spoilertags]
« Reactie #19 Gepost op: 24-06-2015, 12:39:51 »
Kijk, zo ga ik dus mn frans bijhouden :D
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!