Auteur Topic: The Amazing Race 8: Family Edition  (gelezen 4597 keer)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
The Amazing Race 8: Family Edition
« Gepost op: 26-12-2015, 20:30:05 »


Seizoen 8 zou iets speciaals zijn, Survivor deed een Allstars seizoen wat niet zo goed uitpakte. The Amazing Race ging daarom een andere route (eveneens niet zo succesvol though), the family edition. In plaats van 11 teams van 2 strijden 10 teams van 4 voor een miljoen. In de teams van vier zitten ook kinderen.

*link naar pagina komt nog*
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: The Amazing Race 8: Family Edition
« Reactie #1 Gepost op: 26-12-2015, 20:43:46 »
Ik wist van tevoren dat het seizoen slechte reviews had gekregen, maar het viel me erg mee. Het is geen Survivor redemption island en je verveelt je zeker niet. Natuurlijk in vergelijking met het standaard format was dit geen groot succes, maar het is stoer dat ze dit format hebben geprobeerd met families en de casting was on spot ::ok::.

Slechte dingen:
- Ze blijven voor het grootste gedeelte van de race alleen maar in de USA.
- De opdrachten zijn soms erg simpel, ook dus omdat er kinderen meedoen.
- Teveel non-elimination legs, met een team minder en hetzelfde aantal legs zijn dit er echt teveel geworden (sigh).

Twijfel gevallen:
- Ik had wel mijn twijfels bij laten meedoen van kinderen. Aan de ene kant de Gaghan kinderen hebben laten zien dat ze echt wel goed zijn, maar het meisje was volgens mij ook echt heel erg moe. Ook bijv. de media aandacht heeft een effect op de kinderen. Ik denk daarbij vooral aan de weavers, die erg negatief opvielen. Voor ons als publiek heeft het niet veel effect want er waren zeker veel goede tv momenten. Maar ethisch heb ik m'n twijfels.

Goede dingen:
- On spot casting ::bravo::. De zussen waren super driedimensionale karakters met een interessante dynamiek, de weaver familie waren verschrikkelijk maar ook de perfecte villains voor dit seizoen, Linz familie was erg rootable, Gaghan family ook met schattige kinderen die ook echt competitief waren etc. Ook veel leuke momenten tussen de verschillende teams zoals de Bransens en de Linz's.
- Doordat ze bijna alleen maar in de USA waren moesten ze vaak zelf rijden. Hierdoor waren ze minder afhankelijk van goede/slechte taxi's aka minder een geluk factor.
- Zoals eigenlijk bij het eerste punt al genoemd, een erg sterk verhaal. Het is lastig om 40 verschillende mensen te editten, maar ik vind echt dat ze dat goed hebben gedaan. Ja natuurlijk zijn er wel wat onzichtbaar geworden, maarja wat wil je met 40 mensen.

All together, geen succes maar geen ramp either.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human